Kąty: zbieżność , pochylenie i wyprzedzenie

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

PanZbyszek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: ndz mar 24, 2013 1:33 pm

Kąty: zbieżność , pochylenie i wyprzedzenie

Post autor: PanZbyszek » czw lis 07, 2013 6:21 pm

Pomóżcie panowie :
Przed przeglądem wymieniłem w swojej Nivie 21214 r.2001 /wielowtrysk , bez wspomagania / końcówki drążków i obydwa sworznie wachacza górnego .
Przegląd zaliczony , ale coś mi samochód pływa na drodze , szczególnie gdy asfalt jest mokry . Oczywiście liczyłem obroty końcówek , ale chyba pojadę na ustawienie zbieżności
Niestety nie mam książki łady , przeleciałem opcje " szukaj ' , ale nic nie znalazłem , może ktoś zna adres strony , gdzie znajdę wartości :
zbieżność kół przód i tył
kąt pochylenia
kąt wyprzedzenia
i jeszcze jedno : czy mechanizm kierowniczy /przekładnia / pozwala na skasowanie na nim luzu ? - takie coś było w UAZie , Żuku i Nysie a w Ładzie nie widzę takiej śruby , chociaż sama obudowa mechanizmu jest trochę podobna .
Z góry dziękuję i pozdrawiam

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Kąty: zbieżność , pochylenie i wyprzedzenie

Post autor: Janusz73 » czw lis 07, 2013 8:35 pm

Zbieżność 2-4 mm ale samochód obciążony.Ja jak swoja kupiłem to zeby wiedzieć na przyszłość jaka jest zbieżność odwiedziłem dwie stacje diagnostyczne i wychodziło 0 mm na samochodzie nieobciążonym.Kąt pochylenia i wyprzedzenia zwrotnicy nie powinien ulec zmianie po wymianie sworzni.Przekładnie kierowniczą się reguluje (kasuje luz) ale dostep do sruby regulacyjnej jest utrudniony,a śruba jest na samej górze i serwo zasłania dostep.Najlepiej ja wymontować i wtedy regulować-taka moja rada.Dlaczego pływa?Ciśnienie w kołach-przód 2,1 bar,tył 1.9-2.0 bara.I sprawdziłbym jeszcze czy długość drążków kierowniczych (regulowanych) jest taka sama.Moze są zużyte tuleje na wachaczach?

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kąty: zbieżność , pochylenie i wyprzedzenie

Post autor: silverstone » pt lis 08, 2013 12:29 am

Pochylenie 0*30' +/-20'
Wyprzedzenie osi obrotu zwrotnicy 3*30' +/-30'
Zbieżność 3 +/- 1mm
1,6 '92, 1,7i '98.....

PanZbyszek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: ndz mar 24, 2013 1:33 pm

Re: Kąty: zbieżność , pochylenie i wyprzedzenie

Post autor: PanZbyszek » pt lis 08, 2013 10:36 am

Serdecznie dziękuję .
Pytałem o wszystkie , bo w lecie w warsztacie wymieniano mi sparciałe gumki
na poliuretanowe , a nie byłem przy wymianie .

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: Kąty: zbieżność , pochylenie i wyprzedzenie

Post autor: dandan » sob lis 09, 2013 8:38 pm

Z tym ustawianiem zbieżności na ilość obrotów,to traktowałbym jako dobry sposób,ale na dojechanie do warsztatu,gdzie zrobią Ci ustawienia,będące wynikiem pomiarów.
Dlaczego:
-co sprawdziłem na własnej skórze,końcówki kierownicze długie czy krótkie,bywają raz trochę dłuższe,raz trochę krótsze.I nie kłócimy się tu o 0,5 mm :wink:
-jeśli już wcześniej a może i jeszcze wcześniej zbieżność była ustawiana "na liczenie",jest szansa na sumowanie błędów
-ustawienie kosztuje parę zł.,ale kosztują i opony. A najcenniejsza jest uciecha płynąca z jazdy Nivą.(nie mylić walki z Nivą :wink: )
-w warsztacie przypilnować środkowego położenia koła kierownicy,bo łobuzy z lenistwa kręcą tylko czasem jedną stronę.Potem,że kierownica inaczej stoi,a jak ją przełożysz,to będzie niby dobrze,ale lepiej skręca w jedną stronę,niż w drugą... :lol:

Oczywiście można wszystko samemu,jeśli masz wiedzę,co robisz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość