Skrzynia redukcyjna i wal :(

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: gornek » pt kwie 17, 2009 8:51 am

Witam,
Mam taki problem. Od pewnego czasu po przejechaniu ok 100 km muszę dokręcać nakrętki na szpilkach walka łączącego skrzynię biegów ze skrzynią redukcyjną. Zauważyłem również ze jeśli jadę z małymi prędkościami to strasznie się trzebią dźwignie reduktora i blokady. Czym to może być spowodowanie, słyszałem o tym ze można wyśrodkować skrzynię redukcyjną, tylko jak to się robi??
Dzięki za odpowiedzi.

Pozdro gornek
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: Marek D. » pt kwie 17, 2009 9:13 am

Masz łącznik gumowy, czy przegub, ten no... tfu... homokinetyczny :wink: ?
Tak, czy inaczej masz padnięty. Do tego przejrzyj wały, tj. krzyżaki, wielokliny, czy wyważenie nie odpadło, może zgięty. Jak poszedł olej przy flanszach wałów to i łożyskowanie do wymiany.
Przepis na reduktor jest na forum !! -
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: gornek » pt kwie 17, 2009 10:23 am

ja mam takie cudo

Obrazek

Właśnie wróciłem od kumpla który ma kanał. Próbowaliśmy dokręcić te nakrętki ( zaznaczone strzałką na zdjęciu ) ale gwinty się pourywały i trzyma się tylko na jednej szpilce z pięciu. Patrzyłem na wały są proste, ciężarki mają. Boże jak ja sobie wyobrażę ile trzeba kasy by to zdobić to aż mi się niedobrze robi :(
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: Marek D. » pt kwie 17, 2009 2:27 pm

aaa to ten ...no.... tfu przegub homotyczny :wink: :)21
To ja przepraszam - ja się nie znam, ale bym wziął nowy i wymienił :)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: gornek » pt kwie 17, 2009 5:00 pm

tylko nowy na allegro kosztuje prawie 400 zł :cry:
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: poborcapodatkowy » pt kwie 17, 2009 7:55 pm

Nie interesowałem się tym dotąd na szczęście, ale może zamiast tego... tfu... da radę wtawić zwykły?
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: 2Kółka » pt kwie 17, 2009 8:53 pm

gornek pisze:tylko nowy na allegro kosztuje prawie 400 zł :cry:


@ Gornek, albo coś pomerdałeś, albo Cię ktoś ładuje, nowy kompletny ponad dwukrotnie mniej kosztuje.

Albo zdemontuj stary i zobacz, czy się nie da szpilek dorobić po taniości.

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: gornek » sob kwie 18, 2009 3:38 pm

może trochę przesadziłem, ale ty jest link do allegro: http://moto.allegro.pl/item614003773_pr ... _niva.html i tutaj kosztuje 360 zł, a sam przegub tzw niekompletny 135 zł http://moto.allegro.pl/item614049647_pr ... _npkl.html
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: 2Kółka » ndz kwie 19, 2009 1:38 am

To drugie w Twoim przypadku wystarczy, choć wygląda na używkę, a jak chcesz całkiem po taniości to weź tylko narzynki, przejedź, zrobisz RTPW :)21 .

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: Bart03 » pn kwie 20, 2009 11:05 am

Przeguby to sie najpierw sprawdza - a potem wymienia. Wasz tok myslenia mnie zadziwia - wymienic to moze przejdzie.

Najpierw diagnoza - potem wymiana a nie na odwrot 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: Bart03 » pn kwie 20, 2009 11:11 am

Marek D. pisze:Masz łącznik gumowy, czy przegub, ten no... tfu... homokinetyczny :wink: ?
Tak, czy inaczej masz padnięty. Do tego przejrzyj wały, tj. krzyżaki, wielokliny, czy wyważenie nie odpadło, może zgięty. Jak poszedł olej przy flanszach wałów to i łożyskowanie do wymiany.
Przepis na reduktor jest na forum !! -

kazda niwa posiada przegub - czy jak kto woli łącznik - gumowy niezależnie od tego czy ma krzyżak lub homokinetyka :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: Marek D. » pn kwie 20, 2009 11:20 am

Bart03 pisze:
Marek D. pisze:Masz łącznik gumowy, czy przegub, ten no... tfu... homokinetyczny :wink: ?
Tak, czy inaczej masz padnięty. Do tego przejrzyj wały, tj. krzyżaki, wielokliny, czy wyważenie nie odpadło, może zgięty. Jak poszedł olej przy flanszach wałów to i łożyskowanie do wymiany.
Przepis na reduktor jest na forum !! -

kazda niwa posiada przegub - czy jak kto woli łącznik - gumowy niezależnie od tego czy ma krzyżak lub homokinetyka :wink:
przepraszam za te .... no... tfu... przejęzyczenie :oops: :wink:
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: gornek » pn maja 25, 2009 9:46 pm

zrobiłem ten przegub. Wziąłem nażynkę którą poprawiłem gwint gdzie są te otwory gdzie się wkręca szpilki. Założyłem nowe śruby, nakrętki i podkładki sprężynujące i złożyłem. Na razie jest dobrze, zrobiłem już ze 500 km nic się nie odkręca ale skrzynia dalej dostaje drgawek :( Jeśli włączę pierwszy bieg na skrzyni i luz na reduktorze to dźwignie tak ładnie się ruszają góra dół prawo lewo
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: Bart03 » wt maja 26, 2009 3:00 pm

teraz czeka cie drugi etap - centrowanie reduktora :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: Marek D. » wt maja 26, 2009 5:17 pm

Bart03 pisze:teraz czeka cie drugi etap - centrowanie reduktora :)21
No, to jest to co misie wcurwia najbardziej :wink:
Jak nie ruszał reduktora, a obudowy poduszek są dokręcone to stawiam dolary przeciw orzechom, że przegub ma do wymiany :wink: :)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: maxers » czw maja 28, 2009 12:15 pm

a ja to bym jeszcze sprawdzil poduszke skrzyni biegow oraz reduktora(gumy)

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: gornek » czw cze 04, 2009 5:28 pm

ja ściągałem skrzynie bo musiałem wyciągnąć to ustrojstwo, chyba ze jest jakiś patent bez ściągania skrzyni :-?
mam jeszcze pytanko: czy niema ktoś na zbyciu lub nie wie gdzie mogę dostać ten przegub razem z gumą?? nie chodzi mi o ten homokinetyczne tylko ten na krzyżaku bo jak dla mnie to lepsze rozwiązanie :)
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: Bart03 » czw cze 04, 2009 6:03 pm

guma pasuje z poloneza :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: bartekbp01 » czw cze 04, 2009 6:19 pm

krzyżak w skorpionie od ręki brałem
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: gornek » czw cze 04, 2009 7:25 pm

a ile taki krzyżak kosztuje?? a może ktoś ma używany??
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: Ivul » czw cze 04, 2009 8:20 pm

Krzyzak coś 24, guma pod 30..

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: Bart03 » czw cze 04, 2009 9:04 pm

24 to kosztuje sam krzyzak bez flanszy
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: gornek » pt cze 05, 2009 9:45 pm

To ile by mnie to w sumie wyniosło kupienie tego całego przegubu, żeby wsadzić i jeździć ?? I czy za każdym razem muszę skrzynię redukcyjną wyciągać bo zmienić ta gumę i przegub ??
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: Ivul » sob cze 06, 2009 12:13 am

Przegub cały nowy ok~350plnów, wg mnie najwygodniej odkrecic przedni most od reduktora, linke predkosci co daje duzo dostepu, i odkrecic cały wał(ek). Jak nie schodzi to sruby z przegubu gumowego wyciągnąć i tak podzielony przegub schodzi już bez problemów. Ale każdy robi jak lubi

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Skrzynia redukcyjna i wal :(

Post autor: gornek » sob cze 06, 2009 4:18 pm

sorki źle napisałem :) nie chodzi mi o przegub tylko o krzyżak. O tym ze przegub 350 zł kosztuje to wiem i to nie jest cena na moją kieszeń :(
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości