Pytanie do userów MPI

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
IdeL
 
 
Posty: 255
Rejestracja: czw sty 08, 2009 11:03 pm

Pytanie do userów MPI

Post autor: IdeL » pn mar 14, 2011 11:16 am

Witojcie. Mam pytanko do ludzi użytkujących MPI (wtrysk wielopunktowy): ile razy zdarzało się Wam wymieniać moduł zapłonowy (mam na myśli ten czteropinowy) ?? ??
Ja na przestrzeni ostatniego półtorarocza mam do wymiany to g..no po raz kolejny.
Na pewno nie jest to sprawa elektryki w aucie - po otwarciu poprzedniego (Owa czym oni to świństwo zalewają :evil: ?? ?? ) wypadł mi ze środka rezystor smd 2,2k. Cewki nie były przebite, tranzystory w kluczach też są OK.
Moje pytanie ma na celu zrobienia sobie statystyk i utwierdzenie się w zasadności kupowania tego kawałka ruskiej elektroniki - no bo może tylko ja mam takiego pechozola z tymi modułami....

Jeśli zjawisko padania tego dziadostwa jest dość częste u wszystkich to poszukam innego rozwiązania - zdaje się, że moduł do Fabii, Leona, VW Transportera jest podobny (jak nie taki sam) ale za to kosztuje 100zł a nie 400 - 450zł.

Naprawianie tego jest bez sensu - rozbiórka (rozcięcie) zajęło mi dwa dni, zyskałem kilka dziur w dłoni i jedną pod paznokciem :)16 , a na dokładkę cały byłem w jakiś pieprzonym szarym pyle powstałym wskutek szlifowania ohydnej masy o konsystencji "ledwo plastycznej".
Pozdroofki

IdeL

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Pytanie do userów MPI

Post autor: Krzysiek-74 » pn mar 14, 2011 1:31 pm

Był kiedyś temat zamiennika modułu (cewki) do MPI, poruszany.
Z tego co pamiętam, oryginał jest zamienny z modułem pochodzącym od DAEWOO NUBIRY, LANOSA.

To tak na szybko.

Awatar użytkownika
IdeL
 
 
Posty: 255
Rejestracja: czw sty 08, 2009 11:03 pm

Re: Pytanie do userów MPI

Post autor: IdeL » wt mar 15, 2011 1:16 am

Tak, czytałem to już dużo wcześniej. Niestety do modułu Daewoo mam jeszcze większe zastrzeżenia niż do ruska - na przestrzeni ostatnich trzech lat w lanosie żony wymieniłem ich aż cztery. Ostatni póki co bangla bez zarzutu - pewnie dlatego, że to oryginalny koreańczyk z hologramem na kartoniku :wink:
Przy module Daewoo mocowanie śrub jest też do bani, zupełnie ta kiszka nie pasuje w miejsce modułu nivki.
Moduły fabii też się sypią, ale zaczytując się w netowych wątkach motoryzacyjnych mam wrażenie, że nie tak często :)2
Pozdroofki

IdeL

Nkp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 11:39 am

Re: Pytanie do userów MPI

Post autor: Nkp » sob sie 06, 2011 3:53 pm

W jaki sposób odczytać błędy dla MPI Bosch Motronic 3- wtrysk wielopunktowy?
(nowy nabytek gaśnie po nagrzaniu pow. 50 stopni - jak zejdzie z obrotów "ssania" obroty falują 500-0 i stop).

Jaki interfejs ( OBD2?) jest potrzebny by to wykonać?

Przeczytałem ,że na "spinacz" w MPI jest to niemożliwe ( tylko w mono).

Pozdrawiam
L

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Pytanie do userów MPI

Post autor: gornek » sob sie 06, 2011 7:37 pm

IdeL pisze:Tak, czytałem to już dużo wcześniej. Niestety do modułu Daewoo mam jeszcze większe zastrzeżenia niż do ruska - na przestrzeni ostatnich trzech lat w lanosie żony wymieniłem ich aż cztery. Ostatni póki co bangla bez zarzutu - pewnie dlatego, że to oryginalny koreańczyk z hologramem na kartoniku :wink:
Przy module Daewoo mocowanie śrub jest też do bani, zupełnie ta kiszka nie pasuje w miejsce modułu nivki.
Moduły fabii też się sypią, ale zaczytując się w netowych wątkach motoryzacyjnych mam wrażenie, że nie tak często :)2
cooo ?? ja mam lanosa z 1997 r z przebiegiem 300000 km ( od nowości w rodzinie ) i jedyne co wymieniałem w silniku to: paski, świece, olej i płyn chłodniczy. Nawet kable zapłonowe mam oryginalne a cewka tym bardziej, a nawet sprzęgło fabryczne ( a wszyscy narzekają na sprzęgło w lanosie ). Więc lepsza używana oryginalna cewka niż nowa :-?

A i tak na marginesie. Kiedy lanosy były składane w Korei, nie psuły się i nie gniły ( przykład mojego ) a kiedy Polacy się za to wzięli, to lanosy zaczęły gnić, psuć się... :)
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Pytanie do userów MPI

Post autor: 2Kółka » ndz sie 07, 2011 9:41 am

Nkp pisze:W jaki sposób odczytać błędy dla MPI Bosch Motronic 3- wtrysk wielopunktowy?
(nowy nabytek gaśnie po nagrzaniu pow. 50 stopni - jak zejdzie z obrotów "ssania" obroty falują 500-0 i stop).

Jaki interfejs ( OBD2?) jest potrzebny by to wykonać?

Przeczytałem ,że na "spinacz" w MPI jest to niemożliwe ( tylko w mono).

Pozdrawiam
L

Dokładnie, OBD2, jak napisałeś, skaner diagnostyczny też da radę.

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Pytanie do userów MPI

Post autor: sebaska » ndz sie 07, 2011 3:43 pm

Ale nie każdy... Niektóre nic nie pokazują.
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Pytanie do userów MPI

Post autor: gornek » ndz sie 07, 2011 7:13 pm

sebaska pisze:Ale nie każdy... Niektóre nic nie pokazują.
święta racja, nie wszystkie spełniają swoją funkcję :x
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

pieniol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: ndz paź 10, 2010 7:49 pm

Re: Pytanie do userów MPI

Post autor: pieniol » pn sie 08, 2011 6:19 pm

Witam. Wpisz w internecie numer z cewki, a ukaże się kilka stron rosyjskich poświęconych naprawie tego kosmicznego elementu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość