linka ręcznego

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Feynman2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:41 am
Lokalizacja: Kozy

linka ręcznego

Post autor: Feynman2 » pn paź 17, 2011 8:02 pm

Pękła mi linka od ręcznego, kupiłem przez internet nową. Dzisiaj miałem wieczór wolny więc zabrałem się za wymianę. Zrobiłem jedno koło, potem drugie i na koniec zabrałem się za połączenie linki od kół z krótką linką. Wszystko niby ładnie pięknie ale okazuje się, że mam za długą linkę. Czy możliwe, że jest stary i nowy typ inki różniący się długością? Bo jak nie to wychodzi na to, że widocznie przy którymś bębnie musiała się odczepić, a już dzisiaj nie miałem czasu po raz drugi rozbierać sprawdzać.
Лада Нива 84r., 1,6B

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: linka ręcznego

Post autor: 2Kółka » pn paź 17, 2011 9:35 pm

raczej nie było

Natomiast zacznij przyzwyczajać się do nie pasujących części i kupuj raczej rosyjskie (czasem zresztą sprzedawcy potrafią obiecać ruskie, a przysyłają HGW :)3 :)11 )

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: linka ręcznego

Post autor: Radvarin » wt paź 18, 2011 1:08 pm

Ja mam dwie długości "krótkiej" linki hamulca ręcznego, stara (krótsza) zbyt krótka aby udało się połączyć z "długą" nową linką hamulca i nowa zbyt długa aby dało się wyregulować. Tak więc nie obyło się bez motania, tj. przedłużenia starej linki. Wykorzystałem do tego przedłużoną nakrętkę M8 i stary popychacz od wysprzęglika sprzęgła, bo nie miałem pod ręką dość długiej śruby czy szpilki.
Wszystko działa już rok i, co najważniejsze, na przeglądzie się nie czepiali :)21
Niva 1978 1.6D VW ;]

Awatar użytkownika
łajdaczka
 
 
Posty: 169
Rejestracja: pt gru 31, 2010 8:46 pm
Lokalizacja: puszcza knyszyńska

Re: linka ręcznego

Post autor: łajdaczka » wt paź 18, 2011 6:18 pm

A tak na marginesie PO CO WAM RĘCZNY ?? ?? ?? ??

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: linka ręcznego

Post autor: Radvarin » wt paź 18, 2011 6:49 pm

do przeglądu :)21 oczywiście

No i kiedyś się przydał jak nie działał rozrusznik, a musiałem wyjść z samochodu na górce w lesie :D
Niva 1978 1.6D VW ;]

Awatar użytkownika
Feynman2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:41 am
Lokalizacja: Kozy

Re: linka ręcznego

Post autor: Feynman2 » wt paź 18, 2011 7:28 pm

łajdaczka pisze:A tak na marginesie PO CO WAM RĘCZNY ?? ?? ?? ??
na wypadek wszelki wolę mieć ręczny, już raz mi się przydał jako hamulec zapasowy, poza tym da się bez niego obejść...

próbowałem coś zmotać, ale jak stosuję podkładki to nie mam za co śruby złapać żeby nakrętkę na nią zakręcić :(
Лада Нива 84r., 1,6B

szymon milimetr
Posty: 612
Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: linka ręcznego

Post autor: szymon milimetr » wt paź 18, 2011 7:57 pm

Czy napewno masz dobrze wyregulowane szczeki hamulcowe ??
cale zycie z wariatami

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: linka ręcznego

Post autor: silverstone » wt paź 18, 2011 9:19 pm

łajdaczka pisze:A tak na marginesie PO CO WAM RĘCZNY ?? ?? ?? ??
Wy tam w tej Swojej puszczy to jakoś chyba nigdzie pod górkę nie macie :)21 :)21 :)21
Zapraszam zimą w Karkonosze, tak dla przykładu, oczywiście bez ręcznego.
Zapewniam że szybko zrozumiesz ideę jego posiadania.
1,6 '92, 1,7i '98.....

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: linka ręcznego

Post autor: Krzysiek-74 » śr paź 19, 2011 9:06 pm

Niva, to mój pierwszy wóz, w którym od samego początku miałem sprawny ręczny.
W VOLVO, jak się linka urwała, to trzeba było około 6 lat, aby znów był sprawny.

W sumie, to nauczyłem się żyć :wink: , bez sprawnego hamulca ręcznego, ale są momenty, w których się jednak przydaje 8) :)21

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: linka ręcznego

Post autor: gornek » śr paź 19, 2011 9:27 pm

Krzysiek-74 pisze:Niva, to mój pierwszy wóz, w którym od samego początku miałem sprawny ręczny.
W VOLVO, jak się linka urwała, to trzeba było około 6 lat, aby znów był sprawny.

W sumie, to nauczyłem się żyć :wink: , bez sprawnego hamulca ręcznego, ale są momenty, w których się jednak przydaje 8) :)21
Ja też nigdy nie miałem problemu z ręcznym w swojej nive :)21 nie tak jak w Audi ze co chwile się blokuje :x

Ręczny musi być i nic tego nie zmieni :) ten hamulec jest bardzo pomocny - dlatego nazwa hamulec pomocniczy hehe :)21
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Awatar użytkownika
Feynman2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:41 am
Lokalizacja: Kozy

Re: linka ręcznego

Post autor: Feynman2 » śr paź 19, 2011 10:32 pm

szymon milimetr pisze:Czy napewno masz dobrze wyregulowane szczeki hamulcowe ??
Szczęki były ok, ale dzisiaj odkryłem, że linka zakupiona przeze mnie ma jeszcze jeden feler. Przy samym zaczepie jest taka sprężynka (oplot linki), która jest za długa i nie pozwala lince pociągnąć rozpieraka. Oplot skróciłem i jeszcze tylko mi zostaje dodać jakieś 1,5 cm podkładki przy śrubie na końcu krótkiej linki i będzie git. Dzisiaj nie miałem czasu już tego zrobić bo trzeba było wpaść na mecz LM do kumpla :)

...dzisiaj już miałem kilka czasu na leżenie pod nivką więc hamulec podregulowałem i wszystko śmiga jak trza :)2
Лада Нива 84r., 1,6B

jolo-bolo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: wt gru 21, 2010 2:16 am

Re: linka ręcznego

Post autor: jolo-bolo » sob paź 22, 2011 7:13 am

Ja jak wymienialem linke u siebie, to miałem za długą, dwa supły, rozwiązały sprawę :)

Awatar użytkownika
scibor1
 
 
Posty: 171
Rejestracja: pt cze 27, 2008 6:51 am
Lokalizacja: Górowo Iławeckie

Re: linka ręcznego

Post autor: scibor1 » sob paź 22, 2011 7:18 am

Ręczny na szczęście posiadam całkiem sprawny i rzuciła mi się w oczy taka ciekawostka: "wydaje" mi się, że jak jadę na zaciągniętym ręcznym (oj, zdarzyło się w ferworze walki z Naturą) to lepiej wyjeżdża z błota tudzież innego bagna. Czy może to mieć związek z tym, że ręczny lekko zaciągnięty uniemożliwia poślizg i zabuksowanie tyłu i ciągnie bardziej przodem?
nie po to kupilem sobie terenowe auto, zeby w teren jezdzic;)

Awatar użytkownika
wojo02
Posty: 1971
Rejestracja: pn lut 23, 2009 4:16 pm
Lokalizacja: KRAK

Re: linka ręcznego

Post autor: wojo02 » sob paź 22, 2011 9:49 am

scibor1 pisze:Ręczny na szczęście posiadam całkiem sprawny i rzuciła mi się w oczy taka ciekawostka: "wydaje" mi się, że jak jadę na zaciągniętym ręcznym (oj, zdarzyło się w ferworze walki z Naturą) to lepiej wyjeżdża z błota tudzież innego bagna. Czy może to mieć związek z tym, że ręczny lekko zaciągnięty uniemożliwia poślizg i zabuksowanie tyłu i ciągnie bardziej przodem?
też to zauważyłem, chyba o to chodzi że nacisk na przód jest dużo większy i dlatego jak przyblokujesz tył to wychodzi z błota, ale nie wiem czy przy zapiętej blokadzie to działa (chyba nie). generalnie czasem pomaga przy wklejeniu kopnięcie lewą nogą w hamulec ale to trenowałem jak mi się nadto wykrzyżył przy przejeździe przez rów :)21

ttr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: wt sty 18, 2011 8:31 am
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: linka ręcznego

Post autor: ttr » sob paź 22, 2011 1:36 pm

A to nie jest przypadkiem tak że jak tylne kola mają luz to więcej mocy idzie na tylne koła niż na przednie. Jak zaciągniemy ręczny to "udajemy" że tylne koła mają większą przyczepność przez co mniej mocy jest przekazywane na nie a więcej idzie na przód. Takie tylko moje gdybania więc niech się ktoś mądrzejszy wypowie.
Niva 1.7i '96

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: linka ręcznego

Post autor: gornek » sob paź 22, 2011 1:41 pm

wojo02 pisze:
scibor1 pisze:Ręczny na szczęście posiadam całkiem sprawny i rzuciła mi się w oczy taka ciekawostka: "wydaje" mi się, że jak jadę na zaciągniętym ręcznym (oj, zdarzyło się w ferworze walki z Naturą) to lepiej wyjeżdża z błota tudzież innego bagna. Czy może to mieć związek z tym, że ręczny lekko zaciągnięty uniemożliwia poślizg i zabuksowanie tyłu i ciągnie bardziej przodem?
też to zauważyłem, chyba o to chodzi że nacisk na przód jest dużo większy i dlatego jak przyblokujesz tył to wychodzi z błota, ale nie wiem czy przy zapiętej blokadzie to działa (chyba nie). generalnie czasem pomaga przy wklejeniu kopnięcie lewą nogą w hamulec ale to trenowałem jak mi się nadto wykrzyżył przy przejeździe przez rów :)21
Bo na hamulcu ręcznym, tylne koła mają taki sam opór ( jeżeli jest dobrze wyregulowany ) i mechanizm różnicowy wtedy nie działa, więc koła ciągną równo. Przecież na takiej zasadzie działa ASR/EDS :)21 ze przyhamowuje koło które jest w poślizgu aby koło które stoi ( ma lepszą przyczepność ) zaczęło się kręcić :)
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Awatar użytkownika
wojo02
Posty: 1971
Rejestracja: pn lut 23, 2009 4:16 pm
Lokalizacja: KRAK

Re: linka ręcznego

Post autor: wojo02 » sob paź 22, 2011 2:38 pm

ttr pisze:A to nie jest przypadkiem tak że jak tylne kola mają luz to więcej mocy idzie na tylne koła niż na przednie. Jak zaciągniemy ręczny to "udajemy" że tylne koła mają większą przyczepność przez co mniej mocy jest przekazywane na nie a więcej idzie na przód. Takie tylko moje gdybania więc niech się ktoś mądrzejszy wypowie.
nie jest tak bo niva ma rozkład mocy 50/50 % (tył/przód)
zajebiście by było jakby się dało regulować centralny dyfer (jak w starych dobrych wrc)

Awatar użytkownika
Feynman2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:41 am
Lokalizacja: Kozy

Re: linka ręcznego

Post autor: Feynman2 » sob paź 22, 2011 10:38 pm

wojo02 pisze:
ttr pisze:A to nie jest przypadkiem tak że jak tylne kola mają luz to więcej mocy idzie na tylne koła niż na przednie. Jak zaciągniemy ręczny to "udajemy" że tylne koła mają większą przyczepność przez co mniej mocy jest przekazywane na nie a więcej idzie na przód. Takie tylko moje gdybania więc niech się ktoś mądrzejszy wypowie.
nie jest tak bo niva ma rozkład mocy 50/50 % (tył/przód)
zajebiście by było jakby się dało regulować centralny dyfer (jak w starych dobrych wrc)
niva z wyłączoną blokadą może przekazywać np. 100/0% (zależy które koła się ślizgają), dopiero jak włączysz blokadę to jest 50/50%.
Fajnie by było jak by się dało przyhamować tylko jedno koło, to które się ślizga. Ale fakt, że jak zaciągasz ręczny to przyhamowujesz też koło które się ślizga i wtedy moc jest przekazywana również na koło które do tej pory się nie kręciło.
Лада Нива 84r., 1,6B

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: linka ręcznego

Post autor: Radvarin » ndz paź 23, 2011 9:44 am

Gdzieś na forum, ktoś opisywał koncepcję dwóch ręcznych - jeden na lewe, drugi na prawe koło.
Niva 1978 1.6D VW ;]

Awatar użytkownika
Feynman2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:41 am
Lokalizacja: Kozy

Re: linka ręcznego

Post autor: Feynman2 » ndz paź 23, 2011 9:13 pm

fajny pomysł, trzeba by albo dwie dźwignie mieć, albo mieć możliwość odłączania jednej linki, w sumie w wolnym czasie można by pomyśleć o takim wynalazku, na razie nie mam miejsca w garażu na zbyt wiele motania, żeby zamknąć nivkę w środku to musiałem przedni zderzak zdjąć :)
Лада Нива 84r., 1,6B

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: linka ręcznego

Post autor: jarcion » śr lis 02, 2011 2:01 pm

Moj to byl pomysl z dwoma recznymi i czesciowe wykonanie. Dwie dzwignie z podlogi wystaja, tylko jedna po staremu podlaczona... ciagle sie oszukiwalem, ze zaraz zrobie przeglad (ile to ich juz zrobilem) i zaraz potem linki rozdziele... Gdzies na forum sa foty... pewnie przu okazji jakiegos tematu zwiazanego z reanimacja podlogi.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość