Reduktor i centralny dyfer
Moderator: Albert_N
Reduktor i centralny dyfer
Mam pytanie, dla wiekszosci pewnie banalne ale niestety nie dla mnie i wybaczcie jak takie pytani kiedys bylo. A zatem, na czym polega blokowanie tylnego lub przedniego mostu w nivce? Chodzi o to ze dziala albo tylny albo przedni czy blokowany jest dyferencjal tylnego mostu lub przedniego?
- escorciarz
- Posty: 377
- Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
- Kontaktowanie:
Re: Reduktor i centralny dyfer
Witam! Nivka ma stały napęd 4x4. Najmniejsza wajcha służy do zablokowania centralnego dyferencjału. Masz wtedy na sztywno załączony napęd 4x4 (nigdy nie rób tego na asfalcie). W Nivce nie ma blokad ani przedniego, ani tylnego dyfra. Przy zblokowanym centralnym działa zarówno tylny, jak i przedni mechanizm różnicowy. Pozdro.
Re: Reduktor i centralny dyfer
Escorciarz dobrze to opisałeśescorciarz pisze:Witam! Nivka ma stały napęd 4x4. Najmniejsza wajcha służy do zablokowania centralnego dyferencjału. Masz wtedy na sztywno załączony napęd 4x4 (nigdy nie rób tego na asfalcie). W Nivce nie ma blokad ani przedniego, ani tylnego dyfra. Przy zblokowanym centralnym działa zarówno tylny, jak i przedni mechanizm różnicowy. Pozdro.


Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Re: Reduktor i centralny dyfer
Ewentualnie kręci się koło z przodu oraz z tyłu i stoimy w miejscu dalej 

Wj/Wg
Re: Reduktor i centralny dyfer
Też może być taka sytuacja10zulu pisze:Ewentualnie kręci się koło z przodu oraz z tyłu i stoimy w miejscu dalej


Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
- escorciarz
- Posty: 377
- Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
- Kontaktowanie:
Re: Reduktor i centralny dyfer
Ja nie wjeżdżam w błoto bez blokadygornek pisze: wjeżdżasz w błoto bez blokady



(brat tak mnie szarpnął, że Niva przewróciła brzozę) łapię za wajchę od blokady i chcę ją wyłączyć, a tu "surprise" - blokada w pozycji "off". Później załapałem, że zanim Trooper się wkleił wyciągał mnie z rowu za tylny zderzak
i tak szarpnął, że wajcha przesunęła się do przodu.


Re: Reduktor i centralny dyfer
Mnie parę razy reduktor się przełączyć w tryb "neutral" podczas ostrego jeżdżenia
Już myślałem, że coś się urwało w napędzie, ale nie.

Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus 

Re: Reduktor i centralny dyfer
to mam pytanie około tematu, ponieważ standardowo niviasta nie ma blokady przedniego i tylnego dyfra, to dlaczego nie powinno się jeździć stale z załączoną blokadą?gornek pisze:kręcą się dwa koła a nie jedno
Лада Нива 84r., 1,6B
Re: Reduktor i centralny dyfer
Bo np w zakręcie na asfalcie każde z czterech kół ma inną prędkośćFeynman2 pisze:to mam pytanie około tematu, ponieważ standardowo niviasta nie ma blokady przedniego i tylnego dyfra, to dlaczego nie powinno się jeździć stale z załączoną blokadą?gornek pisze:kręcą się dwa koła a nie jedno

Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
- escorciarz
- Posty: 377
- Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
- Kontaktowanie:
Re: Reduktor i centralny dyfer
Właśnie, pomyśl sobie jakie naprężenia są w układzie napędowym, gdy koła muszą się kręcić z tą samą prędkością.gornek pisze:Bo np w zakręcie na asfalcie każde z czterech kół ma inną prędkość
Re: Reduktor i centralny dyfer
escorciarz pisze:Właśnie, pomyśl sobie jakie naprężenia są w układzie napędowym, gdy koła muszą się kręcić z tą samą prędkością.gornek pisze:Bo np w zakręcie na asfalcie każde z czterech kół ma inną prędkość
Ależ nie kręcą się z tą samą. Przedni i tylny dyferencjał hula, tylko międzyosiówka nie

Re: Reduktor i centralny dyfer
Może być też taki przypadek, że w zakręcie tylko jedno z czterech kół przekazuje moment obrotowy a reszta jest odpuszczona. Dlatego przy napędzie 4x4 jest stosowany centralny mechanizm różnicowy2Kółka pisze:escorciarz pisze:Właśnie, pomyśl sobie jakie naprężenia są w układzie napędowym, gdy koła muszą się kręcić z tą samą prędkością.gornek pisze:Bo np w zakręcie na asfalcie każde z czterech kół ma inną prędkość
Ależ nie kręcą się z tą samą. Przedni i tylny dyferencjał hula, tylko międzyosiówka nie

Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Re: Reduktor i centralny dyfer
gornek: ale teoretyzujemy o zapiętej blokadzie, tak
a za tydzień najdalej następny temat: "czemu to auto ciężko skręca i co to są te wajchy"


a za tydzień najdalej następny temat: "czemu to auto ciężko skręca i co to są te wajchy"


Re: Reduktor i centralny dyfer
no właśnie o zapięciu blokady, a ja wyjaśniam z jakich przyczyn nie można jeździć na tej blokadzie po twardym2Kółka pisze:gornek: ale teoretyzujemy o zapiętej blokadzie, tak![]()
a za tydzień najdalej następny temat: "czemu to auto ciężko skręca i co to są te wajchy"![]()

A co do następnego tematu, to się nie zdziwię jak taki ktoś założy


Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.
Re: Reduktor i centralny dyfer
ok, czyli na zakręcie suma drogi pokonywanej przez koła na każdej osi jest różna? bo to że każde koło pokonuje inną drogę to jest dla mnie oczywiste
Лада Нива 84r., 1,6B
Re: Reduktor i centralny dyfer
To ja może troszkę z innej beczki podpene się pod temat reduktora.
No wiec zarżnąłem reduktor. Ciągnałem jakies 2T na przyczepie coś tam nagle pod górke, gruchneło, zmieliło się i już na przełożeniu terenowym nie jeździ w ogóle.
Zresztą już wcześniej nie raz na jedynce pod obciążeniem nie chciał ruszyć tylko coś tam po zębach waliło w reduktorze...także się poniekąd spodziewałem.
W zasadzie to na szosowym też chyba nie pojeździ długo bo jadąć do domu auto wydawało odgłos mniej więcej jak jadący T-64. Dosłownie mieli się tam wszytko w środku.
Tak czy siak reduktor się zepsuł chyba na dobre...więc planuje kupić jakiś używany.
Stąd pytanie bo mimio, iż mam już Nive jakiś czas w dziedzinie napędów przełożeń itd. jestem laikiem.
Więc chciałem zapytać czy reduktor to spasuje obojętnie z jakiej Nivy...czy jest jakaś różnica między reduktorami. ?
Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź.
No wiec zarżnąłem reduktor. Ciągnałem jakies 2T na przyczepie coś tam nagle pod górke, gruchneło, zmieliło się i już na przełożeniu terenowym nie jeździ w ogóle.
Zresztą już wcześniej nie raz na jedynce pod obciążeniem nie chciał ruszyć tylko coś tam po zębach waliło w reduktorze...także się poniekąd spodziewałem.
W zasadzie to na szosowym też chyba nie pojeździ długo bo jadąć do domu auto wydawało odgłos mniej więcej jak jadący T-64. Dosłownie mieli się tam wszytko w środku.
Tak czy siak reduktor się zepsuł chyba na dobre...więc planuje kupić jakiś używany.
Stąd pytanie bo mimio, iż mam już Nive jakiś czas w dziedzinie napędów przełożeń itd. jestem laikiem.
Więc chciałem zapytać czy reduktor to spasuje obojętnie z jakiej Nivy...czy jest jakaś różnica między reduktorami. ?
Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź.
Re: Reduktor i centralny dyfer
Tak, z każdej.
Nowy c.a. 9 stów, za używki potrafią krzyknąć 6-7 nawet

Nowy c.a. 9 stów, za używki potrafią krzyknąć 6-7 nawet


Re: Reduktor i centralny dyfer
900zł za reduktor to bardzo rosądna cena.
Jutro jade oglądać całą Nive za 500zł gdzieś tam u jakiegoś gospodarza gnije w stodole. Ponoć cała zgnita ale w całości i reduktor ma. Może coś tam się jeszcze z niej zaadoptuje, chćby okienko trójkątne
Może silnik będzie miał więcej kompresji od mojego
...to bym się ucieszył.
Jeśli się okaże, że nie ma co za te 500zł brać...to wtedy kupuje tylko nowy!
Jutro jade oglądać całą Nive za 500zł gdzieś tam u jakiegoś gospodarza gnije w stodole. Ponoć cała zgnita ale w całości i reduktor ma. Może coś tam się jeszcze z niej zaadoptuje, chćby okienko trójkątne

Może silnik będzie miał więcej kompresji od mojego

Jeśli się okaże, że nie ma co za te 500zł brać...to wtedy kupuje tylko nowy!
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: Reduktor i centralny dyfer
Nowy reduktor kosztuje około 1500 zł.
Jakby za 900 złotych , była fabryczna nówka, to sie nie ma co zastanawiać i kupować rudej na kilogramy - za 500 złotych w postaci starej NIVY.
Kilka takich "stodołowych" dawczyń oglądałem i za "flaszkę" bym ich nie brał. Złom i tyle. Buda i napędy - wszystko agonia. Nie ma co sie łudzić, że będzie inaczej.
Jakby za 900 złotych , była fabryczna nówka, to sie nie ma co zastanawiać i kupować rudej na kilogramy - za 500 złotych w postaci starej NIVY.
Kilka takich "stodołowych" dawczyń oglądałem i za "flaszkę" bym ich nie brał. Złom i tyle. Buda i napędy - wszystko agonia. Nie ma co sie łudzić, że będzie inaczej.
Re: Reduktor i centralny dyfer
No ja mam w swojej Nivce już wszytko nowe. Inwestuje ciężkie pieniądze w mój sprzęt podobnie jak Ty Krzysztofie
Także nie zależy mi w zasadzie na niczym oprócz reduktora. Ew.silnika bo się okazało, że Mój owszem bardzo ładnie chodzi i oleju deczka nie bierze....ale za to kompresji nie ma ...
Więc myśle sobie jak by za 500zł był reduktor i cokolwiek co bym wykorzystał a reszte oddał na złom ...to i tak się bardziej opłaca niż zapłacić zapłacić 500zł za sam reduktor na Allegro.
Ps. Teraz jeszcze mam w planie wyremontować kapitalnie silnik i przy okazji bude wymalować w konserwacji do statków....a po tym, jak zbiore kasę(trochę to potrwa) to nie wiem czy wiesz, ale wybieram się do Ciebie, cobyś mi wyciągarkę zamontował. -Bo dobrze Ci z oczu patrzy

Także nie zależy mi w zasadzie na niczym oprócz reduktora. Ew.silnika bo się okazało, że Mój owszem bardzo ładnie chodzi i oleju deczka nie bierze....ale za to kompresji nie ma ...
Więc myśle sobie jak by za 500zł był reduktor i cokolwiek co bym wykorzystał a reszte oddał na złom ...to i tak się bardziej opłaca niż zapłacić zapłacić 500zł za sam reduktor na Allegro.

Ps. Teraz jeszcze mam w planie wyremontować kapitalnie silnik i przy okazji bude wymalować w konserwacji do statków....a po tym, jak zbiore kasę(trochę to potrwa) to nie wiem czy wiesz, ale wybieram się do Ciebie, cobyś mi wyciągarkę zamontował. -Bo dobrze Ci z oczu patrzy

- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Reduktor i centralny dyfer
A mnie się wydawało że reduktor w nivie to jedyna rzecz której nie można zarąbać, ja ukręciłem główny wałek w skrzyni a reduktor cały. Zapasowy oddałem za 250zł na alle...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: Reduktor i centralny dyfer
To znaczy, jeszcze go nie rozkręcałem. ...ale co by to mogło być innego ?
Miałałem już wcześniej takie objawy, że jak np stanąłem i było ostro pod górkę ruszyć...to waliło tam tak, jakby nie było 3/4 zębów na trybach. Działo się to jedynie na przełożeniu terenowym.
Pod dużym obciżeniem i przy większych obrotach tak właśnie się działo ...i to coraz częściej...co raz gorzej.
Na trasie zawuważyłem też, że reduktor sie dość grzał...Olej sprawdzałem był.
Teraz tak jak mówie ewidentnie coś tam się mieli do końca...no chyba, że to nie w reduktorze tylko w skrzyni no ale wtedy dlaczego działo by się to tylko na terenowym biegu ?
... Przegub jest cały.
Tak czy inaczej zanim kupie reduktor. To zdiagnozuje do końca co jest nie tak.
PS
Dziadek od stodołowej Nivy przekłada mnie już drugi dzień..
Miałałem już wcześniej takie objawy, że jak np stanąłem i było ostro pod górkę ruszyć...to waliło tam tak, jakby nie było 3/4 zębów na trybach. Działo się to jedynie na przełożeniu terenowym.
Pod dużym obciżeniem i przy większych obrotach tak właśnie się działo ...i to coraz częściej...co raz gorzej.
Na trasie zawuważyłem też, że reduktor sie dość grzał...Olej sprawdzałem był.
Teraz tak jak mówie ewidentnie coś tam się mieli do końca...no chyba, że to nie w reduktorze tylko w skrzyni no ale wtedy dlaczego działo by się to tylko na terenowym biegu ?
... Przegub jest cały.
Tak czy inaczej zanim kupie reduktor. To zdiagnozuje do końca co jest nie tak.
PS
Dziadek od stodołowej Nivy przekłada mnie już drugi dzień..

- PIOTRek NIVA
-
- Posty: 185
- Rejestracja: ndz mar 28, 2010 4:33 pm
- Lokalizacja: sosnowiec / UK
Re: Reduktor i centralny dyfer
http://allegro.pl/skrzynie-reduktory-la ... 68429.htmlskivol pisze:To znaczy, jeszcze go nie rozkręcałem. ...ale co by to mogło być innego ?
Miałałem już wcześniej takie objawy, że jak np stanąłem i było ostro pod górkę ruszyć...to waliło tam tak, jakby nie było 3/4 zębów na trybach. Działo się to jedynie na przełożeniu terenowym.
Pod dużym obciżeniem i przy większych obrotach tak właśnie się działo ...i to coraz częściej...co raz gorzej.
Na trasie zawuważyłem też, że reduktor sie dość grzał...Olej sprawdzałem był.
Teraz tak jak mówie ewidentnie coś tam się mieli do końca...no chyba, że to nie w reduktorze tylko w skrzyni no ale wtedy dlaczego działo by się to tylko na terenowym biegu ?
... Przegub jest cały.
Tak czy inaczej zanim kupie reduktor. To zdiagnozuje do końca co jest nie tak.
PS
Dziadek od stodołowej Nivy przekłada mnie już drugi dzień..
podaję z grzeczności
pozdro
Niva 1,6 '82
GV 1600 '03
MB W210 '01
to już historia
C4 Picasso '07
jeździ
Transit '02
dla chleba
GV 1600 '03
MB W210 '01
to już historia
C4 Picasso '07
jeździ
Transit '02
dla chleba
Re: Reduktor i centralny dyfer
To jak to w końcu jest ? Jest jakaś różnica miedzy reduktorami ? Bo gość się ogłasza, że reduktory do łady z silnikiem 1,6 i do 1,7.PIOTRek NIVA pisze:
http://allegro.pl/skrzynie-reduktory-la ... 68429.html
podaję z grzeczności
pozdro

Re: Reduktor i centralny dyfer
skivol pisze:To jak to w końcu jest ? Jest jakaś różnica miedzy reduktorami ? Bo gość się ogłasza, że reduktory do łady z silnikiem 1,6 i do 1,7.PIOTRek NIVA pisze:
http://allegro.pl/skrzynie-reduktory-la ... 68429.html
podaję z grzeczności
pozdro
Różnicy nie ma, kolega z grzeczności linka do żyda podaje

A nowy rzeczywiście ponad 1,5 kloca


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość