Rozrusznik - dwa pytania
Moderator: Albert_N
Rozrusznik - dwa pytania
Witam wszystkich fanów Niffki!
Właśnie zacząłem remont silnika mojej maszyny (silnik 1,7 na monowtrysku). Podczas demontażu wyposażenia zauważyłem brak osłony termicznej rozrusznika.
Pytania:
1.Czy w 1,7 monowtrysk takowa była stosowana (na serwisówce starszego modelu Niwki, silnik 1,6 ma ten kawałek blachy)?
2. W tej chwili w Jac...e i na all...ro są rozruszniki do Niwki w cenie ok 230 zł. Co o nich sądzicie? Chciałem kupić model z przekładnia planetarną ale sprzedawca odradził mi mówiąc ze tryby są z tworzywa i szybko lecą (ten model kosztuje ok 350 zł wiec szkoda byłoby tej kasy).
Czekam na wieści i pozdrawiam wszystkich!
Babuj
Właśnie zacząłem remont silnika mojej maszyny (silnik 1,7 na monowtrysku). Podczas demontażu wyposażenia zauważyłem brak osłony termicznej rozrusznika.
Pytania:
1.Czy w 1,7 monowtrysk takowa była stosowana (na serwisówce starszego modelu Niwki, silnik 1,6 ma ten kawałek blachy)?
2. W tej chwili w Jac...e i na all...ro są rozruszniki do Niwki w cenie ok 230 zł. Co o nich sądzicie? Chciałem kupić model z przekładnia planetarną ale sprzedawca odradził mi mówiąc ze tryby są z tworzywa i szybko lecą (ten model kosztuje ok 350 zł wiec szkoda byłoby tej kasy).
Czekam na wieści i pozdrawiam wszystkich!
Babuj
Ni-va 1,7i zagazowana - fajowa całkiem
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: Rozrusznik - dwa pytania
Hej
1-Osłony w 1.7 występują, choć przy poluzowaniu się jakiegoś kabla, mocno ograniczają dostęp.
2-Dwa lata lub trzy lata temu, w tęgie mrozy, stary rozrusznik ducha do walki, zaczął tracić. Przed wyjazdem w Bieszczady ( na początku stycznia) wymieniłem na rozrusznik, również z przekładnią. Do dzisiaj kręci jakby z ciężarówki był przeszczepiony

1-Osłony w 1.7 występują, choć przy poluzowaniu się jakiegoś kabla, mocno ograniczają dostęp.
2-Dwa lata lub trzy lata temu, w tęgie mrozy, stary rozrusznik ducha do walki, zaczął tracić. Przed wyjazdem w Bieszczady ( na początku stycznia) wymieniłem na rozrusznik, również z przekładnią. Do dzisiaj kręci jakby z ciężarówki był przeszczepiony


Re: Rozrusznik - dwa pytania
THX
A sądzicie że ta osłona rzeczywiście jest potrzebna?
A sądzicie że ta osłona rzeczywiście jest potrzebna?
Ni-va 1,7i zagazowana - fajowa całkiem
Re: Rozrusznik - dwa pytania
Skoro radzieccy wymyślili a są oni minimalistami, to pewnie jest potrzebna choć ja jej nie mam od 4 lat i wszystko jest ok. Gorący kolektor jest chłodzony przez alternator.
Niva `88 1.6 zagazowana
Re: Rozrusznik - dwa pytania
Babuj w oryginalnym rozruszniku z przekładnią planetarną tylko wieniec o uzębieniu wewnetrznym jest z tworzywa,a kółeczka zębate są metalowe.Mało tego,posiadają malutkie łożyska igiełkowe.U mnie rozrusznik pracował z odgłosami jakby metal o metal obcierał.Rozebrałem,przesmarowałem przekładnie i rozrusznik pracuje cichuteńko.Po prostu w fabryce żałują smaru.Wracając do osłony to ona powinna być ale bez niej świat się nie zawali.Jednak ta osłona bardzo utrudnia wyjęcie rozrusznika.
Re: Rozrusznik - dwa pytania
Jasne, dziękuje za pomoc, wiem już co i jak!
Pozdrówka
Babuj
Pozdrówka
Babuj
Ni-va 1,7i zagazowana - fajowa całkiem
- igor69
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: czw paź 29, 2009 6:22 pm
- Lokalizacja: Jantar
- Kontaktowanie:
Re: Rozrusznik - dwa pytania
Ja także jeżdżę bez osłony (ten sam silnik) od jakiegoś roku i nic się nie dzieje ale skoro jest, to pewnie ją w końcu założę. Podejrzewam że to jest patent na najcieplejsze zakątki świata - mi jeszcze stopiony plastik i guma nie kapią 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości