silnik do nivy
Moderator: Albert_N
- tornado_pl
- jestem tu nowy...
- Posty: 12
- Rejestracja: czw sie 20, 2009 11:11 am
silnik do nivy
Witam wszystkich.
To mój pierwszy post na forum.
Mam parę wiadomości które mogą się przydać innym.
Klękną mi silnik w pięknej i po dłuższym kombinowaniu doszedłem do tego
że silniki montowane w nivie o modelu 2106 różnią się tylko pojemnością
od silnika 2103 montowanego w ladzie 2107 wiec po dokonaniu zakupu
tegoż silnika okazało się ze trzeba przełożyć miskę olejowa , wiatrak od chłodnicy ,
bagnet i przekręcić łapy ze starego silnika
Po czym wepchnąć to wszystko do środka i cieszyć się jazdą.
To mój pierwszy post na forum.
Mam parę wiadomości które mogą się przydać innym.
Klękną mi silnik w pięknej i po dłuższym kombinowaniu doszedłem do tego
że silniki montowane w nivie o modelu 2106 różnią się tylko pojemnością
od silnika 2103 montowanego w ladzie 2107 wiec po dokonaniu zakupu
tegoż silnika okazało się ze trzeba przełożyć miskę olejowa , wiatrak od chłodnicy ,
bagnet i przekręcić łapy ze starego silnika
Po czym wepchnąć to wszystko do środka i cieszyć się jazdą.
Łada a w niej zagłada 

- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: silnik do nivy
czyli plug&play
gratulacje
2101-2107 czyli tzw. klasyka to osobowe- malutkie, 2104 to kombi, 2101 tzw. kopiejka.

2101-2107 czyli tzw. klasyka to osobowe- malutkie, 2104 to kombi, 2101 tzw. kopiejka.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
Re: silnik do nivy
My też witamy kolege
w Ladzie wszystko jest plug&play

w Ladzie wszystko jest plug&play
Re: silnik do nivy
Swoja drogą jakie macie typy na swapa w Nivie , sporo o tym mysle i posprawdzałem kilka zeczy .
Najlepiej na gazniku ( niweluje to problem z okablowaniem i sterowaniem wtrysku )
1.Argenta - sprawdzony mocny dobry silnik - niestety juz nie ma do niego czesci
2.Poprzeczne silniki odpadaja , mocowania i inne
3.mniej nież 2.0 sie nie opłaca
4.wymiary ( tu wiekszosc silników odpada )
5. ...
6. ...
Tak można bez konca , moze ktos juz cos sprawdzał
Sierra 2.0 DOHC wydaje sie fajna
tu mozna zdekompletowany ogladnąc
http://www.allegro.pl/item722820795_glo ... orpio.html
mnie podoba sie ze ma łancuch a nie pasek rozrzadu
http://www.allegro.pl/item739557893_for ... odzie.html
http://www.allegro.pl/item721103002_sil ... _dohc.html
Najlepiej na gazniku ( niweluje to problem z okablowaniem i sterowaniem wtrysku )
1.Argenta - sprawdzony mocny dobry silnik - niestety juz nie ma do niego czesci

2.Poprzeczne silniki odpadaja , mocowania i inne
3.mniej nież 2.0 sie nie opłaca
4.wymiary ( tu wiekszosc silników odpada )
5. ...
6. ...
Tak można bez konca , moze ktos juz cos sprawdzał
Sierra 2.0 DOHC wydaje sie fajna

tu mozna zdekompletowany ogladnąc
http://www.allegro.pl/item722820795_glo ... orpio.html
mnie podoba sie ze ma łancuch a nie pasek rozrzadu
http://www.allegro.pl/item739557893_for ... odzie.html
http://www.allegro.pl/item721103002_sil ... _dohc.html
Re: silnik do nivy
ja tam sadze ze ropol do terenówki bardziej pasi (bo moment na niskich jest) no chyba ze mowa o jakim 4-5litrowcu (bezyniaku) ale do takiego cuda w gaznik zamiast wezykiem to wiaderkiem trzeba lac (jak w terenie) 

- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: silnik do nivy
5. PSA 1.9 td (xud9 coś tamSvenson pisze:Swoja drogą jakie macie typy na swapa w Nivie , sporo o tym mysle i posprawdzałem kilka zeczy .
Najlepiej na gazniku ( niweluje to problem z okablowaniem i sterowaniem wtrysku )
1.Argenta - sprawdzony mocny dobry silnik - niestety juz nie ma do niego czesci![]()
2.Poprzeczne silniki odpadaja , mocowania i inne
3.mniej nież 2.0 sie nie opłaca
4.wymiary ( tu wiekszosc silników odpada )

6. PSA 2.1 d (xud11 a), jeżeli wejdzie. Nawet chętniej niż poprzedni - nie ma turbo, jedna rzecz mniej do zepsucia

Do obu powinna pasować skrzynia do Trucka diesla. Sam się nad tym zastanawiam, więc trochę poczytałem i takie moje typy

7. Jak kto napalony na benzynę to może v6 ze Ścierki/Skorpiona. 3 litry i, jeżeli dobrze pamiętam, jakies 150 KM


Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: silnik do nivy
Legendarny silnik który miał ponad 100 koni a w maksymalnych obrotach do 3000 tys to miał 50 koni mechanicznych dlatego słabo się nadawał do sportuSvenson pisze:
Sierra 2.0 DOHC wydaje sie fajna
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: silnik do nivy
raczej chodzi mi o LPG , po to wsadziłem żeby Benzyna mnie nie wpierdzielała . ON kosztuje tyle samo co benzyna , a różnica w spalaniu raczej nie za wielka . Silnik 2.0 i więcej ( nie do przesady ) ma więcej mocy i nie trzeba rozkręcać tak silnika żeby dobrze jechać i nie redukować pod górę , i spali mniej . Nawet jak by 2 litry wciągnęły 15 LPG to tyle samo co oryginalny silnik a kultura pracy lepszapoborcapodatkowy pisze:5. PSA 1.9 td (xud9 coś tam). Taki jak w Polonezie, tylko turbo.
6. PSA 2.1 d (xud11 a), jeżeli wejdzie. Nawet chętniej niż poprzedni - nie ma turbo, jedna rzecz mniej do zepsucia![]()
Do obu powinna pasować skrzynia do Trucka diesla. Sam się nad tym zastanawiam, więc trochę poczytałem i takie moje typy![]()
7. Jak kto napalony na benzynę to może v6 ze Ścierki/Skorpiona. 3 litry i, jeżeli dobrze pamiętam, jakies 150 KM![]()
Tego o nim nie wiem ,ale Sierra troche waży wiec dlatego może słabe osiagicordoba_2004 pisze: Legendarny silnik który miał ponad 100 koni a w maksymalnych obrotach do 3000 tys to miał 50 koni mechanicznych dlatego słabo się nadawał do sportu
Re: silnik do nivy
cordoba_2004 pisze:Legendarny silnik który miał ponad 100 koni a w maksymalnych obrotach do 3000 tys to miał 50 koni mechanicznych dlatego słabo się nadawał do sportuSvenson pisze:
Sierra 2.0 DOHC wydaje sie fajna
Niniejszym zostałeś moim idolem




- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: silnik do nivy
Kiedyś ten silnik sierry było modelowy do tłumaczenia czemu auto 130 konne przegrywaSvenson pisze:raczej chodzi mi o LPG , po to wsadziłem żeby Benzyna mnie nie wpierdzielała . ON kosztuje tyle samo co benzyna , a różnica w spalaniu raczej nie za wielka . Silnik 2.0 i więcej ( nie do przesady ) ma więcej mocy i nie trzeba rozkręcać tak silnika żeby dobrze jechać i nie redukować pod górę , i spali mniej . Nawet jak by 2 litry wciągnęły 15 LPG to tyle samo co oryginalny silnik a kultura pracy lepszapoborcapodatkowy pisze:5. PSA 1.9 td (xud9 coś tam). Taki jak w Polonezie, tylko turbo.
6. PSA 2.1 d (xud11 a), jeżeli wejdzie. Nawet chętniej niż poprzedni - nie ma turbo, jedna rzecz mniej do zepsucia![]()
Do obu powinna pasować skrzynia do Trucka diesla. Sam się nad tym zastanawiam, więc trochę poczytałem i takie moje typy![]()
7. Jak kto napalony na benzynę to może v6 ze Ścierki/Skorpiona. 3 litry i, jeżeli dobrze pamiętam, jakies 150 KM
Tego o nim nie wiem ,ale Sierra troche waży wiec dlatego może słabe osiagicordoba_2004 pisze: Legendarny silnik który miał ponad 100 koni a w maksymalnych obrotach do 3000 tys to miał 50 koni mechanicznych dlatego słabo się nadawał do sportu
start za autami 60 konnymi albo równie cieżką mazdą mającą 80 koni
a no dlatego że te 130 koni to ten silnik ma a i owszem ale przy bodajże 5 tys obrotów
a przy 2 tys ma 40 czy 50 przy 3 60 , a przecież nikt nie jezdźi stale z największymi możliwymi obrotami, więc każdemu wydawało się wow mam 130 koni a tak naprawdę miał 60 80 w zwykłej jeździe
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: silnik do nivy
Niniejszym potwierdzam, co napisałem w poprzednim poście 

Re: silnik do nivy
nie wiem wiec nie zaprzecze ale z tego wynika że zwykła wysokoobrotówkacordoba_2004 pisze:Kiedyś ten silnik sierry było modelowy do tłumaczenia czemu auto 130 konne przegrywa
start za autami 60 konnymi albo równie cieżką mazdą mającą 80 koni
a no dlatego że te 130 koni to ten silnik ma a i owszem ale przy bodajże 5 tys obrotów
a przy 2 tys ma 40 czy 50 przy 3 60 , a przecież nikt nie jezdźi stale z największymi możliwymi obrotami, więc każdemu wydawało się wow mam 130 koni a tak naprawdę miał 60 80 w zwykłej jeździe

A jaki miał byś typ silnika

- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: silnik do nivy
gaznik i w benzynie to nie wiem ciężko mi powiedzieć rozejrzał bym się za czymś z bmw
nota bene często zakładanym do samurajów ........nawet 1.8 by dawał sobie radę
jednak diesel był by lepszy bo ciągnie od małych obrotów co sprawią że jest elastyczniejszy, trwalszy...
nota bene często zakładanym do samurajów ........nawet 1.8 by dawał sobie radę
jednak diesel był by lepszy bo ciągnie od małych obrotów co sprawią że jest elastyczniejszy, trwalszy...
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: silnik do nivy
Ropniak + paliwo alternatywneSvenson pisze:raczej chodzi mi o LPG , po to wsadziłem żeby Benzyna mnie nie wpierdzielała . ON kosztuje tyle samo co benzyna , a różnica w spalaniu raczej nie za wielka . Silnik 2.0 i więcej ( nie do przesady ) ma więcej mocy i nie trzeba rozkręcać tak silnika żeby dobrze jechać i nie redukować pod górę , i spali mniej . Nawet jak by 2 litry wciągnęły 15 LPG to tyle samo co oryginalny silnik a kultura pracy lepszapoborcapodatkowy pisze:5. PSA 1.9 td (xud9 coś tam). Taki jak w Polonezie, tylko turbo.
6. PSA 2.1 d (xud11 a), jeżeli wejdzie. Nawet chętniej niż poprzedni - nie ma turbo, jedna rzecz mniej do zepsucia![]()
Do obu powinna pasować skrzynia do Trucka diesla. Sam się nad tym zastanawiam, więc trochę poczytałem i takie moje typy![]()
7. Jak kto napalony na benzynę to może v6 ze Ścierki/Skorpiona. 3 litry i, jeżeli dobrze pamiętam, jakies 150 KM![]()

V6 z racji budowy powinien być krótszy od R4, więc łatwiej byłoby go upchnąć pod maską

Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: silnik do nivy
BMW było pierwsza opcja i poszukam czegos z tej markicordoba_2004 pisze:gaznik i w benzynie to nie wiem ciężko mi powiedzieć rozejrzał bym się za czymś z bmw
nota bene często zakładanym do samurajów ........nawet 1.8 by dawał sobie radę
jednak diesel był by lepszy bo ciągnie od małych obrotów co sprawią że jest elastyczniejszy, trwalszy...
Jak byś miał jakiś pomysł to podaj

Re: silnik do nivy
no trzeba przyznac ze te sierry 2.0 za specjalne nie były a tylny naped bardziej je oslabiał (a na gazie to juz w ogole)cordoba_2004 pisze:Svenson pisze:i taki mnie sie marzy (marzenie niedługo do spełnienia)poborcapodatkowy pisze:5. PSA 1.9 td (xud9 coś tam). Taki jak w Polonezie, tylko turbo.
Kiedyś ten silnik sierry było modelowy do tłumaczenia czemu auto 130 konne przegrywa
start za autami 60 konnymi albo równie cieżką mazdą mającą 80 koni
a no dlatego że te 130 koni to ten silnik ma a i owszem ale przy bodajże 5 tys obrotów
a przy 2 tys ma 40 czy 50 przy 3 60 , a przecież nikt nie jezdźi stale z największymi możliwymi obrotami, więc każdemu wydawało się wow mam 130 koni a tak naprawdę miał 60 80 w zwykłej jeździe
po za tym z bezyniakiem wiecej zabawy (w razie zalania czy zawilzenia układu zapłonowego itp) do aut sportowych to bezyna jak najbardziej (choc obecne diesle wcale praktycznie zaczynaja dorównywac im) .
A w teren to potrzebny klekot który bedzie nie wysoko sie krecił a miał moc .A takie butowanie nivki (nawet z oryginalnym silnikiem ) zwykle kończy sie na przegrzaniu(zagotowaniu kartofelków)

Ostatnio zmieniony pt wrz 18, 2009 11:07 pm przez maxers, łącznie zmieniany 1 raz.
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: silnik do nivy
Mocne silniki z bejcy ciężko znaleźć w dobrym stanie, w dodatku ceny wysokiecordoba_2004 pisze:gaznik i w benzynie to nie wiem ciężko mi powiedzieć rozejrzał bym się za czymś z bmw
nota bene często zakładanym do samurajów ........nawet 1.8 by dawał sobie radę
jednak diesel był by lepszy bo ciągnie od małych obrotów co sprawią że jest elastyczniejszy, trwalszy...

Co do elastyczności to akurat silniki benzynowe mają większy zakras użytecznych obrotów. Do ścigania duża benzyna, do codziennej jazdy ropniak, takie moje zdanie

Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: silnik do nivy
Ja właśnie skłaniam się ku 2.1 wolnossącemu, sympatyczny klekocik, brak problemów z turbiną, moc i moment wydają się wystarczające, a skrzynka z Poldka powinna to wytrzymaćmaxers pisze:i taki mnie sie marzy (marzenie niedługo do spełnienia)

Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: silnik do nivy
no tez myslałem nad nim (tyle ze turbo-klekot ten 110) ale jeden kolega bardzo mnie zniecheciłpoborcapodatkowy pisze:Ja właśnie skłaniam się ku 2.1 wolnossącemu, sympatyczny klekocik, brak problemów z turbiną, moc i moment wydają się wystarczające, a skrzynka z Poldka powinna to wytrzymaćmaxers pisze:i taki mnie sie marzy (marzenie niedługo do spełnienia)
a ile ma ten silnik tyle ze bez turbinki (bo tez ma 3 zawory za cyla)
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: silnik do nivy
Dokladnie nie pomnę, 80 parę koni, około 150Nm i brak turbodziurymaxers pisze:no tez myslałem nad nim (tyle ze TD ten 110) ale jeden kolega bardzo mnie zniecheciłpoborcapodatkowy pisze:Ja właśnie skłaniam się ku 2.1 wolnossącemu, sympatyczny klekocik, brak problemów z turbiną, moc i moment wydają się wystarczające, a skrzynka z Poldka powinna to wytrzymaćmaxers pisze:i taki mnie sie marzy (marzenie niedługo do spełnienia)
a ile ma ten silnik tyle ze bez turbinki (bo tez ma 3 zawory za cyla)

Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: silnik do nivy
1,9TD ma 90 i 190Nm ach ta turbodziura
turbina i tak gdzies zaczyna odzywac od 2k w gore wiec praktycznie wolnossak bedzie (mam R220 i zwykle jezdzi sie do 2-2,5k to sam przeciez bedzie w ładzie w końcu po co przeciazac silnik czy piłowac skoro jest cos takiego jak skrzynia biegów
)


Re: silnik do nivy
zreszta ja i tak jestem zadania ze liczy sie moment a nie mocmaxers pisze:1,9TD ma 90 i 190Nm ach ta turbodziuraturbina i tak gdzies zaczyna odzywac od 2k w gore wiec praktycznie wolnossak bedzie (mam R220 i zwykle jezdzi sie do 2-2,5k to sam przeciez bedzie w ładzie w końcu po co przeciazac silnik czy piłowac skoro jest cos takiego jak skrzynia biegów
)

- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: silnik do nivy
Jak Ci skrzynia albo cuś szczeli to żeby nie było, żem nie mówiłmaxers pisze:zreszta ja i tak jestem zadania ze liczy sie moment a nie mocmaxers pisze:1,9TD ma 90 i 190Nm ach ta turbodziuraturbina i tak gdzies zaczyna odzywac od 2k w gore wiec praktycznie wolnossak bedzie (mam R220 i zwykle jezdzi sie do 2-2,5k to sam przeciez bedzie w ładzie w końcu po co przeciazac silnik czy piłowac skoro jest cos takiego jak skrzynia biegów
)

Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: silnik do nivy
raczej nie powinna zreszta specjalnie ja testowałem (rozchodzi sie tu oczywiscie od polda 1,9) auto meczyłem jakies 3 miechy i nic nie klekło (jedynie poszła chłodnica ale była zezarta od płynu
zreszta koszt takiej skrzyni to ok 200zł wiec raz w sezonie mozna wymienic
zreszta koszt takiej skrzyni to ok 200zł wiec raz w sezonie mozna wymienic
Re: silnik do nivy
1.9 Diesel nawet nie tak źle , z tego co sie zorientowałem to z cytryny ZX lub peugeotowski
tylko przy wymianie na diesela to raczej sa inne pretkosci obrotowe za czym idzie skrzynia biegów
albo ten model silnika M10 http://www.allegro.pl/item739270459_bmw ... warto.html
tylko przy wymianie na diesela to raczej sa inne pretkosci obrotowe za czym idzie skrzynia biegów

albo ten model silnika M10 http://www.allegro.pl/item739270459_bmw ... warto.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość