hamulce
Moderator: Albert_N
hamulce
witam problem taki na piaskowej drodze podczas wcisniecia na maxa hamulca jest w stanie sie zablokowac jedynie prawe tylne kolo ( na asfalcie one tez nie daje rady), reszta nic nie blokuje sie ,zrobiony pozadek z tloczkami przednich hamulcow (wymienione uszczelnienia + wyczyszczone) praktycznie tloczki da sie wcisnac palcami , zrobione zostalo odpowietrzanie ukladu ale nic to nie pomoglo, co do nedzy moze byc ? a wciskajac pedal hamulca czuc tak jakby uklad byl zapowietrzony ale nie jest bo przeciesz odpowietrzalem (jak to jakas roznica to rok '85 czyli stary typ pompki)
niva '85 1,8(vw,) lpg, wspomaganie el. , lift byl i sie zmyl, 215r15
Re: hamulce
Po odpowietrzeniu bywa,że za 2 dni znowu wypada odpowietrzyć i na drugi lub trzeci znowu.
Dopiero pedał pozostaje twardy. Jednak bywa,że jest miękki.
Przewody elastyczne-mogą przy hamowaniu pęcznieć,dając objaw,jak przy zapowietrzeniu.
A bywa,że odpowietrzanie trzeba zaczynać już od pompy hamulcowej a kończyć dopiero na zaciskach i cylinderkach.
Jakby było za mało,bywa,że aby dobrze odpowietrzyć,trzeba dać niewielkie nadciśnienie do zbiorniczka płynu hamulcowego.
Pompa nie puszcza?
A przed rozbiórką hamulców co za objawy były?
Dopiero pedał pozostaje twardy. Jednak bywa,że jest miękki.

Przewody elastyczne-mogą przy hamowaniu pęcznieć,dając objaw,jak przy zapowietrzeniu.
A bywa,że odpowietrzanie trzeba zaczynać już od pompy hamulcowej a kończyć dopiero na zaciskach i cylinderkach.
Jakby było za mało,bywa,że aby dobrze odpowietrzyć,trzeba dać niewielkie nadciśnienie do zbiorniczka płynu hamulcowego.

Pompa nie puszcza?
A przed rozbiórką hamulców co za objawy były?
Re: hamulce
objawy ? nie wiem od kiedy kupiłem ja zawsze miała takie hamulce, ale wyczaiłem teraz być może jeden feler w układzie , chyba poprzedni właściciel pomieszał w przewodach , bo według mnie jak mam stara pompę czyli na 3'ch przewodach to dwa pierwsze(licząc od serwa) idą odpowiednio na lewy przedni zacisk i prawy na przewód który wypycha dwa tłoczki a trzecie miejsce na pompie idzie na pozostały 3ci tłoczek w zaciskach i hamulce tylne , czyli pojemność 4'rech cylinderków przednich jest równa 2'och cylinderków przednich +2 tylnych.
poniżej opis do załączonego zdjęcia
1.pojedynczy tloczek przedniego prawego kola (od pasazera strony)
2.pojedynczy tloczek przedniego lewego kola
3.trzecie wyjscie na pompie hamulcowej (liczac od serwa)
4.piersze wyjscie z pompy hamulcowej
5. wyjscie na hamulce tylne
6. podwujny tloczek przod prawa strona
7. 2'gie wyjscie z pompy hamulcowej lewy podwojny tloczek przedniego kola
http://jpghost.pl/Inne-Zdj%C4%99cie0022_1315412210/
poniżej opis do załączonego zdjęcia
1.pojedynczy tloczek przedniego prawego kola (od pasazera strony)
2.pojedynczy tloczek przedniego lewego kola
3.trzecie wyjscie na pompie hamulcowej (liczac od serwa)
4.piersze wyjscie z pompy hamulcowej
5. wyjscie na hamulce tylne
6. podwujny tloczek przod prawa strona
7. 2'gie wyjscie z pompy hamulcowej lewy podwojny tloczek przedniego kola
http://jpghost.pl/Inne-Zdj%C4%99cie0022_1315412210/
niva '85 1,8(vw,) lpg, wspomaganie el. , lift byl i sie zmyl, 215r15
Re: hamulce
Nie ruszaj przewodów metalowych.
Masz z przodu, przy zwrotnicach odwrotnie połączone przewody gumowe.To,co idzie u Ciebie na podwójne tłoczki,powinno iść na pojedyncze.
Podłącz inaczej,odpowietrz,powinno się poprawić.
Ale kup nowe gumowe i zamontuj.Na tył też kup.
(Przód ma 2 różne długości,żebyś nie kupił 2 krótkich)
Do tyłu,żeby równo brał,musisz zajrzeć.
Masz z przodu, przy zwrotnicach odwrotnie połączone przewody gumowe.To,co idzie u Ciebie na podwójne tłoczki,powinno iść na pojedyncze.
Podłącz inaczej,odpowietrz,powinno się poprawić.
Ale kup nowe gumowe i zamontuj.Na tył też kup.
(Przód ma 2 różne długości,żebyś nie kupił 2 krótkich)
Do tyłu,żeby równo brał,musisz zajrzeć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość