Skrzynia biegow !

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

KJedynak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: ndz lip 21, 2013 4:31 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Skrzynia biegow !

Post autor: KJedynak » czw lip 25, 2013 4:25 pm

Cześć, potrzebuje kupic nową skrzynię biegow do Nivy z 1993r aktualnie mam 5-biegową i nie mam 1 i 4 biegu :/ ewentualnie jakaś porada co zrobic zeby naprawić starą. Z góry dzięki za pomoc :D


Ma ktos moze jakas na sprzedaż?

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Skrzynia biegow !

Post autor: Janusz73 » czw lip 25, 2013 5:54 pm

Jak sie nie czujesz na siłach jako mechanik to możesz kupic używaną.Widziałem na Tablica.pl skrzynie za dwie stówki i ten sam gość sprzedaje reduktor też za dwie stówki czyli jego Niva skonczyła żywot i rozebrał ją na czynniki pierwsze.

KJedynak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: ndz lip 21, 2013 4:31 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Skrzynia biegow !

Post autor: KJedynak » czw lip 25, 2013 5:56 pm

Gadalem z nim, ale on nie wie czy to 4 czy 5biegowa, a pytanko jak teraz mam 5biegową i silnik 1.6 to podejdzie mi 4biegowa bez kombinacji?

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Skrzynia biegow !

Post autor: Janusz73 » pt lip 26, 2013 5:28 pm

Chodzi o tego z Elblaga?To 20km ode mnie,ale skoro nie wie czy to 4 czy 5 to niedobrze.Według mnie,chociaż było o tym na forum te skrzynie są zamienne z różnicą tylnej podpory i poduszki mocującej.Tak mi się wydaje ale moge sie mylić.Właściciele Nivek wstawiają skrzynie piątke od Poloneza ale to wymaga pewnych przeróbek.

KJedynak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: ndz lip 21, 2013 4:31 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Skrzynia biegow !

Post autor: KJedynak » czw sie 01, 2013 12:51 pm

siemanko dzieki za podpowiedź, a znasz może zakres prac ze skrzynią od poldka i od jakiego poldasa to ma być skrzynia

i jeszcze pytanie mam takie czy dysponuje ktoś serwisówką jakąś skrzyni jak ją rozebrać i poskładać ? bo z kolegą ustaliliśmy ze to wybieraki "widełki" a nie synchronizatory wiec moze ją poprostu poskładamy na nowych bebechach ale powiedzmy ze kolega nie podejmie sie roboty skrzyni nie znając parametrow pomiarowych i jakiś podstawowych danych skrzyni ..
pozdro i dzieki za wszlkie podpowiedzi :)

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia biegow !

Post autor: kb-autostyle » czw sie 01, 2013 8:42 pm

polonez jest głośny, szumiący i nietrwały, ja bym nie zakladał.
trzeba ciąć tunel i zawieszeni skrzyni trochę inne (tutaj nie pamietam o co chodziło)

chcesz ekonomii zmień przełożenie w mostach na 3,9.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia biegow !

Post autor: kb-autostyle » czw sie 01, 2013 8:44 pm

KJedynak pisze:serwisówką
4-biegowa
http://www.autoprospect.ru/vaz/2101-zhi ... ml#7_2_3_c
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia biegow !

Post autor: górni$ » czw sie 01, 2013 11:59 pm

kb-autostyle pisze: chcesz ekonomii zmień przełożenie w mostach na 3,9.
Chyba mało to daje :roll:

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia biegow !

Post autor: kb-autostyle » pt sie 02, 2013 8:35 am

górni$ pisze:
kb-autostyle pisze: chcesz ekonomii zmień przełożenie w mostach na 3,9.
Chyba mało to daje :roll:
zmień i napisz o rezultatach.
najwięcej daje ekonomiczny styl jazdy.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia biegow !

Post autor: górni$ » sob sie 03, 2013 9:27 pm

Wydaje mi się, że wiem jak się powinno jeździć ekonomicznie, ale kwestia spalania...Ani nie dziwi, ani nie zaskakuje.

Przełożenia mostów mam 3,9 czyli teoretycznie moja Nivka powinna palić nieco mniej niż inne egzemplarze.
Jeżdżąc na mocno skręconej gazowni w trasie spaliła mi 12 litrów. Trasa wyjątkowo płynna i równomierna. Prędkość utrzymywana praktycznie przez cały czas to 85-90 km/h. Auto mogło by pojechać szybciej, ale już słychać, że ponad te prędkości auto już nie lubi być rozpędzane. Czy to optymalna prędkość przelotowa? Jak inni jeżdżą w trasie?

Miasto... Temat na razie nie zbadany do końca, zbyt duże rozbieżności żeby mówić o konkretach. Parownik na początku trochę szalał i spalanie wahało się w przedziale 13-15l/100km. I znów pytanie, czy to dużo, czy mało?

Może odważę się któregoś dnia zrobić pare set kilometrów i zobaczę czy to wina gazowni?

Wiem na pewno, że przy najbliższej okazji zamówię od Ciebie rosyjski mikser, bo w tym może leżeć duży problem moim zdaniem.

Awatar użytkownika
escorciarz
Posty: 377
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia biegow !

Post autor: escorciarz » sob sie 03, 2013 10:21 pm

Zamów sobie mechanizm odłączający przedni napęd. Wtedy spalanie z pewnością się obniży. Jeśli dobrze pamiętam z forum niva4x4.ru, to dźwignia reduktora ma wtedy nadal 3 stopnie, ale zamiast luzu jest pozycja - napęd na tył.
http://www.niva-lada4x4.ru/shop/product ... ts_id=2837

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia biegow !

Post autor: górni$ » sob sie 03, 2013 10:26 pm

Z tego co gdzieś kiedyś słyszałem/czytałem odłączenie jednego napędu zmniejszy spalanie nie więcej niż litr....
Można zdjąć jeden wał i zobaczyć, ale coś czuję, że rewelacji nie będzie.

Ale co do samego działania, nie wygląda to tak, że wstawia się to zamiast blokady międzyosiowej?

I jeśli miałbym coś wsadzić za ok 1000 zł do Nivki, to prędzej byłby to samoblok niż takie ustrojstwo :)12

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia biegow !

Post autor: kb-autostyle » ndz sie 04, 2013 8:54 am

odłączenie przedniego mostu zmniejsza jego zużycie (brak naprężeń), ułatwia manewrowanie po asfaltach i generalnie jazdę po asfalcie, przy bywa dynamiki. Ale spalanie niewiele się zmniejsza ( w tym celu stosować odłączenie przodu nie warto) ponieważ półosie, reduktor mostu i wał i tak się kręci będąc napędzany od kół - opór (tarcie) w dalszym ciągu zabiera moc.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: Skrzynia biegow !

Post autor: dandan » pn sie 05, 2013 7:16 pm

Oto moje,subiektywne uwagi na podstawie wielu lat w różnych Nivach: :wink:
kb-autostyle pisze:polonez jest głośny, szumiący i nietrwały, ja bym nie zakladał.
trzeba ciąć tunel i zawieszeni skrzyni trochę inne (tutaj nie pamietam o co chodziło)

chcesz ekonomii zmień przełożenie w mostach na 3,9.
Skrzynia Poloneza głośna,szumiąca i nietrwała - nie potwierdzam.Jest normalna,dobrze chodzi,nie gubi oleju.Ma fajniejszy wsteczny od Łady. Jak kupimy używany szrot,często od Trucka,którego traktuje się jak Jelcza,wtedy będzie głośna i nietrwała.
Trzeba ciąć tunel,przerobić zawieszenie skrzyni. Prawda.Jest trochę modzenia.
Przy oryginalnym silniku pewnie bym pozostał przy ori skrzyni.
kb-autostyle pisze:odłączenie przedniego mostu zmniejsza jego zużycie (brak naprężeń), ułatwia manewrowanie po asfaltach i generalnie jazdę po asfalcie, przy bywa dynamiki. Ale spalanie niewiele się zmniejsza ( w tym celu stosować odłączenie przodu nie warto) ponieważ półosie, reduktor mostu i wał i tak się kręci będąc napędzany od kół - opór (tarcie) w dalszym ciągu zabiera moc.
Odłączenie mostu zmniejszy jego zużycie - prawda.
Natomiast odłączenie przedniego wału powoduje zanik wyrównoważenia wahliwie zamocowanego reduktora.Jest on wtedy targany przez sam tył,dostają poduszki,przegub homokinetyczny lub krzyżak ze sprzęgłem gumowym oraz wałki skrzyni i reduktora.
Teoretycznie tył się bardziej też zużywa,bo przeniesienie napędu jest nie 50/50 a 0/100. :roll:

Ułatwia manewrowanie,przybywa dynamiki.Nie potwierdzam.Staje się po prostu nadsterowny.
Fajnie prowadzi się gazem tył poza asfaltami.
Spalanie niewiele się zmniejsza.Prawda.Niewiele lub wcale.

W sumie odłączać się nie opłaca,bo i tak cała sieczkarnia się dalej kręci.
Chyba,że spowodujemy toczenie się przodu na samych łożyskach,z nieruchomym wałem,półosiami i przekładnią mostu.Ustabilizować dodatkowo wzdłużnie reduktor.
Wypada jednak policzyć,po ilu kilometrach bezawaryjnej jazdy taki fachowy tuning się ekonomicznie zwróci.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Skrzynia biegow !

Post autor: Janusz73 » pn sie 05, 2013 8:06 pm

Popieram wypowiedż Dandana.

KJedynak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: ndz lip 21, 2013 4:31 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Skrzynia biegow !

Post autor: KJedynak » wt sie 06, 2013 9:14 am

kb-autostyle pisze:polonez jest głośny, szumiący i nietrwały, ja bym nie zakladał.
trzeba ciąć tunel i zawieszeni skrzyni trochę inne (tutaj nie pamietam o co chodziło)

chcesz ekonomii zmień przełożenie w mostach na 3,9.



Ja pytałem o skrzynie a nie o ekonomię, a teraz jest ciagle temat spalania :D
W terenie i tak spalanie spada na ostatnie miejsce :D

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia biegow !

Post autor: kb-autostyle » wt sie 06, 2013 9:59 am

4 i 5 praktycznie zamienne, modyfikacje minimalne.

artykuł w j. rosyjskim: http://www.zr.ru/articles/39134

1. W społeczności rosyjskiej za najmocniejszą (+ testy gazety "зв рулём") skrzynia 4-ka z 2101.

2. Z 2106 (ona i 2121) 4-biegowa. Najszybszy, stawiana na motorach na 2106 z motorem 1,6 i 2121 z 1,6. Wariant z 2106 różnitylko brakiem wyjścia na napęd linki prędkościomierza (w 2121 stawia się zaślepka).

3. Waz 2105, 4-biegowa. Inne przełożenia.

4. 2107, 5-biegowa. To samo co 2105 + 5 przełożenie (nadbieg).

5. Z 21213, 5-biegowa. Róznica z 2107, tylk ozaślepką w meijsce reduktora napędu prędkościomierza.

6. 2123, 5-biegowa, różni się od 21213 przełożeniem na 5 biegu i przełożeniem na wstecznym oraz drążkiem wyboru biegów.
Ostatnio zmieniony wt sie 27, 2013 6:37 am przez kb-autostyle, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
idźzaksiężycem
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn sie 27, 2012 7:58 pm

Re: Skrzynia biegow !

Post autor: idźzaksiężycem » pn sie 26, 2013 5:24 am

Jeśli temat skrzyni aktualny, daj znać na priv, mogę mieć dla Ciebie 4kę albo 5kę, jak tam wolisz :wink:
"lepiej jechać autem za 3 tys. na 100%,
niż autem za 100 tys. na 3%"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości