Sprzęgiełka - principles:

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: Mag69 » czw sty 28, 2010 10:03 pm

a nie za dużo smaru napakowałeś w sprzęgiełka ?
bo wiesz,mróz,smar zgęstniał i może sprężyna nie umie docisnąć/wycisnąć
nie zapina do końca i terkoce

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Robal30
 
 
Posty: 290
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:45 am
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: Robal30 » ndz sty 31, 2010 10:32 pm

... a to możliwe, wiesz? Sprzegiełka z automatów były zmieniane latem. Nałożyliśmy smaru na grubo. Teraz jakby sie uspokoiło na razie.
Daihatsu Feroza 1,6 93' --> Ford Maverick 2,0 02'

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: meenia » wt lut 02, 2010 10:27 am

Robal30 pisze:... a to możliwe, wiesz? Sprzegiełka z automatów były zmieniane latem. Nałożyliśmy smaru na grubo. Teraz jakby sie uspokoiło na razie.
Jak ja nalozylem grubo smaru to na mrozie ponizej 10 nie dalo sie dopiac przodu, wymylem sprzegielka, lekko nasmarowalem jakims smarem co ma podobno do -40 te same parametry i teraz dzialaja jak nalezy.

Pozdrawiam
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
Arni VFR
Posty: 354
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 1:52 pm
Lokalizacja: Orzesze, śl.

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: Arni VFR » pt lut 25, 2011 8:09 pm

Robal30 pisze:zgrzyty niestety sie powtarzają :cry: . Ostatnio coraz częściej jadąc ze sprzegielkami na 4x4 a wyłączonym przednim napedzie nagle włącza sie głosny zgrzyt z przodu, jakby koło zębate o koło zębate tarło. Po kilku,kilkunastu sek. jazdy samo przestaje. Tak samo nagle jak sie zaczeło. Ostatnio jak mi zazgrzytało wcisnalem sprzeglo i włączyłem przedni napęd- przestało, ale nie jestem pewien czy dlatego, ze go włączyłem
Masz prawdopodobnie wyrąbaną tuleje ślizgową w sprzęgiełku. Objawia sie to właśnie takimi spontanicznymi zgrzytami, jak wybite za mocno to przy załączonym 4x4 masz niepożądane napręzenia punktowe na wieloklin pierscieńia zasprzęglającego bo sie całość kantuje względem siebie...i pierscien rozpada sie po czasie na kawałki.

Rozbierz sprzęgiełka, jak masz juz całe w ręce to zbadaj jaki luz ma tuleja w ktorą wchodzi półośka.Ma mieć bardzo minimalny, ledwo co. Jak ta tuleja lata całkiem luzem w obudowie sprzęgiełka to tak własnie sie dzieje. Przyczyną że to się wyrabia jest niesmarowanie tego właśnie połączenia, pewnie kiedyś mogła dostać sie woda co znacznie przyspiesza wycieranie sie tego właśnie miejsca.

Naprawić sie da, zanieś kumatemu tokarzowi i powiedz o co chodzi.


PS. niedawno kupiłem komplet sprzęgiełek co włąśnie ktoś zasmarował je na amen....ludzieee, jak można... Toż tego sie doczyścic do porządku nie da, o sprawnym działaniu nie wspominając.Nie wiem jaka idea przyswiecała temu co naładował tam tyle smaru. Sprzęgiełka mają mieć powierzchniowo przesmarowane elementy ruchome i to im wystarcza w zupełnosci.
Jest - Nissan Terrano II 2.4
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0

donwaldasiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 6:10 pm

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: donwaldasiek » wt cze 28, 2011 7:09 pm

Panowie ja w temacie z zapytaniem, mam swój temat ale zero odzewu a ja już sznur na szyi mam z bezradności

Sprzęgiełka manualne zakupione na allegro, wszystko fajnie ale podczas jazdy przelacza lewa strona sama po kilku metrach na 4x4 , prawa pozostaje 4x2, zamienilem stronami zeby wyeliminowac problem sprzegielek i nie wiem juz co to moze byc :/

Dodam ze kilkukrotnie pojawily sie jebitne drgania calego samochodu od momentu zalozenia tych sprzegielek i jazdy z jednym kolem 4x4 ;/

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: LSD » wt cze 28, 2011 8:05 pm

donwaldasiek pisze:Panowie ja w temacie z zapytaniem, mam swój temat ale zero odzewu a ja już sznur na szyi mam z bezradności

Sprzęgiełka manualne zakupione na allegro, wszystko fajnie ale podczas jazdy przelacza lewa strona sama po kilku metrach na 4x4 , prawa pozostaje 4x2, zamienilem stronami zeby wyeliminowac problem sprzegielek i nie wiem juz co to moze byc :/

Dodam ze kilkukrotnie pojawily sie jebitne drgania calego samochodu od momentu zalozenia tych sprzegielek i jazdy z jednym kolem 4x4 ;/
Jakie konkretnie sprzęgiełka kupiłeś? Kto Ci je zakładał?

Zasadniczo manuale są tak proste, że nie da się ich źle założyć. Same raczej też nie mają szans się zapinać.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

donwaldasiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 6:10 pm

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: donwaldasiek » wt cze 28, 2011 8:55 pm

http://allegro.pl/show_item.php?item=1654286363


konkretnie dokladnie takie, poprzednie mialem na imbus dlatego wymienic chcialem

Zakladalem je samemu, odkrecenie srubek z drobnym gwintem, delikatne wybicie calosci z piasty czy jak to sie tam zwie i delikatne wbicie gumowym mlotkiem nowego kompletu


Prawa strona działa elegancko, trzyma ustawienia 4x2 a lewa ni huhu sama przelacza na 4x4, zamienialem sprzegielka jak i nawet srodkowy sam mechanizm stronami i nie jest to na pewno wina samych sprzegielek :/

Awatar użytkownika
Arni VFR
Posty: 354
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 1:52 pm
Lokalizacja: Orzesze, śl.

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: Arni VFR » czw cze 30, 2011 9:37 pm

A jak chodzi pokrętło tego sprzęgięłka ktore sie same zapina ? Lekko czy z oporem? Jest jakieś kliknięcie czy moment kiedy wskakuje na pozycję? Bo z tego co piszesz, to wyglada chocby od drgań podczas jazdy mechanizm sam sie obracal az w koncu zasprzęgli ta jedną stronę.

Np. AVM da sie poskładać tak, że strzałka na pokrętle nie będzie pokrywała sie z oznaczeniami na obudowie co może wiązać sie z niezaskakiwaniem pokrętła na żadanej pozycji.
Jest - Nissan Terrano II 2.4
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0

donwaldasiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 6:10 pm

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: donwaldasiek » pn lip 11, 2011 9:27 pm

problem już rozwiązany, okazało się że półoś ma zbyt duży już luz co powodowało zapięcie sprzęgiełka,

Podkładka miedziana o grubości 4mm załatwiła sprawę

Dzięki za odzew :)

Awatar użytkownika
Walt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 8:27 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: Walt » wt wrz 13, 2011 4:51 pm

Wczoraj pojeździłem trochę z załączonym reduktorem, i dzisiaj po wyjeździe z garażu, po przekroczeniu ok. 30km/h z okolic lewego koła zaczął dochodzić odgłos potwornego tarcia jakby zębatki o zębatkę. Ustawał przy niższych prędkościach, a ciszę poprzedzało stuknięcie. Objawu nie było wtedy, kiedy miałem zapięte sprzęgiełka a wajchę na 2H. Po ich rozłączeniu problem powracał. Teraz wszystko ustało. Sprzęgiełka mam automatyczne.
Pytanie brzmi - oczywiście, co może być przyczyną, ale też jak sprawdzić czy sprzęgiełka działają. Z tego co się orientuję, to po zapięciu przodu i uniesieniu przedniej części samochodu przy kręceniu kołem drugie powinno kręcić się w odwrotną stronę. Jakoś jeszcze można sprawdzić czy "przód działa" bez chwilowego dostępu do głębszego błotka? :wink:
Reduktor działa.
Pajero I 2,5TD

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: jarekstryszawa » wt wrz 13, 2011 6:42 pm

Jeśli sprzęgiełka rozłączą się prawidłowo przedni wał przy przepychaniu samochodu nie powinien się kręcić.
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
RAFAL212
Posty: 450
Rejestracja: pn lis 28, 2011 7:01 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: RAFAL212 » sob gru 17, 2011 11:57 pm

Misiek Bielsko pisze:Pozwolę sobie zamieścić tutaj tekst kolegi Egona, który popełnił na listę dyskusyjną patrol4x4, a który w sumie pasuje do każdego auta 4x4. Być może unikniemy w ten sposób zadawania po raz czternasty tych samych pytań. Egon - dzięki! :)2


Patrol ma napęd 4x4 z tzw. dołączanym przodem, nie ma mechanizmu
różnicowego międzyosiowego

nie można jeździć 4x4 na podłożu uniemożliwiającym poślizg kół (asfalt, beton).
Dlaczego? bo przy 4x4 osie są spięte na sztywno a w zakręcie przód
pokonuje większą drogę niż tył...


Egon GR`93[/b]
Chciałbym doprecyzować - rzeczywiście nie mogę jeździć GRem 4x4 po utwardzonym (asfalt, beton)? Dotyczy to również zimowych warunków w mieście (normalne drogi)? Czy chodziło jedynie o blokadę dyfra?
Fundacja Trzeba Marzyć
Spełniamy marzenia ciężko chorych dzieci.
www.trzebamarzyc.org

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: Didymos » ndz gru 18, 2011 12:51 pm

Na suchym, twardym i przyczepnym nie możesz używać ani 4x4, ani blokady.
Jakie konkretnie zimowe warunki masz na myśli?
Na śniegu i lodzie spokojnie możesz jeździć 4x4.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
RAFAL212
Posty: 450
Rejestracja: pn lis 28, 2011 7:01 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: RAFAL212 » ndz gru 18, 2011 5:03 pm

Właśnie konkrenie takie. Nie chodzi o mróz na suchym, tylko śnieg, ewentualnie błoto pośniegowe. Dzięki za odpowiedź.
Fundacja Trzeba Marzyć
Spełniamy marzenia ciężko chorych dzieci.
www.trzebamarzyc.org

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: Wowos » pn paź 22, 2012 10:22 am

Prosta sprawa - jeśli podłoże po którym się poruszasz umożliwi poślizg kół, to możesz jechać 4x4. Czyli jeśli ten amcfalt będzie oblodzony, tudzież będzie jakiś glut pośniegowy to możesz zapodać 4x4.
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: Jogi4x4 » ndz gru 07, 2014 10:39 am

Siema, używa ktoś wzmacnianych sprzęgiełek ATP? Cena deko niższa niż zwykłe AVM a mogę mieć je jeszcze taniej tylko czy warto się w to pchać czy jednak wziąć zwykłe AVM? Auto na 31" do turystyki.
Galloper LWB - turysta

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: Marcingalloper » ndz gru 07, 2014 1:38 pm

Jogi4x4 pisze:Siema, używa ktoś wzmacnianych sprzęgiełek ATP? Cena deko niższa niż zwykłe AVM a mogę mieć je jeszcze taniej tylko czy warto się w to pchać czy jednak wziąć zwykłe AVM? Auto na 31" do turystyki.
Kilka miesięcy temu znajomy kupił to na aliexprees. Przyszło i wyglądało identycznie jak moje AVM - kopia. Działa to od kilku miesięcy a kumpel jeździ dużo więcej poza asfaltami z zapiętym 4x4 niż ja. Jak do tej pory nic się nie dzieje a u mnie w AVM dwukrotnie spadała sprężyna i nie zapinał się napęd. Rozkręcenie sprzęgiełka i włożenie sprężyny na swoje miejsce załatwiało sprawę.
Ja płaciłem koło 600zł on z tego co pamiętam mniej jak połowę.

PS: teraz jakbym stał przed takim wyborem to nie kupiłbym ani jednego ani drugiego - praktycznie nigdy nie rozpinam sprzęgiełek i zamontowałbym stałe zabieraki.

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: Jogi4x4 » ndz gru 07, 2014 2:09 pm

Chyba się zdecyduje, ostatnio zamawiałem AVMy kumplowi i przyszły wybrakowane, nie było wszystkich śrub do poskręcania sprzęgła i również spadła sprężynka od załączania. Czyżby spadła jakość AVM?
Galloper LWB - turysta

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: Marcingalloper » ndz gru 07, 2014 2:12 pm

Jogi4x4 pisze:Chyba się zdecyduje, ostatnio zamawiałem AVMy kumplowi i przyszły wybrakowane, nie było wszystkich śrub do poskręcania sprzęgła i również spadła sprężynka od załączania. Czyżby spadła jakość AVM?
Raczej nie. Po prostu przysłali podróbki. Popatrz na allegro, do tych chińskich ATP wklejają znaczki AVM - połapiesz się ?? .
Wkrótce wszystko będzie podrobione, szkoda tylko że jak się już kupuję podróbkę to często płaci jak za pełnowartościowy oryginał.

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: Jogi4x4 » pn gru 08, 2014 9:31 pm

No to musiała być bardzo dobra podróbka, dzwoniłem dzisiaj żeby zamówić jednak AVMy do mojego Gallopera i wspomniałem o tamtej sytuacji, niby ta firma w której kupowałem bierze bezpośrednio od AVMa jak jest cholera wie, z ciekawości ściągnąłem dzisiaj sprzęgiełka na obydwu bite MADE IN BRAZIL :roll:
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: gÓral świętokrzyski » pt gru 26, 2014 9:05 pm

AVM to dobra firma ?? :)9

od kiedy niby??
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: Marcingalloper » pn gru 29, 2014 1:14 am

gÓral świętokrzyski pisze:AVM to dobra firma ?? :)9

od kiedy niby??
A od kiedy Duster to pełnoprawna terenówko-wyprawówka?. Co Ty foruma nie czytasz.
Czasy się zmieniają, odchodzi się od Parchów, a i AVM stało się pancerne od czasów kiedy hard teren to szutrowa droga.

neovo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn lut 16, 2015 7:02 pm

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: neovo » pn lut 16, 2015 7:22 pm

Dzień dobry
Chciałbym przedstawić moje auto i mam właśnie pytania co do sprzęgiełek.

Auto REXTON 2,7XDI- 2005r - napęd załączany przyciskiem

Ze sprzęgiełkami długo się kopałem, wszystko optycznie wygląda dobrze, ale przód się nie zapina. Wiem że kiedyś to działało więc sam się za to zabrałem.
Mechanik który serwisował napędy nawalił duuużo smaru. Wyczyściłem i dalej nic.

Aktualnie sprzęgiełka odwróciłem tzn. zmieniłem położenie sprężynek, czyli koła są zapięte cały czas. Czy może się coś przez to zepsuć? Czy jest to bezpieczne dla napędów? Aktualnie załączam napędy przyciskiem, czyli załączam na moście, a w kołach są cały czas zblokowane.

Boję się że może coś się zepsuć, jak tak to proszę o informację to jeszcze powalczę ze sprzęgiełkami.

Dziękuję i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: Placek^ » wt lut 17, 2015 10:19 am

Nic się nie zepsuje, po prostu samochód będzie ci palił pół litra więcej :)
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

neovo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn lut 16, 2015 7:02 pm

Re: Sprzęgiełka - principles:

Post autor: neovo » wt lut 17, 2015 10:27 pm

Dziękuję za odpowiedz, bo już tyle w to auto władowałem, że jeszcze naprawa mostów by mnie zruinowała : ]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość