Strona 1 z 12
"Liftowka padwieski"
: pn mar 01, 2010 7:15 pm
autor: Krzysiek-74
Ponieważ, wraz z rychło zbliżającą się wiosną, nastąpił wysyp nowych forumowiczów i
pojawiają się nowe

, stare

pytania, to postanowiłem wyjść "naprzeciw" i opisać moją wersję liftu zawieszenia

.
Podstawą całej operacji było dorobienie kompletu odpowiednich dystansów.
Całość, po wykonaniu tak się prezentuje:
Dla chętnych, wklejam również rysunki techniczne, coby paniki nie było w stylu:
skąd i gdzie
1)
Dystanse między sworzeń a zwrotnicę:
Grubość tego elementu, u mnie, wynosi 20 mm.
Do tego trzeba wytoczyć elementy dystansujące, wkładane w gniazda sprężyn.
Kolejność montażu:
-Dystans ( dwie sztuki przód i dwie tył)
-Oryginalna gumowa wkładka
-Sprężyna.
Całość po montażu, na przykładzie tyłu, wygląda tak:
a "rysunkowo" tak:
Całość mojego liftu, została dopełniona kompletem amortyzatorów TRAIL MASTER Stage II, dedykowanych do NIVY, ale do zawieszenia niestandardowego.
Przód do zawieszenia dźwigniętego w zakresie 0-20 mm
Tył, do zawieszenia dźwigniętego w zakresie 30-50 mm
Te kilka elementów, sprawia, że nasza stara NIVA, zyskuje nowe możliwości, że o atrakcyjniejszym "widoku" nie wspomnę

.
Trakcja wyraźnie się poprawiła (amortyzatory robią swoje) i dzielność terenowa również

Załadowana, nie wygląda, jakby sprężyny wypadły

.
Przy maxi wykrzyżach, nic nie ociera i co najważniejsze - koła mocno opierają się o podłoże.
Lift w takim zakresie, nie powoduje efektu "przeciągnięcia" budy względem osi mostu.
Polecam każdemu, kto ma chęć coś na wiosnę zmienić w NIVIE.
Kolega
silverstone, czeka już tylko na cieplejsze dni, coby zamontować drugi komplet
w swojej karocy

Re: "Liftowka padwieski"
: pn mar 01, 2010 9:31 pm
autor: Bart03
twoja wersja liftu to byla u mnie i tieriego a niwkach testowana juz w latach 90 tych a ertalon to na tamte czasy byla era kosmiczna
ale ze ci sie chcialo tak profesjonalnie z rysunkami i zdjeciami do tematu podejsc - no to cie musze pochwalic
acha - te trailmastery to ci dlugo nie strzymaja

Re: "Liftowka padwieski"
: pn mar 01, 2010 9:44 pm
autor: Krzysiek-74
Bart03 pisze:
acha - te trailmastery to ci dlugo nie strzymaja

A po czemu
W tzw. międzyczasie Lublinkowe były wstawione i dały radę
Trailmastery, to jednak troszkę wyższa półka a i jakichś super rally, nie mam zamiaru im fundować.
Ot tak po prostu - zmodyfikowałem swój samochód do roboty
A całość pomysłu na lift, rzeczywiście brodę już ma długą i siwą. Ja też to już jakiś czas zrobiłem.
Wypadało po prostu "podać przepis" od poczaku do końca. Komuś kto zechciałby liftnąć zawiechę, zapewne się przyda.
Re: "Liftowka padwieski"
: pn mar 01, 2010 9:53 pm
autor: Bart03
a po temu ze mi padly w tri miga. W jednym odlecialo ucho a drugi trysnal olejem, tyle ze ich nie oszczedzalem i do tego byly w klamorowato ciezkim K160

Re: "Liftowka padwieski"
: pn mar 01, 2010 11:59 pm
autor: silverstone
Tak żeby jasność była pełna, podkładki pod sworzeń wycinane były laserem z płyty. W tym celu najlepiej rysunek wrzucony przez Krzyśka zrobić sobie w pliku CADowskim *.dwg Niestety przy tak dużej grubości płyty może być problem z wypaleniem otworów na śruby, więc trzeba je wiercić.
Re: "Liftowka padwieski"
: wt mar 02, 2010 12:39 pm
autor: 2Kółka
Fotkę z profilu było wstawić

Re: "Liftowka padwieski"
: wt mar 02, 2010 2:29 pm
autor: sadoś
krzysiek 74 możesz podpowiedzieć jaki to materiał, gdzie i jakiego wykonawce szukać.
dzięki pozdrawiam
Re: "Liftowka padwieski"
: wt mar 02, 2010 3:52 pm
autor: LTK
Tak dla dopełnienia, żeby wszystko mogło być w jednym miejscu
http://ladaniva.co.uk/baxter/resources/BaxterLift.htm

Tak w ogóle to ile Nivka poszła w górę??
Re: "Liftowka padwieski"
: wt mar 02, 2010 4:50 pm
autor: Marek D.
Namówiliście mnie - idę powcurwiać zaprzyjaźnionego tokarza

Re: "Liftowka padwieski"
: wt mar 02, 2010 6:24 pm
autor: poborcapodatkowy
W mojej muszę jeszcze zadać dystans między sworzeń a górny wahacz, bo skoku w dól mało zostało

Re: "Liftowka padwieski"
: wt mar 02, 2010 8:54 pm
autor: bobo1308
u mnie tył dygnięty w górę a przód podkładki zrobione tylko nie ma natchnienia zeby zrobić resztę. a podkładki zrobione z wałka fi 80mm i mieści się otwór pod swożeń i otwory pod przykręcenie swożnia. a wszystko to według wzoru poniżej
http://ladaclub.szm.sk/nivka/lift1
http://ladaclub.szm.sk/nivka/lift2
http://ladaclub.szm.sk/nivka/lift3
Re: "Liftowka padwieski"
: śr mar 03, 2010 9:04 pm
autor: bartekbp01
Re: "Liftowka padwieski"
: śr mar 03, 2010 10:55 pm
autor: silverstone
Co, nigdy takiej nie widziałeś

Żartujesz
Nawet gdzieś w Sojuzie takie sprzedają

Re: "Liftowka padwieski"
: czw mar 04, 2010 11:24 am
autor: Sniper
@
Krzysiek-74 dobra robota
do FAQ z tym

Re: "Liftowka padwieski"
: czw mar 04, 2010 1:36 pm
autor: jjg-jarek
w sumie mnie to zaciekawiło! Musze ustalić ile weźmie tokarz i ile wydam na amory i sprężyny...miałem się jej pozbyć i kupić z powrotem aro, ale kto to wie ile czasu będę ja jeszcze miał. Pewnie do ludzi dopiero w lipcu/sierpniu.
Re: "Liftowka padwieski"
: czw mar 04, 2010 5:34 pm
autor: bobo1308
ja za dorobienie podkładek pomędzy swożeń a wahacz dałem 30 zeta za robotę plus mój materiał
Re: "Liftowka padwieski"
: pt mar 05, 2010 6:46 am
autor: jjg-jarek
Tanizna, dowiedz sie ile by było z materiałem wysłał bym Ci kasę...u mnie wszystko dużo droższe...podobno dlatego ze ludzie więcej zarabiają ale to gówno prawda. Postawie flachę a jak się kiedy spotkamy...to druga co?
Re: "Liftowka padwieski"
: pt mar 05, 2010 11:20 am
autor: Sniper
Re: "Liftowka padwieski"
: pt mar 05, 2010 4:30 pm
autor: jjg-jarek
jest za ciasna dla mnie, tzn jest to auto 3 osobowe z malutkim bagażnikiem. Do aro moglem wzucic stertę szpei lub ze 4 osoby...nie zależy mi na wyglądzie i takich tam pierdołach, łada jest super ale ja potrzebuje auto do wożenia i jeżdżenia po bezdrożach-do tego jest dla mnie za ciasna, ale jestem zainteresowany podniesieniem jej, jeśli bym kupił robura 4x4 to został bym z niva. Wyglądam śmiesznie targając na dachu dwie taczki czy coś takiego...w aro moglem je wrzucić do środka.
Re: "Liftowka padwieski"
: pt mar 05, 2010 5:06 pm
autor: bartekbp01
silverstone pisze:
Co, nigdy takiej nie widziałeś

Żartujesz
Nawet gdzieś w Sojuzie takie sprzedają

Sugerujesz że to orginalna obudowa przedniego mostu??? Moim zdaniem to przeróbka tylnego na potrzeby przedniego

Re: "Liftowka padwieski"
: pt mar 05, 2010 6:26 pm
autor: jjg-jarek
przychylam się do wersji, ze to tylni most przerobiony...
Re: "Liftowka padwieski"
: pt mar 05, 2010 6:33 pm
autor: silverstone
bartekbp01 pisze:silverstone pisze:
Co, nigdy takiej nie widziałeś

Żartujesz
Nawet gdzieś w Sojuzie takie sprzedają

Sugerujesz że to orginalna obudowa przedniego mostu??? Moim zdaniem to przeróbka tylnego na potrzeby przedniego

Jest jak mówisz, przeróbka ale dostępna w handlu

Re: "Liftowka padwieski"
: pt mar 05, 2010 7:15 pm
autor: Ivul
Przewija się na forumie od miesiąca..
Bartek, nie znasz najnowszych trendów

Re: "Liftowka padwieski"
: pt mar 05, 2010 8:22 pm
autor: bartekbp01
To pewnie przez te białe myszki na mojej podłodze...
Re: "Liftowka padwieski"
: pt mar 05, 2010 8:25 pm
autor: Ivul
U mnie jeszcze nie ma myszek ale..
viewtopic.php?f=5&t=62216