ustawienie reduktora

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

miroon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn lis 14, 2011 10:21 am

ustawienie reduktora

Post autor: miroon » czw sty 26, 2012 1:37 pm

Witam
temat troszke opisany na forum ale nie znalazlem postu opisujacego czynnosc ustawienia reduktora krok po kroku. Jesli ktos wie o co w tym biega prosze o wskazowki. W mojej Nivce były zerwne gumy i szarrpal reduktorem wiec wymieniłem ale widze ze jedna tuleja znow jest naderwana. POMOCY!

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: ustawienie reduktora

Post autor: cerber67 » czw sty 26, 2012 2:29 pm

Wykorzystaj na forum opcję "szukaj". Było o tym już sporo. Co do poduszek na reduktorze to dokręć je dopiero jak już będziesz miał wyregulowane ustawienie. Skoro Ci zrywa poduszki to pewnie miałeś je skręcone na wyciągniętym reduktorze i po założeniu powstało naprężenie. Taka sama zasada jest przy tulejach zawieszenia.
Niva `88 1.6 zagazowana

MarekŻ
 
 
Posty: 149
Rejestracja: wt kwie 03, 2012 4:07 pm
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: ustawienie reduktora

Post autor: MarekŻ » pt mar 15, 2013 9:11 pm

Ustawianie reduktora - centrowanie??? Ja u siebie już kilka razy wyciągałem reduktor, wkładałem, ustawiałem na oko i działa. Nie telepie, nie trzęsię i wajchy od biegów nie urywają kolan. To może jakieś złe fatum ciąży nad niektórymi Nivami :evil:
Ostatnio zmieniony pt lis 01, 2013 11:25 pm przez MarekŻ, łącznie zmieniany 1 raz.
Z optymizmu się wyleczyłem, z głupoty jeszcze nie więc jadę dalej i szukam tej właściwej ... drogi.

kaczortasior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza

Re: ustawienie reduktora

Post autor: kaczortasior » pt mar 15, 2013 10:12 pm

Mnie centrowanie reduktora czeka jutro... Szlag mnie trafiał dziś przy zimie żeby z roboty do domu wyjechać do Samary musiałem łańcuchy zakładać a nivą by nie było kłopotu... Niestety przy tak spękanym przegubie gumowym bojno było jechać .Wyjąłem ożesz masakra. Jutro włożę nowy , do znajomego mechanika z reduktorem do wymiany uszczelek bo za bardzo teren znaczy i męka żeby to poustawiać i skręcić prawidłowo .Chwała mojemu ojcu i nieżyjącemu dziadkowi za kanał w garażu !!!!
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .

kaczortasior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza

Re: ustawienie reduktora

Post autor: kaczortasior » ndz mar 17, 2013 4:55 pm

A tak przy okazji czy na tym gumowometalowym elemencie ma być opazka metalowa ? Patrząc w książkę na rysunku jest na poprzednim elemencie jej nie było .Z nowego sciągło mi po 10 km mam nadzieję że nie rozwaliło przegubu .Reduktor po skręceniu wykazywał niewielkie drgania podobnie jak wcześniej.Proszę forumowiczów o wskazówki .
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: ustawienie reduktora

Post autor: Janusz73 » ndz mar 17, 2013 7:33 pm

Kaczortasior na tym elemencie nie może być opaski,ale dopiero ją zdejmij jak przykręcisz wszystkie śruby przegubu.Ta opaska tylko ułatwia przełożenie śrub,jak ją zdejmiesz wcześniej to przegub sie rozpręży i wkładanie śrub jest utrudnione.Ja reduktora nie centrowałem ale godny uwagi (według mnie) jest taki przepis na centrowanie reduktora.Odkręć od niego wał przedni i tylny.Poluzuj nakrętki jego poduszek i włącz silnik i piąty bieg,a reduktor sam się ustawi prawidłowo względem skrzyni.Następnie dokręć nakrętki.Ta metoda mi sie podoba ale nigdy jej nie testowałem.Niech inne osoby sie na ten temat wypowiedzą.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: ustawienie reduktora

Post autor: Janusz73 » ndz mar 17, 2013 7:34 pm

A jak masz skrzynie "czwórke" to włączasz czwarty bieg.

kaczortasior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza

Re: ustawienie reduktora

Post autor: kaczortasior » ndz mar 17, 2013 8:09 pm

Witam skrzynia jest 5 biegowa auto jest z 2006 roku .Widzicie o tej opasce nie wiedziałem sugerowałem się jedynie książką napraw bo gość u którego auto serwisuję dopiero jutro ze szpitala wyjdzie a jakoś innym okolicznym mecherom nie ufam .We wtorek wjadę na kanał wezmę nożyce do blachy i zetnę to co zostało i wyjmę . Czemu nie jutro - jutro idę na dorobek do skromnej pensji a fuch pilnuję bardzo .Mam nadzieję , że nic nie zostało pouszkadzane bo bym się chyba pochlastał , żona już fixuje bo w zasadzie jej auto , niestety większość rzeczy potrafię zrobić choć czasem brak mi wiedzy a muszę sobie radzić sam bo nie zawsze stać mnie żeby jeździć po warsztatach ( kiepskie sądeckie zarobki nie przekraczające 1550 zł , proszę się nie śmiać ale naprawdę tu bida nie piszczy tylko wyje .Zaraz ktoś powie po co mi 2 auta : jedno mam tylko do roboty a niva jest autem które gwarantuje mi możliwość przejazdu np przy takiej aurze jak ostatnio tym bardziej ,że żonę mam niepełnosprawną na chwilę obecną ...) . A żeby było najśmieszniej to w książce napraw nic nie pisze i wywaleniu tejże opaski , jest na rysunku wyraźnie narysowana ale o usuwanie ni słowa ...
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: ustawienie reduktora

Post autor: Janusz73 » pn mar 18, 2013 4:36 am

Kaczortasior to masz młodą Nive.Jak zostawisz na tym gumowym przegubie opaske to on nie będzie pracował tak jak należy.Zakładając nowy przegub trzeba przełożyć sześć śrub,trzy w końcówke skrzyni i trzy w końcówke przegubu reduktora,ale to nie wszystko bo te końcówki maja nacięcia w które muszą wejść ząbki tego gumowego przegubu.Jak masz tą metalową opaske to przegub założysz bez problemu,a jak ją zdejmiesz przed montażem to stracisz dużo nerwów bo przegub trzeba "naginać" łyżką montażową.Powiem Ci,że małe drgania reduktora są jak najbardziej dopuszczalne.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: ustawienie reduktora

Post autor: kb-autostyle » pn mar 18, 2013 7:22 am

Opaskę rozmiarem 135 mm zaciska się na sprzęgle gumowym aby ułatwić sobie montaż i demontaż. Starym zdębiałym sprzęgłom to jest niepotrzebne. Z opaską nie jeździ się.
Znacząco trwalsze są sprzęgła elastyczne od szevi nivy. (już sama wizualna różnica napawa optymizmem)
Produkcja Armenii jest nietrwała, - kilkaset km. Znaleźli się oszuści co pakują ją w opakowania solidnych rosyjskich producentów i realizują w hurtowniach motoryzacyjnych.

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: ustawienie reduktora

Post autor: dandan » pn mar 18, 2013 7:10 pm


kaczortasior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza

Re: ustawienie reduktora

Post autor: kaczortasior » pn mar 18, 2013 7:31 pm

I właśnie szanowni forumowicze o ściągnięciu tej opaski nie wiedziałem jak już wspomniałem .To dlatego drgania przy wszystkich możliwych ustawieniach wydawały mi się podobne już wprawdzie spadła sama ale muszę ją wyjąć . Przegub jest założony tak jak napisaliście ułatwiłem sobie robotę bo zdjąłem reduktor w celu doszczelnienia i wszystko siadło tak jak ma być łącznie z tymi nacięciami .Dziękuję za wszelkie sugestie pomocne w naprawie złośnika jak auto żona ochrzciła.
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: ustawienie reduktora

Post autor: 2Kółka » pn mar 18, 2013 9:38 pm

dandan pisze:Tu coś z wyższej półki:
http://moto.allegro.pl/sprzeglo-gumowe- ... 48611.html :)21
klikając aukcje akceptujesz wszystkie jej zapisy.
Sie tak zastanawiam..
Roztargnienie czy próba oszustwa?

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: ustawienie reduktora

Post autor: 2Kółka » pn mar 18, 2013 9:43 pm

kaczortasior pisze: ...Dziękuję za wszelkie sugestie pomocne w naprawie złośnika jak auto żona ochrzciła.

Dlaczego złośnika?

Wszak "awarię spowodowało wadliwe usunięcie poprzedniej usterki" :)21

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: ustawienie reduktora

Post autor: Janusz73 » wt mar 19, 2013 4:35 am

150zł za przegub i to jeszcze używany?Facet chyba lubi filmy fantastyczne?Przegub który on wystawia to oryginał Polonez i FSO1500.Jeszcze w sklepach motoryzacyjnych można kupić taki nowy za około 50-60zł.Mam taki w swoich starych zapasach ale czy jest idealnie taki sam jak do Łady to tego nie sprawdzałem.Chyba jest taki sam.

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: ustawienie reduktora

Post autor: dandan » wt mar 19, 2013 8:25 pm

Jest taki sam,o ile nie jest od starego typu dużego fiata:
http://img03.allegroimg.pl/photos/orygi ... 3100543901

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: ustawienie reduktora

Post autor: Janusz73 » śr mar 20, 2013 8:45 am

Tak,to jest Fiat 125p stary typ.Niepasowny do Nivy.Był montowany w dużych fiatach do 1981roku o ile dobrze pamiętam.

kaczortasior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza

Re: ustawienie reduktora

Post autor: kaczortasior » śr mar 20, 2013 9:08 pm

Auto zostało złośnikem bi jeszcze wywinęło nam numer w sobotę wieczór padł bezpiecznik od pompki paliwa a nie mogliśmy go znaleźć i auto zostało na przeciwległej górze ...a na drugi dzień jeszcze z tą opaską i dziwota że złośnik . Ale już mu rade dałem choć urwało kostkę z kablami od czujnika prędkości ale czujnika nie tknęło . Muszę dokupić taką kostkę .a może mi ktoś powiedzieć jaka jest kolejność kolorów kabli wchodzących do czujnika patrząc na styki czujnika np od lewej , muszę jakoś spiąć bo błąd wywala i mimo , że skasuję błęda za chwilę jest z powrotem ( tester dst-8)
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: ustawienie reduktora

Post autor: kb-autostyle » śr mar 20, 2013 9:34 pm

kaczortasior pisze: jaka jest kolejność kolorów kabli wchodzących do czujnika patrząc na styki czujnika np od lewej ,
proszę:
Obrazek

wtyczki dostępne w sprzedaży, jak coś to pisz.

kaczortasior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza

Re: ustawienie reduktora

Post autor: kaczortasior » czw mar 21, 2013 7:59 pm

Na chwilę muszę coś dorobić jeżeli nic na miejscu w Nowym Sączu nie kupię oryginału . Czyli patrząc na zdjęcie jeżeli to pogrubienie jest do góry to od lewej by było brąz szary różowy .Proszę mnie poprawić jeżeli źle widzę . Na dniach wykręcę czujnik i poszukam złącza po sklepach .
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .

kaczortasior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza

Re: ustawienie reduktora

Post autor: kaczortasior » pt kwie 12, 2013 9:39 pm

W związku z tym , że stwierdziłem , że ustawienie nie jest najlepsze zrobiłem tak ( proszę się nie śmiać) popuściłem reduktor na łapach dałem neutral na reduktorze ,5 bieg na skrzyni odpaliłem auto , ryzyk fizyk wlazłem do kanału i tak długo kombinowałem przesunięciami aż nastawiłem .Dokręciłem , jazda próbna i nawet przy 120km/h telepanie gałkami jest w granicach rozsądku czyli powiedzmy takie jak w dniu zakupu auta .Ktoś powie poszedłem na łatwiznę do tego ryzykuje zatrucie -- owszem jakoś nie pomyślałem o tym ale ważne wreszcie autko jeździ i nie szarpie bebechami przy szybszej jeździe .
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: ustawienie reduktora

Post autor: Janusz73 » sob kwie 13, 2013 1:25 pm

Kaczortasior czyli zrobiłeś taką procedure jaką opisywałem.Mi ona sie też wydaje jedna z lepszych.Telepanie gałkami które opisujesz przy 120km/h to nie wierze żeby to było wynikiem złego ustawienia reduktora.

kaczortasior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lut 29, 2012 7:24 pm
Lokalizacja: Klęczany k. Nowego Sącza

Re: ustawienie reduktora

Post autor: kaczortasior » sob kwie 13, 2013 5:31 pm

Witam podczas jazdy telepie gałkami ale to już wibracje przenoszone z wałów napędowych . W każdym razie na biegu jałowym jest spokój ,nawet przy dużych obrotach .Dziękuję za wszelkie sugestie , bo forum jest po to aby się doświadczeniami i różnymi spostrzeżeniami oraz sposobami wymieniać ( przynajmniej ja tak rozumuję ) . Staram się dopytywać mądrzejszych od siebie a co wiem staram się też przekazać innym.
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk , a rośnie popyt na święty spokój .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość