Rozrusznik - dwa pytania

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

babuj
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 11:03 pm

Rozrusznik - dwa pytania

Post autor: babuj » ndz mar 25, 2012 10:10 am

Witam wszystkich fanów Niffki!
Właśnie zacząłem remont silnika mojej maszyny (silnik 1,7 na monowtrysku). Podczas demontażu wyposażenia zauważyłem brak osłony termicznej rozrusznika.
Pytania:
1.Czy w 1,7 monowtrysk takowa była stosowana (na serwisówce starszego modelu Niwki, silnik 1,6 ma ten kawałek blachy)?
2. W tej chwili w Jac...e i na all...ro są rozruszniki do Niwki w cenie ok 230 zł. Co o nich sądzicie? Chciałem kupić model z przekładnia planetarną ale sprzedawca odradził mi mówiąc ze tryby są z tworzywa i szybko lecą (ten model kosztuje ok 350 zł wiec szkoda byłoby tej kasy).

Czekam na wieści i pozdrawiam wszystkich!
Babuj
Ni-va 1,7i zagazowana - fajowa całkiem

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Rozrusznik - dwa pytania

Post autor: Krzysiek-74 » ndz mar 25, 2012 10:19 am

Hej

1-Osłony w 1.7 występują, choć przy poluzowaniu się jakiegoś kabla, mocno ograniczają dostęp.
2-Dwa lata lub trzy lata temu, w tęgie mrozy, stary rozrusznik ducha do walki, zaczął tracić. Przed wyjazdem w Bieszczady ( na początku stycznia) wymieniłem na rozrusznik, również z przekładnią. Do dzisiaj kręci jakby z ciężarówki był przeszczepiony :)2 :)21

babuj
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 11:03 pm

Re: Rozrusznik - dwa pytania

Post autor: babuj » ndz mar 25, 2012 10:34 am

THX
A sądzicie że ta osłona rzeczywiście jest potrzebna?
Ni-va 1,7i zagazowana - fajowa całkiem

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Rozrusznik - dwa pytania

Post autor: cerber67 » ndz mar 25, 2012 9:18 pm

Skoro radzieccy wymyślili a są oni minimalistami, to pewnie jest potrzebna choć ja jej nie mam od 4 lat i wszystko jest ok. Gorący kolektor jest chłodzony przez alternator.
Niva `88 1.6 zagazowana

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Rozrusznik - dwa pytania

Post autor: Janusz73 » pn mar 26, 2012 5:47 am

Babuj w oryginalnym rozruszniku z przekładnią planetarną tylko wieniec o uzębieniu wewnetrznym jest z tworzywa,a kółeczka zębate są metalowe.Mało tego,posiadają malutkie łożyska igiełkowe.U mnie rozrusznik pracował z odgłosami jakby metal o metal obcierał.Rozebrałem,przesmarowałem przekładnie i rozrusznik pracuje cichuteńko.Po prostu w fabryce żałują smaru.Wracając do osłony to ona powinna być ale bez niej świat się nie zawali.Jednak ta osłona bardzo utrudnia wyjęcie rozrusznika.

babuj
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 11:03 pm

Re: Rozrusznik - dwa pytania

Post autor: babuj » pn mar 26, 2012 6:42 am

Jasne, dziękuje za pomoc, wiem już co i jak!
Pozdrówka
Babuj
Ni-va 1,7i zagazowana - fajowa całkiem

Awatar użytkownika
igor69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw paź 29, 2009 6:22 pm
Lokalizacja: Jantar
Kontaktowanie:

Re: Rozrusznik - dwa pytania

Post autor: igor69 » pn mar 26, 2012 10:31 am

Ja także jeżdżę bez osłony (ten sam silnik) od jakiegoś roku i nic się nie dzieje ale skoro jest, to pewnie ją w końcu założę. Podejrzewam że to jest patent na najcieplejsze zakątki świata - mi jeszcze stopiony plastik i guma nie kapią ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości