Maramuresz.com - plany na 2013, nowości na stronie.

Moderator: Misiek Bielsko

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: Adamo » śr gru 05, 2012 1:52 pm

Misiek Bielsko pisze:wiesz... kabina wydaje się duża, jak porównasz z grandem, ale jak z dyskoteką, czy jakimkolwiek nadwoziem "busikowym" - już nie.
Dyskoteką to po przejechaniu kilku kilometrów ciasnota mnie zmęczyła.
Isuzu ma kabinę naprawdę dużą. Miejsca jest dużo więcej niż w dyskotece, patrolu, grandzie,a nawet Skodzie Superb :)21
W L-200 rzeczywiście jest ciasno...

szwendała
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 8:08 am

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: szwendała » śr gru 05, 2012 5:31 pm

Pickupa uważam za jeden z mniej praktycznych wyprawowo samochodów, zwłaszcza w europejskiej, krótkiej i małej wersji, ale co zrobić, kiedy nasze kochane państwo wymusza kupowanie tego czegoś...[/quote]
Mam wręcz przeciwny pogląd i uważam że pickup daje największe możliwości adaptacji do indywidualnych upodobań. Na swoim Hiluxie mam już trzecią zabudowę, po pokrywie z kwasówki i namiotem dachowym, zabudowie ARB z szufladą i teraz kabina mieszkalna z której jestem zadowolony. Poprzednio robiłem wyprawówki z Uaza-sanitarki, nissana patrola, Luaza, Pajero, freelandera( widziałeś go na 1maramuresz) i żadna nie była tak dobra jak zabudowa na pickupie a wszystkie były droższe w zakupie i eksploatacji a w terenie po za luazem nie były dzielniejsze

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: Misiek Bielsko » śr gru 05, 2012 11:24 pm

No i git, każdy ma prawo do swojego zdania. Może przyjdzie mi odszczekać, jak już w końcu kupię pikapa i trochę nim pojeżdżę. Bo dotychczasowe przemyślenia nie wynikają z eksploatacji własnej, lecz bliższych i dalszych znajomych oraz kilku wycieczek parodniowych.
W każdym razie stosunek rocznika do ceny (czy tez na odwrót, sam już nie wiem) w tych autach wychodzi najkorzystniej.
Gdybym miał jak, pozostałbym mimo wszystko przy swoim busiku VWT3 syncro, no ale nie mam jak i niestety musi iść na sprzedaż...

Awatar użytkownika
marcokon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: czw wrz 20, 2012 11:49 am

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: marcokon » czw gru 06, 2012 10:44 am

Ja trafiłem swojego Rangera z 2001 roku za 14700 zł z przebiegiem 119 tys. mil ( ok. 190 tys. km) co jak na silnik forda nie jest za dużo. Ze sprawną instalacją gazową zakładaną w Belgii ( zbiornik LPG 90 l w miejscu koła. Ze świadomością że czeka mnie pakiet startowy nawet do 10 tys. PLN. Robię gruntowny przegląd zawieszenia z wymianą zużytych części, (drążki, amortyzatory, łożyska), napędów, wszystkich płynów i olei, nowe opony, konserwacja ramy i co tam jeszcze wyniknie. Nawet jak wydam więcej to za ok 30 tysi będę miał auto gotowe do drogi w różnych warunkach.
Galloper V6 3.0, Toyota RAV4 4x4 2.0, Ford Ranger XTL 4WD 4.0 V6 - automaty 4x4 wszystko w benzynie

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: Misiek Bielsko » czw gru 06, 2012 11:13 pm

No właśnie - ta cena... Normalnej "terenówki" się w tym roczniku i tej cenie nie trafi raczej. Dlatego coraz łakomiej patrzę na te pickupy.

Awatar użytkownika
marcokon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: czw wrz 20, 2012 11:49 am

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: marcokon » sob gru 08, 2012 4:20 pm

Misiek Bielsko pisze:No właśnie - ta cena... Normalnej "terenówki" się w tym roczniku i tej cenie nie trafi raczej. Dlatego coraz łakomiej patrzę na te pickupy.
Dobre oferty
http://otomoto.pl/ford-ranger-4-0l-4x4-C27156523.html
http://moto.gratka.pl/tresc/ford-ranger ... 228df0d1,1
http://moto.gratka.pl/tresc/mitsubishi- ... ae53dd3f,1
Galloper V6 3.0, Toyota RAV4 4x4 2.0, Ford Ranger XTL 4WD 4.0 V6 - automaty 4x4 wszystko w benzynie

Awatar użytkownika
marcokon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: czw wrz 20, 2012 11:49 am

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: marcokon » śr gru 12, 2012 12:09 am

Powstały ostateczne rysunki kabiny mieszkalnej mocowanej w miejsce skrzyni ładunkowej Rangera. Ścianki nadbudowy podnoszącej wysokość kabiny do 190 cm od podłogi do dachu w stanie "do zamieszkania" wykonane będą ze styroduru obustronnie laminowanego ( gr. 40 mm) o wysokości 60 cm boczne, 65 cm tył i przód, składane na zawiasach. Dach podnoszony ręcznie z pomocą 4 siłowników gazowych, np takich na jakich podnosi się klapy silnika lub klapy tylnej. Reszta konstrukcji tak jak we wcześniejszych opisach. Mocowanie kabiny mieszkalnej do ramy takie jak mocowanie skrzyni ładunkowej ( tzw. paki) - w tych samych miejscach. Po obejrzeniu testów zachowania się skrzyni ładunkowej na torze przeszkód (garby poprzeczne) upewniłem się że wysokość kabiny mieszkalnej razem z nadwieszeniem nad dachem samochodu w czasie jazdy MUSI być jak najmniejsza. W moim przypadku to 227 cm od powierzchni podłoża, a samo nadwieszenie to tylko 38 cm.
Galloper V6 3.0, Toyota RAV4 4x4 2.0, Ford Ranger XTL 4WD 4.0 V6 - automaty 4x4 wszystko w benzynie

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: Misiek Bielsko » czw gru 13, 2012 4:44 pm

Nie unikniesz tego, że budka będzie się kiwała i to dość mocno, rozwiązaniem jest połączenie jej z kabiną, które zapewni elastyczność i niezależność "kiwania". W przypadku, który znam, jest przejście z kabiny do budy, jak w pociągach pomiędzy wagonami - z takim rękawem gumowym, oczywiście węższym :)
Co do ofert - ja celować muszę w coś, co zapewni przelot dla 3 osób i psa, czyli raczej double cab...
Z innej beczki, może @Adamo się wypowie:
Co daje możliwość odliczania vat od zakupu i faktur za naprawy/paliwo? Dochodzą do mnie sprzeczne informacje o VAT1, VAT3, VAT4... Co z vatem w przypadku importu auta z US? Gdzie o to pytać, na stacji diagnostycznej?

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: Adamo » czw gru 13, 2012 6:31 pm

VAT od napraw odliczasz od każdego auta. Od zakupu i paliwa jeśli spełnia wymogi. Pickup jak jest zarejestrowany jako ciężarowy to każdy spełnia. Jedziesz na stacje okręgową po zaświadczenie, że spełnia, a potem do wydziału komunikacji z tym zaświadczeniem wbić do dowodu VAT-2 :)21

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: Misiek Bielsko » czw gru 13, 2012 9:27 pm

Dzięki, jak będę miał jeszcze coś, to pomarudzę na pw.

Awatar użytkownika
Jaaareeek !
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: Jaaareeek ! » pt gru 14, 2012 8:49 am

Adamo pisze:... wbić do dowodu VAT-2 :)21
jak pick-up to vat-4, ew. vat-3 jak paka nie jest oddzielona od szoferki, ale wtedy nie można jej zabudować.

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: Adamo » pt gru 14, 2012 12:15 pm

Jaaareeek ! pisze:
Adamo pisze:... wbić do dowodu VAT-2 :)21
jak pick-up to vat-4, ew. vat-3 jak paka nie jest oddzielona od szoferki, ale wtedy nie można jej zabudować.
Wbijają losowo :)21 Dla pick-upa powinno być VAT-3 ale np. ja mam wbity VAT-2 :)21
W zasadzie bez znaczenia, bo każdy skutkuje tym samym :roll:

Awatar użytkownika
Jaaareeek !
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: Jaaareeek ! » pt gru 14, 2012 7:09 pm

Adamo pisze:Wbijają losowo :)21 Dla pick-upa powinno być VAT-3 ale np. ja mam wbity VAT-2 :)21
a ja vat-4
:)21

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: Misiek Bielsko » sob gru 15, 2012 7:21 pm

Właśnie ta losowość mnie niepokoi...

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: Takayuki » ndz gru 16, 2012 9:01 am

To na piśmie do lokalnego naczelnika US czy tam IS o interpretację przepisów pod konkretny przypadek? Żeby mieć podkładkę pod swój przypadek?

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: gÓral świętokrzyski » śr sty 02, 2013 5:26 pm

jeżdze troche z zabudową knaus explorer na hiluxie
Obrazek

buda waży brutto (z wodą , aku , gratami) jakies 450kg więc mało

cięzar jest wysoko i za tylną osią
nie jeździ się z tym najlepiej po czarnym

nie wyobrażam sobie jazdy w terenie moim zestawem

na ten sezon wzmocnie resory (dodatkowym pórem) może będzie lepiej
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
marcokon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: czw wrz 20, 2012 11:49 am

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: marcokon » czw sty 03, 2013 10:17 pm

Fakt, pickup jest z duble cab, stąd te kłopoty. Ja mam tylko rozszerzona kabinę i pakę 190 cm. Moja kabina będzie miała 230 cm długości, 120 cm wysokości do jazdy, 185 cm do mieszkania. Twoim pickupem też bym się bał cięższego terenu.
Galloper V6 3.0, Toyota RAV4 4x4 2.0, Ford Ranger XTL 4WD 4.0 V6 - automaty 4x4 wszystko w benzynie

szwendała
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 8:08 am

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: szwendała » pt sty 04, 2013 2:46 pm

Odnoszę wrażenie, że ta zabudowa Knaus jest dedykowana do paki dłuższej i wzmocnienie resorów nie ułatwi prowadzenia . Mam kabinę 2 razy cięższą po załadowaniu i prowadzi się bardzo dobrze bo wszystko jest dobrze wyważone . Nie boję się jeździć terenowo (alpy, pireneje, syberia, mongolia, sahara, wadi rum itp) jak na razie bez wtopy z której nie dało się wyjechać po krótkich pracach ręcznych, a często jeździmy solo.

szwendała
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 8:08 am

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: szwendała » pt sty 04, 2013 2:51 pm

A jeszcze co do wzmocnienia resorów to radziłbym założyć miechy pneumatyczne. Dające możliwość regulacji i charakteryzujące się większą aktywnością niż pióra a cenowo wygląda to podobnie jeśli w aucie jest już kompresor

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: gÓral świętokrzyski » pt sty 04, 2013 7:59 pm

obecnie mam resory IRONMAN + 2" najbardziej miękkie (0-300kg)

przejde na resory najtwardsze i zobaczymy jak mu się będzie jeździć bo zabudowa jest bardzo lekka

fakt , że moja zabudowa wystaja po podłodze jakieś 30 cm ale ona nic nie wązy wieć za taki stan rzeczy obwiniam tę miękkie resory
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

szwendała
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 8:08 am

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: szwendała » sob sty 05, 2013 4:15 pm

Wybacz ale nie wierzę w te 450 kg zabudowy z ładunkiem wyprawowym. Dobrze by było auto zważyć. Poduszki powietrzne są lepsze od nawet najtwardszego resoru jeżeli napompuje się je maksymalnie. Ja mam 2 poduszki po 500 kg czyli po ich napompowaniu na 5 atm resory przy 1 tonowym obciążeniu auta są odciążone. Napompowanie na 3,5 atm zapewnia dobrą współpracę resorów i poduszek zapobiegając przechyłom. I co najważniejsze dla mnie, ciśnieniem sobie reguluję tak aby auto było prawie poziome z lekkim podniesieniem tyłu na początku i końcu wyprawy. Twardy resor nie zapewnia regulacji i na wyprawę wyruszamy autem poziomym albo ciągnącym dupą po ziemi a wracamy z reflektorami świecącymi 10 m przed autem

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: gÓral świętokrzyski » pn sty 07, 2013 10:53 am

zabudowa waży netto 365 kg (zważone)


bierzemy ok 100 kg sprzetu (20-25 l wody , reszta to ubrania , jedzenie i sprzęt wspinaczkowy oraz jakiś rowerek czy inne zabawki dla dziecka)

przyznam ,że nie wazyłem się nigdy gdy jestem zapakowany ale wydaje mi się , ze bierzemy nie wiecej jak 100-120 kg za sobą+ 2 osoby dorosłe i dzieciak

nasze "wyprawy" to raczej europa zachodnia -rejony wspinaczkowe we włoszech , francji , słowenii , itp


czyli rozumiem , ze radzisz zostawić te resory które są a dorzucić poduchy??

auto jeździ okazjonalnie w terenie bez zabudowy
jak patyki i kolejny mają się do poduch??
Ostatnio zmieniony pn sty 07, 2013 12:09 pm przez gÓral świętokrzyski, łącznie zmieniany 1 raz.
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: kpeugeot » pn sty 07, 2013 11:24 am

masz może więcej fotek tej zabudowy ?

chętnie bym coś więcej zobaczył
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: gÓral świętokrzyski » pn sty 07, 2013 12:20 pm

Wrzucam kilka fot z moją zabudową w tle

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

szwendała
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 8:08 am

Re: Maramuresz.com - plany na 2013

Post autor: szwendała » wt sty 08, 2013 8:10 am

Tak radzę, poduszki zamontowane są nad osią więc nie są szczególnie narażone i wykonane są z takiego materiału jak opony. Jeśli chodzi o poprawę prowadzenia na czarnym to warto jakimś zderzakiem najlepiej ze zbiornikiem dociążyć przód. Miałem kiedyś uaza sanitarkę który miał pod przednim zderzakiem zamontowany blok ołowiu o wadze ok 150 kg gdy go zdemontowałem to nie dało się jechać szybciej niż 50/h bo sam wybierał drogę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podróże i Wyprawy zorganizowane”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość