Strona 1 z 1
nietypowa niebieska chmura
: sob paź 29, 2011 3:59 pm
autor: slawoos
Witam. Mam problem z nivką. Dzisiaj próbowałem ją zapalić i jakoś tak się dziwnie porobiło że się powiesił rozrusznik, to znaczy po przekręceniu kluczyka na zero on dalej kręcił. Pomogło dopiero odłączenie klemy, ale ładzianka kręciła pewnie dobre 40-50 sekund. Po tym zamontowałem sobie wyłącznik akumulatora, ale to nieistotne. Teraz kiedy ją odpaliłem z rury wydobywa się chmura niebieskiego dymu, śmierdzi przepalonym olejem. Wcześniej tylko zapach gazu i bez żadnego obłoczka. Pomóżcie koledzy, co mogło się stać i czy opisane przeze mnie wydarzenie mogło mieć wpływ na obecną sytuację.
Re: nietypowa niebieska chmura
: sob paź 29, 2011 5:45 pm
autor: gornek
slawoos pisze:Witam. Mam problem z nivką. Dzisiaj próbowałem ją zapalić i jakoś tak się dziwnie porobiło że się powiesił rozrusznik, to znaczy po przekręceniu kluczyka na zero on dalej kręcił. Pomogło dopiero odłączenie klemy, ale ładzianka kręciła pewnie dobre 40-50 sekund. Po tym zamontowałem sobie wyłącznik akumulatora, ale to nieistotne. Teraz kiedy ją odpaliłem z rury wydobywa się chmura niebieskiego dymu, śmierdzi przepalonym olejem. Wcześniej tylko zapach gazu i bez żadnego obłoczka. Pomóżcie koledzy, co mogło się stać i czy opisane przeze mnie wydarzenie mogło mieć wpływ na obecną sytuację.
Co do rozrusznika to zobacz na automat włączający, bo taka sytuacja może się powtórzyć
Co do dymienia to mogło go zalać jak tyle kręcił rozrusznik

A po jakim czasie dymienie ustąpił

Re: nietypowa niebieska chmura
: sob paź 29, 2011 6:21 pm
autor: slawoos
niestety nie ustępuje

pojechałem w lekki teren, wróciłem, zgasiłem odpaliłem, cały czas to samo, smród oleju, niebieskie spaliny aż siwo za autem:( wcześniej nigdy tak nie było. czy w trakcie tego kręcenia pompa olejowa działała, było smarowanie??bo może coś się przytarło...sam nie wiem:(
Re: nietypowa niebieska chmura
: sob paź 29, 2011 6:40 pm
autor: cerber67
Prawdopodobnie masz problem z pierścieniami, które puszczają olej. Ja miałem coś podobnego. Od nagaru "zawiesiły" się pierścienie i puszczały olej. Zabieg z ropą dał radę i jest już ok. Możesz jeszcze sprawdzić uszczelniacze zaworowe ale jeżeli mocno kopci to stawiam na pierścienie.
Re: nietypowa niebieska chmura
: sob paź 29, 2011 6:44 pm
autor: bilans
dokładnie .. pierścienie : dodajesz gazu kopci na niebiesko na luzie jest ok ..
Re: nietypowa niebieska chmura
: sob paź 29, 2011 6:58 pm
autor: slawoos
niestety ale u mnie chyba jest jeszcze gorzej. Owszem, przy dodaniu jest chmura, ale na luzie też obłoczek i na niebiesko dymi. Tylko dziwi mnie fakt że jeszcze kilka dni temu wszystko było OK i nawet dymka nie puściła, a teraz nagle taka akcja. Cóż...tak czy inaczej trzeba "czapkę podnosić w silniku". Ehh...wot tiochnika

Re: nietypowa niebieska chmura
: sob paź 29, 2011 7:04 pm
autor: cerber67
Jeżeli nie chcesz od razu robić remontu to spróbuj numeru z ropą. U mnie pomogło. Ostatnia rzeczą, którą chcę robić to remont zwłaszcza, że dojście od spodu do michy olejowej nie jest zbyt dobre. Już lepiej wydłubywać cały silnik i go przejrzeć.
Re: nietypowa niebieska chmura
: sob paź 29, 2011 7:10 pm
autor: slawoos
a możesz dokładniej opisać o co cho z tą ropą? to trzeba gdzieś nalać czy rozebrać i wymyć? w sumie to wolałbym zrobić konkretnie bo mnie drażni jak coś jest nie tak w aucie. A jeśli by trzeba było robić te pierścienie to jak by to mniej więcej wyglądało? co tam trzeba rozbierać??
Re: nietypowa niebieska chmura
: sob paź 29, 2011 7:30 pm
autor: cerber67
Najprawdopodobniej nagar zablokował pierścienie w tłokach i dlatego:
1. Spuszczasz olej z silnika i zostawiasz odkręcony korek spustowy.
2. Wykręcasz świece i w miarę możliwości ustawiasz wszystkie tłoki jak najniżej /ma być w cylindrach jak najwięcej miejsca/
3. Wlewasz ropę do cylindrów.
4. Zostawiasz na 3-4 dni.
5. Codziennie możesz sprawdzić czy z miski olejowej kapie ropa /jeżeli tak to znaczy, ze pierścienie "stoją".
6. Uzupełniaj braki ropy w cylindrach.
7. Po 3-4 dniach powinna przestać kapać /ropa rozpuściła nagar i "odpuściły" pierścienie/
8. Wlej wcześniej spuszczony olej i pokręć silnik rozrusznikiem żeby wywalić ropę z cylindrów.
9. Wkręć świece i odpal silnik /będzie prychał, kichał i ... kopcił ale to przez ropę i się uspokoi.
10. Zmień olej zanieczyszczony ropą i rozpuszczonym nagarem.
Nie ma gwarancji, że to zadziała ale u mnie pomogło.
Jeszcze jedno. Zobacz co leci z odmy.
Re: nietypowa niebieska chmura
: sob paź 29, 2011 7:43 pm
autor: slawoos
dzięki za jasny opis. Spróbuję. Mam jeszcze znajomego "magika" od nivy to go popytam czy by się nie podjął zadania, a jak nie to będę sam działał. dzięki raz jeszcze i będę pisał jak już coś ustalę lub zrobię. Pozdrawiam
Re: nietypowa niebieska chmura
: pn paź 31, 2011 9:40 pm
autor: dandan
I nic a nic wcześniej nie wymieniałeś/naprawiałeś/regulowałeś/po wodzie nie jezdziłeś/silnika nie zagrzałeś?
Re: nietypowa niebieska chmura
: wt lis 01, 2011 10:55 am
autor: slawoos
Ładzianka była w lecie sprawdzana przez mechanika, zmieniane tylko filtry i świece (jeśli chodzi o silnik). Regulowana była też instalacja gazowa, ale to nie wpływa raczej. Poza tym nivka trochę ciężko pali. Trzeba się sporo nakręcić, żeby załapała. W wodzie też jej nie topiłem, silnika nie przegrzałem, co prawda jeżdzę głównie pod stromą górę, ale dbam o stan oleju i cieczy. Tak, że było po prostu tak, że raz wróciłem sprawnym autem bez jednego dymka, a teraz po odpaleniu i w trakcie jazdy kopci na niebiesko.
Re: nietypowa niebieska chmura
: wt lis 01, 2011 9:06 pm
autor: kb-autostyle
może faktycznie nagar przyłapał pierścienie.
w Rosji stosują to do rozpuszczania nagarów na pierścieniach, tłokach :
http://www.lavr.ru/ru/product/cpg/
Procedurę nazywają "rozkoksowka". Sa analogi amerykański typu Higear itp.
Wielu pomaga a na pewno nie szkodzi.
Chyba, że motor dużo oleju bierze, powierzmy więcej niż 3 litry na 10 tys. to jest ryzyko, że straci kompresje.
Generalnie można spróbować ruszyć pierścienie. Jak nie pomaga to może prowadnice zaworów tylko do wymiany. W rosyjskich silnikach łatwo się je zamieni a przy okazji wykluczysz UPG.
Re: nietypowa niebieska chmura
: śr lis 02, 2011 9:27 am
autor: Marek D.
Tak od ręki - trochę dziwne
chyba, że masz dziurę w tłoku
Olej do cylindrów może dostać się przez pierścienie, albo przez uszczelniacze zaworowe.
Pierwszy wykluczy pomiar sprężania ze szprycą olejową, drugi - no cóż - zwalenie głowicy
