Niva 1,9D (Peugeot)
Moderator: Albert_N
Niva 1,9D (Peugeot)
Wszyscy dużo mówią o wkładaniu do nivy diesla a nikt nie opisze nic dokładniej ja oto zrobiłem tak.
1. Dostałem od kumpla silnik 1,9 D (XUD9 Peugeot)
2. Skrzynia miała iść od poloneza Diesla pozostał tylko tunel obcięty na długość gniazda dźwigni sprzęgła.
3. Obcięcie oryginalnego tunelu od nivy do gniazda dzwigni sprzęgła
4. Spaw ciągły obydwu części flansz tigiem od zewnątrz i wewnątrz
5. Przespawanie całkowite misy olejowej (z orginalej XUD9 pozostało 15 cm, wydłużenie do przodu misy o 12 cm zwiekszenie pojemności układu dla tego silnika z 4,3 l do 5,3 l (żeby na górkach problemu nie było)
6. Przespawanie smoka pompy na duł misy olejowej
7. Docisk i łożysko oporowe od Diesla tarcza niestety od poloneza (nie sprawdziła się spalona) jutro wymiana na oryginalną niwy.
8. Łapy mocujące silnik lewa niwoska nacięta i przyspawana pod kontem 35 stopni w kierunku do budy do silnika przykręcona od poloneza. (do łapy silnika dorobiłem również mocowanie mostu)
9. Prawa oryginalna peugota i przyspawana nioska.
10 Chłodnica polonez diesel 2 wentylatory.
11 Trochę elektryki do przerubek
12 Oczywiście przerubka wężyków hamulcowych i rurek oraz waku pompa napęd od alternatora
Kończę ten projekt ale samochód już jeździł w terenie spisuje się o niebo lepiej jak benzyna, wstawię foty jak skończę całość, jeśli ktoś chce fotki lub rady pisać śmiało na @
Teraz przeproszę amina za to że napiszę dużymi literami
TAKIE AKCE SĄ DLA DESPERATÓW 3 miesiące walki ale koniec walki bliski.
Uwagi. Problemy są duże z mocowaniem mostu do silnika.
1. Dostałem od kumpla silnik 1,9 D (XUD9 Peugeot)
2. Skrzynia miała iść od poloneza Diesla pozostał tylko tunel obcięty na długość gniazda dźwigni sprzęgła.
3. Obcięcie oryginalnego tunelu od nivy do gniazda dzwigni sprzęgła
4. Spaw ciągły obydwu części flansz tigiem od zewnątrz i wewnątrz
5. Przespawanie całkowite misy olejowej (z orginalej XUD9 pozostało 15 cm, wydłużenie do przodu misy o 12 cm zwiekszenie pojemności układu dla tego silnika z 4,3 l do 5,3 l (żeby na górkach problemu nie było)
6. Przespawanie smoka pompy na duł misy olejowej
7. Docisk i łożysko oporowe od Diesla tarcza niestety od poloneza (nie sprawdziła się spalona) jutro wymiana na oryginalną niwy.
8. Łapy mocujące silnik lewa niwoska nacięta i przyspawana pod kontem 35 stopni w kierunku do budy do silnika przykręcona od poloneza. (do łapy silnika dorobiłem również mocowanie mostu)
9. Prawa oryginalna peugota i przyspawana nioska.
10 Chłodnica polonez diesel 2 wentylatory.
11 Trochę elektryki do przerubek
12 Oczywiście przerubka wężyków hamulcowych i rurek oraz waku pompa napęd od alternatora
Kończę ten projekt ale samochód już jeździł w terenie spisuje się o niebo lepiej jak benzyna, wstawię foty jak skończę całość, jeśli ktoś chce fotki lub rady pisać śmiało na @
Teraz przeproszę amina za to że napiszę dużymi literami
TAKIE AKCE SĄ DLA DESPERATÓW 3 miesiące walki ale koniec walki bliski.
Uwagi. Problemy są duże z mocowaniem mostu do silnika.
Re: Niva 1,9D (Peugeot)
Gościu, widzę, że Ci się skrajnie nudzi, mosz nadmiar gotówki, i wolnego czasu
Bo mniemam, że zakup fabrycznej 1,9 nivy Cię nie interesował




Miłosnik Nivy bez Nivy:-(, a poza tym fanatyk zabytkowych motocykli:-D
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Niva 1,9D (Peugeot)
Też Cie witamy...
Gratuluje zapału i inwencji

A z tym "o niebo lepiej" to nie przesadzaj
Gratuluje zapału i inwencji

...bo w dyźlach i niektórych pomotanych beńdzynach most przedni jest mocowany niezależnie od silnika. Jakbyś przed robotą czujnie obczytał forum i zajrzał pod niektóre linki to i problemów by nie byłosupadmin pisze:Uwagi. Problemy są duże z mocowaniem mostu do silnika.

A z tym "o niebo lepiej" to nie przesadzaj
1,6 '92, 1,7i '98.....
Re: Niva 1,9D (Peugeot)

Fotka

- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: Niva 1,9D (Peugeot)
To Ty Tomek, przez weekend, też coś przerabiałeś2Kółka pisze:
Fotka


Co to jakaś epidemia


- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: Niva 1,9D (Peugeot)
Pełen szacunek za determinację
1. Tarczę sprzęgła bierz od traka.
2. Mocowanie mostu - 1,9 to jednak niskoobrotowy klekot - przenoszenie tych drgań na fabryczne szpilki przy przespawanych łapach (nie o wytrzymałość, a o dokładność mi tu chodzi) może się okazać średnioszczęśliwe
- ale to dużo później zacznie wyłazić - jak trochę luzu na szpilkach dostaniesz.
3. Skrzynia
ładowska piątka jest mądrzejsza i ma lepiej łożyskowany wałek zdający. Ale wymaga zmiany przełożeń w mostach. Choć
nie - max moment obrotowy będziesz miał przy jeszcze niższych prędkościach
Pal sześć pierdoły ale mam pytanie zasadnicze - wsadziłeś w to od ch...a roboty i kasy więc czemu nie 1,9TD
Tak czy inaczej. Będzie Pan zadowolony


1. Tarczę sprzęgła bierz od traka.
2. Mocowanie mostu - 1,9 to jednak niskoobrotowy klekot - przenoszenie tych drgań na fabryczne szpilki przy przespawanych łapach (nie o wytrzymałość, a o dokładność mi tu chodzi) może się okazać średnioszczęśliwe

3. Skrzynia



Pal sześć pierdoły ale mam pytanie zasadnicze - wsadziłeś w to od ch...a roboty i kasy więc czemu nie 1,9TD
Tak czy inaczej. Będzie Pan zadowolony


Re: Niva 1,9D (Peugeot)
też mnie to zastanawia,dlaczego nie skrzynia łady? wystarczyło tylko dzwon s trucka diesla zostawic i skrzynia pasuje, no, wałek jest inny, ale tez do zrobienia, a przełozenia wolniejsze lepsze,
) w trucku dieslu mam most od benzyniaka, 5 bieg przy 50 , ale 2 tonową przyczepe targa:)

Re: Niva 1,9D (Peugeot)
Kasy nie wsadziłem prawie wcale tylko tarcze i drut do maga i tiga reszta to własne rączki i kolegów pomoc przy paru czarnych specjalach lub butelce bimbru. Zabawa fajna a na pytanie czemu nie TD bo zajeździłem 2 takie w peugotach 405 a takiego mi sie nie udało wiec wybór pad na chrochuna. Dlaczego nie podwiesiłem mostu do ramy lub stabilizatora wole sporty ekstremalne w nivce był do silnika to i będzie. Dzięki za pomysł z tarczą od traka sprubuje. Wczoraj i dziś walczyłem z nowymi łapami do silnika kumpel wycioł plazmą szablony a drugi pospawał tigiem zobaczymy co wyjdzie w praniu może dziś zrobię foty kowalstwa artystycznego
made in mazury. Skrzynia została od łady nie od poldka dlatego mi tarcza od diesla nie pasi.A tak poza tym kumpel ma oryginał CCCP z 1986 z dieslem z dani przywlukł i mocowanie mostu było do silnika.

- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: Niva 1,9D (Peugeot)
@supadmin - karwa - przez Ciebie wczoraj spać nie mogłem
daj jakieś info o tych mostach - lub gdzie to obejrzeć - a Cię ozłocę
Acha - przemyśl jednak niezależne mocowanie mostu - naprawdę fajny patent walał się po forum


daj jakieś info o tych mostach - lub gdzie to obejrzeć - a Cię ozłocę

Acha - przemyśl jednak niezależne mocowanie mostu - naprawdę fajny patent walał się po forum

Re: Niva 1,9D (Peugeot)
Foty mam zrobione mostów wstawię dziś lub jutro na forum. Dziś cały dzień na warsztacie walczę z czerwonym ruskim przecinakiem
.

Re: Niva 1,9D (Peugeot)
Witam wiec jak najłatwiej zrobić przeszczep silnika z 1,7i na 1,9 np z poldka + skrzynia
bo korci mnie to bardzo, bo ilości pochłanianego paliwa i oleju przez mój silnik przechodzą wszelkie granice odpowiedz proszę na priv .
bo korci mnie to bardzo, bo ilości pochłanianego paliwa i oleju przez mój silnik przechodzą wszelkie granice odpowiedz proszę na priv .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość