problem hydrauliczną regulacją luzów

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

problem hydrauliczną regulacją luzów

Post autor: Kruk » czw mar 25, 2010 12:58 pm

Witam
Kolega posiada nivkę z 2003r z silnikiem 1,7 na wielopunktowym wtrysku. Zakupiona była z nadleśnictwa.
Problem z nią taki że zawory stukają pukają. Wymieniane były hydrauliczne popychacze już 3 razy...po wymianie jest dobrze ale po przejechaniu paru tysięcy zaczyna się znowu klekotanie (operacja nie jest tania) podobno już tak było jak samochód jeździł w lesie na państwowym. Oleje próbowane były wszystkie zalany jest 15w40. Czasem wariują wiatraki na chłodnicy poza tym jest oki. że o rudej wychodzącej nie wspomnę. Spotkał się ktoś z czymś takim? może jakiś kanał olejowy jest nie wywiercony? zatkany?
Kolega jest już zdesperowany i chce wrzucac 1,6 na gaźniku. Są jakieś patenty na pominięcie tej hydrauliki? tj.przerzucic glowice z 1,6 albo popychacze i regulacja luzów klasycznie?
Mógłby mi ktoś poda linka albo przesłc manuala do nivki z takim motorem nie znam tego silnika
z góry dzięki

Awatar użytkownika
Wojt@s
Posty: 370
Rejestracja: wt mar 04, 2008 1:40 pm
Lokalizacja: Łódź/Pabianice

Re: problem hydrauliczną regulacją luzów

Post autor: Wojt@s » czw mar 25, 2010 1:01 pm

15w40 przeważnie zabija hydro popychacze, ja bym lał półsyntetyk bo taki jest przewidziany zapewne do tego motoru. Sprawdził bym też drożność całej magistrali.
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: problem hydrauliczną regulacją luzów

Post autor: 2Kółka » czw mar 25, 2010 1:33 pm

Amputacja hydrauliki jest dość powszechnie stosowana, podobno nawet mniej pali :)9 :)21

Nie znam przebiegu ani historii silnika, ale za gęsty olej do tego motoru :)3

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Re: problem hydrauliczną regulacją luzów

Post autor: Kruk » czw mar 25, 2010 7:28 pm

Kupił z nadleśnictwa jeździł i zaczęło klekotać, pojechał do jakiegoś machera tamten wymienił popychacze i było dobrze na trochę...dalej znowu to samo i wymienili olej na minerał, pochodziło trochę i dalej zaczęło klekotać i tak jeździ i się w..kurwia. Jak jest zimna to jechać się nie da braki w mocy dopiero jak złapie temperaturę tak jakby za gęsty olej, podwiesza zawory
teraz nalać półsyntetyk/syntetyk jak już nalatane 170tyś.?? hmm
-półsyntetyk, wymienić popychacze i czekać co wybuchnie? :)21
to wszystko duże koszty a gwarancji nie ma...
macie gdzieś namiary na manuala z tym silnikiem?

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: problem hydrauliczną regulacją luzów

Post autor: sebaska » czw mar 25, 2010 7:37 pm

Mamy, jest w FAQ :) na pierwszej stronie (znajdź mój post).

Olej bez przesady, półsyntetyk lub syntetyk trza lać. Z tym uszczelnianiem przez mineralny to to są trochę mity. Jak motór nie jest w stanie agonalnym to będzie chodził.

\Sebi
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Re: problem hydrauliczną regulacją luzów

Post autor: Janek 44 » czw mar 25, 2010 7:58 pm

Ostatnimi czasy jakiś postęp ruscy zrobili a silnikiem ładzianki? :)21
Więc dlaczego ma mu zaszkodzić 15W40?
Olej 15W40 jest olejem uniwersalnym - wielosezonowym ,czyli posiada cechy oleju zimowego jak i letniego. Wskaźnik lepkości też powinien być o.k.(>130) Więc?
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Re: problem hydrauliczną regulacją luzów

Post autor: Kruk » czw mar 25, 2010 8:35 pm

oglądnołem manuala i 1,7 na jednopunkcie to rozwiercone 1,6 (miałem kiedyś 2107 z motorem 1,6 fajnie ciekało :)21 ) a 1,7 na wielopunktowym wtrysku to to samo tylko dołożone hydrauliczna regulacja zaworów, hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu, odma..
czyli mechanicznie to cały czas ten sam silnik czyli teoretycznie można wywalić jak coś hydrauliczne regulatory luzów i wsadzić klasyczne..

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: problem hydrauliczną regulacją luzów

Post autor: N2O » czw mar 25, 2010 10:03 pm

Dobre płukanie silnika może pomóc.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: problem hydrauliczną regulacją luzów

Post autor: sebaska » czw mar 25, 2010 11:14 pm

Więc dodali mu parę rzeczy nieco delikatniejszych. Po cholere lać gęsty (na mrozie) żur, skoro można mniej zagęszczony? Na mrozy jakie były ostatniej zimy to 15W-cokolwiek jest za gęste. Producent w warunkach z ostatniej zimy rekomenduje 5W40, nno 10W40 obejdzie.

Jak tu się w kółko psuje hydraulika to może tak jest jakiś konkretny syf w środku?

pzdr
\Sebi
Ostatnio zmieniony czw mar 25, 2010 11:23 pm przez sebaska, łącznie zmieniany 1 raz.
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: problem hydrauliczną regulacją luzów

Post autor: klucz13 » czw mar 25, 2010 11:21 pm

Pierwsze primo - umyć magistralę benzyną ekstrakcyjną i nie żalować specyfiku
drugie primo - rzadszy olej w dolnej specyfikacji
trzecie primo - będzie pan zadowolony
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Re: problem hydrauliczną regulacją luzów

Post autor: Sniper » pt mar 26, 2010 11:49 am

Ogólnie ciekawy przypadek.

Nie przeważałbym sprawy całkowicie, że to 15W40 ponosi za to winę,
chociaż zgadzam się, że do silnika nivki może być zbyt gęsty (szczególnie w zimie).

Natomiast wlewanie do nivy syntetyków uważam za totalne nieporozumienie.
W sumie to nic nie przemawia za używaniem syntetyków w tym aucie.
Rosyjska precyzja wykonania z jej charakterystycznymi luzami nie lubi syntetyków, szczególnie tych o niskiej gęstości.
Więcej ich przepala i notuje wyraźnie straty na sprężaniu - czyli ewidentnie spadają osiągi.
Nie wspominam już że z ekonomicznego punktu widzenia tez jest to nieporozumienie :)3
Reasumując: ceny blisko 2x droższe, przepalanie 2x większe, spadek mocy silnika od 1/5 do 1/3.
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: problem hydrauliczną regulacją luzów

Post autor: tomek » pt mar 26, 2010 3:39 pm

Tu chodzi o hydrauliczną regulacje zaworów a nie osilnik NIVY jako taki...
A lanie syntetyka...jak masz padło bez kompresji i lejace wszystkimi uszczelnieniami...to nieporozumienie...ale jak masz świeżo po remoncie zlozony silnik lub wogóle Nivke od nowosci ganianą na syntetyku(i hydrauliczne popychacze) to czemu nie?
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość