Strona 1 z 1
Która skrzynia biegów pasuje do NIVY?
: czw paź 10, 2002 4:30 pm
autor: judyk
Mam 4 biegowa skrzynie biegów. Zepsuł mi sie synchronizator drugiego biegu. Naprawa tego kosztuje ok. 300 PLN.
Skrzynia 5-biegowa od Poloneza na szrocie na Strażackiej kosztuje ok. 200-300PLN, ale podobno nie pasuje i trzeba coś przerabiać.
Być może opłaca się założyć 5-biegową zamiast naprawiać czwórkę

5
Z tego co wiem to trzeba przełożyć obudowę sprzęgła i do polonezowskiej skryzni założyć tzw. dupkę od skrzyni nivoskiej -tę z mocowaniem poduszki gumowej.
Wymienialiście kiedyś skrzynię biegów na inna i na jaka? Czy te przeróbki powyżej to prawidłowo, czy bajanie?

: pt paź 11, 2002 9:13 am
autor: radek_michalski
podobno po wymianie drobnej części obudowy skrzyni skrzynka od poldka pasuje do nivki (widziałem taką jedną pomoc drogową)
Ale nailepiej do nivki to pasuje nivkowa. są też piątki, ale raczej trudno je spotkać na szrocie
: pt paź 11, 2002 9:19 am
autor: judyk
radek_michalski pisze:...Ale nailepiej do nivki to pasuje nivkowa. są też piątki, ale raczej trudno je spotkać na szrocie
Powinienem był inaczej sformułować ankietę:
Która skrzynia biegów pasuje do NIVY?
a) skrzynia od Toyoty
b) skrznia od Poldka
c) skrzynia od NIVY
O 12:00 jade na Strażacką zrobić wizję lokalną wśród skrzyń, w ogłoszeniach nie znalazłem żadnej NIVOwskiej piątki w dobrym stanie...
Skrzynia od poldka
: pt paź 11, 2002 10:03 am
autor: boreg
O to chodzi!
: pt paź 11, 2002 10:48 am
autor: judyk
Czyli, że odradzasz. Chyba sie nie zdecyduję na inną skrzynię, bo za wszelką cenę chcę uniknąć przestojów i rzeźby.
Pozostają mi tylko kwestie skąd wziąć używaną piątkę do niwki oraz
czy piątka będzie pasowała bez przeróbek na miejsce po czwórce?
(Mam pomysł

na nowy temat, zaraz go zaloguję, myślę, że będzie cieszył się dużym powodzeniem)

7 zapraszam na glówną stronę NIVY
: pt paź 11, 2002 11:45 am
autor: boreg
Nie przerabialem tego tematu, ale jak prawie wszystko w Nivce skrzynka pochodzi od Lady osobowej. Sprobuj przerobic temat. Instrukcja serwisowa do Nivki jest pod adresem ->
http://www.tuning.cz/ladaauto/t_katalog_2121.html
Powodzenia! Jak przerobisz temat podziel sie z ogolem.
: pn paź 14, 2002 8:17 am
autor: Wojtek
Piątka od zwykłej Łady pasuje jak ulał. Trzeba tylko dokupić od Niy tylne mocowanie skrzyni - poduszkę gumową znajdującą sie na samym końcu skrzyni. Jest inna. Wymieniłem to już trzy lata temu i jeżdżę bez problemów. Trzeba tylko pamiętać, że 5-ka powinna być traktowana jako "oszczędzacz" a nie następny bieg.
Poza tym sprawdź, czy przez przypadek nie rozkręciła Ci się nakrętka na wałku głównym skrzyni i nie rozsunęły Ci się zębatki. Ja swoją "czwórkę" w ten sposób wyrzuciłem na złom, a była całkiem dobra.
W co na to właściciele warsztatów 4x4 ogłaszający się na forum?
: pn paź 14, 2002 3:53 pm
autor: Wojtek
W międzyczasie zaglądałem do katalogu części zamiennych. Numery prawie całej obudowy zaczynają się na 2101, czyli "cywilna" Łada. Dekiel tylny ma oznaczenie 2121, ale to z powodu zaślepki na wyjściu do napędu szybkościomierza. W Nivie napęd jest brany z reduktora. W związku z tym trzeba wyjąć ze starej skrzyni zaślepkę i wsadzić w miejsce napędu szybkościomierza. Reszta pasuje bez żadnych przeróbek.
: wt paź 15, 2002 1:17 pm
autor: judyk
Wojtek pisze:...Dekiel tylny ma oznaczenie 2121, ale to z powodu zaślepki na wyjściu do napędu szybkościomierza. W Nivie napęd jest brany z reduktora. W związku z tym trzeba wyjąć ze starej skrzyni zaślepkę i wsadzić w miejsce napędu szybkościomierza. Reszta pasuje bez żadnych przeróbek.
A nie cały tylny dekiel czyli dupkę? Bo przecież tam jest mocownaie poduszki gumowej pośrodku a w zwykłej Ladzie mocowanie skrzyni jest inne?
: wt paź 15, 2002 5:58 pm
autor: Wojtek
Nie. dlatego trzeba dokupić inną poduszkę, jak wcześniej pisałem.
Co do Poldka - przeglądałem właśnie instrukcję napraw i przypomniało mi się, ze ponadto Poldek ma rozrusznik z innej strony oraz sprzęgło na linkę. Podobno to można ominąć zakładając obudowę sprzęgła od Łady

5 Ale tylko o tym słyszałem, nie próbowałem czegoś takiego. Podaję bez brania na siebie odpowiedzialności

6

6

6
: śr paź 16, 2002 7:30 am
autor: Wojtek
Przepraszam za pomyłkę

6 Rozrusznik Poldka jest po tej samej stronie co w Niviaście

[color=red][b]PROBLEM[/b][/color]
: czw lis 07, 2002 3:47 pm
autor: judyk
MAM PROBLEM
Kupiłem używaną skrzynię biegów w celu naprawy i po rozebraniu okazało się, że brakuje w niej jednej małej cząsteczki, której nie można nigdzie dostać, mianowicie kołka zabezpieczającego przed wrzuceniem dwóch biegów naraz, tego najcieńszego, który znajduje się wewnątrz wybieraka. To jest częśc o numerze katalogowym 2101-1702108, na rysunku
tutaj, lub w katalogu arkusz B240. Czy ktoś może pomóc w tej sprawie? A może ktoś ma szkrzynię przeznaczoną do złomowania?
: pt lis 08, 2002 8:49 am
autor: Wojtek
Części nie mam, ale myślę, że możesz coś podebrać. Spróbuj Poldka. W końcu to wszystko to Fiat 124 lub125. W czasie kiedy Włosi to konstruowali była moda na unifikację części. Może pasuje?
: pt lis 08, 2002 4:35 pm
autor: judyk
: sob lis 09, 2002 7:21 am
autor: Albert_N
A ja w s.p. Nivce mialem 5-biegowa skrzynie od poldomierza, nie wkladalem jej sam tylko poprzedni macher, i z obserwacji- jezdzi niezle, ale w trakcie wkladania widac w tunel centralny nie pasowala bo nad skrzynia byla rozdarta blacha...nawet nie wycieta..ale jezdzilo i jezdzi nadal ( widzialem

)
Al
: pn gru 09, 2002 11:02 am
autor: Maciej_20
Albert_N pisze:A ja w s.p. Nivce mialem 5-biegowa skrzynie od poldomierza, nie wkladalem jej sam tylko poprzedni macher, i z obserwacji- jezdzi niezle, ale w trakcie wkladania widac w tunel centralny nie pasowala bo nad skrzynia byla rozdarta blacha...nawet nie wycieta..ale jezdzilo i jezdzi nadal ( widzialem

)
Al
U mnie jest identyczna sytuacja

wiem bo wczoraj postanowilem uszczelnic wielka dziure wokol dzwigni zmiany biegow , zeby ciszej bylo

: śr cze 18, 2003 11:15 pm
autor: JaR.
Skrzynia od Poloneza wchodzi do Nivki bez większych problemów. Trzeba tylko założyc kaptur osłaniający sprzęgło od skrzyni nivowskiej (identycznie ustawione śruby - pasuje jak ulał), przerobić tylną podporę (tutaj trochę cięcia i spawania) i trochę popracowac nad wyprowadzeniem lewarka zmiany biegów. Powstaje mały problem z linką od prędkosciomierza bo podpora skrzyni jej trochę przeszkadza i dochodzi do reduktora trochę z ukosa skutkiem czego szybciej sie zuzywa i trzeba ją co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów wymienić.
Aha, przerabiając podporę tylną trzeba zwrócić uwagę na osiowe ustawienie wyjścia skrzyni i wejścia reduktora bo niezbyt osiowe ich ustawienie mścui się szarpaniem reduktora i częstym rozwalaniem gumowego sprzęgu pomiędzy nimi.