Trawers

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn paź 15, 2007 6:10 pm

Hej odrobine wyobrazni, cyrkiel i juz wiadomo o co chodzi

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » pn paź 15, 2007 7:10 pm

gkozi pisze:twój model ma pewna wadę co oznacza, że może nie dość dobrze modelowac zjawisko w związku z tym prowadzić do pewnych nieścisłości, które mogą "robić różnicę" :D
ale nie robią

gkozi pisze:w realu zwykle koła na trawersie mają oparcie, czyli boczne koła od dolnej strony stoku mają duży nacisk i wbijają się w podłoże (przeważnie)
i bardzo dobrze, bo to akurat pomaga w asekuracji pojazdu a nie generuje dodatkowego niebezpieczeństwa jakim byłby "zwis swobodny" który jest najmniej kontrolowany
gkozi pisze: [w modelu należało by zastosować samochodzik z gumowymi oponami które nie będą się ześlizgiwać ewentualnie przykleić ołówek na którym oprą się koła i dopiero wtedy kombinować , prawdaż? :wink: ]

ja podałem rozwiązanie z dużym marginesem bezpieczeństwa - im dalej od drzewa tym większa swoboda ruchu góra dół [ale ciągle zabezpiecza to przed pełną rolką]
Jedź wypróbuj, potem wypijemy jakieś piwo i zaróżowiony z wrażenia opowiesz jak było :wink:

Edit:
Wpadła mi do głowy jeszcze taka myśl, jeśli oczekujecie że uda wam się po trawersie przejechać stabilnie bez momentów podnoszących ciśnienie to takie coś się nie uda. No moze jak to będzie przykładowy trawers gładki jak deseczka i bardzo opanowany kierowca i pilot 8)
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pn paź 15, 2007 8:29 pm

No :)2

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » pn paź 15, 2007 11:30 pm

Twardy pisze:[...]
po prostu przyznaj, że w takim modelu jak to opisałeś koła nigdy by się nie oderwały od podłoża :P :wink:



Biga :)2

jak widac najlepiej wiązac nisko na drzewie [także z tego względu, że jest wtedy mniejsza dźwignia działająca na korzeń - raczej nikt by nie chciał wyszarpac drzewa przy asekuracji :D]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » wt paź 16, 2007 8:24 am

gkozi pisze:po prostu przyznaj, że w takim modelu jak to opisałeś koła nigdy by się nie oderwały od podłoża :P :wink:
:lol: :lol:
przyznaję, koła nigdy by się nie oderwały, zwłaszcza w pudełku od zapałek :)21
gkozi pisze:Biga :)2

jak widac najlepiej wiązac nisko na drzewie [także z tego względu, że jest wtedy mniejsza dźwignia działająca na korzeń - raczej nikt by nie chciał wyszarpac drzewa przy asekuracji :D]
:)16
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
MirasII
 
 
Posty: 121
Rejestracja: pn sty 08, 2007 9:11 am

Re: Trawers

Post autor: MirasII » wt paź 16, 2007 3:18 pm

Dwa wyjscia - skrecic "do" stoku i j.w.. O tyle zle, ze mozna strzelic rolmopsa lub skrecic "od" stoku, czyli w dol - moim zdaniem bezpieczniejsze :P[/quote]

Od pewnego zdarzenia w Bieszczadach nigdy wiecej pierwszej opcji nie bede probowal, zdecydowanie polecam II opcje. Raczej na pewno straty beda mniejsze i w ludziach i sprzecie.

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Re: Trawers

Post autor: chiquito83 » wt paź 16, 2007 3:37 pm

MirasII pisze:Dwa wyjscia - skrecic "do" stoku i j.w.. O tyle zle, ze mozna strzelic rolmopsa lub skrecic "od" stoku, czyli w dol - moim zdaniem bezpieczniejsze :P
Od pewnego zdarzenia w Bieszczadach nigdy wiecej pierwszej opcji nie bede probowal, zdecydowanie polecam II opcje. Raczej na pewno straty beda mniejsze i w ludziach i sprzecie.[/quote]

oczywiscie ze w dol zeby sila odsrodkowa stawiala auto a nie je przewracala, to tak jak z utrzymywaniem balansu jadac autem po plaskim na dwoch kolach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość