Dangel problem z załączaniem napędu

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Navigare
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob sie 26, 2017 9:15 am

Dangel problem z załączaniem napędu

Post autor: Navigare » sob sie 26, 2017 9:47 am

Witam Użytkowników tego forum! Od niedawna jestem posiadaczem Peugeot Expert '14 z fabrycznym napędem Dangel 4x4. Jest to napęd dołączany na tył i rozdział mocy przez sprzęgło wiskotyczne z możliwością blokady mechanizmu różnicowego na tył. Jest to moje pierwsze auto z takim napędem i nie bardzo wiem czy wszystko jest z nim ok.

Gałka do sterowanie napędem ma trzy pozycje 2wd/auto4wd/lock. Po przełączeniu w auto4wd słychać, że załącza się napęd (delikatny hałas i wibracje) - przypomina to trochę jazdę starym Defenderem/Gazikiem. Rzeczywiście w lekkim terenie auto ciągnie lepiej, jest natomiast problem z załączeniem napędu jak auto już się zakopie - nie chce się wtedy włączać. Czasami na utwardzonej drodze także się nie załącza. Czy ma znaczenie przy załączaniu napędu 4x4 na postoju czy auto jest na biegu lub luzie (w sensie czy gałkę mam przełączyć po wbiciu jedynki, czy wpierw gałkę, a później bieg). Czy może być tak że napęd się załącza tylko przy 1 lub 2, a już przy 3 nie (kiedy przełączam w trakcie jazdy).

Kolejny problem to brak załączającej się blokady dyfra - próbowałem wiele razy, ale nie działa, kontrolka miga, coś tam piszczy - a wg. instrukcji powinno być stałe światło.

Czy możecie mi pomóc zdiagnozować problem, ew. polecić solidnego mechanika od 4x4 w Warszawie lub okolicy. Instrukcja do tego napędu jest bardzo oszczędna:
https://1drv.ms/b/s!Agxc2xL_RpQfiLxwsfmOfHJAwJZNhw

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Dangel problem z załączaniem napędu

Post autor: Didymos » ndz sie 27, 2017 12:13 pm

Przejrzałem z ciekawości instrukcję, imho zawiera dokładnie tyle informacji, ile potrzebuje przeciętny użytkownik takiego wozu, szczegółami budowy nadmiernie nie zanudzają :)21
Do czynienia z takim wynalazkiem nigdy nie miałem (swoją drogą duży plus za blokadę tylnego dyfra :)2 ), ale podejrzewam, że główny problem z zapinaniem tylnego napędu i blokady leży w tym, że pewnie nikt tego nie używał albo używał rzadko, a fizycznie włączanie mechanizmów realizują siłowniki elektryczne ew. podciśnieniowe, które z zastanymi wodzikami, czy tam innymi przesuwkami, sobie słabo radzą.
Ja bym w pierwszej kolejności poszukał ustrojstwa, które opowiada za włączanie napędu i blokady, może konstruktorzy nie skomplikowali tego nadmiernie i da się dobrać chociaż do samych siłowników, bez rozbierania wszystkiego na części pierwsze.
Na logikę, to 4x4 powinno się dać włączyć niezależnie, czy samochód stoi, czy porusza się po prostej drodze, na ostrych łukach bym na wszelki wypadek nie próbował, a tym bardziej przy uślizgu przednich kół (o tym akurat wspomina instrukcja).
Przy okazji - zdecydowanie lepiej włączać napęd/blokadę przed spodziewanymi trudnościami terenu, a nie jak już jest po ptokach :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Dangel problem z załączaniem napędu

Post autor: wojtek_kom » ndz sie 27, 2017 9:53 pm

Mam auto z napędem Dangela 4x4, włącznie/wyłączenie, jazda nic nie hałasuje - tak jak w klasycznym 4x4 czuć opór na twardym.
Blokady dyfra - mam, po oględzinach jest to blokada przedniego dyfra, z tyłu nie ma co sterować dyfra ;). Całość sterowana elektrycznie.
Blokadę da się włączyć tylko przy zapiętym 4x4 i stojąc. AWD nie mam, brak sprzęgła/wiskozy - moduł.
Nissan-y

Navigare
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob sie 26, 2017 9:15 am

Re: Dangel problem z załączaniem napędu

Post autor: Navigare » pn sie 28, 2017 7:01 am

Dziękuję Panowie za Wasze odpowiedzi. 4x4 mi działa, wczoraj jeszcze testowałem w błotnej polnej drodze, problem w tym, že nie zawsze się załącza i muszę przejechać kilka/kilkanaście metrów żeby to zaskoczyło. Kiedy jadę 2wd, zakopię się i chcę włączyć 4wd to jest kaplica. Trochę to bezsensu, bo na ich reklamówkach na yt jest pokazane jak gość staje jadąć pod górę, przekręca gałkę i odrazu ma 4x4. Nie wiem czy kwesta techniczna i ten rodzaj napędu tak ma, czy poprostu u mnie jest coś zepsute (napewno nie działa mi blokada dyfra z tyłu).

Pytanko do Kolegi co też ma Dangela, czy napewno nie czujesz żadnej różnicy w jeździe 2wd vs 4wd (choćby wibracje obracającego się wału i taki rodzaj niezbyt głośnego "wycia" z napędów). U mnie pp przełączeniu na 4x4 jest wyraźnie głośniej i mieco inna charakterystyka prowadzenia, nie wiembnabile to jest poprawne.

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Dangel problem z załączaniem napędu

Post autor: wojtek_kom » pn sie 28, 2017 10:32 am

Navigare pisze:
pn sie 28, 2017 7:01 am
Pytanko do Kolegi co też ma Dangela, czy napewno nie czujesz żadnej różnicy w jeździe 2wd vs 4wd (choćby wibracje obracającego się wału i taki rodzaj niezbyt głośnego "wycia" z napędów). U mnie pp przełączeniu na 4x4 jest wyraźnie głośniej i mieco inna charakterystyka prowadzenia, nie wiembnabile to jest poprawne.
Cisza przy 4x4. Generalnie wszelkie luzy/wibracje to potencjalne problemy.
Czuć że jest spięte 4x4 podczas prowadzenia na twardym.
Nissan-y

Navigare
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob sie 26, 2017 9:15 am

Re: Dangel problem z załączaniem napędu

Post autor: Navigare » pn sie 28, 2017 11:35 am

Dzwoniłem dziś do kilku serwisów Peugeot i pytaniem czy podejmą się diagnozy działania napędu Dangel i w Wawie żaden nie chciał. Dzwoniłem też do dwóch warsztatów 4x4 i też nie byli bardzo chętni.

@wojtek_kom jak naprawiasz napęd w swoim aucie? Skąd bierzesz części? Byłem u "swojego" mechanika i sugerował, że trzeba wymienić luźną poduszkę która podtrzymuję wałek napędowy przy skrzyni. Nie mam pojęcia skąd ją wziąć (a jest to część dołożona przez Dangel). W czwartek spróbuję też zmienić oleje - nie mogę dostać tego który jest w instrukcji (Jacco), ale kupię o podobnej charakterystyce Total Dynatrans LS 80W90 (API GL5), może wtedy będzie lepiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość