ZIMA - TECHNIKA JAZDY AUTOMATEM NIE TYLKO W TERENIE

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
mateusz_kna
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr sty 18, 2006 7:51 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mateusz_kna » ndz gru 24, 2006 12:29 am

a no i xjeep dawqaj inne pomysly na utkniecie w sniegu i lodzie.. w koncu zima, moze sie przyda ;-)
W porównaniu z kiłą tryper jest chorobą miłą

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz gru 24, 2006 12:41 am

a próbowałeś go rozbujać po prostu przeżucając D/N/D/N? Do tego nie trzeba używać hamulca, więc nie traci się rozpędu. Albo w przypadkach bardziej hardcoreowych D/R/D/R- tu niestety wypadałoby się zatrzymać.

Wycieraczki pod koła podkładałeś jak się zakopałeś?

A teraz lekki joke, (nie obraź się): myślałeś może o zdjęciu tego 100kg bullbara na zimę? ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » ndz gru 24, 2006 12:43 am

czesław&jarząbek pisze:
N2O pisze: RR P38A w automacie to na reduktorze jak sie zakopiesz to mozesz ruszyc nawet z 4.
opowiedz nam o tym...

:)21
no wiesz :)21 czasem to musi zadzialac tez dodatkowy silnik kopytny z tyłu :)21 pewnego razu niewiem jak to sie stalo, ale wyjechalem z beznadziejnej sytuacji w sniegu na polu, glina pod spodem, wykrzyż sie zrobil ale to raczej z braku doswiadczenia. Reduktor, opcja Manual, 4 i jakos pojechal az sam sie zdziwilem :o :lol: jak to czasem Land Rover potrafi czlowieka zaskoczyc :lol:

P.S. Nie mam ETC, niestety...
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
mateusz_kna
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr sty 18, 2006 7:51 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mateusz_kna » ndz gru 24, 2006 12:45 am

ja sie nie obrazam ;-)
a grill fajny, dla mnie to auto bez grilla wyglada zle. Pewnie z przyzwyczajenia...
wycieraczki, patyczki, popiol z kominka, deski.. proby zawsze sa :-) ale generalnie strasznie to glupio wyglada jak na parkingu pod wyciagiem terenowa fura , za w koncu kupe kasy, nie daje rady :/
W porównaniu z kiłą tryper jest chorobą miłą

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz gru 24, 2006 12:56 am

a rozumiem, że oba dyfry masz otwarte? Nie tam żadne lockery czy LSD?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz gru 24, 2006 8:48 am

Po pierwsze - jak chcesz jezdzic na szosowych (to nie grzech! No, może maluśki wstyd :)21) - to w zimie zakladaj zimowe. Jak snieg niezbyt gleboki to dadza rade.

Po drugie - nie zapominaj o blokadach - oprocz centralnej, pewnie masz jeszcze na tyl.

Po trzecie - lepiej nie probuj "kolysac" autem z automatem.
One tego bardzo nie lubia (automaty)

Przy zmianie z D na R i odwrotnie, trzeba dac skrzyni chwile czasu na zmiane cisnien w ukladzie, bez nerwowego gazowania.

I wreszcie - nawet jak nie wjezdzasz w teren, warto wozic jakąś solidną line czy tasme z szeklami - patrol jest ciezki i jak juz ktos cie bedzie wyciagal, to lepiej miec pewnosc ze nie urwie liny.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz gru 24, 2006 8:55 am

mendelmax pisze:a rozumiem, że oba dyfry masz otwarte? Nie tam żadne lockery czy LSD?
Z tego co pamietam, to obecny model (2005) sprzedawany jest tylko w jednej wersji - i kazdy ma tradycyjny naped, z centralna blokada + mechaniczna blokada na tyl.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » ndz gru 24, 2006 2:05 pm

mateusz_kna pisze:...
a z tym ruszaniem z dwojki to w niektorych (mercedes) jest guziczek do jazdy zima i latem. i wlasnie w programie zima jest ruszanie z dowjki i chyba dluzsze trzymanie obrotow
hmm w toj-tojach (a i w jepach tysz, bo to przeważnie ten sam automat ;-) ) to są dwa guziczki
- "2nd" ruszanie z dwójki i tylko z dwójki :-) a dalej od wajchy zależy czy będzie zmieniał w górę,
- i drugi oddzielny "pwr" ciągnie do wyższych obrótów przed zmianą na wyższy bieg - a służy to do "dynamiczniejszej" jazdy - jeszcze na oczy nie widziałem automatu który te dwie rzeczy łączyłby razem, ale może mało widziałem ;-)
to drugie fakt można użyć w zimie do lepszego "hamowania" silnikiem oczywiście w połaczeniu z ręcznym blokowaniem biegu 1,2 albo jak kto ma to i 3 :-)
bajery z ruszaniem z 4ki w automacie to chyba tylko przy sekwencyjnych skrzyniach są możliwe, w tradycjnych automatach to takiej opcji nie znam
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz gru 24, 2006 2:14 pm

mateusz_kna pisze:a no i xjeep dawqaj inne pomysly na utkniecie w sniegu i lodzie.. w koncu zima, moze sie przyda ;-)
a prosze... !!
opona na dane warunki lub łańcuchy, blokady w aucie, kierowca z "głową", tifor w bagazniku, hi lift na dachu, trapy na dachu... itd itp

a najlepiej to unikac kopnego śniegu ... !! :)21

bujać "automata" z D poprzez N na R mozna ... ale używać hamulca i dawac na N coby ciśnienia wyrównać... !! Przy odrobinie wprawy "buja" sie szybciej niz w manualu... !! :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz gru 24, 2006 2:16 pm

W jeepie jak wyrwie się kable czujnika ze skrzyni to przechodzi w tryb awaryjny i rusza z trójki :)21
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » śr gru 27, 2006 11:26 am

mendelmax pisze:W jeepie jak wyrwie się kable czujnika ze skrzyni to przechodzi w tryb awaryjny i rusza z trójki :)21
Fajne uczucie :)2 :)21

Jechałem tak do raffików :lol:
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr gru 27, 2006 12:45 pm

ale fajne ze co?

:o

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » śr gru 27, 2006 1:01 pm

Rusza jak tramwaj :)21
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr gru 27, 2006 1:11 pm

czyli jest ok

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » śr gru 27, 2006 1:43 pm

Jak dla kogo, ciekawe uczucie ale jednak wolę normalnie jeździć. Miałem uczucie jakbym miał bezstopniową skrzynię lub autko elektryczne
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » śr gru 27, 2006 1:50 pm

Za tak powiem, nie wyczules ironii kolegi :wink:

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr gru 27, 2006 3:51 pm

Misiek Bielsko pisze:Za tak powiem, nie wyczules ironii kolegi :wink:
wlasnie,ironia z delikatna nutka zlosliwosci :lol:

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » czw gru 28, 2006 10:16 am

Tiaaa... wyczułem ale nie chce mi się odpowiadać na głupie zaczepki zakompleksionego LRowca. To nudne jest :)23
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

STtomas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw maja 25, 2006 7:54 pm
Lokalizacja: pogranicze Warmii i Mazur

Post autor: STtomas » czw gru 28, 2006 8:55 pm

mateusz_kna pisze:Opony to fakt, sa zwykle szosowki i to zapewne glownie ich wina.. ale na milosc boska, jak rozbujac automat w dolku?? :roll: probowalem wszystkiego, hamulcem, pompowanie gazem.. nidyrydy :cry: i nie tlumaczcie mi ze jednak sie da, bo to ja na parkingach ze wstydem musialem prosic innych o pomoc...
terenowe auto zimą, w śnieg na szosówkach ??
Masz auto za kilkadziesiąt zeta i nie masz zimówek ??
A co do bujania to fakt, trudno - ale da się,
ale automat tego nie lubi - szybkiego przełączania dźwignią.
LC KZJ95 AT33
gg45542453
http://www.wwfpl.panda.org/

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw gru 28, 2006 8:58 pm

STtomas pisze:terenowe auto zimą, w śnieg na szosówkach ??
Masz auto za kilkadziesiąt zeta i nie masz zimówek ??
A kto powiedział, że zimówki nie mogą być szosowe? :o
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

STtomas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw maja 25, 2006 7:54 pm
Lokalizacja: pogranicze Warmii i Mazur

Post autor: STtomas » czw gru 28, 2006 9:22 pm

mendelmax pisze:

A kto powiedział, że zimówki nie mogą być szosowe? :o
No tak :-? mogą być.
Ale czy jest sens stosowania w 2 tonowym aucie takich opon ? Ale to już inny temat.
LC KZJ95 AT33
gg45542453
http://www.wwfpl.panda.org/

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw gru 28, 2006 9:27 pm

No ja dokładnie takie w moim dwu tonowym aucie stosuję ;) Owszem- do bani w głębokim śniegu, ale za to świetna przyczepność na śliskim, asfalcie a to zwykle śliska droga stanowi problem. W śniegu najwyżej się zakopię, trudno- obciach, stracony czas itd. Tymczasem na śliskim jak nie uda się wyhamować to problem może być nieco gorszy ;)

Na zimę generalnie w aucie które jeździ głównie po asfalcie to tylko zimówki szosowe, bo ten przed tobą może hamować sprawniej niż sądzisz ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » śr sty 31, 2007 10:50 pm

ja osobiscie taczm sie obecnie na dunlopach m2 takie zwykle szosowe i nie mialem nigdy problemow w kopnym sniegu 40 czy 50 cm nie stanowi problemu, nie wspominam ze na oblodzonej drodze to AT robi jak letnia
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
JackY61
Posty: 1558
Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Opole, Poznań, Istebna
Kontaktowanie:

Post autor: JackY61 » czw lut 01, 2007 1:37 pm

Discotheque pisze:A jak ktos ma AW-4 to w prosty sposob wpinajac sie w TCU paroma kabelkami istnieje mozliwosc bezposredniego sterowania skrzynia. Stosujac do tego prosty uklad cyfrowy mozna zrobic pseudo sekwencyjna skrzynke :)
Ja z kolei chetnie skopiowalbym sobie schemat podlaczenia do TCU diod kontrolnych pracy skrzyni. Ktos posiada takowy schemacik?
o ! teraz dopiero zajzalem w ten watek bo temat taki malo obiecujacy byl, ale do rzeczy...

to jest temat, ktory od dawna proboje zwalczyc. W australii co drugi automat to ma. Ma sie wtedy jakby dwie skrzynie w jednej i reczna i automatyczna. Nazywa sie to cos jakos "manual lock up converter" i od dawna poszukuje kogos ktos to zrobi do patrola bo sciagac to z OZ to mi sie nie chce.
Ma ktos cos takiego w polsce ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość