Strona 1 z 1

problem z motorem 1600

: czw sty 27, 2011 6:49 pm
autor: borek1986
witam i prosze o rade mianowicie zrobiłem mały remoncik motoru mn.pierścienie uszczelki głowice z planowaniem i docieraniem zaworów i uszczelniacze . I teraz mam problem z ustawieniem zapłonu bo jak ustawie do lampy na znakach to dziwnie pracuje i nie da rady jechać a jak ustawie tak na oko żeby w miare pracował to jak lampą sprawdze to znak mam cofnięty ze 2-3 cm możliwe jest żeby tak się działo może rozrząd mam przestawiony co o tym myślicie

Re: problem z motorem 1600

: czw sty 27, 2011 7:20 pm
autor: ŻNIVA
rozrząd może być przestawiony,albo źle wlożony aparat-jeśli jest taka możliwość,już niepamiętam nivkę 1,6 miałem 10/12lat temu

Re: problem z motorem 1600

: czw sty 27, 2011 9:45 pm
autor: borek1986
a napisze mi ktoś jak poprawnie ustawić rożrząd bo nie daje mi spokoju i rozkrece żeby sprawdzić

Re: problem z motorem 1600

: pt sty 28, 2011 9:38 am
autor: dejwid1

Re: problem z motorem 1600

: pt sty 28, 2011 1:27 pm
autor: jarcion
miałem tak* jak kupiłem autko i jeździło... wpadła mi w łapki lampka, ustawiłem wg. książki i przestawała jeździć- odpalenie, 15 jazdy, brak mocy zgasła odpalenie 15m... powrót do poprzedniego ustawienia i wszystko ok.
Po wymianie wału korbowego (pękł) nowy rozrząd ustawiony na znaki, aparat także i znowu autko nie jeździło. Przestawiłem rozrząd o chyba jeden ząbek (wg. starego łańcucha- zaznaczyłem przed zdjęciem i profilaktycznie na nowy przeniosłem), zapłon po staremu i wszystko ok. (nie licząc kilku spalonych kondensatorów, ale to chyba była wina cewki).

* zapłon 1-2 cm przed pierwszym z trzech znaków

Jak znajdziesz rozwiązanie zagadki, to pisz.

Re: problem z motorem 1600

: wt lut 01, 2011 6:39 pm
autor: Sniper
borek1986 pisze: mam problem z ustawieniem zapłonu bo jak ustawie do lampy na znakach to dziwnie pracuje i nie da rady jechać a jak ustawie tak na oko żeby w miare pracował to jak lampą sprawdze to znak mam cofnięty ze 2-3 cm możliwe jest żeby tak się działo może rozrząd mam przestawiony co o tym myślicie
Chrzań całkowicie ustawienie pod lampę i nie panikuj, że coś masz nie tak. Ustaw tak aby dobrze (a nie jedynie w miarę dobrze) chodził i aby auto miało wyraźnego kopa w czasie jazdy. Nie ma na to efektywniejszego sposobu. Popróbuj te ustawienia i weryfikuj od razu jazdą w praktyce. Jeśli 90 km/h na 3 biegu osiąga dość prędko i nie ma żadnego problemu z osiąganiem 120km/h na 4 i możliwością dalszego przyspieszania to jest GIT :)2

Re: problem z motorem 1600

: pt lut 04, 2011 7:10 pm
autor: borek1986
witam doszłem wkońcu do przyczyny tego zapłonu aparat miał luzy i szajba ta co jest na wale była pęknięta i miała luz przez to przy ustawieniu do lampy znak mi tak skakał ale i tak juz nie ustawiałem do lampy tylko na oko ale do 100 czy 120 km to nie rozpędze więc trzeba się pobawić tym aparatem i próbować skoro mówisz że ma tak śmigać .
Dodam ze po remoncie to ćisnienie na cylindrach ma 12 atmoser to chyba dobrze więc powinna mieć jad tylko skrzynie mam 4

Re: problem z motorem 1600

: pt lut 04, 2011 7:22 pm
autor: silverstone
Może oprócz zapłonu wyregulujesz jeszcze gaźnik, To że masz skrzynię 4 nie przeszkadza w rozpędzeniu się, zwłaszcza do prędkości podświetlnej 120 :)21

Re: problem z motorem 1600

: pt lut 04, 2011 8:13 pm
autor: borek1986
a jak go się reguluje bo jedni mówią ze nie ma regulacji a przecież musi być coś do regulacj tylko ja mam gażnik od lady 2140 ale mam w garażu od 2107 a może od poloneza założyć

Re: problem z motorem 1600

: pt lut 04, 2011 11:24 pm
autor: silverstone
borek1986 pisze:a jak go się reguluje bo jedni mówią ze nie ma regulacji a przecież musi być coś do regulacj ...
:o :o :o
Nie widziałem jeszcze gaźnika bez regulacji :)23
A wogóle to se ściągnij KSIĄŻKĘ i czytaj do poduszki, zamiast słuchać jakichś matołków. To była pierwsza rzecz jaką zrobiłem po kupieniu łady, nawet jeszcze przed znalezieniem tego foruma.
Jest w niej pięknie opisany sposób sprawdzania i regulacji gaźnika. Linki są na forum, nawet niedawno widziałem, tylko sorki, nie chce mi się szukać za Ciebie.