pytanie o reduktor

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

lukaszokm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt gru 01, 2009 7:23 pm

pytanie o reduktor

Post autor: lukaszokm » sob gru 05, 2009 10:53 am

Witam
Kilka dni wcześniej koledze padł silnik w ładzie niwie i wymyślił że założy silnik z Granady 2.3 v6 ale nie jesteśmy pewni czy reduktor to wytrzyma. Jak myślicie będzie jeździła ???
pozdrawiam

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: pytanie o reduktor

Post autor: maxers » sob gru 05, 2009 1:19 pm

wytrzymac to i wytrzyma (oczywiscie jak bedziesz jedził z głową ,bo wykończyc reduktor czy skrzynie to idzie i na seryjnym silniku tylko kwestia odpowiedniego rzeźnika ) co to jest raptem 140 (w benzyiaku i tak mizernie to sie oczuwa moc na niskich bo w terenie zwykle nie pałuje sie silnika ,no chyba ze ma miec inne przeznaczenie )

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: pytanie o reduktor

Post autor: bartekbp01 » sob gru 05, 2009 8:26 pm

lukaszokm pisze:Witam
Kilka dni wcześniej koledze padł silnik w ładzie niwie i wymyślił że założy silnik z Granady 2.3 v6 ale nie jesteśmy pewni czy reduktor to wytrzyma. Jak myślicie będzie jeździła ???
pozdrawiam
zakładajcie to się dowiemy :)21
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: pytanie o reduktor

Post autor: Ivul » sob gru 05, 2009 9:15 pm

maxers pisze:wytrzymac to i wytrzyma (oczywiscie jak bedziesz jedził z głową ,bo wykończyc reduktor czy skrzynie to idzie i na seryjnym silniku tylko kwestia odpowiedniego rzeźnika )
:)21 :)21 :)20 :roll:
maxers pisze:bo w terenie zwykle nie pałuje sie silnika
:)9 :)9 :)9 :)19 :)19 :)19 :)20

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: pytanie o reduktor

Post autor: Ivul » sob gru 05, 2009 9:18 pm

Reduktor - Przegląd, nowe łożyska, jakieś konkretne, olej dobrej klasy, a nie rozwadniany hipol, odpowietrzenie wyciągnięte, dobre zamocowanie, osłona, no i oczywiśćie:
maxers pisze:(oczywiscie jak bedziesz jedził z głową



:)21

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: pytanie o reduktor

Post autor: kb-autostyle » sob gru 05, 2009 11:38 pm

reduktor to wyrzyma, ja podejrzewam, że trzeba bać się o mosty i przeguby, zwłaszcza przedni most, który niestety dośc szybko będziesz musiał remontować

zakładaj i do boju :)
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: pytanie o reduktor

Post autor: maxers » ndz gru 06, 2009 11:41 am

te silnik za specjalne nie były (tak jak sierra 2.0 ledwo co kreciła ,no chyba ze przyłapało koło gdzies piasku) :lol:

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: pytanie o reduktor

Post autor: Svenson » ndz gru 06, 2009 12:51 pm

pomimo kilku koników sadze ze ten silnik ci sie nie sprawdzi , a reduktor to mozna zmielic nawet z silnikiem 126p .

Awatar użytkownika
woytecdee
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: śr paź 29, 2008 7:24 pm
Lokalizacja: Koszalin

Re: pytanie o reduktor

Post autor: woytecdee » sob gru 12, 2009 8:09 pm

a mierzyłeś pod maską ten silnik , wejdzie on tam??
i czy da rade go połączyć ze skrzynią.
Ogólnie to masz nie zawiele miejsca do dyspozycji.
ale próbuj, i daj znać jak coś wymyślisz.
Co do reduktora - to chyba jeden z najsolidniejszych elementów auta.
powodzenia
1997 diesel
IN MUD WE TRUST

lukaszokm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt gru 01, 2009 7:23 pm

Re: pytanie o reduktor

Post autor: lukaszokm » ndz gru 13, 2009 5:35 pm

Niestety ale motor nie mieści się pod maską jest za szeroki !!
Kolega zrezygnowała z tej modyfikacji, szuka silnika z niwy

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: pytanie o reduktor

Post autor: maxers » ndz gru 13, 2009 6:21 pm

lukaszokm pisze:Niestety ale motor nie mieści się pod maską jest za szeroki !!
Kolega zrezygnowała z tej modyfikacji, szuka silnika z niwy
ale 1,9? tak :)13

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: pytanie o reduktor

Post autor: cerber67 » ndz gru 13, 2009 8:42 pm

Dobry jest Fiatowski 2.0 DOHC ale to benzyna. Wchodzi po niewielu przeróbkach.
Niva `88 1.6 zagazowana

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: pytanie o reduktor

Post autor: Svenson » ndz gru 13, 2009 8:43 pm

Tylko że częsci do niego powoli nieosiagalne

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: pytanie o reduktor

Post autor: maxers » pn gru 14, 2009 12:01 am

Svenson pisze:Tylko że częsci do niego powoli nieosiagalne
i jak linknie przy nim cos to zaczynaja sie schody :)21

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: pytanie o reduktor

Post autor: poborcapodatkowy » pn gru 14, 2009 12:07 am

A co z silnikami ze ścierki? Mieszczą się?
Tak z ciekawości pytam... :wink:
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: pytanie o reduktor

Post autor: Svenson » pn gru 14, 2009 4:09 pm

poborcapodatkowy pisze:A co z silnikami ze ścierki? Mieszczą się?
Tak z ciekawości pytam... :wink:
Ja kiedys myslałem o tym silniku i dostałem odpowiedz w stylu :

" A widziałeś kiedyś żeby sierra pierwsza ze świateł wystartowała :wink: "

wiec po co sie ma mieścić :)23

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: pytanie o reduktor

Post autor: maxers » pn gru 14, 2009 4:33 pm

jak forda to jedynie jakiego na CR hehe :)21

Awatar użytkownika
Wojt@s
Posty: 370
Rejestracja: wt mar 04, 2008 1:40 pm
Lokalizacja: Łódź/Pabianice

Re: pytanie o reduktor

Post autor: Wojt@s » pn gru 14, 2009 4:41 pm

Ja tak przeglądam różne swapy to przypadkiem stare nie uturbione 1.6D by nie weszło?:> mowa o byle jakim fordzie, typu orion, escort. Może mała moc, bo 54km, waga ta sama co w niviaście, dość duży moment, i tani jak barszcz, z 250-300zł w przyzwojtym stanie silnik wyjmowany na ciepło z budy, a części śmieszne.
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: pytanie o reduktor

Post autor: Ivul » pn gru 14, 2009 4:52 pm

Znam nawet gościa który ma dzwon coby zestroić 1.6 td ze skrzynią z łajdaczki, ale nie odda za żadne osiągalne skarby, co najwyżej pożyczy żeby sobie taki zrobić.

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: pytanie o reduktor

Post autor: maxers » pn gru 14, 2009 5:48 pm

Ivul pisze:Znam nawet gościa który ma dzwon coby zestroić 1.6 td ze skrzynią z łajdaczki, ale nie odda za żadne osiągalne skarby, co najwyżej pożyczy żeby sobie taki zrobić.
bawiłem sie przy audicy 80tce z takim silnikiem i naprawde byłem nia pozytywnie zaskoczony jesli chodzi o moc do wagi tego auta silnik naprawde wart uwagi bodajze 75KM ma ten z IC no i turbina ma dodatkowo chłodznienie ciecza,spalanie autaka 4-5l ,sam sie własnie zastanawiałem na motaniem tegoz silnika w niwke lecz zescie mi odradzili no i padło na PSA

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: pytanie o reduktor

Post autor: Svenson » pn gru 14, 2009 7:04 pm

maxers pisze:bawiłem sie przy audicy 80tce z takim silnikiem i naprawde byłem nia pozytywnie zaskoczony jesli chodzi o moc do wagi tego auta silnik naprawde wart uwagi bodajze 75KM ma ten z IC no i turbina ma dodatkowo chłodznienie ciecza,spalanie autaka 4-5l ,sam sie własnie zastanawiałem na motaniem tegoz silnika w niwke lecz zescie mi odradzili no i padło na PSA
I co , trzeba było słuchać :P :wink:

ale 1.6 hmmm wzasadzie fajny mały , ale czy wydoli tak naprawde ??

Awatar użytkownika
Wojt@s
Posty: 370
Rejestracja: wt mar 04, 2008 1:40 pm
Lokalizacja: Łódź/Pabianice

Re: pytanie o reduktor

Post autor: Wojt@s » pn gru 14, 2009 8:07 pm

Svenson a oryginalny silnik Łady 1.6 na gazie to maserati :)21 :)21 według mnie gra z silnikami diesla o tej pojemności jest warta świeczki gdyż niva mało waży 1200kg , miałem kiedyś ropola w beczce 2.0 pierwszy silnik 55kucy, skrzynia 4ka, auto z przyczepą plus 5 pasazerów i nie było góry przy ktorej by zwolnił. Więc te 60 kucy w odniesieniu do moich wspomnień zapewne wystarczy.

A jeśli już wchodzi w rynek niemiecki to jeszcze były niezniszczalne 1.6 z grupy VW i 1.6 Oplowski, a 1.7 nawet było ISUZU więc jest w czym wybierać. Maxers jeżeli dobrze kminie to piec PSA z poldo-klekota wziąłeś?? czy z jakiegoś francuza. Jaka skrzynia?? zostałeś przy łoryginalnej czy poldkowa??
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: pytanie o reduktor

Post autor: maxers » pn gru 14, 2009 8:49 pm

Wojt@s pisze:Svenson a oryginalny silnik Łady 1.6 na gazie to maserati :)21 :)21 według mnie gra z silnikami diesla o tej pojemności jest warta świeczki gdyż niva mało waży 1200kg , miałem kiedyś ropola w beczce 2.0 pierwszy silnik 55kucy, skrzynia 4ka, auto z przyczepą plus 5 pasazerów i nie było góry przy ktorej by zwolnił. Więc te 60 kucy w odniesieniu do moich wspomnień zapewne wystarczy.

A jeśli już wchodzi w rynek niemiecki to jeszcze były niezniszczalne 1.6 z grupy VW i 1.6 Oplowski, a 1.7 nawet było ISUZU więc jest w czym wybierać. Maxers jeżeli dobrze kminie to piec PSA z poldo-klekota wziąłeś?? czy z jakiegoś francuza. Jaka skrzynia?? zostałeś przy łoryginalnej czy poldkowa??
ja mam od xanti silnik tego 1,9TD z IC oraz 1,9D od poloneza , wybrałem jego ze wzgledu na prostote oraz w miare pasuje w nive no i skrzynia pasuje od polda 1,9D miałem tez kupowac skrzynie od łady 2107 5ke ale mam 2szt od polda wiec je załoze (jak sie rozsypie to tylko bede przerzucał całe skrzynie .A przy silniku 1,6 byłoby wiecej motaniny zeby wyosiowac go i przykrecic przez blache bo niestety odlewy nie pasuja
po za tym mysle ze troszeczke powinno byc odczuwalne te 90KM niz 70KM a spalanie zapewne podobne
już wchodzi w rynek niemiecki to jeszcze były niezniszczalne 1.6 z grupy VW i 1.6 Oplowski, a 1.7 nawet
sadze ze troche za cienkie beda bez tubinki jak w teren bynajmniej pold w terenie szedł nawet niezle na szutrach ale musiał byc pedał w podłodze :)21
tak wiec mysle ze ten silniki z rodzinki PSA sa najlepszym wyborem w sampika zeby jak najmniej sie narobic

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: pytanie o reduktor

Post autor: poborcapodatkowy » pn gru 14, 2009 8:52 pm

Svenson pisze:
poborcapodatkowy pisze:A co z silnikami ze ścierki? Mieszczą się?
Tak z ciekawości pytam... :wink:
Ja kiedys myslałem o tym silniku i dostałem odpowiedz w stylu :

" A widziałeś kiedyś żeby sierra pierwsza ze świateł wystartowała :wink: "

wiec po co sie ma mieścić :)23
Chodziło mi o 2.3D albo 1.8TD :)22
Skrzynia raczej fordowska.
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: pytanie o reduktor

Post autor: Svenson » pn gru 14, 2009 9:01 pm

poborcapodatkowy pisze: Chodziło mi o 2.3D albo 1.8TD :)22
Skrzynia raczej fordowska.
2.3D KLOC wielkie i ciezkie :roll:
1.8TD 75KM silnika nie widziałem , ale ford wiec mniejszy KLOC :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość