Strona 1 z 2
zmota nivy
: śr kwie 14, 2010 8:07 pm
autor: Hugon
Witam kolegów chciałbym zmotac nivę narzie jej nie mam ale nie długo będzie i tu też pytanie do was bardziej doświadczonych.
- jaki duże opony wytrzymują półosie ?
- jaki najlepszy silnik diesla do nivy ewent. benzyna + skrzynia biegów ?
- o ile da się najwięcej podnieśc zawiechę ?
- czy montowaliście tarcze z tyłu ?
- czy ktoś montował inny reduktor a wogólę jak oryginał się sprawuje ?
i na razie to tyle.
Re: zmota nivy
: śr kwie 14, 2010 8:47 pm
autor: Marek D.
pomysł kiepski.
Hugon pisze: jaki duże opony wytrzymują półosie ?
Hugon pisze:- jaki najlepszy silnik diesla do nivy ewent. benzyna + skrzynia biegów ?
po zmianie silnika na cokolwiek co ma 100 kucy i przyzwoity moment przy odrobinie wprawy 175/80r16 na półosie wystarczą
nivkę da się podnieść o jakieś 4-5 cm
silniki - ciekawa benzynka 2,0 i 120 kucy byłoby małe, lekkie i ciekawe
diesel - lekkie, tanie i przyjemne w montażu są silniki XUD pełgeota (1,9 i 2,1 oba w obcji z tubiną i interculerem lub bez.
wady to duże koszty pozyskania rokującej jednostki.
reduktorem się nie martw jest niezajebliwy, bo najpierw szlak skrzynię trafia, już 1,9D i jego 65 kM słabo znosi. Plotka głosi że gdzieś u żabojadów można dostać inne przełożenia do reduktora - oczywiście w cenie całej nivy

.
po cholerę Ci tarcze z tyłu jak to jeździć nie będzie
a tak w ogóle ile chcesz za blokady

Re: zmota nivy
: czw kwie 15, 2010 8:14 am
autor: Ivul
Marek D. pisze:
reduktorem się nie martw jest niezajebliwy, bo najpierw szlak skrzynię trafia, już 1,9D i jego 65 kM słabo znosi. Plotka głosi że gdzieś u żabojadów [..]
Rosjański kartuning się reklamował że mają różne przełożenia do reduktora, i szybsze i wolniejsze
Hugon pisze:- jaki najlepszy silnik diesla do nivy ewent. benzyna + skrzynia biegów ?
Mi mówili że 4,2 z partola nie wejdzie, ale kiedyś sam sprawdzę
Hugon pisze:- jaki duże opony wytrzymują półosie ?
Zależy jak mocny silnik

Re: zmota nivy
: czw kwie 15, 2010 10:48 am
autor: poborcapodatkowy
Ivul pisze:Hugon pisze:- jaki najlepszy silnik diesla do nivy ewent. benzyna + skrzynia biegów ?
Mi mówili że 4,2 z partola nie wejdzie, ale kiedyś sam sprawdzę
W dziale Nissana jest temat o jakimś hamerykańskim dyzlu V8
Do tego reduktor i mosty z czegoś, co to wytrzyma, rama i min. 36"
To jak będę "duży i bogaty"

Re: zmota nivy
: czw kwie 15, 2010 9:01 pm
autor: Hugon
kolego za te blokady to 1200 zł za sztukę.
czyli półosie nie są za ciekawe nie chodzi o jakieś duże oponki na pewno bieżnik simex lub s.w. tsl
myślę że jakieś 90 kucy w dieslu by chyba starczyło ponieważ niwa będzie mocno odchudzona.
Re: zmota nivy
: czw kwie 15, 2010 9:03 pm
autor: Hugon
parcha to ja mam ale jak bym zapodał silnik z niego to by się niwa zarwała

Re: zmota nivy
: czw kwie 15, 2010 9:15 pm
autor: Marek D.
Hugon pisze:kolego za te blokady to 1200 zł za sztukę.
czyli półosie nie są za ciekawe nie chodzi o jakieś duże oponki na pewno bieżnik simex lub s.w. tsl
myślę że jakieś 90 kucy w dieslu by chyba starczyło ponieważ niwa będzie mocno odchudzona.
Wiesz - zaczynasz być intrygujący
Nie myślałeś, coby pokemona na czymś co ma chociaż ramę zrobić

Re: zmota nivy
: pt kwie 16, 2010 9:27 pm
autor: Hugon
robie teraz na uazie zmotke ale tyko na przeprawę wszystko to co ruskie i to co wychodziło tylko w uazie. Morze zrobic zamieszanie. a niwkę wokół pola chciałem a jak się sprawdzi to może coś więcej. zawsze mnie intrygował ten samochód.
Re: zmota nivy
: pt kwie 16, 2010 9:40 pm
autor: Ivul
Hugon pisze:zawsze mnie intrygował ten samochód.
Jak jakąś dorwiesz, to dopiero będzie rozkimina co skąd i dla czego

Re: zmota nivy
: pt kwie 16, 2010 10:04 pm
autor: Hugon
kolego części dla mnie to nie problem mechanicznie znam auto bardzo dobrze w końcu od 12 lat jestem mechanikiem w tarmocie.
Re: zmota nivy
: pt kwie 16, 2010 10:20 pm
autor: Ivul
Zagadką będzie co zamotał poprzedni właściciel

Re: zmota nivy
: ndz kwie 18, 2010 6:53 pm
autor: mrx
Zagadką będzie co zamotał poprzedni właściciel

Prawda..

Re: zmota nivy
: ndz kwie 18, 2010 7:54 pm
autor: bartekbp01
Hugon pisze: od 12 lat jestem mechanikiem w tarmocie.
No to skąd te pytania....
Re: zmota nivy
: ndz kwie 18, 2010 8:11 pm
autor: silverstone
bartekbp01 pisze:Hugon pisze: od 12 lat jestem mechanikiem w tarmocie.
No to skąd te pytania....
No przecież to jasne
Mechanik z warsztatu, a tam tylko trzeba czy nie części na nowe wymieniają.
Za samodzielne myślenie nikt nie płaci, to i odwykli

Re: zmota nivy
: ndz kwie 18, 2010 9:26 pm
autor: Hugon
wiecie auta i kierowcy którzy nimi jażdża są seryjne czsami jakiś halogen wyciągarkę czy orurowanie się założy ale głównie naprawy. tam nikt nie jeżdzi dla zabawy tyko do pracy więc gdzie mam się do pytac ile dane rzeczy wytrzymają co jest sprawdzoną przeróbką? wiadomo że mam również swój świat i mam przemyślane różne rozwiązania ale można się do pytac czy ktoś czasem nie wpadł na ten sam pomysł i co z tego wyszło.
Re: zmota nivy
: pn kwie 19, 2010 12:40 am
autor: silverstone
Hugon pisze:
....
- o ile da się najwięcej podnieśc zawiechę ?
- ... (reduktor) a wogólę jak oryginał się sprawuje ?
.....
No ale takie rzeczy to powinieneś wiedzieć przez te 12 lat praktyki
Przynajmniej to drugie.
Gdybym był złośliwy, powiedziałbym żenua, ale nie jestem

Re: zmota nivy
: pn kwie 19, 2010 6:48 am
autor: Marek D.
Ja mam pytania natury technicznej - do Hugona oczywiście
Czy to prawda, że w ubiegłym roku WAZ miał 42 000 reklamacji z czego udało się naprawić jeden samochód
Czy to prawda, że WAZ dysponuje najbardziej zaawansowana technologią antykorozyjną na świecie, bo rosyjska rdza natenprzykład takie audi w ocynku to w pół roku wpierd...iłaby razem z gumą i plastikiem
Czy to prawda, że WAZ wdrożył nowatorską technologię produkcji samochodów z prasowanej rudy żelaza
a teraz na poważnie - jak Tarmot chce błysnąć to niech ściągnie na nivę marsz, wsadzi tam jakikolwiek ludzki silnik i skrzynię i niech odblokuje reduktor.
A i wybacz kolegom sarkazm - lata walki z ruskim ustrojstwem trochę psyche im pogięły.
Dobra, skoro temat zmoty na nivie mamy z grubsza omówiony - to może te zbywające blokady wziełyby udział w kastingu na główną nagrodę zlotu nivy

Re: zmota nivy
: pn kwie 19, 2010 8:05 am
autor: Ivul
Re: zmota nivy
: pn kwie 19, 2010 5:30 pm
autor: benek83
Marek D. pisze:Ja mam pytania natury technicznej - do Hugona oczywiście
Czy to prawda, że w ubiegłym roku WAZ miał 42 000 reklamacji z czego udało się naprawić jeden samochód
Czy to prawda, że WAZ dysponuje najbardziej zaawansowana technologią antykorozyjną na świecie, bo rosyjska rdza natenprzykład takie audi w ocynku to w pół roku wpierd...iłaby razem z gumą i plastikiem
Czy to prawda, że WAZ wdrożył nowatorską technologię produkcji samochodów z prasowanej rudy żelaza
a teraz na poważnie - jak Tarmot chce błysnąć to niech ściągnie na nivę marsz, wsadzi tam jakikolwiek ludzki silnik i skrzynię i niech odblokuje reduktor.
A i wybacz kolegom sarkazm - lata walki z ruskim ustrojstwem trochę psyche im pogięły.
Dobra, skoro temat zmoty na nivie mamy z grubsza omówiony - to może te zbywające blokady wziełyby udział w kastingu na główną nagrodę zlotu nivy

Ty się odstosunkój od audi, co je Twoja rdza z nieviasty zrzarła

Re: zmota nivy
: pn kwie 19, 2010 8:43 pm
autor: Hugon
kolego w nivie seryjnej jeszcze się mi nie zdarzyło żebym naprawiał reduktor ale mi nie chodzi o serie to śmigacie nimi w terenie i wiecie jakie opciążenia wytrzymuje auto to wy je przerabiacie ja naprawiam serie. Jeżeli chodzi o konserwacje to gniją że huhu awarie są ale głównie natury elektrycznej czyli czujniki pompa paliwa wentylatory wskazniki . w mechanice to głównie pękanie lub krzywienie się kolektora wydechowego nadmierne grzanie się zawieszenie norma ale bez przesady no i oczywiście sprzęgła łożyska kół i skrzynie biegów o elementach wnętrz wole się nie wypowiadac ale przykłady to linka otwierania maski i klapy łamiące się klamki drzwi i klapy (tej to nie nawidzę wymieniac) awarie podnośników drzwi i te felerne zaworki nagrzewnicy no i fotele przednie. ale po pracy przy ruskich maszynach stwierdzam że z rusków naj mniej awaryjne auta to nivy i gazele ale z silnikiem andoria euro 3 common rail to porażka.
A w tarmot to wy mnie nie mieszajcie ja tam tylko pracuje nic mnie więcej nie obchodzi i tak niedługo padnie ta firma jak tak dalej pójdzie .
Re: zmota nivy
: pn kwie 19, 2010 8:45 pm
autor: Hugon
no nie wiem z tymi blokadami zastanowię się chwilę ............... raczej nie no może jakbym był sianoski to może.
Re: zmota nivy
: pn kwie 19, 2010 9:00 pm
autor: Marek D.
ale my pomykamy seryjnymi nivami
takie pierdoły jak podkładki pod sprężyny, modyfikacje instalacji elektrycznej czy zmiana opon na lekko przewymiarowane MT to żaden ajwaj

Re: zmota nivy
: pn kwie 19, 2010 9:01 pm
autor: silverstone
Hugon pisze:...
A w tarmot to wy mnie nie mieszajcie ja tam tylko pracuje nic mnie więcej nie obchodzi i tak niedługo padnie ta firma jak tak dalej pójdzie .
Jeśli takie jest podejście całej ekipy Tarmotu, to się nie dziwię że padnie.
Czego Wam i sobie życzę

Re: zmota nivy
: pn kwie 19, 2010 9:13 pm
autor: Marek D.
Re: zmota nivy
: wt kwie 20, 2010 1:42 am
autor: silverstone
Mareczku, wyobraź sobie że wygrałeś w lotto, nawaliłeś się z tej okazji jak stodoła, walnąłeś w łeb i idziesz do takiego dilera, co jeszcze ma serwis żeby funkiel nówke Ładzianke zanabyć. Wchodzisz,coś sie chcesz dowiedzieć więc pytasz- a reduktor to tam robi w terenie? a półosie to ciut większe kółka wytrzymają? a ten motorek to nie za słaby? a wogóle to robi coś oprócz hałasu? - a pany mechaniki z serwisu mówią -a uj wie, my tu tylko pracujemy, i wogóle to MTV
Więc se idziesz i kupujesz jakiego diskowery cztery za jedyne 199tysi z wyposażeniem za 60 tysi gratis, bo w końcu masz kase i masz w dupie takich co to im MTV
A kaczek nie puszczam, bo jeszcze jaka spadnie i będzie moja wina
