Strona 1 z 1

rozmiar...nie gra roli?

: pt paź 31, 2008 1:48 am
autor: luca_kr
krótkie pytanie, krótka odpowiedź.nie domeczyłem jeszcze tematu opon do końca. Przejrzałem chyba wszystkie posty oponowe, ale nie znalazłem,zeby ktos jeździł na rozmiarze 235/70r16 na oryginalnych felgach 5"( nie znam jeszcze dokładnego wymiaru opon w cm).Da sie bez cięcia, a przede wszystkim częstego wymieniania podzespołów napędu?ostatecznie przyciąć moge albo zdefasonować nadkole,ale przeguby...
dzięki z góry za odpowiedzi, bo postsowiecki sprzęt to temat rzeka do rozgryzania.

: pt paź 31, 2008 4:30 am
autor: bartekbp01
:)9
205/80r16 ocierają i trzeba ciąć nadkola
w zasadzie do każdego większego rozmiaru trzeba ciąć
po co Ci takie wielkie wybij sobie to z glowy wielkim młotem

: pt paź 31, 2008 11:03 am
autor: tomek
bartekbp01 pisze::)9
205/80r16 ocierają i trzeba ciąć nadkola
w zasadzie do każdego większego rozmiaru trzeba ciąć
po co Ci takie wielkie wybij sobie to z glowy wielkim młotem
Hm, właśnie takie wielkie to one nie są...z kalkulatorów wychodzi że na wysokość to takie same jak 205/80/16 a jedynie szersze...mogą kolidować z rantem błotników...przyznam że i mnie kusił mnie taki rozmiar ale jednak wybrałem 205... @luca_kr próbuj, będziesz pierwszy, zdasz relacje :wink:

: pt paź 31, 2008 11:30 am
autor: blazejos
Gdy przeszedlem z wli5 na mt 205 odczulem to bardzo lada stala sie mulista tez chcialem zakladac wczesniej 235 i dobrze ze tego nie zrobilem bo gdy teraz patrze na mt kolegi w tym rozmiarze to czuje ze te kola robily by krzywde niwce teoretycznie ruznica jest niewielka ale gdy postawisz obok siebie te kola to jest przepasc powodzenia

: pt paź 31, 2008 5:00 pm
autor: nem0
do nivy nie potrzeba takich wielkich kół zacznijmy od tego... jej konstrukcja nie jest do tego przewidziana bo nie musi być...

: pt paź 31, 2008 9:23 pm
autor: m07m10
Ale są użytkownicy mądrzejsi od fabryki, a potem sie dziwią że jakoś przypadkowo układ przeniesienia napędu się psuje.

: pt paź 31, 2008 10:41 pm
autor: tomek
m07m10 pisze:Ale są użytkownicy mądrzejsi od fabryki, a potem sie dziwią że jakoś przypadkowo układ przeniesienia napędu się psuje.
hm...jakby tu powiedzieć...sugerujesz że użytkownicy samochodów wszystkich marek zjeżdzający z asfaltu i zakładający większe opony niewiedzą co czynią?Bo nie tylko do łady zakłada się większe niż seryjne opony...proponuje: wklej ostrzeżenie we wszystkich forach:"nie zakładajcie opon innych niż fabryka pozwala" i zaczekaj na reakcję... :D

: sob lis 01, 2008 9:14 am
autor: Krzysiek-74
m07m10 pisze:Ale są użytkownicy mądrzejsi od fabryki, a potem sie dziwią że jakoś przypadkowo układ przeniesienia napędu się psuje.
Przypadkowo, to się nic nie psuje !! . Decydując się na takie czy inne modyfikacje, powinno się mieć świadomość tzw. plusów i minusów. Grunt, to odnalezienie punktu równowagi w motaniu i zdrowego rozsądku. Dziwią się tylko ci, którzy myślą, że są auta terenowe, które wszędzie wjadą i wyjadą :wink: . Póżniej tylko gorzkie rozczarowanie i cała moc kompleksów.

: sob lis 01, 2008 8:48 pm
autor: m07m10
Własnie to chciałem przez to powiedziec co mój bezpośredni :)2 przedmówca.