Skrzynia redukcyjna i wal :(
Moderator: Albert_N
Skrzynia redukcyjna i wal :(
Witam,
Mam taki problem. Od pewnego czasu po przejechaniu ok 100 km muszę dokręcać nakrętki na szpilkach walka łączącego skrzynię biegów ze skrzynią redukcyjną. Zauważyłem również ze jeśli jadę z małymi prędkościami to strasznie się trzebią dźwignie reduktora i blokady. Czym to może być spowodowanie, słyszałem o tym ze można wyśrodkować skrzynię redukcyjną, tylko jak to się robi??
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdro gornek
Mam taki problem. Od pewnego czasu po przejechaniu ok 100 km muszę dokręcać nakrętki na szpilkach walka łączącego skrzynię biegów ze skrzynią redukcyjną. Zauważyłem również ze jeśli jadę z małymi prędkościami to strasznie się trzebią dźwignie reduktora i blokady. Czym to może być spowodowanie, słyszałem o tym ze można wyśrodkować skrzynię redukcyjną, tylko jak to się robi??
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdro gornek
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
Masz łącznik gumowy, czy przegub, ten no... tfu... homokinetyczny
?
Tak, czy inaczej masz padnięty. Do tego przejrzyj wały, tj. krzyżaki, wielokliny, czy wyważenie nie odpadło, może zgięty. Jak poszedł olej przy flanszach wałów to i łożyskowanie do wymiany.
Przepis na reduktor jest na forum
-

Tak, czy inaczej masz padnięty. Do tego przejrzyj wały, tj. krzyżaki, wielokliny, czy wyważenie nie odpadło, może zgięty. Jak poszedł olej przy flanszach wałów to i łożyskowanie do wymiany.
Przepis na reduktor jest na forum

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
ja mam takie cudo

Właśnie wróciłem od kumpla który ma kanał. Próbowaliśmy dokręcić te nakrętki ( zaznaczone strzałką na zdjęciu ) ale gwinty się pourywały i trzyma się tylko na jednej szpilce z pięciu. Patrzyłem na wały są proste, ciężarki mają. Boże jak ja sobie wyobrażę ile trzeba kasy by to zdobić to aż mi się niedobrze robi

Właśnie wróciłem od kumpla który ma kanał. Próbowaliśmy dokręcić te nakrętki ( zaznaczone strzałką na zdjęciu ) ale gwinty się pourywały i trzyma się tylko na jednej szpilce z pięciu. Patrzyłem na wały są proste, ciężarki mają. Boże jak ja sobie wyobrażę ile trzeba kasy by to zdobić to aż mi się niedobrze robi

Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
aaa to ten ...no.... tfu przegub homotyczny
To ja przepraszam - ja się nie znam, ale bym wziął nowy i wymienił


To ja przepraszam - ja się nie znam, ale bym wziął nowy i wymienił

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
tylko nowy na allegro kosztuje prawie 400 zł 

Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
Nie interesowałem się tym dotąd na szczęście, ale może zamiast tego... tfu... da radę wtawić zwykły?
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
gornek pisze:tylko nowy na allegro kosztuje prawie 400 zł
@ Gornek, albo coś pomerdałeś, albo Cię ktoś ładuje, nowy kompletny ponad dwukrotnie mniej kosztuje.
Albo zdemontuj stary i zobacz, czy się nie da szpilek dorobić po taniości.
Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
może trochę przesadziłem, ale ty jest link do allegro: http://moto.allegro.pl/item614003773_pr ... _niva.html i tutaj kosztuje 360 zł, a sam przegub tzw niekompletny 135 zł http://moto.allegro.pl/item614049647_pr ... _npkl.html
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
To drugie w Twoim przypadku wystarczy, choć wygląda na używkę, a jak chcesz całkiem po taniości to weź tylko narzynki, przejedź, zrobisz RTPW
.

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
Przeguby to sie najpierw sprawdza - a potem wymienia. Wasz tok myslenia mnie zadziwia - wymienic to moze przejdzie.
Najpierw diagnoza - potem wymiana a nie na odwrot
Najpierw diagnoza - potem wymiana a nie na odwrot

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
Marek D. pisze:Masz łącznik gumowy, czy przegub, ten no... tfu... homokinetyczny?
Tak, czy inaczej masz padnięty. Do tego przejrzyj wały, tj. krzyżaki, wielokliny, czy wyważenie nie odpadło, może zgięty. Jak poszedł olej przy flanszach wałów to i łożyskowanie do wymiany.
Przepis na reduktor jest na forum-
kazda niwa posiada przegub - czy jak kto woli łącznik - gumowy niezależnie od tego czy ma krzyżak lub homokinetyka

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
przepraszam za te .... no... tfu... przejęzyczenieBart03 pisze:Marek D. pisze:Masz łącznik gumowy, czy przegub, ten no... tfu... homokinetyczny?
Tak, czy inaczej masz padnięty. Do tego przejrzyj wały, tj. krzyżaki, wielokliny, czy wyważenie nie odpadło, może zgięty. Jak poszedł olej przy flanszach wałów to i łożyskowanie do wymiany.
Przepis na reduktor jest na forum-
kazda niwa posiada przegub - czy jak kto woli łącznik - gumowy niezależnie od tego czy ma krzyżak lub homokinetyka


Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
zrobiłem ten przegub. Wziąłem nażynkę którą poprawiłem gwint gdzie są te otwory gdzie się wkręca szpilki. Założyłem nowe śruby, nakrętki i podkładki sprężynujące i złożyłem. Na razie jest dobrze, zrobiłem już ze 500 km nic się nie odkręca ale skrzynia dalej dostaje drgawek
Jeśli włączę pierwszy bieg na skrzyni i luz na reduktorze to dźwignie tak ładnie się ruszają góra dół prawo lewo

Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
teraz czeka cie drugi etap - centrowanie reduktora 

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
No, to jest to co misie wcurwia najbardziejBart03 pisze:teraz czeka cie drugi etap - centrowanie reduktora

Jak nie ruszał reduktora, a obudowy poduszek są dokręcone to stawiam dolary przeciw orzechom, że przegub ma do wymiany


Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
a ja to bym jeszcze sprawdzil poduszke skrzyni biegow oraz reduktora(gumy)
Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
ja ściągałem skrzynie bo musiałem wyciągnąć to ustrojstwo, chyba ze jest jakiś patent bez ściągania skrzyni
mam jeszcze pytanko: czy niema ktoś na zbyciu lub nie wie gdzie mogę dostać ten przegub razem z gumą?? nie chodzi mi o ten homokinetyczne tylko ten na krzyżaku bo jak dla mnie to lepsze rozwiązanie

mam jeszcze pytanko: czy niema ktoś na zbyciu lub nie wie gdzie mogę dostać ten przegub razem z gumą?? nie chodzi mi o ten homokinetyczne tylko ten na krzyżaku bo jak dla mnie to lepsze rozwiązanie

Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
guma pasuje z poloneza 

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
krzyżak w skorpionie od ręki brałem
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
a ile taki krzyżak kosztuje?? a może ktoś ma używany??
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
Krzyzak coś 24, guma pod 30..
Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
24 to kosztuje sam krzyzak bez flanszy
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
To ile by mnie to w sumie wyniosło kupienie tego całego przegubu, żeby wsadzić i jeździć
I czy za każdym razem muszę skrzynię redukcyjną wyciągać bo zmienić ta gumę i przegub 


Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
Przegub cały nowy ok~350plnów, wg mnie najwygodniej odkrecic przedni most od reduktora, linke predkosci co daje duzo dostepu, i odkrecic cały wał(ek). Jak nie schodzi to sruby z przegubu gumowego wyciągnąć i tak podzielony przegub schodzi już bez problemów. Ale każdy robi jak lubi
Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(
sorki źle napisałem
nie chodzi mi o przegub tylko o krzyżak. O tym ze przegub 350 zł kosztuje to wiem i to nie jest cena na moją kieszeń 


Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości