Szarpanie Nivy tyłem

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Szarpanie Nivy tyłem

Post autor: górni$ » sob sie 03, 2013 11:05 am

Wakacje jak to wakacje, nowe tereny i nowe miejsca do ćwiczenia głupoty :D
Ostatnio badałem głębokość pobliskiego rowu, co dla Nivki okazało się nie lada wyzwaniem...
Obrazek
Skończyło się to dla niej niezbyt dobrze, gdyż...
Obrazek
Zderzak wystąpił z wnioskiem o eksmisję :D

Niby nic się w aucie nie stało bo zderzak wyrwało z racji przegnitych rur, ale ich brak pokazał jak słaby jest stan ostanich 15-20 cm podłużnic w moim sprzęcie.

Lokalny rzeźbiarz-spawacz z doświadczeniem w spawaniu zmot wymyślił, co by uspawać brakujące części podłużnic, a na ich końcu wstawić duży profil (ok 10x5x2) pod pasem tylnym i dopiero to tego przykręcić zderzak.

Temat szarpania Nivy przodem był już poruszany, a z tyłem jeszcze chyba nic nie było. W takim razie, co można by wymyślić z tyłem? Chcę to pospawać, a za jedną robotą można by to zrobić już na porządnie.

Podłużnica u mnie wygląda tak
Obrazek
Agonia straszna, ale jeszcze udawało się szarpać :D

Czekam na porady ;)

Awatar użytkownika
Wojt@s
Posty: 370
Rejestracja: wt mar 04, 2008 1:40 pm
Lokalizacja: Łódź/Pabianice

Re: Szarpanie Nivy tyłem

Post autor: Wojt@s » sob sie 03, 2013 7:01 pm

Karwa zrób ten lift bo usiadłeś na podłodze :)21

Co do podłużnic wstawić nowe, bo reanimowanie tego co masz jest bez sensu, moja może służyć jako wzór bo z tyłu mam idealne :)13
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Szarpanie Nivy tyłem

Post autor: suzi4WD » sob sie 03, 2013 7:16 pm

górni$ pisze:Czekam na porady
:)16
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie Nivy tyłem

Post autor: górni$ » sob sie 03, 2013 7:58 pm

Wojt@s pisze:Karwa zrób ten lift bo usiadłeś na podłodze :)21

Co do podłużnic wstawić nowe, bo reanimowanie tego co masz jest bez sensu, moja może służyć jako wzór bo z tyłu mam idealne :)13
Całe nowe?
Ja rozumiem, że rzeźba w g.... jest g. warta, ale tutaj moim zdaniem wystarczy wstawić nowe od ostatniego przełamania do końca. Wystarczy, żeby wyciąć wszystko co ma już swój przebieg z bezpiecznym marginesem. Myślałem, że może dalej jest zjedzone i trzyma się na bitexie, ale otłukłem i wszystko trzyma się (chyba) jak powinno.

Lift-jak najbardziej :)21 Po powrocie do domu na pewno ta kwestia będzie traktowana priorytetowo.
suzi4WD pisze:
górni$ pisze:Czekam na porady
:)16
Ok, zabrzmiało jak na zapytaj.onet.pl, ale chciałem poznać znanie i pomysły innych. O wzmocnieniu i szarpaniu przodem dyskusja już była, a o tyle bynajmniej ja nic nie znalazłem.
Wiem, że wystarczy pospawać to co jest tak jak być powinno i będzie jakoś trzymać, ale korzystając z okazji chciałem zrobić to raz a porządnie. Dwa razy utopiłem Nivę i dwa razy musiałem ją szarpać do tyłu-ciągając do przodu topił bym jeszcze bardziej :)13

Awatar użytkownika
Wojt@s
Posty: 370
Rejestracja: wt mar 04, 2008 1:40 pm
Lokalizacja: Łódź/Pabianice

Re: Szarpanie Nivy tyłem

Post autor: Wojt@s » sob sie 03, 2013 9:53 pm

Ja bym wstawiał nowe od poprzecznej podłużnicy pod bagażnikiem do tyłu nowe, jak coś materiału mi zostało, tylko karwa niva Ci przytyje. :)21
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''

Awatar użytkownika
escorciarz
Posty: 377
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie Nivy tyłem

Post autor: escorciarz » sob sie 03, 2013 10:13 pm

Zrób to porządnie i będziesz zadowolony. Ja na fabrycznych jeszcze podłużnicach szarpałem o wiele cięższe auta i sam byłem wyciągany z różnych błotnych opresji do tyłu i do tej pory jest OK. Lift koniecznie. Wojtek, kończ waść tę swoją Tajgę i ruszamy na testy. Ty musisz przetestować swoje cacko, ja nowe przełożenie w reduktorze, a i Górnis pewnie chętnie dołączy :)

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie Nivy tyłem

Post autor: górni$ » sob sie 03, 2013 10:22 pm

Czyli zrobić to co jest na porządnie i nic nie dokładać?
Podłużnic dalej nie ma po co ruszać, są zaskakująco dobre[pewnie już spawane :> ](patrząc na końcówki to wręcz idealne).
Wojtkowi to pewnie jeszcze trochę zejdzie, ale nie zmienia to faktu, że można by ustalić jakieś wspólne jeżdżenie; żeby Wojt@s miał motywację do roboty, Escorciarz możliwość testów z Radziecką asekuracją :)21, a ja w końcu przetestował swojego parcha.... No i żeby mnie naszło na jakieś motanie maszyny :)12

Awatar użytkownika
Wojt@s
Posty: 370
Rejestracja: wt mar 04, 2008 1:40 pm
Lokalizacja: Łódź/Pabianice

Re: Szarpanie Nivy tyłem

Post autor: Wojt@s » ndz sie 04, 2013 11:07 am

Zrób to porządnie i będziesz zadowolony. Ja na fabrycznych jeszcze podłużnicach szarpałem o wiele cięższe auta i sam byłem wyciągany z różnych błotnych opresji do tyłu i do tej pory jest OK. Lift koniecznie. Wojtek, kończ waść tę swoją Tajgę i ruszamy na testy. Ty musisz przetestować swoje cacko, ja nowe przełożenie w reduktorze, a i Górnis pewnie chętnie dołączy :)
Ogólnie to oprócz nivki stoi jeszcze kolejny jeep, ale ten akurat jeździ :)21 a nivka z braku czasu bo remont chałupy za bardzo się nie posunęła do przodu :)21
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''

dzu33
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pt lut 01, 2013 1:08 pm
Lokalizacja: poznań

Re: Szarpanie Nivy tyłem

Post autor: dzu33 » ndz sie 04, 2013 2:57 pm


górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie Nivy tyłem

Post autor: górni$ » ndz sie 04, 2013 5:59 pm

dzu33 pisze:http://www.oponytanio.pl/cgi-bin/rshop. ... p=R-227472
co powiecie na to??????
Nie ten temat :)12
Co do samych opon nie mam pojęcia, ale słyszałem że Nankang nie wyprodukowany w Chinach jest ok (nie pamiętam w jakim innym kraju dokładnie produkuje Nankang)

Awatar użytkownika
escorciarz
Posty: 377
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie Nivy tyłem

Post autor: escorciarz » wt sie 06, 2013 9:42 pm

Wojt@s pisze:
Ogólnie to oprócz nivki stoi jeszcze kolejny jeep, ale ten akurat jeździ :)21 a nivka z braku czasu bo remont chałupy za bardzo się nie posunęła do przodu :)21
No to czekamy na trochę deszczu i jedziemy. Górnis chętny?

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie Nivy tyłem

Post autor: górni$ » wt sie 06, 2013 10:27 pm

escorciarz pisze:
Wojt@s pisze:
Ogólnie to oprócz nivki stoi jeszcze kolejny jeep, ale ten akurat jeździ :)21 a nivka z braku czasu bo remont chałupy za bardzo się nie posunęła do przodu :)21
No to czekamy na trochę deszczu i jedziemy. Górnis chętny?
Jak tylko wrócę(około tygodnia) i uspawam tylny zderzak(chodź i bez tego można żyć :D), to jak najbardziej!

Awatar użytkownika
escorciarz
Posty: 377
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie Nivy tyłem

Post autor: escorciarz » sob sie 10, 2013 9:10 pm

górni$ pisze:
escorciarz pisze:
Wojt@s pisze:
Ogólnie to oprócz nivki stoi jeszcze kolejny jeep, ale ten akurat jeździ :)21 a nivka z braku czasu bo remont chałupy za bardzo się nie posunęła do przodu :)21
No to czekamy na trochę deszczu i jedziemy. Górnis chętny?
Jak tylko wrócę(około tygodnia) i uspawam tylny zderzak(chodź i bez tego można żyć :D), to jak najbardziej!
Ok. Spiszemy się na PW.

Maciej-Niva
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pn gru 31, 2012 10:28 pm
Lokalizacja: Poddębice woj.łódzkie

Re: Szarpanie Nivy tyłem

Post autor: Maciej-Niva » pn sie 12, 2013 9:44 pm

Oj,nie szanujemy Nivki,nie szanujemy.
Nivą trzeba jeździć dostojnie i napawać się każdym kilometrem po bezdrożach. :D
Przynajmniej jak tak robię. :wink:
Powodzenia w przeskakiwaniu rowków. :)2

Maciej-Niva
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pn gru 31, 2012 10:28 pm
Lokalizacja: Poddębice woj.łódzkie

Re: Szarpanie Nivy tyłem

Post autor: Maciej-Niva » pn sie 12, 2013 9:52 pm

dzu33 pisze:http://www.oponytanio.pl/cgi-bin/rshop. ... p=R-227472
co powiecie na to??????

Witam.
Ja kupiłem do swojej Yokohamy Geolandar AT g012 i w sumie jestem zadowolony aczkolwiek dużo Nivą nie jeżdżę.
Trochę już opisywałem na forum o tych oponach.
Tak patrząc na te które tu pokazałeś to spróbuj porównać je do rosyjskich opon Kama.

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie Nivy tyłem

Post autor: górni$ » czw lis 28, 2013 6:08 pm

Trochę się zeszło, ale nareszcie migomat odpalony na tył :D

Podłużnice już porobione, teraz został temat samego zderzaka.
Zamiast oryginalnych rur wybadałem rury średnicy 48 o ściance 3,2, dłuższe niż oryginały i przykręcone dodatkowo w drugim miejscu w podłużnicy. Chyba takie starczą?

Podpowiedzcie mi, co można wymyśleć z samym zderzakiem i uchwytami do holowania (szarpania) w nim?
Tak myślałem wsadzić w środek zderzaka ceownik i do niego przykręcić jakieś uchwyty(uchwyt?) do holowania.
Macie jakieś pomysły z czego/jak zrobić takie solidne uchwyty? Założyć jeden centralnie, czy dwa na bokach przy/na mocowaniu rur?
Dobrze by było, żeby podczas szarpania obciążenie rozeszło się na obie podłużnice.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość