Reduktor i centralny dyfer

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

szyszekCK
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pt paź 14, 2011 11:54 pm

Reduktor i centralny dyfer

Post autor: szyszekCK » sob paź 15, 2011 12:08 am

Mam pytanie, dla wiekszosci pewnie banalne ale niestety nie dla mnie i wybaczcie jak takie pytani kiedys bylo. A zatem, na czym polega blokowanie tylnego lub przedniego mostu w nivce? Chodzi o to ze dziala albo tylny albo przedni czy blokowany jest dyferencjal tylnego mostu lub przedniego?

Awatar użytkownika
escorciarz
Posty: 377
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
Kontaktowanie:

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: escorciarz » sob paź 15, 2011 12:15 pm

Witam! Nivka ma stały napęd 4x4. Najmniejsza wajcha służy do zablokowania centralnego dyferencjału. Masz wtedy na sztywno załączony napęd 4x4 (nigdy nie rób tego na asfalcie). W Nivce nie ma blokad ani przedniego, ani tylnego dyfra. Przy zblokowanym centralnym działa zarówno tylny, jak i przedni mechanizm różnicowy. Pozdro.

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: gornek » sob paź 15, 2011 4:13 pm

escorciarz pisze:Witam! Nivka ma stały napęd 4x4. Najmniejsza wajcha służy do zablokowania centralnego dyferencjału. Masz wtedy na sztywno załączony napęd 4x4 (nigdy nie rób tego na asfalcie). W Nivce nie ma blokad ani przedniego, ani tylnego dyfra. Przy zblokowanym centralnym działa zarówno tylny, jak i przedni mechanizm różnicowy. Pozdro.
Escorciarz dobrze to opisałeś :) a ja podam taki przykład: wjeżdżasz w błoto bez blokady - stoisz w miejscu bo nie możesz wyjechać. Kręci Ci się tylko jedno tylne koło, a z przodu żadne. Włączasz blokadę ( mała dźwignia ) - kręci Ci się jedno koło tylne i jedno koło przednie - wyjeżdżasz z błota bez problemu :)21
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Awatar użytkownika
10zulu
Posty: 519
Rejestracja: sob cze 21, 2008 1:01 pm
Lokalizacja: Andrychów

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: 10zulu » sob paź 15, 2011 4:29 pm

Ewentualnie kręci się koło z przodu oraz z tyłu i stoimy w miejscu dalej :wink:
Wj/Wg

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: gornek » sob paź 15, 2011 4:53 pm

10zulu pisze:Ewentualnie kręci się koło z przodu oraz z tyłu i stoimy w miejscu dalej :wink:
Też może być taka sytuacja :-? ale jest większe prawdopodobieństwo wyjechania, kiedy kręcą się dwa koła a nie jedno :)21
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Awatar użytkownika
escorciarz
Posty: 377
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
Kontaktowanie:

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: escorciarz » sob paź 15, 2011 6:32 pm

gornek pisze: wjeżdżasz w błoto bez blokady
Ja nie wjeżdżam w błoto bez blokady :)21 :)21 Kiedyś z bratem (Trooper) bawiliśmy się w błocie, oczywiście blokada załączona. Trooper miał problem ze sprzęgiełkami więc szybko się wkleił. Jadę na pomoc. Daleko nie zajechałem. Co się dzieje? Niby nie takie duże błoto, ale mam At-eki. Oba auta wklejone. Łopaty, siekiery i takie tam nie pomogło. Dopiero telefon do przyjaciela nas uratował. Po całej akcji, która skończyła się uszkodzeniem tylnego błotnika i urwaniem kierunkowskazu :(
Obrazek
(brat tak mnie szarpnął, że Niva przewróciła brzozę) łapię za wajchę od blokady i chcę ją wyłączyć, a tu "surprise" - blokada w pozycji "off". Później załapałem, że zanim Trooper się wkleił wyciągał mnie z rowu za tylny zderzak

Obrazek
i tak szarpnął, że wajcha przesunęła się do przodu. :D (od razu piszę, że kontrolka od blokady wtedy nie działała). Po tej przygodzie co jakiś czas kontroluję położenie najmniejszej dźwigni. :)21 Taka dygresja.

Awatar użytkownika
kocureq
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn gru 13, 2010 6:41 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: kocureq » sob paź 15, 2011 10:46 pm

Mnie parę razy reduktor się przełączyć w tryb "neutral" podczas ostrego jeżdżenia :) Już myślałem, że coś się urwało w napędzie, ale nie.
Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus :)

Awatar użytkownika
Feynman2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:41 am
Lokalizacja: Kozy

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: Feynman2 » ndz paź 16, 2011 3:41 pm

gornek pisze:kręcą się dwa koła a nie jedno :)21
to mam pytanie około tematu, ponieważ standardowo niviasta nie ma blokady przedniego i tylnego dyfra, to dlaczego nie powinno się jeździć stale z załączoną blokadą?
Лада Нива 84r., 1,6B

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: gornek » ndz paź 16, 2011 4:28 pm

Feynman2 pisze:
gornek pisze:kręcą się dwa koła a nie jedno :)21
to mam pytanie około tematu, ponieważ standardowo niviasta nie ma blokady przedniego i tylnego dyfra, to dlaczego nie powinno się jeździć stale z załączoną blokadą?
Bo np w zakręcie na asfalcie każde z czterech kół ma inną prędkość :)
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Awatar użytkownika
escorciarz
Posty: 377
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
Kontaktowanie:

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: escorciarz » ndz paź 16, 2011 8:47 pm

gornek pisze:Bo np w zakręcie na asfalcie każde z czterech kół ma inną prędkość
Właśnie, pomyśl sobie jakie naprężenia są w układzie napędowym, gdy koła muszą się kręcić z tą samą prędkością.

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: 2Kółka » ndz paź 16, 2011 9:11 pm

escorciarz pisze:
gornek pisze:Bo np w zakręcie na asfalcie każde z czterech kół ma inną prędkość
Właśnie, pomyśl sobie jakie naprężenia są w układzie napędowym, gdy koła muszą się kręcić z tą samą prędkością.

Ależ nie kręcą się z tą samą. Przedni i tylny dyferencjał hula, tylko międzyosiówka nie :wink:

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: gornek » ndz paź 16, 2011 10:23 pm

2Kółka pisze:
escorciarz pisze:
gornek pisze:Bo np w zakręcie na asfalcie każde z czterech kół ma inną prędkość
Właśnie, pomyśl sobie jakie naprężenia są w układzie napędowym, gdy koła muszą się kręcić z tą samą prędkością.

Ależ nie kręcą się z tą samą. Przedni i tylny dyferencjał hula, tylko międzyosiówka nie :wink:
Może być też taki przypadek, że w zakręcie tylko jedno z czterech kół przekazuje moment obrotowy a reszta jest odpuszczona. Dlatego przy napędzie 4x4 jest stosowany centralny mechanizm różnicowy :)
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: 2Kółka » pn paź 17, 2011 8:14 am

gornek: ale teoretyzujemy o zapiętej blokadzie, tak :wink:

a za tydzień najdalej następny temat: "czemu to auto ciężko skręca i co to są te wajchy" :)16 :D

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: gornek » pn paź 17, 2011 4:20 pm

2Kółka pisze:gornek: ale teoretyzujemy o zapiętej blokadzie, tak :wink:

a za tydzień najdalej następny temat: "czemu to auto ciężko skręca i co to są te wajchy" :)16 :D
no właśnie o zapięciu blokady, a ja wyjaśniam z jakich przyczyn nie można jeździć na tej blokadzie po twardym :)

A co do następnego tematu, to się nie zdziwię jak taki ktoś założy :)21 :)21
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Awatar użytkownika
Feynman2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:41 am
Lokalizacja: Kozy

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: Feynman2 » pn paź 17, 2011 8:08 pm

ok, czyli na zakręcie suma drogi pokonywanej przez koła na każdej osi jest różna? bo to że każde koło pokonuje inną drogę to jest dla mnie oczywiste
Лада Нива 84r., 1,6B

Awatar użytkownika
skivol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: śr cze 16, 2010 2:38 pm

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: skivol » pn paź 17, 2011 9:04 pm

To ja może troszkę z innej beczki podpene się pod temat reduktora.

No wiec zarżnąłem reduktor. Ciągnałem jakies 2T na przyczepie coś tam nagle pod górke, gruchneło, zmieliło się i już na przełożeniu terenowym nie jeździ w ogóle.

Zresztą już wcześniej nie raz na jedynce pod obciążeniem nie chciał ruszyć tylko coś tam po zębach waliło w reduktorze...także się poniekąd spodziewałem.

W zasadzie to na szosowym też chyba nie pojeździ długo bo jadąć do domu auto wydawało odgłos mniej więcej jak jadący T-64. Dosłownie mieli się tam wszytko w środku.

Tak czy siak reduktor się zepsuł chyba na dobre...więc planuje kupić jakiś używany.

Stąd pytanie bo mimio, iż mam już Nive jakiś czas w dziedzinie napędów przełożeń itd. jestem laikiem.
Więc chciałem zapytać czy reduktor to spasuje obojętnie z jakiej Nivy...czy jest jakaś różnica między reduktorami. ?

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź.

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: 2Kółka » pn paź 17, 2011 9:24 pm

Tak, z każdej.

Nowy c.a. 9 stów, za używki potrafią krzyknąć 6-7 nawet :o :)3

Awatar użytkownika
skivol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: śr cze 16, 2010 2:38 pm

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: skivol » pn paź 17, 2011 9:34 pm

900zł za reduktor to bardzo rosądna cena.

Jutro jade oglądać całą Nive za 500zł gdzieś tam u jakiegoś gospodarza gnije w stodole. Ponoć cała zgnita ale w całości i reduktor ma. Może coś tam się jeszcze z niej zaadoptuje, chćby okienko trójkątne 8)

Może silnik będzie miał więcej kompresji od mojego :o ...to bym się ucieszył.

Jeśli się okaże, że nie ma co za te 500zł brać...to wtedy kupuje tylko nowy!

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: Krzysiek-74 » wt paź 18, 2011 6:30 am

Nowy reduktor kosztuje około 1500 zł.
Jakby za 900 złotych , była fabryczna nówka, to sie nie ma co zastanawiać i kupować rudej na kilogramy - za 500 złotych w postaci starej NIVY.

Kilka takich "stodołowych" dawczyń oglądałem i za "flaszkę" bym ich nie brał. Złom i tyle. Buda i napędy - wszystko agonia. Nie ma co sie łudzić, że będzie inaczej.

Awatar użytkownika
skivol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: śr cze 16, 2010 2:38 pm

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: skivol » wt paź 18, 2011 7:14 am

No ja mam w swojej Nivce już wszytko nowe. Inwestuje ciężkie pieniądze w mój sprzęt podobnie jak Ty Krzysztofie 8)

Także nie zależy mi w zasadzie na niczym oprócz reduktora. Ew.silnika bo się okazało, że Mój owszem bardzo ładnie chodzi i oleju deczka nie bierze....ale za to kompresji nie ma ...

Więc myśle sobie jak by za 500zł był reduktor i cokolwiek co bym wykorzystał a reszte oddał na złom ...to i tak się bardziej opłaca niż zapłacić zapłacić 500zł za sam reduktor na Allegro. :wink:

Ps. Teraz jeszcze mam w planie wyremontować kapitalnie silnik i przy okazji bude wymalować w konserwacji do statków....a po tym, jak zbiore kasę(trochę to potrwa) to nie wiem czy wiesz, ale wybieram się do Ciebie, cobyś mi wyciągarkę zamontował. -Bo dobrze Ci z oczu patrzy :D

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: Sawa GR » śr paź 19, 2011 9:36 am

A mnie się wydawało że reduktor w nivie to jedyna rzecz której nie można zarąbać, ja ukręciłem główny wałek w skrzyni a reduktor cały. Zapasowy oddałem za 250zł na alle...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
skivol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: śr cze 16, 2010 2:38 pm

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: skivol » śr paź 19, 2011 12:35 pm

To znaczy, jeszcze go nie rozkręcałem. ...ale co by to mogło być innego ?

Miałałem już wcześniej takie objawy, że jak np stanąłem i było ostro pod górkę ruszyć...to waliło tam tak, jakby nie było 3/4 zębów na trybach. Działo się to jedynie na przełożeniu terenowym.
Pod dużym obciżeniem i przy większych obrotach tak właśnie się działo ...i to coraz częściej...co raz gorzej.

Na trasie zawuważyłem też, że reduktor sie dość grzał...Olej sprawdzałem był.

Teraz tak jak mówie ewidentnie coś tam się mieli do końca...no chyba, że to nie w reduktorze tylko w skrzyni no ale wtedy dlaczego działo by się to tylko na terenowym biegu ?
... Przegub jest cały.

Tak czy inaczej zanim kupie reduktor. To zdiagnozuje do końca co jest nie tak.

PS
Dziadek od stodołowej Nivy przekłada mnie już drugi dzień.. :roll:

Awatar użytkownika
PIOTRek NIVA
 
 
Posty: 185
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 4:33 pm
Lokalizacja: sosnowiec / UK

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: PIOTRek NIVA » śr paź 19, 2011 1:13 pm

skivol pisze:To znaczy, jeszcze go nie rozkręcałem. ...ale co by to mogło być innego ?

Miałałem już wcześniej takie objawy, że jak np stanąłem i było ostro pod górkę ruszyć...to waliło tam tak, jakby nie było 3/4 zębów na trybach. Działo się to jedynie na przełożeniu terenowym.
Pod dużym obciżeniem i przy większych obrotach tak właśnie się działo ...i to coraz częściej...co raz gorzej.

Na trasie zawuważyłem też, że reduktor sie dość grzał...Olej sprawdzałem był.

Teraz tak jak mówie ewidentnie coś tam się mieli do końca...no chyba, że to nie w reduktorze tylko w skrzyni no ale wtedy dlaczego działo by się to tylko na terenowym biegu ?
... Przegub jest cały.

Tak czy inaczej zanim kupie reduktor. To zdiagnozuje do końca co jest nie tak.

PS
Dziadek od stodołowej Nivy przekłada mnie już drugi dzień.. :roll:
http://allegro.pl/skrzynie-reduktory-la ... 68429.html
podaję z grzeczności


pozdro
Niva 1,6 '82
GV 1600 '03
MB W210 '01
to już historia
C4 Picasso '07
jeździ
Transit '02
dla chleba

Awatar użytkownika
skivol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: śr cze 16, 2010 2:38 pm

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: skivol » śr paź 19, 2011 2:04 pm

PIOTRek NIVA pisze:
http://allegro.pl/skrzynie-reduktory-la ... 68429.html
podaję z grzeczności


pozdro
To jak to w końcu jest ? Jest jakaś różnica miedzy reduktorami ? Bo gość się ogłasza, że reduktory do łady z silnikiem 1,6 i do 1,7. :-?

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Reduktor i centralny dyfer

Post autor: 2Kółka » śr paź 19, 2011 6:22 pm

skivol pisze:
PIOTRek NIVA pisze:
http://allegro.pl/skrzynie-reduktory-la ... 68429.html
podaję z grzeczności


pozdro
To jak to w końcu jest ? Jest jakaś różnica miedzy reduktorami ? Bo gość się ogłasza, że reduktory do łady z silnikiem 1,6 i do 1,7. :-?

Różnicy nie ma, kolega z grzeczności linka do żyda podaje :wink:

A nowy rzeczywiście ponad 1,5 kloca :o , jak ostatnio sprawdzałem, było 900 :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość