Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
IdeL
 
 
Posty: 255
Rejestracja: czw sty 08, 2009 11:03 pm

Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: IdeL » śr sty 14, 2009 5:58 pm

Cześć wszystkim.
Jestem tu nowy i chciałem się przywitać moim problemem :( (mam nadzieję, że nie jest to główna zaleta psiadaczy pojazdów z byłego CCCP).
Kilka tygodni temu wszedłem w posiadanie nivki z 2001/2002. Auto mimo swego niewielkiego wieku jest strasznie zaniedbane, ale też i cena zakupu była przynajmniej pozorne dość strawna (pięć patoli). Pojazd niestety posiada silnik z wtryskiem wielopunktowym i to niestety jest źródło moich nieszczęść. Nie byłoby problemu gdyby nie fakt, że auto ma od samego początku gaz - tyle, że w najprostszym wydaniu. Nie jest to zasilanie sekwencyjne, ale jak mi powiedział znajomy mechanik zwyczajnie wprowadzone gdzieś w filtr powietrza (cokolwiek kto znaczy - ja gaz znam wyłącznie z kuchenki gazowej oraz palnika acetylenowo-tlenowego). Dodam, że motor chodzi na LPG bardzo ładnie, ma moc, kompresję i pozornie jest OK tyle, że nie chce pracować normalnie na benzynie. Może ktoś ma pomysł co może być tego przyczyną ?? Pojazd nigdy nie jeździł na benzynie :evil: , ale pompa paliwa działa (ciśnienie jest OK), tyle że na wolnych obrotach gaśnie i strzela, trochę zaczyna się wkręcać powyżej 1800 obrotów. Chciałem ten gaz amputować a ten niestety na benzynie działa niespecjalnie. Czy to może być problem zaworów ?? ?? Gdyby było coś z rozrządem czy komputerem raczej nie pracowałby poprawnie na gazie - mam rację ?? ??
Sam osobiście nie zauważyłem tego mankamentu kupując auto - po prostu przyjechałem nim z Pomorza na LPG - zresztą nawet nie za bardzo wiedziałem jak obsługuje się ten dziadowski przełącznik do zmiany paliwa.

Dla mnie ten pojazd to zupełna egzotyka konstrukcyjna.
Chcę ten gaz amputować i kurczę rozbiłem się na takim przypadku.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdroofki

IdeL
Pozdroofki

IdeL

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: petercapri » czw sty 15, 2009 12:35 am

IdeL pisze:Pojazd niestety posiada silnik z wtryskiem wielopunktowym i to niestety jest źródło moich nieszczęść.
A co to za problem?

Wykrecasz z jakiejs starej Lady na szrocie kolektor ssacy z gaznikiem, pompe paliwa i aparat zaplonowy, przekladasz i wio :)
Nie byłoby problemu gdyby nie fakt, że auto ma od samego początku gaz - tyle, że w najprostszym wydaniu. Nie jest to zasilanie sekwencyjne, ale jak mi powiedział znajomy mechanik zwyczajnie wprowadzone gdzieś w filtr powietrza (cokolwiek kto znaczy - ja gaz znam wyłącznie z kuchenki gazowej oraz palnika acetylenowo-tlenowego).
Pewnie prosta instalacja na mixerze. Nie ma sie czego bac ;)
tyle że na wolnych obrotach gaśnie i strzela, trochę zaczyna się wkręcać powyżej 1800 obrotów. Chciałem ten gaz amputować a ten niestety na benzynie działa niespecjalnie. Czy to może być problem zaworów ?? ?? Gdyby było coś z rozrządem czy komputerem raczej nie pracowałby poprawnie na gazie - mam rację ?? ??
NIE.

Skoro na gazie chodzi dobrze, to zawory i zaplon sa OK.
(zawory swoja droga i tak mozesz przejrzec - jak instrukcja zaleca co 10000km nalezy to robic tak czy inaczej).

Obstawiam jakis problem z wtryskiem, skoro na benzynie jakos chodzi to komp dziala, byc moze jest problem z czujnikiem lambda albo przeplywomierzem.
Sam osobiście nie zauważyłem tego mankamentu kupując auto - po prostu przyjechałem nim z Pomorza na LPG - zresztą nawet nie za bardzo wiedziałem jak obsługuje się ten dziadowski przełącznik do zmiany paliwa.
Nalezy palcem przestawic go na lewo albo na prawo.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Jak zwykle w nowym uzywanym samochodzie, wymien oleje, filtry, kup nowe swiece (ja polecam NGK albo trojelektrodowe Iskry) i kable WN.

Zacznij od swiec i kabli i sprawdz jak chodzi na benzynie.

Oczywiscie oleje dobrych marek, nie polskie g..na.

Awatar użytkownika
IdeL
 
 
Posty: 255
Rejestracja: czw sty 08, 2009 11:03 pm

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: IdeL » czw sty 15, 2009 12:52 am

Dzięki. Kable WN (świece też) już wymienione. Przed wymianą to nawet na gazie dziwnie chodził. Tak de facto to dziwię się, że pompa jest w ogóle sprawna skoro na benzynie auto nie jeździło prawie wcale :-?
Z gaźnikiem to chyba nie tak tralala - ten wtrysk wielopunktowy to mi w ogóle psuje jakąkolwiek koncepcję funkcjonowania czegokolwiek co jest silnikiem. Dotychczas moje zainteresowania motoryzacyjne ograniczały się do aut zabytkowych spod znaku VW (głównie busy) - a tu taka żaba :( Co do wtrysków, no to właśnie nasłuchałem się od kilku mechaników, że jak był "małobenzynowy" w użytkowaniu to oni właśnie stawiają między innymi na wtryski - a ja biedny biedronek zbieram wszelkie dane i sugestie mądrzejszych, no i w konsekwencji chyba coś się urodzi).
Na gazie się nie znam i mieć go nie chcę, bo potrzebuję przestrzeń ładunkową w kufrze na wyprawki i nie lubię jak mi campingowo w aucie śmierdzi 8)
Na benzynie działa marnie, na gazie bardzo ładnie - uważasz, że to nie zawory .... najgorsza jest niewiedza i brak koncepcji (mam na myśli siebie). Z przepływomierzem to fajna sugestia - trzeba by to sprawdzić, tyle, że to cuś jakieś niesamowite pieniąchy zdaje się kosztuje - i szczerze powiedziawszy nie bardzo wiadomo skąd to pożyczyć do sprawdzenia :cry: Da się to jakoś dla testów obejść ?? Co to w ogóle jest za sensor ?? Kuchnia, w dzisiejszych czasach to jakieś takie patenty w motorach stosują chyba tylko po to aby z każdym g...m do serwisu biegać. Niedługo nalanie płynu do spryskiwacza będzie się wiązało z wizytą w ASO.
Pozdroofki

IdeL

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: sebaska » czw sty 15, 2009 1:23 am

Witam, wielowtrysk to nie problem. Można na tym Kaukaz dookoła objechać (i tam dojechać i wrócić) :)12 Zaś ewentualna wymiana tryskaczy to banał (niewiele to trudniejsze od wymiany świec). :D

1. Zobacz czy jest sprawna lampka 'check engine' (pomarańczowa max po lewej stronie). Jeśli jest sprawna to po przekręceniu stacyjki powinna się zapalić a po zapaleniu zgasnąć.
1a. Jak się świeci w czasie pracy, to coś jest nie tego -- najprostszy skaner diagnostyczny z łączem OBD-II (najpopularniejszym w samochodach nowszych niż 10 lat) prawdę Ci powie. Gniazdko jest nieco poniżej wajchy od klapy silnika, zwykle jest zasłonięte takim dekielkiem na dwie śróbki. Jak będziesz miał kody błędów to zapodaj je tu i popatrzymy.
2. Jak wymieniłeś wszystkie filtry (powietrza też), to włącz go na benzynę i wyjeździj chociaż jeden bak -- jeśli wtryski były nie używane i w ogóle to komputer musi się ich nauczyć.
3. Jeśli bardzo grzeje się wydech -- czuć to po tym, że środkowy kanał, zwłaszcza od strony pasażera robi się zdecydowanie gorący nawet przy zupełnie wyłączonym ogrzewaniu kabiny -- to może być coś źle z przepływomierzem (ale będzie się wtedy od czasu do czasu palić ten 'check engine')
4. Jeśli pojazd nie ma mocy, nie chce ciągnąć, dziwnie się wkręca na obroty, to mogą być tryskacze (albo któryś z nich, nie ważne, i tak wymienia się wszystkie) nie tego. Wymiana jest banalna -- odkręcasz tą solidną aluminiową osłonę z nad cylindrów, dobierasz się do takich niedużych plastykowych (czarnych albo zielonych) gówienek, odłączasz od nich przewody paliwowe i elektryczne, i je wywalasz -- pilnuj tylko gdzie są wszelkie podkładki itp. -- zmontować trzeba tak samo. Kupujesz takie same (albo już z katalogu części masz wybrane i kupione) i zakładasz odwrotnie do wyjmowania.

Nie przejmuj się, będzie dobrze :)2

pzdr
\Sebi
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
IdeL
 
 
Posty: 255
Rejestracja: czw sty 08, 2009 11:03 pm

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: IdeL » czw sty 15, 2009 8:59 am

Thx Sebaska. Mam pytanko - a gdzie znajduje się ten przepływomierz ?? ??
Ja go nie widzę i nawet nie wiem gdzie szukać :)3 Domyślam się, że jego działanie (niedziałanie) można tak circa sprawdzić przez odłączenie - jak nie będzie efektu to znaczy, że być może jest już tylko atrapą ?? ??
Lampka Check działa jak należy, przynajmniej na gazie (niesekwencyjnym) - zrobiłem tym autem ok. 300km po zakupie i nic się nie świeciło w trakcie jazdy (żarówka nie jest przepalona bo na początku zapala się 8) ).
Na szczęście w Poznaniu nie ma problemu z częściami do tego auta (przynajmniej tak twierdzą panowie prowadzący sklep na Wawrzyniaka), natomiast w razie kompletnej porażki może być problem z kompetentnym serwisem :evil:
Najbardziej przeraża mnie opcja komputera, który musi nauczyć się wtryskiwaczy. Motor na benzynie pracuje tak, że przejechanie kilometra stanowi nie lada problem (wiem co mówię bo jeździłem już w życiu trupami, które poruszały się wbrew prawom mechaniki klasycznej - tutaj to dramat). Da się go jakoś nauczyć wtrysków "na krótko" ?? Może jakiś reset ?? ?? Metoda odłączania aku już została zainicjowana (przypadkiem) - na skutek ostatnich mrozów i ciągłego odpalania zdechła bateria i została poddana procesowi regeneracji małym prądem ze źródła zewnętrznego :wink:
Tym samym auto stało 12 godzin bez jakiegokolwiek zasilania.

Pozdroofki

IdeL
Pozdroofki

IdeL

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: sebaska » czw sty 15, 2009 11:55 am

Przepływomierz (powietrza) znajduje się na rurze doprowadzającej powietrze :) O ile pamiętam jest to niedaleko chłodnicy, tuż przed zagięciem "rury powietrznej" w stronę silnika. Patrz na miejsce gdzie jakieś kabelki z tej rury wychodzą. Ale jak on pada, to się powinien przynajmniej od czasu do czasu check engine zapalać.

Odłączenie akumulatora na kilka minut (a więc i na 12h) powoduje, że ich zapomina i musi się uczyć na nowo. Na krótko się nie da, bo każdy wtrysk (tryskacz), zwłaszcza zdrowo przechodzony jest inny. Odpal go, zapewne będzie chciał od razu zgasnąć. Jak dasz gazu to albo jakoś pójdzie, albo znowu zdechnie. To znaczy, że już jest ogólnie cienko, ale można trochę powalczyć pulsując gazem, aż się nagrzeje -- powinien jakoś tam chodzić choć będzie gasł na wolnych obrotach.

Mogą być jakieś jaja z katalizatorem (np zapchany -- mi się kiedyś zapchał na fest, tak że nie dało się jechać szybciej niż 30km/h tak mocy brakło). Przy padającym katalizatorze ogólnie nie ma mocy (i szybko jest coraz mniej) choć silnik niby normalnie działa. Przy padających wtryskach też nie ma mocy, ale zwykle silnik będzie nierówno chodził (bo wtryski nierówno padają) objawy trochę takie jakby szedł nie na wszystkich cylindrach, po dodaniu gazu może reagować jakoś dziwnie (jakby go zalewało, wchodzić na obroty z opóźnieniem, nie wchodzić na duże obroty, itd). Wrażenie jakby się miał rozsypać, kompletna padaka. Po wymianie wtrysków jak ręką odjął (choć u mnie ciągle miał tendencję do gaśnięcia na wolnych obrotach ale ja miałem jeszcze zwalony przepływomierz i niepełnosprawny katalizator -- czego durny warsztat nie potrafił stwierdzić). Potem zmieniłem warsztat :)
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: 2Kółka » czw sty 15, 2009 2:15 pm

Zapodaj może jakieś fotki, bo ja nie bardzo mogę sobie wyobrazić jak ten gaz masz tam zamontowany, zarówno benzynka jak i gaz musi być zapodawana na dany wtryskiwacz w danym momencie i pod danym ciśnieniem (co bez problemu realizuje instalacja jak sama nazwa wskazuje sekwencyjna) :wink: , możesz mieć jakoś przemotane wtryskiwacze może :roll: , że samo podciśnienie sobie z tym radzi, nie wiem :roll: . Przepływomierz masz zaraz przy filtrze powietrza, uszkodzony powodowałby również złą pracę na gazie, ale tu z gazem nie wiadomo o co chodzi. Zmień filtr paliwa i przyjrzyj się dokładnie pompie, wszak przez parę lat pompowała w kółko to coś, co było w baku, no chyba, że chodziła w ogóle na sucho. Luzów zaworowych sprawdzać nie musisz, bo masz regulację hydrauliczną, no chyba, że ktoś hydraulikę wywalił (w niektórych egzemplarzach potrafi ona zaciskać zawór do tego stopnia, że przestaje pracować - podobno najlepiej ją wtedy wywalić i powrócić do ręcznej regulacji).
co do pracy na gazie, to nie bardzo rozumiem, w jaki sposób ten samochód jeździ :o , najprostsza instalacja gaz. nie posiada komputera w związku z czym komputer w samochodzie musi być w jakiś sposób oszukany ( "myśli" że jedzie na benzynie, emulator jakiś, czy cuś). Wywal ten gaz jak najszybciej, bo on tu zamęt sieje, gdy doprowadzisz do stanu pierwotnego wtedy będzie można szukać przyczyn.
A dałngrejdowanie Nivki na gaźnik, to wcale nie jest taka prosta sprawa, jak kolega wyżej pisze, pomijając już fakt celowości zabiegu (budę też można na starą przerobić, jakby kto chciał, pytanie po co :o ).
p.s. A ile ona ma "oficjalnego" przebiegu?

Awatar użytkownika
IdeL
 
 
Posty: 255
Rejestracja: czw sty 08, 2009 11:03 pm

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: IdeL » czw sty 15, 2009 4:05 pm

Dzięki za informaje. Chyba już mniej więcej wiadomo co jest grane. Ktoś kiedyś wywalił przepływomierz i w to miejsce wsadził jakiś czujnik antywybuchowy (czy coś) - taką jakąś dziwną kostkę do niczego nie podłączoną.
Sebaska - ledwo odczytałem post od Ciebie zaczęło się sprawdzanie - dzięki za dokładne namiary.
Wkurza mnie to, że ktoś z gruntu założył, że auto nie będzie używane na benzynie. No i skoro nie ma przepływomierza to wtryski same nie wiedzą jak dozować paliwo. Jeszcze w piątek zrobi się porównanie z inną nivką, ale wydaje mi się, że sprawa jest w miarę jasna. Oczywiście może okazać się, że trzeba będzie jeszcze coś powymieniać, ale ten przepływomierz, a raczej jego brak to chyba clue całej hecy.
Dziwię się, że instytucja państwowa, która używała tego pojazdu zgodziła się na taką kletraninę. Zresztą serwis, z którym mieli podpisana umowę to też była jakaś firma jajo typu pan Edek (szwagier naczelnika).
Łapy opadają.
Podejrzewam, że auto na benzynie w całym okresie eksploatacji nie przejechało nawet 5kkm.
Jak zatankowałem 3/4 benzyny to na pewno wymiotłem pajeczyny z baku - tam nic nie było.
Zresztą jak wracałem tym pojazdem do chaty to po drodze brałem tylko benzynkę, no i jakieś trzydzieści kilometrów za Krosnem Odrzańskim stanąłem w szczerym polu. Za diabła nie wiedziałem co jest grane. Po dwugodzinnych medytacjach tak z głupia frant pociągnęliśmy auto Punciorem do najbliższej stacji z LPG i po zatankowaniu....od razu ruszyło. Stojąc w szczerym polu myślałem, że wyłysieję... no kurcze, jak ja nie lubię niekompetentnej grzebaki i klamizerstwa.
Mogę sobie wyobrazić, że kiedyś pewnie pieprznęło gazem i założyli toto w miejsce uszkodzonego przepływomierza.
Podmienimy przepływomierz z drugiej nivki i zobaczy się co będzie dalej. Mam cichą nadzieję, że wtryski są OK, chociaż to nieprawdopodobne :o
2Kóła -ten układ zasilania gazem to jakiś ponoć prymtywny, na mixerze - mówią na to II generacji czy jakoś tak. Dla mnie LPG to Black Magic i chcę aby tak pozostało - no, nie znoszę tego paliwa jakoś tak. Jako elektronik z wykształcenia dostaję też gęsiej skórki na myśl, że mam pod machą jakieś barachło na jakimś atmelku sklecone przez jakiś Heńków w obudowie Cyfroniki i nawet nie wiadomo co za kody tam siedzą :evil: Nie, nie - to nie dla mnie. Im mniej dziwactw i patentów tym jaśniej....
A niech sobie nawet więcej pali - przynajmniej prawdopodbieństwo spania na pace pod gazetą drastycznie spada... 8)


Pozdroofki

IdeL
Pozdroofki

IdeL

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: sebaska » czw sty 15, 2009 6:16 pm

@2kółka: ten gaz nie idzie przez wtryskiwacze, tylko jak z gaźnika (mikser to taki pseudo-gaźnik dla gazu :) ) -- idzie sobie mieszanka, wchodząc "dziurą dla powietrza" (zauważ że sam wtryskiwacz w MPI to takie małe badziewko do sikania benzyną kiedy komputer da rozkaz, to co wysika, to się miesza z powietrzem i idzie do cylindra. Jak się oszuka komputer to nie sika nic, zato zamiast powterza od razu dostaje mieszankę powietrza i LPG.

pzdr
\Sebi
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: sebaska » pt sty 16, 2009 12:35 am

Acha, ale zanim wydasz kasę na te wtryski, to zczytaj sobie skanerem (w jakimkolwiek warsztacie, który tyka się samochodów nowszych niż 15 lat powinni mieć) kody błędów. Skoro jesteś elektronikiem to się nie powinienieś prostego komputerka bać 8)

pzdr
\Sebi
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
IdeL
 
 
Posty: 255
Rejestracja: czw sty 08, 2009 11:03 pm

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: IdeL » pt sty 16, 2009 1:46 am

sebaska pisze:Acha, ale zanim wydasz kasę na te wtryski, to zczytaj Skoro jesteś elektronikiem to się nie powinienieś prostego komputerka bać 8)

pzdr
\Sebi
To tak się tylko wydaje. Mimo wszystko doświadczenia w temacie nabywa się przez praktykę.
Akurat w elektronice samochodowej nigdy nie grzebałem (ryłem w analityce medycznej, RTVale, detektorach metali, lampówce, komputerach,metrologii elektrycznej - i czym dusza zapragnie, ale akurat nie w motoryzacji). Zresztą konstrukcji fabrycznych się nie obawiam - mam raczej alergię na różne ustrojstwa "made in chałupnictwo" - dostęp do źródeł żaden, wykonanie dziadowskie (zazwyczaj) - no taki raczej poziom ZHPowskiej pracowni.
Jak już mi nivka zacznie jeździć na benzynie (mam nadzieję :-? ) to dorwę sobie gdzieś taki komputerek BOSCHa (nawet nie do końca sprawny) i pooglądam go sobie - jak to jest zrobione, na jakim kontrolerze i czy da się wejść w obszar pamięci. Może to pochopne założenie, ale sądzę, że 50% uszkodzeń tego typu układów nie polega na awarii samego kontrolera, ale tzw. układów wykonawczych - mówiąc prościej różnej maści tranzystorków (kluczy) podających zasilanie na konkretne układy - no ale to się dopiero zobaczy. Na razie zależy mi aby mój nabytek zaczął jeździć jak należy. Pierdołami zainteresuję się później 8)
W każdym razie cieszę się, że trafiłem na to forum i mogę liczyć na pomoc :)2
Pozdroofki

IdeL

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: 2Kółka » pt sty 16, 2009 10:55 am

sebaska pisze:@2kółka: ten gaz nie idzie przez wtryskiwacze, tylko jak z gaźnika (mikser to taki pseudo-gaźnik dla gazu :) ) -- idzie sobie mieszanka, wchodząc "dziurą dla powietrza" (zauważ że sam wtryskiwacz w MPI to takie małe badziewko do sikania benzyną kiedy komputer da rozkaz, to co wysika, to się miesza z powietrzem i idzie do cylindra. Jak się oszuka komputer to nie sika nic, zato zamiast powterza od razu dostaje mieszankę powietrza i LPG.

pzdr
\Sebi

Tak, już squmałem, jak to działa, tyle, że przy tym systemie zasilania to musi ciągnąć tyle gazu, że gdzie tu oszczędność? Brak przepływomierza również nie dziwi, bo ze dwa strzały w kolektor i po przepływce, chyba że ktoś zapobiegawczo ściągnął od razu i sprzedał :lol:
@Sebaska, tak w temacie diagnostyki to posiadasz może własny interfejs do rozmów z Nivką?

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: sebaska » pt sty 16, 2009 10:53 pm

A właśnie parę dni temu z alledrogo jakiś tani badziew zamówiłem (ale jeszcze nie doszło). Wcześniej (jeszcze przed II zlotem) sam sobie skleciłem przejściówkę OBD-II / RS-232 (czyli samochód <-> komputr), coby na laptoku sobie czytać, ale nie zabanglała -- może przez to, że laptok ma tylko USB i kupowałem dodatkowo przejściówkę USB - RS-232 a takie przejściówki to potrafią dziwnie (nie)działać przy jakiś właśnie nietypowym połączeniu, a połączenie z samochodem takie właśnie nietypowe jest. Stwierdziłem, że do sczytywania kodów błędów to taki skanerek wystarczy, a przy tym mało miejsca zajmuje (więc może sobie w saszetce leżeć), zasilanie sobie bierze z samochodu (czyli nie zdechnie z braku baterii, itp.).

Bo mi się check engine regularnie pali, odkąd katalizator poszedł na śmietnik. I chcę wiedzieć, czy to tylko katalizator którego nie ma, czy też coś tam innego durnieje. Że takie cóś się przydaje to zobaczyłem, jak w Niemcowni, gdy mi się katalizator zapchał, to facet z pomocy drogowej, który pierwszy raz w życiu Nivkę widział podpiął się do komputera i w 5min zdiagnozował problem. Potem wiertarka w rękę i za chwilę Nivka śmigała jak dawniej, tylko hałas się zrobił "odpowiedni". Po tym pomyślałem, że ja też tak chcę. :)16


A jak będę miał znowu więcej twórczej energii to się jeszcze pobawię z laptokiem i np. monitorowaniem na bieżąco (w czasie pracy).

pzdr
\Sebi
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
IdeL
 
 
Posty: 255
Rejestracja: czw sty 08, 2009 11:03 pm

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: IdeL » sob sty 17, 2009 12:37 am

Sebaska czy miałeś do czynienia z zamiennikami przepływomierzy, które np. sprzedają na all..o ?? ?? Co najmniej jeden zarzeka się, że sprzedawany towar to nie chińszczyzna (bodajże coś włoskiego). Ceny są bardzo przyjemne w porównaniu z przepływomierzami BOSCH'a czy GM które sprzedają w sklepie z dedykacją do 1.7MPI.


Pozdroofki

IdeL
Pozdroofki

IdeL

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: sebaska » sob sty 17, 2009 10:48 pm

Świadomie nie, wymieniało mi go raz ASO (kiepskie zresztą, forumowicze już znają moją opinię :evil: ) i założyło mam nadzieję boshowski (bo forsy wzięli jak za boshowski).

pzdr
\Sebi
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
IdeL
 
 
Posty: 255
Rejestracja: czw sty 08, 2009 11:03 pm

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: IdeL » ndz sty 18, 2009 1:53 am

Dzięki. Spróbuję się rozejrzeć za oryginałem w niższej cenie - jeśli to GM to możliwe, że jakieś ople mają to samo. Z wtryskami masz oczywiście rację. Najpierw zainstaluje się przepływomierz i zobaczymy co będzie. Przed ewentualną wymianą wtrysków spróbuję "zrobić komputer" - no zobaczymy ile krzykną w ASO za podłącznie. Dwa lata temu miałem w Lanosie problemy z zespołem cewek - taki zespolony moduł elektroniki z powielaczami podającymi iskrę na świece. Dwa razy był wymieniany i dwa razy chlapnął (oczywiście wszystko było robione zgodnie ze sztuką - czyli wymiana wraz z uszczelką). Przed trzecią wymianą pojechałem do ASO i wykasowali mnie na 250 zł za podłączenie się do "końputera". Inna sprawa, że znaleźli przy okazji jakieś latające złącze w instalacji. Więc sam nie wiem.... Może za taką kasę to warto wstępnie obejrzeć wtryski "na oko" czy coś rozpylają (w przypadku ewidentnym zawsze można podmienić). Jeden wtrysk do nivki to 150zł - ciekawe skąd się biorą te androny o niskich cenach podzespołów do łady ?? ?? Ceny są zupełnie standardowe. Znajomy przez dziesięć miał nivkę klekota z oryginalnie montowanym motorem francuskim i wcześniej już dziwił się tym zachwytom nad "ponoć niskimi" cenami podzespołów. No chyba, że ludziska porównują z cenami mercedesa .... :)9
Pozdroofki

IdeL

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: 2Kółka » ndz sty 18, 2009 2:55 pm

No nie wiem :-? , za cenę np. komplet sprzęgla do LR mogę kupić do Nivki tej samej marki, zapłacić za robotę i jeszcze mi się na wachę zostanie na wycieczkę nad morze i z powrotem :D . Że standardowe, to się zgodzę, pod warunkiem, że porównujesz ceny części z nienajmłodszmi już plackami.

Sebaska: jak już Ci przyjdzie ten sprzęt z alle..., to daj znać, czy hula, bom zainteresowany, właśnie myślę nad zakupem od niedawna :roll: .

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: Marek D. » pn sty 19, 2009 8:06 am

IdeL pisze:D...- ciekawe skąd się biorą te androny o niskich cenach podzespołów do łady ?? ?? Ceny są zupełnie standardowe. Znajomy przez dziesięć miał nivkę klekota z oryginalnie montowanym motorem francuskim i wcześniej już dziwił się tym zachwytom nad "ponoć niskimi" cenami podzespołów. No chyba, że ludziska porównują z cenami mercedesa .... :)9
Nówka skrzynia z fakturą i gwarancją - 2 tysie,
reduktor - jw. wyżej 1,5 tysia
przedni most - niecały tysiak
pierdoły wszelakie - za 200 złotych spory karton tego badziewia będzie :wink:
osprzęt silnika 1,9 - tu dopiero zaczynają się ceny standardowe :wink: remont pompy i nowe wtryskiwacze 600 pln :roll: , termostat 35 pln- tylko go karwa znajdź - bo średnica zgoła niekatalogowa.
Tańsze części to tylko do malucha i poloneza były :)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
goslawen
 
 
Posty: 271
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 12:28 am
Lokalizacja: Mrągowo / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: goslawen » pn sty 19, 2009 9:06 am

Marek D. pisze:
IdeL pisze: osprzęt silnika 1,9 - tu dopiero zaczynają się ceny standardowe :wink: remont pompy i nowe wtryskiwacze 600 pln :roll:
Tańsze części to tylko do malucha i poloneza były :)21
Bo tyle w tym silniku Łady co w babci zębów.
http://www.anfakable.pl - instalacje elektryczne, monitoring, alarmy, inteligentny dom

Awatar użytkownika
IdeL
 
 
Posty: 255
Rejestracja: czw sty 08, 2009 11:03 pm

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: IdeL » pn sty 19, 2009 11:36 am

Marek D. pisze:
Nówka skrzynia z fakturą i gwarancją - 2 tysie,
reduktor - jw. wyżej 1,5 tysia
przedni most - niecały tysiak
pierdoły wszelakie - za 200 złotych spory karton tego badziewia będzie :wink:
osprzęt silnika 1,9 - tu dopiero zaczynają się ceny standardowe :wink: remont pompy i nowe wtryskiwacze 600 pln :roll: , termostat 35 pln- tylko go karwa znajdź - bo średnica zgoła niekatalogowa.
Tańsze części to tylko do malucha i poloneza były :)21
Przepływomierz 500PLN, końputer 700PLN, tylna lampa 90PLN, komplet tapicerek (boczki drzwiowe) 80PLN.
Czyli ceny na poziomie Daewoo oraz Fiata - no może w fiatach jest droższy końputer :)
Te ceny rzeczywiście nie są takie wysokie w porównaniu ze sprzętem "prestiżowym" - mojemu znajomemu padły wtryski w merolu, to w serwise (autoryzowanym) krzyknęli za wymianę 15kPLN. W końcu jakiś macher w Głownie czy gdzieś zrobił mu to za 10% tej ceny na regeneratach podajże 8)
Drugi przykład: Mój dobry kolega ma Rocky'ego diesla i przestał mu działać ten czarodziejski system załączania napędów (tam jest zdaje się jakiś magiczny elektromagnes) to krzyknęli mu ponoć w serwisie klasy "pan Edek" za rozwiązanie tego problemu coś koło 5 patoli. 8) 8)


Pozdroofki

IdeL
Pozdroofki

IdeL

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: 2Kółka » pn sty 19, 2009 11:41 am

Przepływomierz boscha za 290 na aledrogo jest.

Awatar użytkownika
IdeL
 
 
Posty: 255
Rejestracja: czw sty 08, 2009 11:03 pm

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: IdeL » pn sty 19, 2009 11:52 am

Widziałem 2Kółka, ale to cena jakaś wyjątkowa i do tego jednej sztuki. Normalnie w sklepie krzyczą 500 - przynajmniej w Poznaniu :cry:

Pozdroofki

IdeL
Pozdroofki

IdeL

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: sebaska » pn sty 19, 2009 1:36 pm

@2Kółka: przyjść już przyszło, tylko ja się nie nadaję testowanie :)9 . Za to mam tydzień wolnego kasztanienia :)21 :)21 :)21

@IdeL: To się trzeba sprytnie spytać sprzedawcy skąd taka cena.

Osprzęt elektroniczny będzie kosztował tak samo jak i do innych samochodów w podobny wyposażonych (czyli np 10-letnich Opli). Mechanika będzie jak do jakiś Cienkich i innych Dajewo, tylko przejedź tym Cienkim czy Dajewo tam gdzie Niwa przejedzie :)23 . Porównaj teraz z innymi terenówkami -- np. jeden gościu z Parchem, chciał być pomocny i próbował wyciągnąć busa co na bocznej drodze wkleił, strzelił kinetyk przefasonował mu drzwi z tyłu -- zabulił więcej niż Ty za całą Nivę :)27


pzdr
\Sebi
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: 2Kółka » pn sty 19, 2009 1:39 pm

No to zdrówka życzę :)2 . Jak przetestujesz nie zapomnij się pochwalić :P

Awatar użytkownika
IdeL
 
 
Posty: 255
Rejestracja: czw sty 08, 2009 11:03 pm

Re: Witam wszystkich. Jestem tu nowy i poproszę o pomoc

Post autor: IdeL » wt sty 20, 2009 9:58 am

sebaska pisze:
@IdeL: To się trzeba sprytnie spytać sprzedawcy skąd taka cena.
Sprzedawca jakiś taki niezłomny w bezpośrednim kontakcie :( :(
Czuję, że nic nie wskóram :)3 Nawet jeśli coś bym utargował to pewnie koszt zgrzewki browca :wink:
sebaska pisze:A właśnie parę dni temu z alledrogo jakiś tani badziew zamówiłem (ale jeszcze nie doszło). Wcześniej (jeszcze przed II zlotem) sam sobie skleciłem przejściówkę OBD-II / RS-232 (czyli samochód <-> komputr), coby na laptoku sobie czytać, ale nie zabanglała ...
I co ?? zadziałało Ci to ?? Zastanawiałem się nad kupnem czegoś takiego (później) - na razie podpytywałem sprzedawców z all.o i sami nie wiedzą czy tym się da wpiąć skutecznie do nivki (nie mam na myśli fizycznego złącza). Ceny raczej średnio atrakcyjne - więc zastanawiam się od dwóch dni nad konstrukcją własnym przemysłem (choć z czasem u mnie kiepsko).


Pozdroofki

IdeL
Pozdroofki

IdeL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości