Niva 1,9D (Peugeot)

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

supadmin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 7:54 pm

Niva 1,9D (Peugeot)

Post autor: supadmin » ndz sty 25, 2009 8:43 pm

Wszyscy dużo mówią o wkładaniu do nivy diesla a nikt nie opisze nic dokładniej ja oto zrobiłem tak.

1. Dostałem od kumpla silnik 1,9 D (XUD9 Peugeot)
2. Skrzynia miała iść od poloneza Diesla pozostał tylko tunel obcięty na długość gniazda dźwigni sprzęgła.
3. Obcięcie oryginalnego tunelu od nivy do gniazda dzwigni sprzęgła
4. Spaw ciągły obydwu części flansz tigiem od zewnątrz i wewnątrz
5. Przespawanie całkowite misy olejowej (z orginalej XUD9 pozostało 15 cm, wydłużenie do przodu misy o 12 cm zwiekszenie pojemności układu dla tego silnika z 4,3 l do 5,3 l (żeby na górkach problemu nie było)
6. Przespawanie smoka pompy na duł misy olejowej
7. Docisk i łożysko oporowe od Diesla tarcza niestety od poloneza (nie sprawdziła się spalona) jutro wymiana na oryginalną niwy.
8. Łapy mocujące silnik lewa niwoska nacięta i przyspawana pod kontem 35 stopni w kierunku do budy do silnika przykręcona od poloneza. (do łapy silnika dorobiłem również mocowanie mostu)
9. Prawa oryginalna peugota i przyspawana nioska.
10 Chłodnica polonez diesel 2 wentylatory.
11 Trochę elektryki do przerubek
12 Oczywiście przerubka wężyków hamulcowych i rurek oraz waku pompa napęd od alternatora

Kończę ten projekt ale samochód już jeździł w terenie spisuje się o niebo lepiej jak benzyna, wstawię foty jak skończę całość, jeśli ktoś chce fotki lub rady pisać śmiało na @
Teraz przeproszę amina za to że napiszę dużymi literami

TAKIE AKCE SĄ DLA DESPERATÓW 3 miesiące walki ale koniec walki bliski.

Uwagi. Problemy są duże z mocowaniem mostu do silnika.

Awatar użytkownika
m07m10
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 10:50 am
Lokalizacja: Kielce

Re: Niva 1,9D (Peugeot)

Post autor: m07m10 » ndz sty 25, 2009 11:07 pm

Gościu, widzę, że Ci się skrajnie nudzi, mosz nadmiar gotówki, i wolnego czasu :wink: Bo mniemam, że zakup fabrycznej 1,9 nivy Cię nie interesował :D :)20
Miłosnik Nivy bez Nivy:-(, a poza tym fanatyk zabytkowych motocykli:-D

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Niva 1,9D (Peugeot)

Post autor: silverstone » pn sty 26, 2009 12:08 am

Też Cie witamy...
Gratuluje zapału i inwencji :wink:
supadmin pisze:Uwagi. Problemy są duże z mocowaniem mostu do silnika.
...bo w dyźlach i niektórych pomotanych beńdzynach most przedni jest mocowany niezależnie od silnika. Jakbyś przed robotą czujnie obczytał forum i zajrzał pod niektóre linki to i problemów by nie było :)23
A z tym "o niebo lepiej" to nie przesadzaj
1,6 '92, 1,7i '98.....

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Niva 1,9D (Peugeot)

Post autor: 2Kółka » pn sty 26, 2009 3:27 am

Obrazek

Fotka :)21

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Niva 1,9D (Peugeot)

Post autor: Krzysiek-74 » pn sty 26, 2009 7:55 am

2Kółka pisze:Obrazek

Fotka :)21
To Ty Tomek, przez weekend, też coś przerabiałeś :)9 :)21

Co to jakaś epidemia ?? Ludzie kupują NIVY, tylko po to, żeby przerabiać: silniki zmieniać, ramy dobudowywać :)18 Masakra

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Niva 1,9D (Peugeot)

Post autor: Marek D. » pn sty 26, 2009 8:16 am

Pełen szacunek za determinację :)2
1. Tarczę sprzęgła bierz od traka.
2. Mocowanie mostu - 1,9 to jednak niskoobrotowy klekot - przenoszenie tych drgań na fabryczne szpilki przy przespawanych łapach (nie o wytrzymałość, a o dokładność mi tu chodzi) może się okazać średnioszczęśliwe :roll: - ale to dużo później zacznie wyłazić - jak trochę luzu na szpilkach dostaniesz.
3. Skrzynia :roll: ładowska piątka jest mądrzejsza i ma lepiej łożyskowany wałek zdający. Ale wymaga zmiany przełożeń w mostach. Choć :o nie - max moment obrotowy będziesz miał przy jeszcze niższych prędkościach :)21

Pal sześć pierdoły ale mam pytanie zasadnicze - wsadziłeś w to od ch...a roboty i kasy więc czemu nie 1,9TD

Tak czy inaczej. Będzie Pan zadowolony :wink: :)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
wojtii
Posty: 324
Rejestracja: wt gru 23, 2008 10:08 pm
Lokalizacja: wrocław-wiocha:}

Re: Niva 1,9D (Peugeot)

Post autor: wojtii » pn sty 26, 2009 3:46 pm

też mnie to zastanawia,dlaczego nie skrzynia łady? wystarczyło tylko dzwon s trucka diesla zostawic i skrzynia pasuje, no, wałek jest inny, ale tez do zrobienia, a przełozenia wolniejsze lepsze, :)) w trucku dieslu mam most od benzyniaka, 5 bieg przy 50 , ale 2 tonową przyczepe targa:)

supadmin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 7:54 pm

Re: Niva 1,9D (Peugeot)

Post autor: supadmin » wt sty 27, 2009 12:29 pm

Kasy nie wsadziłem prawie wcale tylko tarcze i drut do maga i tiga reszta to własne rączki i kolegów pomoc przy paru czarnych specjalach lub butelce bimbru. Zabawa fajna a na pytanie czemu nie TD bo zajeździłem 2 takie w peugotach 405 a takiego mi sie nie udało wiec wybór pad na chrochuna. Dlaczego nie podwiesiłem mostu do ramy lub stabilizatora wole sporty ekstremalne w nivce był do silnika to i będzie. Dzięki za pomysł z tarczą od traka sprubuje. Wczoraj i dziś walczyłem z nowymi łapami do silnika kumpel wycioł plazmą szablony a drugi pospawał tigiem zobaczymy co wyjdzie w praniu może dziś zrobię foty kowalstwa artystycznego :) made in mazury. Skrzynia została od łady nie od poldka dlatego mi tarcza od diesla nie pasi.A tak poza tym kumpel ma oryginał CCCP z 1986 z dieslem z dani przywlukł i mocowanie mostu było do silnika.

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Niva 1,9D (Peugeot)

Post autor: Marek D. » śr sty 28, 2009 9:46 am

@supadmin - karwa - przez Ciebie wczoraj spać nie mogłem :wink: :)16
daj jakieś info o tych mostach - lub gdzie to obejrzeć - a Cię ozłocę :)21
Acha - przemyśl jednak niezależne mocowanie mostu - naprawdę fajny patent walał się po forum :wink:
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

supadmin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 7:54 pm

Re: Niva 1,9D (Peugeot)

Post autor: supadmin » śr sty 28, 2009 3:05 pm

Foty mam zrobione mostów wstawię dziś lub jutro na forum. Dziś cały dzień na warsztacie walczę z czerwonym ruskim przecinakiem :).

Awatar użytkownika
trufel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: śr sie 03, 2005 8:23 am
Lokalizacja: KRAKÓW

Re: Niva 1,9D (Peugeot)

Post autor: trufel » śr sty 28, 2009 7:49 pm

Szacuneczek za fantazje :)2
PROSZĘ PANA ALE TU JEST BRUDNO !!

dukat82
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr cze 18, 2008 1:04 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Niva 1,9D (Peugeot)

Post autor: dukat82 » pn lut 23, 2009 11:56 pm

Witam wiec jak najłatwiej zrobić przeszczep silnika z 1,7i na 1,9 np z poldka + skrzynia
bo korci mnie to bardzo, bo ilości pochłanianego paliwa i oleju przez mój silnik przechodzą wszelkie granice odpowiedz proszę na priv .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość