Przekładnia kierownicza - naprawa
Moderator: Albert_N
- czarny.piotr
-
- Posty: 162
- Rejestracja: śr wrz 10, 2008 11:44 am
- Lokalizacja: Miechów
Przekładnia kierownicza - naprawa
Mam luz na przekładni kierowniczej. Poszukuję w Krakowie jakiegoś serwisu zajmującego się regeneracją. Ewentualnie poproszę o jakieś wskazówki jak można samemu za taką robotę się wziąć.
Pozdro
Piotr
Pozdro
Piotr
czarny.piotr
Re: Przekładnia kierownicza - naprawa
najpierw to należy skasowac luz na slimaku (śrubą regulacyjną w pokrywie przekładni) - trzeba tylko pamietac zeby robic to na prostych kołach (was przekladni musi byc dokladnie w pozycji "środkowej"
Jesli natomiast jest wywalona tuleja wałka nalezy wymienic łożyska, tuleje + simmering - to zlecic lepiej do warsztatu bo oryginalne tuleje zamienne sa zwykle nadwymiarowe i po pierwsze potrzebna jest do ich wymiany prasa a po drugie trzeba je z reguły lekko rozwiertakiem przeleciec
szkoda ze wczoraj tego postu nie napisales bo przelatywalem przez Miechow to bym ci to na miejscu ustawil

Jesli natomiast jest wywalona tuleja wałka nalezy wymienic łożyska, tuleje + simmering - to zlecic lepiej do warsztatu bo oryginalne tuleje zamienne sa zwykle nadwymiarowe i po pierwsze potrzebna jest do ich wymiany prasa a po drugie trzeba je z reguły lekko rozwiertakiem przeleciec

szkoda ze wczoraj tego postu nie napisales bo przelatywalem przez Miechow to bym ci to na miejscu ustawil

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Re: Przekładnia kierownicza - naprawa
adres na pv
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

Re: Przekładnia kierownicza - naprawa
witam
mam to samo- luz na przekładni i już się nie da skasować. są do tego jakieś komplety naprawcze,lub nie ma ktoś używki na zbyciu od 1.7 ?
mam to samo- luz na przekładni i już się nie da skasować. są do tego jakieś komplety naprawcze,lub nie ma ktoś używki na zbyciu od 1.7 ?
Re: Przekładnia kierownicza - naprawa
Czyli jak jest luz to mam wkręcać czy wykręcać tę śrubę?
Лада Нива 84r., 1,6B
Re: Przekładnia kierownicza - naprawa
wkrecac
niva '85 1,8(vw,) lpg, wspomaganie el. , lift byl i sie zmyl, 215r15
Re: Przekładnia kierownicza - naprawa
Dodatkowo sprawdź olej i luzy na drążkach. Ja już mam za sobą naprawę przekładni. Na szczęście tylko simeringi i regulacja.
Niva `88 1.6 zagazowana
Re: Przekładnia kierownicza - naprawa
Żeby nie powielać wątków tematycznych...
Wczoraj kasowałem luz na przekładni - daleko od domu i serwisówki - więc nie było jak sprawdzić czy podpytać.
Dojście do śruby regulacyjnej jest od góry (spod maski po wyjęciu koła zapasowego), dostęp wybitnie utrudniają elementy układu hamulcowego (stelaż od serwa), pomaga również odkręcenie elementu "rozpierająco-podtrzymująco-usztywniającego", czyli tego wihajstra między przednim pasem a grodzią (klucz 13 i 10 do śruby pośrodku). Nakrętkę kontrującą trzeba poluzować kluczem 19, zdjąć ją, zdjąć podkładkę (odszukać jedno i drugie w trawie pod samochodem), skasować luz poprzez wkręcenie śruby regulacyjnej (u mnie wystarczyło 3/4 obrotu). Oczywiście do wkręcenie owej śruby regulacyjnej umieszczonej w takim a nie innym miejscu należy sobie wykonać przyrząd specjalny - ja zaadaptowałem listek szczelinomierza 1,00mm, zgięty pod kątem prostym. Po skasowaniu luzu zakładamy podkładkę, przykręcamy nakrętkę kontrującą (pomijam ilość poszukiwań obu elementów w trawie pod samochodem) i wykonujemy jazdę próbną. Wrażenia - bezcenne:)
Wczoraj kasowałem luz na przekładni - daleko od domu i serwisówki - więc nie było jak sprawdzić czy podpytać.
Dojście do śruby regulacyjnej jest od góry (spod maski po wyjęciu koła zapasowego), dostęp wybitnie utrudniają elementy układu hamulcowego (stelaż od serwa), pomaga również odkręcenie elementu "rozpierająco-podtrzymująco-usztywniającego", czyli tego wihajstra między przednim pasem a grodzią (klucz 13 i 10 do śruby pośrodku). Nakrętkę kontrującą trzeba poluzować kluczem 19, zdjąć ją, zdjąć podkładkę (odszukać jedno i drugie w trawie pod samochodem), skasować luz poprzez wkręcenie śruby regulacyjnej (u mnie wystarczyło 3/4 obrotu). Oczywiście do wkręcenie owej śruby regulacyjnej umieszczonej w takim a nie innym miejscu należy sobie wykonać przyrząd specjalny - ja zaadaptowałem listek szczelinomierza 1,00mm, zgięty pod kątem prostym. Po skasowaniu luzu zakładamy podkładkę, przykręcamy nakrętkę kontrującą (pomijam ilość poszukiwań obu elementów w trawie pod samochodem) i wykonujemy jazdę próbną. Wrażenia - bezcenne:)
nie po to kupilem sobie terenowe auto, zeby w teren jezdzic;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości