Witam,
Mam u siebie w Trailblezerze takie tryby pracy przekładni 2HI, 4AWD, 4HI, 4LO.
Co który znaczy mniej więcej wiem i wyczytałem z zaleceń producenta, ale:
Czy mogę używać stale napędu 4AWD, wiem że spalanie będzie troszkę większe niż 2HI, ale wolę bo bezpieczniej.
Producent pisze .iż 4AWD to i tak cała moc idzie na tył i tylko jak wpada w poślizg to załącza przód (system Autotrac), no ale mnie interesuje czy przekładnia nie klęknie jak będę cały czas używał tego trybu?
Dzięki
A4WD - czy można stale używać?
Moderator: Mroczny
Re: A4WD - czy można stale używać?
To może być coś takiego jak ToD w Isuzu Trooperze. Czyli w skrócie jak nie ma dyfra między osiowego a tylko elektronika która podłącza przód kiedy tył sie "uślizguje" to na suchym i czarnym będzie to to z reguły napędząło tylko tył, więc nie powinno byc problemu, w sytuacjach poślizgów kiedy dołączy przód raczej nie powinno zaszkodzić pod warunkiem, że będzie miało po czym się ślizgać. Z założenia w warunkach w jakich normalnie przekłądnie dostają przy napędzie 4x4 tu nie powinien być przekazywany napę na przednią oś - czyli bez problemu. W końcu po to te systemy wymyślili coby wesprzeć tył kiedy coś się wydarzy.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Re: A4WD - czy można stale używać?
Ja mam Auto 4WD w Blazerze, załącza automatycznie przód jak tył łapie poślizg, możesz spoko jeździć po czarnym do tego jest ten tryb. W zimie i na mokreym super się sprawuje, w teren raczej nie koniecznie.
Jedna uwaga u mnie pogarsza się pormień skrętu w tym trybie. Wydaje mie się że to rozwiązanie to u Ciebie jest takie samo jak u mnie, tak więc śmiało.
Jedna uwaga u mnie pogarsza się pormień skrętu w tym trybie. Wydaje mie się że to rozwiązanie to u Ciebie jest takie samo jak u mnie, tak więc śmiało.

Artur K + Blazer
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość