Strona 1 z 1

Mamma Mia - Awaryja 1,7 SPI

: sob lis 15, 2008 7:31 pm
autor: Krzysiek-74
Witam

No i w końcu mnie dopadło też, niestety :-? 8)
Machnąłem NIVĄ dzisiaj 400 km i pod domem, NIVA odmówiła współpracy!!!

Wstępne ustalenia, to permanentny brak iskry :cry: . Po prostu sobie jechałem, aż nagle Lada robi Bbrrrrrr, zapalił się CHECK i diupa :evil:

Pompa wzbiorniku pracuje, po przekręceniu stacyjki.
Bezpieczniki, w tym główny od kompa (ten 50 A) są OK.

Podejrzewam czujnik położenia wału lub moduł zapłonowy.
Co Wy , na to?

pazdrawliaju :D

: pn lis 17, 2008 1:30 am
autor: androx1
A próbowałeś odczytać kod błedu przy pomocy spinacza ?
Jeśli brak iskry (nie napisałeś na ilu świecach) to mógł też paść moduł zapłonowy. Czujnik wału też podejrzany. Ustal czy nie ma iskry na żadnej świecy.

: pn lis 17, 2008 1:06 pm
autor: galeziat
Kopułka rozdzielacza.

: pn lis 17, 2008 1:40 pm
autor: Krzysiek-74
Iskry nie ma na wszystkich garkach :-? . W sumie, to nie miałem kiedy jeszcze się zabrać, za diagnozę :cry: .
Klemę z aku ściągnąłem, więc można już o metodzie spinaczowej zapomnieć. Pamięć kompa pusta , jak bębęn turecki 8)

Dzisiaj, Tomek z teamu 2Kółka, sprawdził czujnik położenia wału. To jedyny element, który zdążyłem, wykręcić.
Tomek założył do swojej "władzi" i razz zagadała :o . Ponowna próba odpalenia, skończyła się fiaskiem. Więc padł albo nie :o :D . Wróciliśmy do punktu wyjścia :)24

Dzisiaj będę sprawdzał napięcia, na przekaźnikach, module. Być może padł przekaźnik układu zapłonowego ??

Najgorsze jest to, że aura, nie sprzyja. Jak wracam z pracy, to ciemno, niestety. A przy lampie, to trochę dupowato się robi :)4

galeziat - fajne byłoby mieć kopułkę, diagnoza prosta i naprawa szybka. Niestety - nie ten model :wink:

: pn lis 17, 2008 1:46 pm
autor: matys
Krzysiek-74 pisze: Najgorsze jest to, że aura, nie sprzyja. Jak wracam z pracy, to ciemno, niestety. A przy lampie, to trochę dupowato się robi :)4
fakt pogoda do rzyci...
ale ze światłem można sobie poradzić inwestując w halogeny na stojaku
jasno jak w dzień :)21

: pn lis 17, 2008 1:53 pm
autor: Krzysiek-74
matys pisze: fakt pogoda do rzyci...
ale ze światłem można sobie poradzić inwestując w halogeny na stojaku
jasno jak w dzień :)21
A co ja będę boisko piłkarskie urządzał, czy coś :)21

: pn lis 17, 2008 6:42 pm
autor: androx1
Krzysiek-74 pisze:Iskry nie ma na wszystkich garkach
Dzisiaj, Tomek z teamu 2Kółka, sprawdził czujnik położenia wału. To jedyny element, który zdążyłem, wykręcić.
Tomek założył do swojej "władzi" i razz zagadała :o . Ponowna próba odpalenia, skończyła się fiaskiem. Więc padł albo nie :o :D . Wróciliśmy do punktu wyjścia :)24
:
Trzeba by raczej pewny i sprawdzony czujnik wału założyć do twojej Niwy. Jak będzie OK - to sprawa jasna. A tak nadal nic nie wiadomo. Choć ten czujnik nadal jest w kręgu podejrzeń.

: wt lis 18, 2008 12:21 am
autor: bartekbp01
uuu krzychu nie zazdroszcze
ale pomysłu nie mam , poprostu się na ciebie obraziła pogłaskaj zalej BP ultimate i moze Ci wybaczy :)21

: wt lis 18, 2008 11:06 am
autor: Krzysiek-74
bartekbp01 pisze:uuu krzychu nie zazdroszcze
ale pomysłu nie mam , poprostu się na ciebie obraziła pogłaskaj zalej BP ultimate i moze Ci wybaczy :)21
Eeeee, tam. Nie ma tragedi. 8) . Awarie zdarzały się i będą się zdarzać. Najważniejsze, że pod domem :)2
Druga sprawa, to takie zdarzenia, motywują dalszego poznawania swojego samochodu.
Wybebeszenie wiązek, w dniu wczorajszym, wiele mi dało do myślenia :wink:
Tak samo, jak utwierdziłem się że zawsze któryś z kolorów, nie gra ze schematem. :)21
Przekaźniki dobre, więc szukam dalej.Prądy, tam gdzie mają być, tam są :)4
Pewnie wielu kolegów, nie ma nawet pojęcia, dokąd idą te dodatkowe kabelki z klemy +. :wink: :)27
Nawet, gdyby się okazało, że będę musiał auto do warsztatu zaholować, to naprawdę jest duuuża lekcja :)2

Wiem, jakich zamienników szukać i gdzie, a to jest bezcenne. No może mniej cenne, niż w przypadku oryginałów "made in rosyja"

A tak swoją drogą, znalazłem przepis na diagnostykę i odpowiedź na kod - 12, w oryginale:


Коды неисправностей для ВАЗ 21214 i

Чтобы считать коды случившихся неисправностей, можно обойтись без прибора. У левой каленки водителя, за блоком предохранителей системы впрыска (там четыре места для предохранителей, но должны стоять только три в порядке возрастания дистанции от водителя - два синих - на 15 ампер и один красный - на 10 ампер), есть колодка диагностики. Надо при выключеном зажигании замкнуть два дальних контакта в вверхнем ряду (если внимательно посмотреть на колодку диагностики - то там на, самом деле, не так уж много "настоящих" контактов). За тем - включить зажигание, и лампочка CHECK ENGINE должна начать моргать. Смысл ее моргания следующий: все коды - двузначные; количество морганий между паузами - цифра; каждый код повторяется три раза; Сначала должен выдаться код 12. Это означает исправность системы диагностики. Далее выдаются коды случившихся неисправностей в порядке возрастания. Заканчивается последовательность кодов кодом 12. Корректного способа очистки памяти кодов случившихся неисправностей я не знаю, поэтому предлагаю для очистки памяти отключать аккумулятор. Дело в том, что все случившиеся когда либо неисправности запоминаются и не очищаются после их устранения. С другой стороны - Система впрыска на ВАЗ-21214i - самообучающаяся, в том числе - под конкретного водителя, а после отключения питания - система забывает все чему научилась. Правда, она давольно быстро восстановит утраченные знания, так что особого криминала в отключении питания я не вижу.

: wt lis 18, 2008 11:57 am
autor: Marek D.
Krzysiek-74 pisze:
bartekbp01 pisze:
A tak swoją drogą, znalazłem przepis na diagnostykę i odpowiedź na kod - 12, w oryginale:


Коды неисправностей для ВАЗ 21214 i

Чтобы считать коды случившихся неисправностей, можно обойтись без прибора. У левой каленки водителя, за блоком предохранителей системы впрыска (там четыре места для предохранителей, но должны стоять только три в порядке возрастания дистанции от водителя - два синих - на 15 ампер и один красный - на 10 ампер), есть колодка диагностики. Надо при выключеном зажигании замкнуть два дальних контакта в вверхнем ряду (если внимательно посмотреть на колодку диагностики - то там на, самом деле, не так уж много "настоящих" контактов). За тем - включить зажигание, и лампочка CHECK ENGINE должна начать моргать. Смысл ее моргания следующий: все коды - двузначные; количество морганий между паузами - цифра; каждый код повторяется три раза; Сначала должен выдаться код 12. Это означает исправность системы диагностики. Далее выдаются коды случившихся неисправностей в порядке возрастания. Заканчивается последовательность кодов кодом 12. Корректного способа очистки памяти кодов случившихся неисправностей я не знаю, поэтому предлагаю для очистки памяти отключать аккумулятор. Дело в том, что все случившиеся когда либо неисправности запоминаются и не очищаются после их устранения. С другой стороны - Система впрыска на ВАЗ-21214i - самообучающаяся, в том числе - под конкретного водителя, а после отключения питания - система забывает все чему научилась. Правда, она давольно быстро восстановит утраченные знания, так что особого криминала в отключении питания я не вижу.
nie wiem jak u was ale w moich stronach język rosyjski był obecny bez mała, i z niewielkimi przerwami, przez 160 lat - więc po ludzku proszę, bo jak Boga kocham mauzera po dziadku pójdę odkopać :wink:

: wt lis 18, 2008 12:17 pm
autor: Sniper
Krzysiek-74 pisze:
matys pisze: fakt pogoda do rzyci...
ale ze światłem można sobie poradzić inwestując w halogeny na stojaku
jasno jak w dzień :)21
A co ja będę boisko piłkarskie urządzał, czy coś :)21
O tej porze roku to prędzej lodowisko :)20 :)21

: wt lis 18, 2008 12:39 pm
autor: A.F.
Marek D. pisze:
Krzysiek-74 pisze:
bartekbp01 pisze:
A tak swoją drogą, znalazłem przepis na diagnostykę i odpowiedź na kod - 12, w oryginale:


Коды неисправностей для ВАЗ 21214 i

Чтобы считать коды случившихся неисправностей, можно обойтись без прибора. У левой каленки водителя, за блоком предохранителей системы впрыска (там четыре места для предохранителей, но должны стоять только три в порядке возрастания дистанции от водителя - два синих - на 15 ампер и один красный - на 10 ампер), есть колодка диагностики. Надо при выключеном зажигании замкнуть два дальних контакта в вверхнем ряду (если внимательно посмотреть на колодку диагностики - то там на, самом деле, не так уж много "настоящих" контактов). За тем - включить зажигание, и лампочка CHECK ENGINE должна начать моргать. Смысл ее моргания следующий: все коды - двузначные; количество морганий между паузами - цифра; каждый код повторяется три раза; Сначала должен выдаться код 12. Это означает исправность системы диагностики. Далее выдаются коды случившихся неисправностей в порядке возрастания. Заканчивается последовательность кодов кодом 12. Корректного способа очистки памяти кодов случившихся неисправностей я не знаю, поэтому предлагаю для очистки памяти отключать аккумулятор. Дело в том, что все случившиеся когда либо неисправности запоминаются и не очищаются после их устранения. С другой стороны - Система впрыска на ВАЗ-21214i - самообучающаяся, в том числе - под конкретного водителя, а после отключения питания - система забывает все чему научилась. Правда, она давольно быстро восстановит утраченные знания, так что особого криминала в отключении питания я не вижу.
nie wiem jak u was ale w moich stronach język rosyjski był obecny bez mała, i z niewielkimi przerwami, przez 160 lat - więc po ludzku proszę, bo jak Boga kocham mauzera po dziadku pójdę odkopać :wink:
Proszę.... ja do szkoły jeszcze za komuny chodziłem 8)

Kody usterek dla modelu WAZ 21214i.

Kody usterek można odczytać bez przyrządu.
Przy lewym kolanie kierowcy, za blokiem bezpieczników układu wtryskowego ( są tam 4 miejsca dla bezpieczników, ale powinny być tylko 3 bezpieczniki - patrząc od strony kierowcy: 2 x 15A i jeden 10A ) jest złącze diagnostyczne.
Żeby odczytać kody trzeba - przy wyłączonym zapłonie - zewrzeć skrajne styki w górnym rzędzie złącza.
Potem – włączyć zapłon, lampka CHECK ENGINE powinna zacząć migać.
Odczytywanie kodu:
- wszystkie kody są dwucyfrowe, ilość mrugnięć między przerwami = cyfra
- każdy kod powtórzony jest 3 razy,
- na początku powinien pojawić się kod 12 = system diagnostyki jest sprawny
- następnie podawane są kody usterek, w porządku rosącym
- po zakończeniu podawania kodów usterek znowu podawany jest kod 12


Opuściłem to, co mało ważne.
Dalej jest o kasowaniu pamięci usterek................

: wt lis 18, 2008 12:46 pm
autor: Krzysiek-74
A.F. pisze:
Marek D. pisze:
Krzysiek-74 pisze: nie wiem jak u was ale w moich stronach język rosyjski był obecny bez mała, i z niewielkimi przerwami, przez 160 lat - więc po ludzku proszę, bo jak Boga kocham mauzera po dziadku pójdę odkopać :wink:
Proszę.... ja do szkoły jeszcze za komuny chodziłem 8)

Kody usterek dla modelu WAZ 21214i.

Kody usterek można odczytać bez przyrządu.
Przy lewym kolanie kierowcy, za blokiem bezpieczników układu wtryskowego ( są tam 4 miejsca dla bezpieczników, ale powinny być tylko 3 bezpieczniki - patrząc od strony kierowcy: 2 x 15A i jeden 10A ) jest złącze diagnostyczne.
Żeby odczytać kody trzeba - przy wyłączonym zapłonie - zewrzeć skrajne styki w górnym rzędzie złącza.
Potem – włączyć zapłon, lampka CHECK ENGINE powinna zacząć migać.
Odczytywanie kodu:
- wszystkie kody są dwucyfrowe, ilość mrugnięć między przerwami = cyfra
- każdy kod powtórzony jest 3 razy,
- na początku powinien pojawić się kod 12 = system diagnostyki jest sprawny
- następnie podawane są kody usterek, w porządku rosącym
- po zakończeniu podawania kodów usterek znowu podawany jest kod 12


Opuściłem to, co mało ważne.
Dalej jest o kasowaniu pamięci usterek................
A.F. braaawo :)2
Ja też nie mam problemów z przeczytaniem tekstu, bo przez kilkanascie lat się uczyło języka :wink:
Wkleiłem, jako ciekawostkę.
Swoja drogą, każdy użytkownik radzieckiego sprzętu, powinien, chociaż w stopniu podstawowym znać język rosyjski !!

: wt lis 18, 2008 1:46 pm
autor: Sniper
А в чистом поле система "Град", за нами Нива и Сталинград !! :)21 :)20 8)

: wt lis 18, 2008 5:34 pm
autor: androx1
A.F. pisze:
Kody usterek dla modelu WAZ 21214i.

Kody usterek można odczytać bez przyrządu.
Przy lewym kolanie kierowcy, za blokiem bezpieczników układu wtryskowego ( są tam 4 miejsca dla bezpieczników, ale powinny być tylko 3 bezpieczniki - patrząc od strony kierowcy: 2 x 15A i jeden 10A ) jest złącze diagnostyczne.
Żeby odczytać kody trzeba - przy wyłączonym zapłonie - zewrzeć skrajne styki w górnym rzędzie złącza.
Potem – włączyć zapłon, lampka CHECK ENGINE powinna zacząć migać.
Odczytywanie kodu:
- wszystkie kody są dwucyfrowe, ilość mrugnięć między przerwami = cyfra
- każdy kod powtórzony jest 3 razy,
- na początku powinien pojawić się kod 12 = system diagnostyki jest sprawny
- następnie podawane są kody usterek, w porządku rosącym
- po zakończeniu podawania kodów usterek znowu podawany jest kod 12


Opuściłem to, co mało ważne.
Dalej jest o kasowaniu pamięci usterek................
No to teraz mi się rozjaśniło. Bo tu kiedyś dyskutowaliśmy o co chodzi z kodem 12. Wyczytałem wtedy w wersji angielskiej, że 12 to kod braku usterki. A teraz wychodzi, że to kod braku usterki systemu diagnostyki. Teraz kapuję !
Dzięki Krzysiek-74 !
Dzięki A.F. !

P.S. Krzysiek - a gdzie żeś wynalazł ten rosyjski tekst ? Może jakiś link dasz ?

: wt lis 18, 2008 11:35 pm
autor: 2Kółka
androx1 pisze:
A.F. pisze:
Kody usterek dla modelu WAZ 21214i.

Kody usterek można odczytać bez przyrządu.
Przy lewym kolanie kierowcy, za blokiem bezpieczników układu wtryskowego ( są tam 4 miejsca dla bezpieczników, ale powinny być tylko 3 bezpieczniki - patrząc od strony kierowcy: 2 x 15A i jeden 10A ) jest złącze diagnostyczne.
Żeby odczytać kody trzeba - przy wyłączonym zapłonie - zewrzeć skrajne styki w górnym rzędzie złącza.
Potem – włączyć zapłon, lampka CHECK ENGINE powinna zacząć migać.
Odczytywanie kodu:
- wszystkie kody są dwucyfrowe, ilość mrugnięć między przerwami = cyfra
- każdy kod powtórzony jest 3 razy,
- na początku powinien pojawić się kod 12 = system diagnostyki jest sprawny
- następnie podawane są kody usterek, w porządku rosącym
- po zakończeniu podawania kodów usterek znowu podawany jest kod 12


Opuściłem to, co mało ważne.
Dalej jest o kasowaniu pamięci usterek................
No to teraz mi się rozjaśniło. Bo tu kiedyś dyskutowaliśmy o co chodzi z kodem 12. Wyczytałem wtedy w wersji angielskiej, że 12 to kod braku usterki. A teraz wychodzi, że to kod braku usterki systemu diagnostyki. Teraz kapuję !
Dzięki Krzysiek-74 !
Dzięki A.F. !

P.S. Krzysiek - a gdzie żeś wynalazł ten rosyjski tekst ? Może jakiś link dasz ?

Tu jest też

http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/inje ... demono.htm


cyt: "Первым должен быть передан код 12, обозначающий исправность системы диагностики. Если код 12 отсутствует, система диагностики неисправна. Все коды неисправностей выводятся в порядке возрастания. Каждый код (в т. ч. код 12) выводится три раза. Если кодов неисправностей нет, всё время будет выводиться код 12"

: śr lis 19, 2008 4:21 am
autor: bartekbp01
kochany google translator :)21

i nie trzeba się rusyfikować :wink:

: śr lis 19, 2008 8:55 pm
autor: androx1
bartekbp01 pisze:kochany google translator :)21

i nie trzeba się rusyfikować :wink:
No rusyfikować się nie trzeba, ale znać języki, w tym rosyjski, to warto.
Oto próbka tłumaczenia z google translatora. Google słabo zna rosyjski ! Najpierw oryginał a za nim tłumaczenie. :D :D :D

Чтобы считать коды неисправностей при помощи лампы Check Engine, следует замкнуть выводы A и B колодки диагностики и включить зажигание, не заводя двигатель. После этого лампа начнёт мигать, сообщая об ошибках. Коды выдаются следующим образом: несколько включений лампы — первая цифра, пауза, ещё несколько включений — вторая цифра; длинная пауза; ещё два повторения кода и переход к следующему коду неисправности и так по кругу. Первым должен быть передан код 12, обозначающий исправность системы диагностики. Если код 12 отсутствует, система диагностики неисправна. Все коды неисправностей выводятся в порядке возрастания. Каждый код (в т. ч. код 12) выводится три раза. Если кодов неисправностей нет, всё время будет выводиться код 12.

Aby wziąć kody usterek za pomocą lampy Check Engine, należy zamknąć wnioski z bloków A i B obejmują diagnozę i zapłonu, silnik nie zostanie uruchomiony. Od tego czasu, światło miga, należy je zgłosić. Kody są wydawane w sposób następujący: kilka włączeń rury - pierwsza cyfra, pauza, kilka włączeń - druga cyfra; długa pauza, dwa kolejne powtórzenia kod i przejść do następnego kodu błędu i tak w kółko. Pierwszy ma być przeniesiony kodem 12, wskazujący na serwisowanie diagnozy. Jeśli kod jest 12 zaginionych, diagnoza wadliwy. Wszystkie kody usterek są wyświetlane w porządku rosnącym. Każdy kod (łącznie z kodem 12) pojawia się trzy razy. Jeśli nie kody błędów, czas pokaże kod 12.

: śr lis 19, 2008 9:21 pm
autor: goslawen
Najważniejsze, że wujek google przełożył mi to tak, że byłem w stanie to zrozumieć, a tych krzaczków ruskich niestety nie :)

: śr lis 19, 2008 10:15 pm
autor: silverstone
Tylko wujek gogle gdzieś po drodze zatracił trochę sensu wypowiedzi Wujaszka Wani :)21 :)21 :)21

: czw lis 20, 2008 7:06 pm
autor: silverstone
Двигатедь нашего друга уже работаёт. Krzysiek победил, УРА !!

: czw lis 20, 2008 8:32 pm
autor: Krzysiek-74
silverstone pisze:Двигатедь нашего друга уже работаёт. Krzysiek победил, УРА !!
Silnik działa, jak napisał silverstone. Swoją drogą, skąd o tym wie :o ??
Okazało się, że "moduł zażiganija" pagibł :wink:

: czw lis 20, 2008 10:51 pm
autor: androx1
silverstone pisze:Двигатедь нашего друга уже работаёт. Krzysiek победил, УРА !!
A jaką metodą zdiagnozowano ? Prosimy Krzyśka o podzielenie się doświadczeniem ! Jak sprawdzić taki moduł ?