Nieszczelność w skrzyni biegów

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

RobertZd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 06, 2013 6:58 pm
Lokalizacja: podlaskie

Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: RobertZd » wt sie 20, 2013 5:31 pm

Jest to mój pierwszy post i niniejszym wszystkich serdecznie witam. Posiadam Nive z 2005r 1.7 od miesiąca. Problem dotyczy skrzyni biegów. Zaniepokojony głośnymi dźwiękami wydobywającymi się ze skrzynki na jeździe na drugim biegu postanowiłem sprawdzić czy jest tam olej. Po odkręceniu korka spustowego spłynęło zaledwie może 100ml. Z wielkim trudem odkręciłem korek (zwany chyba przelewowy) umieszczony wyżej, niestety podając rurką i strzykawką za nic nie udało się tamtędy wlać, wszystko wypływało. Z kabiny po odkręceniu lewarka miałem już dobry dostęp by zalać brakujący olej. Niestety po zalaniu wszystko zaczęło mi przeciekać u dołu skrzyni od strony reduktora. Nie widać tam żadnego pęknięcia, nie jest ten przeciek raczej też w miejscu wyjścia napędu na reduktor (pewnie tam jest jakiś symering) tylko jakby poniżej w miejscu przykręcenia skrzyni do wspornika. Miał ktoś z Was takie problemy, wdzięczny będę za pomoc. Robert

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: Janusz73 » wt sie 20, 2013 10:48 pm

Najlepiej zrobisz jak odkrecisz podpore skrzyni i wtedy bedziesz widział dokładnie skad jest przeciek.Podeprzyj skrzynie przed sama podporą (nie za pokrywe w której jest korek spustowy) i odkręć podpore.Potem przykręcjac staraj sie dokręcić ją w takim samym położeniu jak była,mam na myśli cztery nakretki M8.Dziwi mnie,że olej wycieka z niej jak z garnka z dziurawym dnem,mam taka samą skrzynie ale nie pamietam czy w tylnej jej części jest jakaś zaślepka,czy szpilki od poduszki są przelotowe,naprawde nie pamietam i nie będe zgadywał,a podpora zasłania dojście do tylnej pokrywy skrzyni biegów.Dlaczego nie mogłeś wlać oleju przez otwór kontrolno-wlewowy?On jest od strony przedniego wału (klucz 17mm),wał utrudnia do niego dostep ale dobra strzykawka i wężyk i da się rade. :wink:

RobertZd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 06, 2013 6:58 pm
Lokalizacja: podlaskie

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: RobertZd » śr sie 21, 2013 7:32 am

Dzięki za odpowiedź! Jest w tej części skrzyni chyba jakaś zaślepka, palcem pod podporą wyczuć można jakby jakieś plastikowe denko czy coś takiego, nie jest to przymocowane lata luzem i położenie tego czegoś ma wpływ na intensywność wycieku. A leci dosłownie jak z dziurawego garnka, po godzinie raczej wszystko wycieknie. Dziwię się, że tylko dwójka była głośna jak jeździłem bez smarowania w skrzyni, na innych przełożeniach nic nie było słychać (po próbie jazdy z chwilowo pełną skrzynią ucichła też i ta dwójka)! Korek wylewowy i ten kontrolny u mnie jest na imbusa, stalowy i mniejszy służy do wylewu i aluminiowy i trochę większy kontrolny (to ten przez który nie mogłem wcisnąć oleju, coś tam wewnątrz skutecznie zasłaniało, pewnie udałoby się to gdybym nive na bok przewrócił:)). Być może jest jeszcze jakiś typowo wlewowy ale go nie zlokalizowałem. W przedniej części na górze skrzyni tylko taki dzyndzel jakby bezpiecznik ciśnienia (zawór bezpieczeństwa), taki sam na górze skrzynki reduktora jest, miałoby to byś korkiem zalewowym?

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: Krzysiek-74 » śr sie 21, 2013 11:23 am

RobertZd pisze: W przedniej części na górze skrzyni tylko taki dzyndzel jakby bezpiecznik ciśnienia (zawór bezpieczeństwa), taki sam na górze skrzynki reduktora jest, miałoby to byś korkiem zalewowym?
Te "dzyndzle" to odpowietrzniki. Ja oleum wlewałem, przez korek "po prawej stronie".
Czy na imbusa, czy na "kwadrat" nie pamiętam.
Ale faktycznie olej trzeba jakąś sprytną pompką do oleju, lub strzykawą zapodawać.

Jarcun07
 
 
Posty: 117
Rejestracja: ndz sty 23, 2011 1:48 pm
Lokalizacja: Elbląg

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: Jarcun07 » śr sie 21, 2013 11:43 am

Olej do skrzyni można wlać górą odkręcając tunel środkowy. Dobrze jest wlać 2 setki więcej,piąty bieg dłużej wytrzyma.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: Janusz73 » śr sie 21, 2013 11:44 am

RobertZd.Wewnątrz skrzyni nic nie zasłania otworu kontrolno-wlewowego,a on znajduje się od strony wału do przedniego mostu i powinien być ten korek na klucz 17mm.Spust jest na imbus 13mm.RobertZd,czy Ty masz na pewno skrzynie oryginał?Nie polonezowską "piątke"?W polonezowskiej wlew był na imbus (oczywiście mógł ktoś zamienić korki) i dodatkowo w tylnej części skrzyni był korek spustu oleju na kluczyk 8mm.Coś mi świta że w polonezowskiej piątce występuje duży kapsel od łożyska wałka pośredniego.Jeszcze zapytam jaki masz włacznik od swiateł cofania,w Nivie (oryginał 5) jest to duży włacznik wkręcony własnie w tylną obudowe skrzyni i wkręcony jest tak z boku,do dołu.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: Janusz73 » śr sie 21, 2013 12:46 pm

Aż wszedłem z latarką pod swoją Nive i faktycznie jest jakaś zaślepka z gumy.Robert nie zgubiłeś jej dlatego,że mocowanie poduszki ją zasłania.Po odkręceniu podpory i poduszki będziesz miał do niej dobry dostęp.Czyżby brak materiałów zmusił fabryke Nivy do robienia zaślepek ze starych gumofilców?Dobrze wiedzieć,że to może być słaby punkt skrzyni i olej można zgubić w kilka minut.Robert napisz co za nią jest,za tą gumą.Odrazu łożysko,czy może jeszcze metalowy kapsel.

RobertZd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 06, 2013 6:58 pm
Lokalizacja: podlaskie

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: RobertZd » śr sie 21, 2013 2:36 pm

Raczej mam ładowską skrzynię, korek spustowy jest w środkowej części obudowy i wajcha biegów też ładowska, jej konstrukcja taka jak na schematach. Ale ten korek kontrolny to od strony obudowy jest a nie od strony wału (może dlatego coś go w środku zasłania uniemożliwiając wlanie oleju). Na to wygląda, że te skrzynki mogą znacznie się różnić między sobą. Umówiłem się już z majstrem (ale dopiero za tydzień) bo sam chyba tego nie ogarnę, między innymi przez brak kanału, leżąc pod nivką dużo nie można zdziałać. Boję się trochę tą podporę odkręcać leżąc pod skrzynią:) Jak coś się wyjaśni w temacie to dam Wam znać co było. Na razie wielkie dzięki za odpowiedzi.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: Janusz73 » śr sie 21, 2013 3:12 pm

Robert,a co powiesz jak w Nivie wymieniałem sprzęgło na sciernisku?Da sie bez kanału dużo zrobić w Nivie.Odkręcając podpore skrzyni nic się nie stanie,ona nie opadnie bo będzie sie trzymała na przegubie skrzynia-reduktor,a w celu żeby tego przegubu nie naprężać właśnie proponuje podparcie skrzyni.Zrobisz to sam,tylko dlaczego ta zaślepka wyskoczyła,tego nie moge zrozumieć i nigdzie w necie jej nie moge znależć jako część zamienna.Z tym korkiem to też mam znak zapytania-u mnie on jest na bocznej powierzchni skrzyni,od strony wału.Dosłownie trzy centymetry powyżej jej dna.Coś mi mówi że dopiero w najnowszych Nivach "M" korek przeniesiono na drugą strone skrzyni co znacznie ułatwia dostęp.Jarcun dobrze pisze-troche więcej oleju wydłuża żywotność piątego biegu i nie tylko jego.

RobertZd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 06, 2013 6:58 pm
Lokalizacja: podlaskie

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: RobertZd » czw sie 22, 2013 5:58 pm

Zrobiłem jak radziliście. Podparłem skrzynię, odkręciłem podporę, musiałem też rozpiąć wał aby ją wybrać, potem odkręciłem część skrzynki wraz z taką gumową poduszką która wchodzi do podpory. To do czego doszedłem widać na zdjęciach, linki do nich na dole. Jest tam klapka (jakaś ebonitowa czy z bakelitu), latała ona u mnie luzem i stąd wypływał olej. Pod nią jest pierścień segera i łożysko wałeczkowe niekryte. Wyczyściłem i odtłuściłem całe te gniazdo, ten dekielek posmarowałem silikonem i wcisnąłem (dosyć dokładnie jest tam ono spasowane). Jutro zaleję olej, poczekam aż silikon zaschnie. Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale nic innego nie wymyślałem, najwyżej cała robota psu na budę...

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw sie 22, 2013 6:53 pm przez RobertZd, łącznie zmieniany 2 razy.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: Janusz73 » czw sie 22, 2013 6:09 pm

Pudło nie otwiera mi zdjęć.Mówiłem,że dasz rade.Powinno być ok tylko trzeba było dać silikon który wiąże z dostępem powietrza,bo silikony mozna podzielić na dwie grupy,jedne które wiążą z dostępem powietrza i drugie które stygną dopiero bez dostępu powietrza.Te dwie grupy się jakoś nazywają ale nie pamiętam jak.Czyli oprócz tej zaślepki tam nic nie ma-za nią odrazu jest łożysko.

RobertZd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 06, 2013 6:58 pm
Lokalizacja: podlaskie

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: RobertZd » czw sie 22, 2013 6:18 pm

Tak jest tylko łożysko a przed nim ten pierścień segera (chyba tak to się nazywa). Dałem silikon taki na uszczelki czerwony K2 do temperatury 350st C. Taki pod ręką miałem akurat. Do skrzyni może być zwykły Hipol? Na taki wymieniłem dzisiaj w skrzynce rozdzielczej i mostach.

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: Krzysiek-74 » czw sie 22, 2013 6:23 pm

Janusz73 pisze:... stygną dopiero bez dostępu powietrza.
Te są z grupy tzw. anaerobowych.

Dobrze, że Janusz tutaj często zagląda, bo z radami - dobrymi :)2 - byłoby krucho. Bardzo nawet :o :)21

Aż strach pomyśleć, co za rok/dwa - się będzie działo ?? Chyba tylko "zdjęcia naszych nivek" będą miały jakąś frekwencję :wink:

RobertZd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 06, 2013 6:58 pm
Lokalizacja: podlaskie

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: RobertZd » czw sie 22, 2013 6:28 pm

Zmieniłem adresy zdjęć. Powinno teraz działać. Wielkie dzięki Wam za pomoc, jeszcze pewnie nieraz wam głowę będę zawracał:)

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: Janusz73 » czw sie 22, 2013 8:25 pm

Krzysiek-74 ale mnie podbudowałeś,aż sie wzruszyłem.Dziekuje.RobertZd teraz widać wszystko jasno i wyrażnie.Dziwne jest to rozwiązanie z taką zaślepką,nie lepszy by był kapsel metalowy?O olejach do skrzyni było duzo pisane-zwykły,mineralny Hipol 15-F moze troche utrudniać zmiane biegów w okresie mrozów,ja wszystkie przekładnie napełniłem Hipolem półsyntetycznym i jest OK.Jak masz wszystko szczelne mozesz napełnić Mobilem SHC pełnosyntetycznym.

RobertZd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 06, 2013 6:58 pm
Lokalizacja: podlaskie

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: RobertZd » sob sie 24, 2013 6:41 pm

Skrzynia chyba jednak się uszczelniła, dzisiaj trochę pojeździłem i nie zauważyłem przecieków. Wymieniłem jeszcze dzisiaj chłodnicę bo poprzednia ciekła, zalałem nowy płyn chłodniczy, wymieniłem olej w silniku też. Pojeździłem wszystko było jakby ok, fajnie skrzynia cicho chodziła jak to z olejem. Po kilku godzinach chciałem odpalić i zaczęło się.... Nie odpala :)11 Wcześniej zauważyłem, że na benzynie miała bardzo niskie obroty (oczywiście wtedy jak zagrzana), coś około 300-400obr/min. Na gazie jak przechodziła miała trochę więcej coś 500-600. Zauważyłem też, że po przekręceniu kluczyka nie zawsze załączało pompkę paliwa, nie było tego ładowania paliwa przed startem. Nie wiem czy tak jest we wszystkich nivach, czy coś nie tak. W innych autach chyba jest tak, że po ponownym przekręceniu kluczyka za każdym razem słychać przez chwilę zadziałanie pompy paliwowej...Przez ostatni miesiąc jakoś tam paliła a teraz...czy to przez moje naprawy (ale w tych sprawach nie ingerowałem przecież) czy zbieg okoliczności i coś siadło. Sprawdzałem (bo może zaśniedziałe) różne wtyczki, styki, bezpieczniki, przekaźniki, odłączałem akumulator, odpinałem kompa celem (może) resetu i dupa. Świece suche, nie są zalane. Może coś z tą pompką paliwową? Sorki, że znowu Wam gitarę zawracam, może coś doradzicie?

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: Janusz73 » ndz sie 25, 2013 7:17 am

RobertZd,Twoja Niva to 1.7Mpi?Obroty rzędu 300-400 to już szarpie silnikiem.A nie zapaliła się lampka diagnostyki silnika w liczniku?Nie odłaczaj wtyczek elektrycznych od wtrysku i zapłonu przy podłaczonym akumulatorze,bo możesz narobić sobie kłopotów,a faktycznie odłączenie akumulatora resetuje komputer jednak po podłączeniu akumulatora trzeba włączyć zapłon i odczekać około 30sekund przed uruchomieniem rozrusznika.W 1.7MPi z odpowietrzaniem układu chłodzenia jest mały "myk"-napełniasz chłodnice i poziom płynu jest już prawie pod samym korkiem,a jak zaczniesz powolutku wlewać płyn to wejdzie jeszcze do niej przeszło litr płynu.Może żle ją odpowietrzyłeś?1.7MPi jest odporny na gaz ale moja rada jest taka,żeby unikać wyłączania nagrzanego silnika na gazie,ja zawsze zapalam i gasze silnik na benzynie.Nie wiem co mogło się stać,może czujnik od temperatury uszkodziłeś w jakiś sposób?On jest za kołem pasowym pompy wody.W 1.7MPi jest on na dwa piny.Może przy wymianie chłodnicy uderzyłeś w czujnik położenia wału-to ten przy kole pasowym silnika,ale prawdopodobnie uszkadzając go silnik by nie odpalił.Będe przy swojej Nivie to sprawdze czy za każdym przekręceniem kluczyka włącza sie pompa benzyny ale chyba nie,chyba pomiędzy włączeniami zapłonu musi minąć troche czasu żeby pompa zadziałała,bo tak raz za razem chyba ona się nie włącza.Wszystkie bezpieczniki w skrzynce z nalepką silnika są ok?

RobertZd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 06, 2013 6:58 pm
Lokalizacja: podlaskie

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: RobertZd » ndz sie 25, 2013 7:31 pm

W dowodzie i książce auta mam 1,7i, ale może to mpi, nawet nie wiem czym się to różni. Jak przekręcam na zapłon to mam tylko lampkę ładowania, nawet lampki smarowania nie ma (pewnie jest tylko nie działa), gdy kręcę rozrusznikiem wtedy zapala się też ta z wykrzyknikiem. Chłodnicę tak odpowietrzałem jak napisałeś, dolewał potem jeszcze do chłodnicy płynu. Delikatnie i bez większych komplikacji udało się to chłodnicę wymienić i raczej czujników przy tym nie uszkodziłem. Bezpieczniki sprawdzałem i wszystkie są ok, te w kabinie po lewej stronie nisko (w dwóch skrzynkach), chyba, że jeszcze gdzieś są jakieś.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: Janusz73 » ndz sie 25, 2013 8:19 pm

RobertZd,może sie myle ale 2005 rok to raczej MPi i to nic,ze na tylnej klapie jest emblemat 1.7i.Ten silnik charakteryzuje sie dużym aluminiowym kolektorem ssącym i obudowe filtra powietrza ma prostokątną z długim,gumowym przewodem powietrznym obudowa-kolektor ssący.Na pewno w ten przewód koło samego zbiorniczka wyrównawczego masz wpięty mixer od LPG.Dodam jeszcze,że między tym kolektorem,a pokrywą zaworów znajdziesz cztery wtryskiwacze benzyny.Silnik 1.7i (jednopunkt)ma okrągły filtr powietrza tzw.patelnie.W mojej MPi po włączeniu zapłonu palą się kontrolki czerwone ładowania i smarowania oraz żółta z symbolem silnika czyli autodiagnostyki silnika.Nie wiem co to za kontrolka z wykrzyknikiem zapala się u Ciebie,to nie ta sama co ręczny i niski poziom płynu hamulcowego?RobertZd polecam strone htp;/www.autoprospect.ru/vaz 21213-21214 Niva tam będziesz wiedział jaki masz silnik.

RobertZd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 06, 2013 6:58 pm
Lokalizacja: podlaskie

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: RobertZd » ndz sie 25, 2013 8:37 pm

Nie wiedziałem co oznaczenia symbolizują mpi i samo i. W takim razie to mpi bo to wielopunktowy wtrysk. Te cechy budowy który wymieniłeś w silniku są oczywiście i w moim. To jednak coś namieszane i z kontrolkami mam bo u mnie tylko kontrolka ładowania przy przekręconym kluczyku świeci. Zauważyłem to przy wymianie oleju, że brak kontrolki (działającej) smarowania silnika.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: Janusz73 » pn sie 26, 2013 5:05 am

RobertZd czyli nie pozostaje nic innego jak wymontować licznik i sprawdzić wszystkie żaróweczki.Wymontowanie licznika jest proste tylko troche mało miejsca na odkręcenie linki predkościomierza.Jak wymienisz żarówki to wtedy zobaczymy co dalej.Kontrolka smarowania to sprawa priorytetowa i ona musi działać,jeżeli to nie kontrolka to czujnik smarowania znajduje sie pod czwartą świecą,dużo niżej pod nią.Ściagnij z niego przewód i przytknij do masy,jeżeli kontrolka się zaświeci po włączeniu zapłonu to znak że uszkodzony jest czujnik.Co do kontrolki diagnostyki silnika CE ona też musi działać.Niva z silnikiem 1.7MPi jak jest wszystko sprawne to pali czy to w mrozy,czy gorąca dosłownie na dotyk kluczyka,jeszcze proponuje Ci sprawdzić szczelność przewodu z obudowy filtra do kolektora-to połaczenie musi być idealnie szczelne.Przepływomierz jest przy obudowie filtra i jak połaczenie obudowa filtra-kolektor jest nieszczelne to praca i uruchomienie silnika szwankuje.
Ostatnio zmieniony pn sie 26, 2013 5:15 am przez Janusz73, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
idźzaksiężycem
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn sie 27, 2012 7:58 pm

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: idźzaksiężycem » pn sie 26, 2013 5:15 am

RobertZd pisze: czy zbieg okoliczności i coś siadło
powiedziałbym że w tym aucie to normalne :wink:
Niva ma być zawsze półżywa, ale nigdy martwa. Co do obrotów skontroluj sondę i stan tłumika, do świec także zajrzeć nie zaszkodzi...
"lepiej jechać autem za 3 tys. na 100%,
niż autem za 100 tys. na 3%"

RobertZd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 06, 2013 6:58 pm
Lokalizacja: podlaskie

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: RobertZd » wt sie 27, 2013 5:38 pm

Przez ostatnie dwa dni nie miałem czasu zaglądać do Nivy. Dzisiaj jak gdyby nigdy nic odpaliła i teraz normalnie odpala. Nie wiem co było :evil: Obudowę filtra faktycznie odkręcałem, posprawdzałem dociski pierścieni na połączeniach z kolektorem i niektóre dokręciłem (ale to zrobiłem już po odpaleniu). Zabrałem się za kontrolki, kilka brakuje tam oprawek z żarówkami (można je gdzieś kupić?), między innymi od serwisu, po przełożeniu innej i tak serwis nie świeci. Po przyłożeniu przewodu do masy od czujnika oleju kontrolka świeci od smarowania, muszę kupić i wymienić czujnik. Uruchomiłem też kontrolkę rezerwy i zauważyłem dziwną rzecz, mianowicie przy wskazaniu wskazówki napełnienia zbiornika paliwa na 1/2 kontrolka rezerwy już świeci. Dolałem 10l paliwa, wskazówka zbiornika na 3/4 skoczyła a dopiero rezerwa zgasła. Chociaż dalej na zakrętach się zapala i gaśnie. Pewnie też ta wskazówka od ilości paliwa w baku cyrki pokazuje. Nie mam pojęcia co zrobić z kontrolką serwisu (obrazek silnika), pierwsza kontrolka u mnie na desce po lewej. To już chyba wyższa szkoła jazdy żeby za nią się zabierać, może gdzieś w sofcie kompa jest odłączona. Nie mam jak na razie możliwości podłączenia interfejsu i obadania co w kompie jest. Zauważyłem jeszcze, że mam luz na drążkach kierowniczych i wyszło, że jest na wsporniku układu kierowniczego (tak tą część znalazłem nazwano w sklepach internetowych), czeka mnie wymiana tego. Wkurza mnie jeszcze skrzypienie z lewej strony przodu zawieszenia, jest bardzo dokuczliwe. Tymi odgłosami wystraszę całą zwierzynę w lesie :)11 Mógłbym popryskać niektóre miejsca skąd dochodzą prawdopodobnie skrzypienia Balistolem czy WD40? Boję się, że te oleje mogą wpłynąć w jakiś sposób na żywotność elementów z gumy.
Za nim co to moja ładzianka rzeczywiście jest "półżywa" :(

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: Janusz73 » wt sie 27, 2013 7:14 pm

Myslałem,ze masz Ładzianke od nowości.Tam ktos juz grzebał.Oprawki zaróweczek dokupisz na allegro.Czujnik poziomu paliwa i jego kontrolka rezerwy w 1.7MPi niestety,"tak ma".Skrzypienie z przodu to albo tulejki wachaczy,albo drążek stabilizatora.Dziwna sprawa z tą kontrolką CE,a moze zbieg okoliczności?Kostka biała i czerwona które podpiete są do zegara są w porządku?Cała płytka drukowana licznika też wygląda dobrze?Ktoś na pewno na forum Ci podpowie w jaki sposób mozna całkowicie wyeliminować kontrolke diagnostyki silnika,a to prawda-podpinka pod komputer diagnostyczny jak najbardziej wskazana.RobertZd obejrzyj dokładnie obwody drukowane licznika,czy gdzieś obwód kontrolki CE nie jest przeciety przez tarcie po nim szpileczką.

RobertZd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 06, 2013 6:58 pm
Lokalizacja: podlaskie

Re: Nieszczelność w skrzyni biegów

Post autor: RobertZd » wt sie 27, 2013 8:34 pm

Dzięki! Jutro się przyjrzę jeszcze tym obwodom drukowanym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość