silnik do nivy

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
tornado_pl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: czw sie 20, 2009 11:11 am

silnik do nivy

Post autor: tornado_pl » pt wrz 18, 2009 7:48 am

Witam wszystkich.
To mój pierwszy post na forum.
Mam parę wiadomości które mogą się przydać innym.
Klękną mi silnik w pięknej i po dłuższym kombinowaniu doszedłem do tego
że silniki montowane w nivie o modelu 2106 różnią się tylko pojemnością
od silnika 2103 montowanego w ladzie 2107 wiec po dokonaniu zakupu
tegoż silnika okazało się ze trzeba przełożyć miskę olejowa , wiatrak od chłodnicy ,
bagnet i przekręcić łapy ze starego silnika
Po czym wepchnąć to wszystko do środka i cieszyć się jazdą.
Łada a w niej zagłada :)

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: silnik do nivy

Post autor: kb-autostyle » pt wrz 18, 2009 8:48 am

czyli plug&play :) gratulacje

2101-2107 czyli tzw. klasyka to osobowe- malutkie, 2104 to kombi, 2101 tzw. kopiejka.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: silnik do nivy

Post autor: Svenson » pt wrz 18, 2009 9:07 am

My też witamy kolege :)21

w Ladzie wszystko jest plug&play

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: silnik do nivy

Post autor: Svenson » pt wrz 18, 2009 10:17 am

Swoja drogą jakie macie typy na swapa w Nivie , sporo o tym mysle i posprawdzałem kilka zeczy .
Najlepiej na gazniku ( niweluje to problem z okablowaniem i sterowaniem wtrysku )

1.Argenta - sprawdzony mocny dobry silnik - niestety juz nie ma do niego czesci :)16
2.Poprzeczne silniki odpadaja , mocowania i inne
3.mniej nież 2.0 sie nie opłaca
4.wymiary ( tu wiekszosc silników odpada )
5. ...
6. ...
Tak można bez konca , moze ktos juz cos sprawdzał

Sierra 2.0 DOHC wydaje sie fajna :)21

tu mozna zdekompletowany ogladnąc
http://www.allegro.pl/item722820795_glo ... orpio.html
mnie podoba sie ze ma łancuch a nie pasek rozrzadu
http://www.allegro.pl/item739557893_for ... odzie.html
http://www.allegro.pl/item721103002_sil ... _dohc.html

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: silnik do nivy

Post autor: maxers » pt wrz 18, 2009 9:35 pm

ja tam sadze ze ropol do terenówki bardziej pasi (bo moment na niskich jest) no chyba ze mowa o jakim 4-5litrowcu (bezyniaku) ale do takiego cuda w gaznik zamiast wezykiem to wiaderkiem trzeba lac (jak w terenie) :)21

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: silnik do nivy

Post autor: poborcapodatkowy » pt wrz 18, 2009 9:51 pm

Svenson pisze:Swoja drogą jakie macie typy na swapa w Nivie , sporo o tym mysle i posprawdzałem kilka zeczy .
Najlepiej na gazniku ( niweluje to problem z okablowaniem i sterowaniem wtrysku )

1.Argenta - sprawdzony mocny dobry silnik - niestety juz nie ma do niego czesci :)16
2.Poprzeczne silniki odpadaja , mocowania i inne
3.mniej nież 2.0 sie nie opłaca
4.wymiary ( tu wiekszosc silników odpada )
5. PSA 1.9 td (xud9 coś tam :wink: ). Taki jak w Polonezie, tylko turbo.
6. PSA 2.1 d (xud11 a), jeżeli wejdzie. Nawet chętniej niż poprzedni - nie ma turbo, jedna rzecz mniej do zepsucia :)21
Do obu powinna pasować skrzynia do Trucka diesla. Sam się nad tym zastanawiam, więc trochę poczytałem i takie moje typy :)
7. Jak kto napalony na benzynę to może v6 ze Ścierki/Skorpiona. 3 litry i, jeżeli dobrze pamiętam, jakies 150 KM :)2 :)22
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: silnik do nivy

Post autor: cordoba_2004 » pt wrz 18, 2009 10:00 pm

Svenson pisze:
Sierra 2.0 DOHC wydaje sie fajna :)21
Legendarny silnik który miał ponad 100 koni a w maksymalnych obrotach do 3000 tys to miał 50 koni mechanicznych dlatego słabo się nadawał do sportu
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: silnik do nivy

Post autor: Svenson » pt wrz 18, 2009 10:17 pm

poborcapodatkowy pisze:5. PSA 1.9 td (xud9 coś tam :wink: ). Taki jak w Polonezie, tylko turbo.
6. PSA 2.1 d (xud11 a), jeżeli wejdzie. Nawet chętniej niż poprzedni - nie ma turbo, jedna rzecz mniej do zepsucia :)21
Do obu powinna pasować skrzynia do Trucka diesla. Sam się nad tym zastanawiam, więc trochę poczytałem i takie moje typy :)
7. Jak kto napalony na benzynę to może v6 ze Ścierki/Skorpiona. 3 litry i, jeżeli dobrze pamiętam, jakies 150 KM :)2 :)22
raczej chodzi mi o LPG , po to wsadziłem żeby Benzyna mnie nie wpierdzielała . ON kosztuje tyle samo co benzyna , a różnica w spalaniu raczej nie za wielka . Silnik 2.0 i więcej ( nie do przesady ) ma więcej mocy i nie trzeba rozkręcać tak silnika żeby dobrze jechać i nie redukować pod górę , i spali mniej . Nawet jak by 2 litry wciągnęły 15 LPG to tyle samo co oryginalny silnik a kultura pracy lepsza
cordoba_2004 pisze: Legendarny silnik który miał ponad 100 koni a w maksymalnych obrotach do 3000 tys to miał 50 koni mechanicznych dlatego słabo się nadawał do sportu
Tego o nim nie wiem ,ale Sierra troche waży wiec dlatego może słabe osiagi

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: silnik do nivy

Post autor: 2Kółka » pt wrz 18, 2009 10:28 pm

cordoba_2004 pisze:
Svenson pisze:
Sierra 2.0 DOHC wydaje sie fajna :)21
Legendarny silnik który miał ponad 100 koni a w maksymalnych obrotach do 3000 tys to miał 50 koni mechanicznych dlatego słabo się nadawał do sportu

Niniejszym zostałeś moim idolem :)22 :)20 :)22 :)21

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: silnik do nivy

Post autor: cordoba_2004 » pt wrz 18, 2009 10:29 pm

Svenson pisze:
poborcapodatkowy pisze:5. PSA 1.9 td (xud9 coś tam :wink: ). Taki jak w Polonezie, tylko turbo.
6. PSA 2.1 d (xud11 a), jeżeli wejdzie. Nawet chętniej niż poprzedni - nie ma turbo, jedna rzecz mniej do zepsucia :)21
Do obu powinna pasować skrzynia do Trucka diesla. Sam się nad tym zastanawiam, więc trochę poczytałem i takie moje typy :)
7. Jak kto napalony na benzynę to może v6 ze Ścierki/Skorpiona. 3 litry i, jeżeli dobrze pamiętam, jakies 150 KM :)2 :)22
raczej chodzi mi o LPG , po to wsadziłem żeby Benzyna mnie nie wpierdzielała . ON kosztuje tyle samo co benzyna , a różnica w spalaniu raczej nie za wielka . Silnik 2.0 i więcej ( nie do przesady ) ma więcej mocy i nie trzeba rozkręcać tak silnika żeby dobrze jechać i nie redukować pod górę , i spali mniej . Nawet jak by 2 litry wciągnęły 15 LPG to tyle samo co oryginalny silnik a kultura pracy lepsza
cordoba_2004 pisze: Legendarny silnik który miał ponad 100 koni a w maksymalnych obrotach do 3000 tys to miał 50 koni mechanicznych dlatego słabo się nadawał do sportu
Tego o nim nie wiem ,ale Sierra troche waży wiec dlatego może słabe osiagi
Kiedyś ten silnik sierry było modelowy do tłumaczenia czemu auto 130 konne przegrywa
start za autami 60 konnymi albo równie cieżką mazdą mającą 80 koni
a no dlatego że te 130 koni to ten silnik ma a i owszem ale przy bodajże 5 tys obrotów
a przy 2 tys ma 40 czy 50 przy 3 60 , a przecież nikt nie jezdźi stale z największymi możliwymi obrotami, więc każdemu wydawało się wow mam 130 koni a tak naprawdę miał 60 80 w zwykłej jeździe
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: silnik do nivy

Post autor: 2Kółka » pt wrz 18, 2009 10:35 pm

Niniejszym potwierdzam, co napisałem w poprzednim poście :D

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: silnik do nivy

Post autor: Svenson » pt wrz 18, 2009 10:41 pm

cordoba_2004 pisze:Kiedyś ten silnik sierry było modelowy do tłumaczenia czemu auto 130 konne przegrywa
start za autami 60 konnymi albo równie cieżką mazdą mającą 80 koni
a no dlatego że te 130 koni to ten silnik ma a i owszem ale przy bodajże 5 tys obrotów
a przy 2 tys ma 40 czy 50 przy 3 60 , a przecież nikt nie jezdźi stale z największymi możliwymi obrotami, więc każdemu wydawało się wow mam 130 koni a tak naprawdę miał 60 80 w zwykłej jeździe
nie wiem wiec nie zaprzecze ale z tego wynika że zwykła wysokoobrotówka :)11
A jaki miał byś typ silnika ?? ale gaznik w benzynie i jakies 2.0 2.5 litra

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: silnik do nivy

Post autor: cordoba_2004 » pt wrz 18, 2009 10:48 pm

gaznik i w benzynie to nie wiem ciężko mi powiedzieć rozejrzał bym się za czymś z bmw
nota bene często zakładanym do samurajów ........nawet 1.8 by dawał sobie radę
jednak diesel był by lepszy bo ciągnie od małych obrotów co sprawią że jest elastyczniejszy, trwalszy...
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: silnik do nivy

Post autor: poborcapodatkowy » pt wrz 18, 2009 10:58 pm

Svenson pisze:
poborcapodatkowy pisze:5. PSA 1.9 td (xud9 coś tam :wink: ). Taki jak w Polonezie, tylko turbo.
6. PSA 2.1 d (xud11 a), jeżeli wejdzie. Nawet chętniej niż poprzedni - nie ma turbo, jedna rzecz mniej do zepsucia :)21
Do obu powinna pasować skrzynia do Trucka diesla. Sam się nad tym zastanawiam, więc trochę poczytałem i takie moje typy :)
7. Jak kto napalony na benzynę to może v6 ze Ścierki/Skorpiona. 3 litry i, jeżeli dobrze pamiętam, jakies 150 KM :)2 :)22
raczej chodzi mi o LPG , po to wsadziłem żeby Benzyna mnie nie wpierdzielała . ON kosztuje tyle samo co benzyna , a różnica w spalaniu raczej nie za wielka . Silnik 2.0 i więcej ( nie do przesady ) ma więcej mocy i nie trzeba rozkręcać tak silnika żeby dobrze jechać i nie redukować pod górę , i spali mniej . Nawet jak by 2 litry wciągnęły 15 LPG to tyle samo co oryginalny silnik a kultura pracy lepsza
Ropniak + paliwo alternatywne :)21
V6 z racji budowy powinien być krótszy od R4, więc łatwiej byłoby go upchnąć pod maską :)2
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: silnik do nivy

Post autor: Svenson » pt wrz 18, 2009 11:02 pm

cordoba_2004 pisze:gaznik i w benzynie to nie wiem ciężko mi powiedzieć rozejrzał bym się za czymś z bmw
nota bene często zakładanym do samurajów ........nawet 1.8 by dawał sobie radę
jednak diesel był by lepszy bo ciągnie od małych obrotów co sprawią że jest elastyczniejszy, trwalszy...
BMW było pierwsza opcja i poszukam czegos z tej marki

Jak byś miał jakiś pomysł to podaj :)2

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: silnik do nivy

Post autor: maxers » pt wrz 18, 2009 11:03 pm

cordoba_2004 pisze:
Svenson pisze:
poborcapodatkowy pisze:5. PSA 1.9 td (xud9 coś tam :wink: ). Taki jak w Polonezie, tylko turbo.
i taki mnie sie marzy (marzenie niedługo do spełnienia)
Kiedyś ten silnik sierry było modelowy do tłumaczenia czemu auto 130 konne przegrywa
start za autami 60 konnymi albo równie cieżką mazdą mającą 80 koni
a no dlatego że te 130 koni to ten silnik ma a i owszem ale przy bodajże 5 tys obrotów
a przy 2 tys ma 40 czy 50 przy 3 60 , a przecież nikt nie jezdźi stale z największymi możliwymi obrotami, więc każdemu wydawało się wow mam 130 koni a tak naprawdę miał 60 80 w zwykłej jeździe
no trzeba przyznac ze te sierry 2.0 za specjalne nie były a tylny naped bardziej je oslabiał (a na gazie to juz w ogole)

po za tym z bezyniakiem wiecej zabawy (w razie zalania czy zawilzenia układu zapłonowego itp) do aut sportowych to bezyna jak najbardziej (choc obecne diesle wcale praktycznie zaczynaja dorównywac im) .
A w teren to potrzebny klekot który bedzie nie wysoko sie krecił a miał moc .A takie butowanie nivki (nawet z oryginalnym silnikiem ) zwykle kończy sie na przegrzaniu(zagotowaniu kartofelków) 8)
Ostatnio zmieniony pt wrz 18, 2009 11:07 pm przez maxers, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: silnik do nivy

Post autor: poborcapodatkowy » pt wrz 18, 2009 11:04 pm

cordoba_2004 pisze:gaznik i w benzynie to nie wiem ciężko mi powiedzieć rozejrzał bym się za czymś z bmw
nota bene często zakładanym do samurajów ........nawet 1.8 by dawał sobie radę
jednak diesel był by lepszy bo ciągnie od małych obrotów co sprawią że jest elastyczniejszy, trwalszy...
Mocne silniki z bejcy ciężko znaleźć w dobrym stanie, w dodatku ceny wysokie :)3
Co do elastyczności to akurat silniki benzynowe mają większy zakras użytecznych obrotów. Do ścigania duża benzyna, do codziennej jazdy ropniak, takie moje zdanie :)
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: silnik do nivy

Post autor: poborcapodatkowy » pt wrz 18, 2009 11:11 pm

maxers pisze:i taki mnie sie marzy (marzenie niedługo do spełnienia)
Ja właśnie skłaniam się ku 2.1 wolnossącemu, sympatyczny klekocik, brak problemów z turbiną, moc i moment wydają się wystarczające, a skrzynka z Poldka powinna to wytrzymać :)
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: silnik do nivy

Post autor: maxers » pt wrz 18, 2009 11:13 pm

poborcapodatkowy pisze:
maxers pisze:i taki mnie sie marzy (marzenie niedługo do spełnienia)
Ja właśnie skłaniam się ku 2.1 wolnossącemu, sympatyczny klekocik, brak problemów z turbiną, moc i moment wydają się wystarczające, a skrzynka z Poldka powinna to wytrzymać :)
no tez myslałem nad nim (tyle ze turbo-klekot ten 110) ale jeden kolega bardzo mnie zniechecił
a ile ma ten silnik tyle ze bez turbinki (bo tez ma 3 zawory za cyla)

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: silnik do nivy

Post autor: poborcapodatkowy » pt wrz 18, 2009 11:16 pm

maxers pisze:
poborcapodatkowy pisze:
maxers pisze:i taki mnie sie marzy (marzenie niedługo do spełnienia)
Ja właśnie skłaniam się ku 2.1 wolnossącemu, sympatyczny klekocik, brak problemów z turbiną, moc i moment wydają się wystarczające, a skrzynka z Poldka powinna to wytrzymać :)
no tez myslałem nad nim (tyle ze TD ten 110) ale jeden kolega bardzo mnie zniechecił
a ile ma ten silnik tyle ze bez turbinki (bo tez ma 3 zawory za cyla)
Dokladnie nie pomnę, 80 parę koni, około 150Nm i brak turbodziury :)21
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: silnik do nivy

Post autor: maxers » pt wrz 18, 2009 11:23 pm

1,9TD ma 90 i 190Nm ach ta turbodziura :) turbina i tak gdzies zaczyna odzywac od 2k w gore wiec praktycznie wolnossak bedzie (mam R220 i zwykle jezdzi sie do 2-2,5k to sam przeciez bedzie w ładzie w końcu po co przeciazac silnik czy piłowac skoro jest cos takiego jak skrzynia biegów :)21 )

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: silnik do nivy

Post autor: maxers » pt wrz 18, 2009 11:27 pm

maxers pisze:1,9TD ma 90 i 190Nm ach ta turbodziura :) turbina i tak gdzies zaczyna odzywac od 2k w gore wiec praktycznie wolnossak bedzie (mam R220 i zwykle jezdzi sie do 2-2,5k to sam przeciez bedzie w ładzie w końcu po co przeciazac silnik czy piłowac skoro jest cos takiego jak skrzynia biegów :)21 )
zreszta ja i tak jestem zadania ze liczy sie moment a nie moc :D

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: silnik do nivy

Post autor: poborcapodatkowy » pt wrz 18, 2009 11:31 pm

maxers pisze:
maxers pisze:1,9TD ma 90 i 190Nm ach ta turbodziura :) turbina i tak gdzies zaczyna odzywac od 2k w gore wiec praktycznie wolnossak bedzie (mam R220 i zwykle jezdzi sie do 2-2,5k to sam przeciez bedzie w ładzie w końcu po co przeciazac silnik czy piłowac skoro jest cos takiego jak skrzynia biegów :)21 )
zreszta ja i tak jestem zadania ze liczy sie moment a nie moc :D
Jak Ci skrzynia albo cuś szczeli to żeby nie było, żem nie mówił :)21
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: silnik do nivy

Post autor: maxers » pt wrz 18, 2009 11:36 pm

raczej nie powinna zreszta specjalnie ja testowałem (rozchodzi sie tu oczywiscie od polda 1,9) auto meczyłem jakies 3 miechy i nic nie klekło (jedynie poszła chłodnica ale była zezarta od płynu
zreszta koszt takiej skrzyni to ok 200zł wiec raz w sezonie mozna wymienic

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: silnik do nivy

Post autor: Svenson » sob wrz 19, 2009 12:03 am

1.9 Diesel nawet nie tak źle , z tego co sie zorientowałem to z cytryny ZX lub peugeotowski

tylko przy wymianie na diesela to raczej sa inne pretkosci obrotowe za czym idzie skrzynia biegów :roll:




albo ten model silnika M10 http://www.allegro.pl/item739270459_bmw ... warto.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość