zmota nivy
Moderator: Albert_N
zmota nivy
Witam kolegów chciałbym zmotac nivę narzie jej nie mam ale nie długo będzie i tu też pytanie do was bardziej doświadczonych.
- jaki duże opony wytrzymują półosie ?
- jaki najlepszy silnik diesla do nivy ewent. benzyna + skrzynia biegów ?
- o ile da się najwięcej podnieśc zawiechę ?
- czy montowaliście tarcze z tyłu ?
- czy ktoś montował inny reduktor a wogólę jak oryginał się sprawuje ?
i na razie to tyle.
- jaki duże opony wytrzymują półosie ?
- jaki najlepszy silnik diesla do nivy ewent. benzyna + skrzynia biegów ?
- o ile da się najwięcej podnieśc zawiechę ?
- czy montowaliście tarcze z tyłu ?
- czy ktoś montował inny reduktor a wogólę jak oryginał się sprawuje ?
i na razie to tyle.
Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: zmota nivy
pomysł kiepski.
nivkę da się podnieść o jakieś 4-5 cm
silniki - ciekawa benzynka 2,0 i 120 kucy byłoby małe, lekkie i ciekawe
diesel - lekkie, tanie i przyjemne w montażu są silniki XUD pełgeota (1,9 i 2,1 oba w obcji z tubiną i interculerem lub bez.
wady to duże koszty pozyskania rokującej jednostki.
reduktorem się nie martw jest niezajebliwy, bo najpierw szlak skrzynię trafia, już 1,9D i jego 65 kM słabo znosi. Plotka głosi że gdzieś u żabojadów można dostać inne przełożenia do reduktora - oczywiście w cenie całej nivy
.
po cholerę Ci tarcze z tyłu jak to jeździć nie będzie
a tak w ogóle ile chcesz za blokady

Hugon pisze: jaki duże opony wytrzymują półosie ?
po zmianie silnika na cokolwiek co ma 100 kucy i przyzwoity moment przy odrobinie wprawy 175/80r16 na półosie wystarcząHugon pisze:- jaki najlepszy silnik diesla do nivy ewent. benzyna + skrzynia biegów ?

nivkę da się podnieść o jakieś 4-5 cm
silniki - ciekawa benzynka 2,0 i 120 kucy byłoby małe, lekkie i ciekawe

diesel - lekkie, tanie i przyjemne w montażu są silniki XUD pełgeota (1,9 i 2,1 oba w obcji z tubiną i interculerem lub bez.
wady to duże koszty pozyskania rokującej jednostki.
reduktorem się nie martw jest niezajebliwy, bo najpierw szlak skrzynię trafia, już 1,9D i jego 65 kM słabo znosi. Plotka głosi że gdzieś u żabojadów można dostać inne przełożenia do reduktora - oczywiście w cenie całej nivy

po cholerę Ci tarcze z tyłu jak to jeździć nie będzie

a tak w ogóle ile chcesz za blokady


Re: zmota nivy
Rosjański kartuning się reklamował że mają różne przełożenia do reduktora, i szybsze i wolniejszeMarek D. pisze: reduktorem się nie martw jest niezajebliwy, bo najpierw szlak skrzynię trafia, już 1,9D i jego 65 kM słabo znosi. Plotka głosi że gdzieś u żabojadów [..]

Mi mówili że 4,2 z partola nie wejdzie, ale kiedyś sam sprawdzęHugon pisze:- jaki najlepszy silnik diesla do nivy ewent. benzyna + skrzynia biegów ?

Zależy jak mocny silnikHugon pisze:- jaki duże opony wytrzymują półosie ?

- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: zmota nivy
W dziale Nissana jest temat o jakimś hamerykańskim dyzlu V8Ivul pisze:Mi mówili że 4,2 z partola nie wejdzie, ale kiedyś sam sprawdzęHugon pisze:- jaki najlepszy silnik diesla do nivy ewent. benzyna + skrzynia biegów ?![]()

Do tego reduktor i mosty z czegoś, co to wytrzyma, rama i min. 36"

To jak będę "duży i bogaty"

Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: zmota nivy
kolego za te blokady to 1200 zł za sztukę.
czyli półosie nie są za ciekawe nie chodzi o jakieś duże oponki na pewno bieżnik simex lub s.w. tsl
myślę że jakieś 90 kucy w dieslu by chyba starczyło ponieważ niwa będzie mocno odchudzona.
czyli półosie nie są za ciekawe nie chodzi o jakieś duże oponki na pewno bieżnik simex lub s.w. tsl
myślę że jakieś 90 kucy w dieslu by chyba starczyło ponieważ niwa będzie mocno odchudzona.
Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6
Re: zmota nivy
parcha to ja mam ale jak bym zapodał silnik z niego to by się niwa zarwała 

Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: zmota nivy
Wiesz - zaczynasz być intrygującyHugon pisze:kolego za te blokady to 1200 zł za sztukę.
czyli półosie nie są za ciekawe nie chodzi o jakieś duże oponki na pewno bieżnik simex lub s.w. tsl
myślę że jakieś 90 kucy w dieslu by chyba starczyło ponieważ niwa będzie mocno odchudzona.

Nie myślałeś, coby pokemona na czymś co ma chociaż ramę zrobić

Re: zmota nivy
robie teraz na uazie zmotke ale tyko na przeprawę wszystko to co ruskie i to co wychodziło tylko w uazie. Morze zrobic zamieszanie. a niwkę wokół pola chciałem a jak się sprawdzi to może coś więcej. zawsze mnie intrygował ten samochód.
Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6
Re: zmota nivy
Jak jakąś dorwiesz, to dopiero będzie rozkimina co skąd i dla czegoHugon pisze:zawsze mnie intrygował ten samochód.

Re: zmota nivy
kolego części dla mnie to nie problem mechanicznie znam auto bardzo dobrze w końcu od 12 lat jestem mechanikiem w tarmocie.
Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6
Re: zmota nivy
Zagadką będzie co zamotał poprzedni właściciel 

Re: zmota nivy
Prawda..Zagadką będzie co zamotał poprzedni właściciel

___________________
suma wszystkich luzów
suma wszystkich luzów
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Re: zmota nivy
Hugon pisze: od 12 lat jestem mechanikiem w tarmocie.
No to skąd te pytania....
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Re: zmota nivy
No przecież to jasnebartekbp01 pisze:Hugon pisze: od 12 lat jestem mechanikiem w tarmocie.
No to skąd te pytania....



Mechanik z warsztatu, a tam tylko trzeba czy nie części na nowe wymieniają.
Za samodzielne myślenie nikt nie płaci, to i odwykli



1,6 '92, 1,7i '98.....
Re: zmota nivy
wiecie auta i kierowcy którzy nimi jażdża są seryjne czsami jakiś halogen wyciągarkę czy orurowanie się założy ale głównie naprawy. tam nikt nie jeżdzi dla zabawy tyko do pracy więc gdzie mam się do pytac ile dane rzeczy wytrzymają co jest sprawdzoną przeróbką? wiadomo że mam również swój świat i mam przemyślane różne rozwiązania ale można się do pytac czy ktoś czasem nie wpadł na ten sam pomysł i co z tego wyszło.
Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Re: zmota nivy
No ale takie rzeczy to powinieneś wiedzieć przez te 12 lat praktykiHugon pisze: ....
- o ile da się najwięcej podnieśc zawiechę ?
- ... (reduktor) a wogólę jak oryginał się sprawuje ?
.....

Przynajmniej to drugie.
Gdybym był złośliwy, powiedziałbym żenua, ale nie jestem

1,6 '92, 1,7i '98.....
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: zmota nivy
Ja mam pytania natury technicznej - do Hugona oczywiście
Czy to prawda, że w ubiegłym roku WAZ miał 42 000 reklamacji z czego udało się naprawić jeden samochód
Czy to prawda, że WAZ dysponuje najbardziej zaawansowana technologią antykorozyjną na świecie, bo rosyjska rdza natenprzykład takie audi w ocynku to w pół roku wpierd...iłaby razem z gumą i plastikiem
Czy to prawda, że WAZ wdrożył nowatorską technologię produkcji samochodów z prasowanej rudy żelaza
a teraz na poważnie - jak Tarmot chce błysnąć to niech ściągnie na nivę marsz, wsadzi tam jakikolwiek ludzki silnik i skrzynię i niech odblokuje reduktor.
A i wybacz kolegom sarkazm - lata walki z ruskim ustrojstwem trochę psyche im pogięły.
Dobra, skoro temat zmoty na nivie mamy z grubsza omówiony - to może te zbywające blokady wziełyby udział w kastingu na główną nagrodę zlotu nivy


Czy to prawda, że w ubiegłym roku WAZ miał 42 000 reklamacji z czego udało się naprawić jeden samochód

Czy to prawda, że WAZ dysponuje najbardziej zaawansowana technologią antykorozyjną na świecie, bo rosyjska rdza natenprzykład takie audi w ocynku to w pół roku wpierd...iłaby razem z gumą i plastikiem

Czy to prawda, że WAZ wdrożył nowatorską technologię produkcji samochodów z prasowanej rudy żelaza


a teraz na poważnie - jak Tarmot chce błysnąć to niech ściągnie na nivę marsz, wsadzi tam jakikolwiek ludzki silnik i skrzynię i niech odblokuje reduktor.
A i wybacz kolegom sarkazm - lata walki z ruskim ustrojstwem trochę psyche im pogięły.
Dobra, skoro temat zmoty na nivie mamy z grubsza omówiony - to może te zbywające blokady wziełyby udział w kastingu na główną nagrodę zlotu nivy


Re: zmota nivy
Marek D. pisze:to może te zbywające blokady wziełyby udział w kastingu na główną nagrodę zlotu nivy![]()



- benek83
-
- Posty: 269
- Rejestracja: pn paź 29, 2007 9:28 pm
- Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: zmota nivy
Marek D. pisze:Ja mam pytania natury technicznej - do Hugona oczywiście![]()
Czy to prawda, że w ubiegłym roku WAZ miał 42 000 reklamacji z czego udało się naprawić jeden samochód![]()
Czy to prawda, że WAZ dysponuje najbardziej zaawansowana technologią antykorozyjną na świecie, bo rosyjska rdza natenprzykład takie audi w ocynku to w pół roku wpierd...iłaby razem z gumą i plastikiem![]()
Czy to prawda, że WAZ wdrożył nowatorską technologię produkcji samochodów z prasowanej rudy żelaza![]()
![]()
a teraz na poważnie - jak Tarmot chce błysnąć to niech ściągnie na nivę marsz, wsadzi tam jakikolwiek ludzki silnik i skrzynię i niech odblokuje reduktor.
A i wybacz kolegom sarkazm - lata walki z ruskim ustrojstwem trochę psyche im pogięły.
Dobra, skoro temat zmoty na nivie mamy z grubsza omówiony - to może te zbywające blokady wziełyby udział w kastingu na główną nagrodę zlotu nivy![]()
Ty się odstosunkój od audi, co je Twoja rdza z nieviasty zrzarła

Nie puszczone bąki unoszą się do mózgu, stąd biorą się pos.ane pomysły...
Re: zmota nivy
kolego w nivie seryjnej jeszcze się mi nie zdarzyło żebym naprawiał reduktor ale mi nie chodzi o serie to śmigacie nimi w terenie i wiecie jakie opciążenia wytrzymuje auto to wy je przerabiacie ja naprawiam serie. Jeżeli chodzi o konserwacje to gniją że huhu awarie są ale głównie natury elektrycznej czyli czujniki pompa paliwa wentylatory wskazniki . w mechanice to głównie pękanie lub krzywienie się kolektora wydechowego nadmierne grzanie się zawieszenie norma ale bez przesady no i oczywiście sprzęgła łożyska kół i skrzynie biegów o elementach wnętrz wole się nie wypowiadac ale przykłady to linka otwierania maski i klapy łamiące się klamki drzwi i klapy (tej to nie nawidzę wymieniac) awarie podnośników drzwi i te felerne zaworki nagrzewnicy no i fotele przednie. ale po pracy przy ruskich maszynach stwierdzam że z rusków naj mniej awaryjne auta to nivy i gazele ale z silnikiem andoria euro 3 common rail to porażka.
A w tarmot to wy mnie nie mieszajcie ja tam tylko pracuje nic mnie więcej nie obchodzi i tak niedługo padnie ta firma jak tak dalej pójdzie .
A w tarmot to wy mnie nie mieszajcie ja tam tylko pracuje nic mnie więcej nie obchodzi i tak niedługo padnie ta firma jak tak dalej pójdzie .
Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6
Re: zmota nivy
no nie wiem z tymi blokadami zastanowię się chwilę ............... raczej nie no może jakbym był sianoski to może.
Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: zmota nivy
ale my pomykamy seryjnymi nivami
takie pierdoły jak podkładki pod sprężyny, modyfikacje instalacji elektrycznej czy zmiana opon na lekko przewymiarowane MT to żaden ajwaj

takie pierdoły jak podkładki pod sprężyny, modyfikacje instalacji elektrycznej czy zmiana opon na lekko przewymiarowane MT to żaden ajwaj

- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Re: zmota nivy
Jeśli takie jest podejście całej ekipy Tarmotu, to się nie dziwię że padnie.Hugon pisze:...
A w tarmot to wy mnie nie mieszajcie ja tam tylko pracuje nic mnie więcej nie obchodzi i tak niedługo padnie ta firma jak tak dalej pójdzie .
Czego Wam i sobie życzę



1,6 '92, 1,7i '98.....
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: zmota nivy
silverstone - ja tu karwa nęcę, wieńcieże zastawiam
a tobie się puszczać kaczki zachciało





- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Re: zmota nivy
Mareczku, wyobraź sobie że wygrałeś w lotto, nawaliłeś się z tej okazji jak stodoła, walnąłeś w łeb i idziesz do takiego dilera, co jeszcze ma serwis żeby funkiel nówke Ładzianke zanabyć. Wchodzisz,coś sie chcesz dowiedzieć więc pytasz- a reduktor to tam robi w terenie? a półosie to ciut większe kółka wytrzymają? a ten motorek to nie za słaby? a wogóle to robi coś oprócz hałasu? - a pany mechaniki z serwisu mówią -a uj wie, my tu tylko pracujemy, i wogóle to MTV
Więc se idziesz i kupujesz jakiego diskowery cztery za jedyne 199tysi z wyposażeniem za 60 tysi gratis, bo w końcu masz kase i masz w dupie takich co to im MTV
A kaczek nie puszczam, bo jeszcze jaka spadnie i będzie moja wina


Więc se idziesz i kupujesz jakiego diskowery cztery za jedyne 199tysi z wyposażeniem za 60 tysi gratis, bo w końcu masz kase i masz w dupie takich co to im MTV
A kaczek nie puszczam, bo jeszcze jaka spadnie i będzie moja wina



1,6 '92, 1,7i '98.....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość