SKRZYNIA BIEGÓW LADA NIVA
Moderator: Albert_N
SKRZYNIA BIEGÓW LADA NIVA
WITAM JESTEM OD KILKU DNI POSIADACZEM LADY NIWY 1.7 KUPIŁEM JĄ Z USZKODZONĄ SKRZYNIĄ PRZYMIERZAM SIĘ DO ZMIANY ALE MAM MAŁY PROBLEM;PODOBNO PASUJE OD POLONEZA TRZEBA TYLKO PRZEŁOŻYĆ OBUDOWĘ SPRZĘGŁA ALE NIE WIEM CZY TO PRAWDA MOŻE KTOŚ MÓGŁ BY POMÓC W TEJ SPRAWIE ..CZEKAM NA JAKIEŚ INFORMACJE
Re: SKRZYNIA BIEGÓW LADA NIVA
Godles mnóstwo jest postów na ten temat na forum.Obudowa sprzegła tzw."dzwon" musisz przełożyc bo w Polonezie sprzęgło jest na linke,a w Ładzie hydrauliczne,chociaż i w Ładzie przerabiają na linke.Mi sie wydaje,że "dzwon" to nie problem,większym problemem jest tylna obudowa skrzyni biegów,to w niej są różnice.O ile dobrze pamiętam mocowania są inne.
Re: SKRZYNIA BIEGÓW LADA NIVA
Tak jak pisał Janusz73, najpierw poczytaj inne posty na forum. Ja mam u siebie skrzynię "5" Poloneza i poza dzwonem musiałem przerobić zawieszenie tylne. Zanim rozkręcisz wszystko wymierz położenie mocowania homokinetyka bo możesz mieć kłopoty z wycentrowaniem reduktora. Przyda się też delikatne podcięcie otworu w tunelu /Polonez ma prostokątne "wejście" lewarka a Niva małe okrągłe/.
Niva `88 1.6 zagazowana
Re: SKRZYNIA BIEGÓW LADA NIVA
Godles wniosek jest prosty.Lepiej naprawić ładowską skrzynie biegów i wiedzieć na czym sie jezdzi niż kombinować.Naprawa tych skrzyń nie jest trudna.
Re: SKRZYNIA BIEGÓW LADA NIVA
wielkie dzięki za informacje jutro wyciągam skrzynię ,jeszcze nie wiem co będzie dalej ,naprawiać raczej się nie opłaci bo poza tym że nie mam dwójki to jest jeszcze dziura w obudowie,może wiecie jaki jest koszt zakupu używki a może ktoś posiada na zbyciu...pozdrawiam.
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Re: SKRZYNIA BIEGÓW LADA NIVA
Źle Ci się wydaje. Oprócz podpory łapy sprzęgła po przeciwnej stronie osi ( to akurat można łatwo przerobić, bo jest nadlew w miejscu odpowiednim dla sprzęgła hydraulicznego) dzwon ma zupełnie inne mocowanie do silnika, diupa...Janusz73 pisze:Mi sie wydaje,że "dzwon" to nie problem

1,6 '92, 1,7i '98.....
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: SKRZYNIA BIEGÓW LADA NIVA
ale dzwona z łady to on chyba nie zajeździł? a ten, od dupy strony, pasuje do skrzyni poldka i z pyska do ładoskiego blokusilverstone pisze:Źle Ci się wydaje. Oprócz podpory łapy sprzęgła po przeciwnej stronie osi ( to akurat można łatwo przerobić, bo jest nadlew w miejscu odpowiednim dla sprzęgła hydraulicznego) dzwon ma zupełnie inne mocowanie do silnika, diupa...Janusz73 pisze:Mi sie wydaje,że "dzwon" to nie problem


Re: SKRZYNIA BIEGÓW LADA NIVA
Zaraz,bo sie pogubiłem.Dzwon od Poloneza jest inny niż od Łady?Nie ten rozstaw śrub mocujących do silnika?Nie wiedziałem o tym.
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: SKRZYNIA BIEGÓW LADA NIVA
dzwon w opcji silnik łada kontra skrzynia poldek:
przy dzwonie z poldolota rozstaw śrub taki sam, długość dobra tylko wysprzęglik wcurwia
przy dzwonie z poldolota rozstaw śrub taki sam, długość dobra tylko wysprzęglik wcurwia

Re: SKRZYNIA BIEGÓW LADA NIVA
Zgadza się.Załapałem,a sam miałem przez 10 lat peefke 1500 z 1988r.Ostatnia wersja z silnikiem Fiata i skrzynia polonezowska ale czwórka.Przecież linka łape sprzęgła ciągnie,a siłownik odpycha.Ale od starej wersji Fiata125p jeszcze z hydraulicznym sprzęgłem dzwon powinien pasować idealnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości