Zerknijcie czy to ma sens...(o napedach)

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Zerknijcie czy to ma sens...(o napedach)

Post autor: chera » sob gru 23, 2006 7:32 pm

Po raz kolejny prosze o wypatrzenie błedów:
http://4x4kotkowo.prv.pl/abc.htm

(a w tym http://4x4kotkowo.prv.pl/naped.htm , http://4x4kotkowo.prv.pl/4x4.htm )

dziekuje:)

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » sob gru 23, 2006 8:17 pm

Ja bledow zadnych nie widze. :)2
Cholerna sprezynka

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » sob gru 23, 2006 8:20 pm

Pochwaliłem prywatnie to i publicznie pochwalę :)2

I wielki PLUS+ za to, że w ogóle Ci się chciało :)21

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob gru 23, 2006 8:23 pm

"Mały Podręcznik Kierowcy" - czasem nawet słowo w słowo :)21
Zmień szatę kolorystyczną bo chyba nie robisz tego dla MON'u ?

Układ przeniesienia napędu
eduktor - brak R
słowo napęd - nie używasz Ę

Napęd Tylny
w/g mnie wytnij ten ryt historyczny o tym kiedy pojawiły się samochody z napędem na tylną oś - i przejdź do konkretów

4x4 ?
Jeśli używasz sformułowania "napęd xxx" to użyj "Napęd na wszystkie koła" a nie 4x4 bo wprowadzasz chaos i dopiero poniżej jako jedno w rozwiązań jest 4x4 bo może być 6x6 i 8x8



Napęd 4x4
Co to jest dyfer ? Albo używasz slangu albo nomenklatury technicznej.

Dla kogo to piszesz - "(...)Typy sprzęgiełek w Patrolu (...) odbiorca oczywiście wie co to Partol ?


(...) Samochodem 4x4 bez centralnego dyfra niemożliwa jest jednak jazda na podłożu niepozwalającym na poślizg kół (np.asfalt). Wytłumaczenie jest proste, na zakręcie zarówno wewnętrzne i zewnętrzne koła jak i przód i tył samochodu pokonują różną drogę, a zatem prędkości tych elementów są różne. Sztywno spięte osie uniemożliwiają zróżnicowania prędkości i samochód może poruszać się tylko na wprost. (...)

bzdura, tarcie nigdy nie jest nieskończone więc to teoretyczna koncepcja.Poza tym składnia !! napisz, że koła zewnętrzne pokonują tę samą droge kątową ale liniowa jest inna i tu rzucik podwozia z góry z punktem odniesienia...
Ostatnio zmieniony sob gru 23, 2006 8:40 pm przez boris.blank, łącznie zmieniany 2 razy.

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » sob gru 23, 2006 8:38 pm

To się nazywa konstruktywna krytyka :D
Ale mogłeś chociaż troszkę pochwalić, bo jeszcze się koleżanka zniechęci :wink:

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » sob gru 23, 2006 8:42 pm

@boris.
teoretycznie się zgadza, praktycznie da się i się robi :)21

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob gru 23, 2006 8:48 pm

@leszek -> ja tylko cytowałem :)21

@chera (ciekaw jestem czyją jesteś cheroiną ? :)21 ) -> kawał roboty, widać, że Metodyka Pracy Naukowej jeszcze przed tobą.

Kiepsko ci idzie w HTML'u ale to można szybko nadrobić aby nadać pracy ? (ciekawe jestem też w jakim celu to tworzysz ?) precyzyjny wygląd. Musisz patrzeć na to co piszesz szerzej aby nie powielać pewnych rzeczy. Widac też co rozumiesz a z czym nie miałaś zupełnie do czynienia :). Ogólnie dobra 4 . :)2

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chera » sob gru 23, 2006 9:15 pm

boris.blank pisze:"Mały Podręcznik Kierowcy" - czasem nawet słowo w słowo :)21
Zmień szatę kolorystyczną bo chyba nie robisz tego dla MON'u ?
Wielkie dzieki za takie szczegolowa szczegolowa analize, jak tylko zaczna mi dzialac ftpy wrzuce poprawiona wersje..

musze sie troche wytlumaczyc... poniewaz jestem laikiem w tych sprawach a nie chce zadawac tylu banalnzch pytan dlatego wlasnie zrobilam takie podstawypodstaw...przejzalam DUZOOO stron i tak naprawde zadnych konkretnych informacji... napedy sa wlasciwie cytowaniem wikipedii ale oni nie podali skad czerpali wiedze, a ja dziekuje za info o ksiazce:)

co do monu to poprostu lubie zielony kolor i wydawal mi sie przejzysty ale juz zmienilam.

Dla kogo to piszesz - "(...)Typy sprzęgiełek w Patrolu (...) odbiorca oczywiście wie co to Partol ?
jesli chodzi o sprzegielka to informacje bralam z jednego z postow tego forum i strony interentowej(zrodla) i dotyczlo to Patrola, nie mam pojecia czy takie same wystepuja w innych samochodach...jesli tak to rowniez poprawie

bzdura, tarcie nigdy nie jest nieskończone więc to teoretyczna koncepcja.Poza tym składnia !! napisz, że koła zewnętrzne pokonują tę samą droge kątową ale liniowa jest inna i tu rzucik podwozia z góry z punktem odniesienia...
mam watpliwosci czy "ktos" zna roznice miedzy predkoscia katową a liniowa i nie mam pojecia skad wziac rzucik z gory z punktem odniesienia....jesli masz cos takiego chcetnie skorzystam...

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chera » sob gru 23, 2006 9:21 pm

boris.blank pisze:@leszek -> ja tylko cytowałem :)21

@chera (ciekaw jestem czyją jesteś cheroiną ? :)21 ) -> kawał roboty, widać, że Metodyka Pracy Naukowej jeszcze przed tobą.

Kiepsko ci idzie w HTML'u ale to można szybko nadrobić aby nadać pracy ? (ciekawe jestem też w jakim celu to tworzysz ?) precyzyjny wygląd. Musisz patrzeć na to co piszesz szerzej aby nie powielać pewnych rzeczy. Widac też co rozumiesz a z czym nie miałaś zupełnie do czynienia :). Ogólnie dobra 4 . :)2
wlasnie dlatego prosilam o fachowa ocene, za co dziekuje..szukajac informacji znalzlam mnostwo stron ktore wlasnie pod katem naukowym czyli czysta fizyka o ktorej mam troszke pojecie byly bzdura.... HTMLA ucze sie tak samo jak terenowek, hehe wlasciwie postanowilam zrobic strone klubu offroadowego i dlatego wzielam sie za htmla (znam go jakies 3 tygodnie)... a cel tych tekstow jest prosty...chce miec jakies pojecie o samochodzie a po drugie zeby ktos kogo wciagnie to blodko mial jakis podstawy teoretyczne...tak na poczatek:)

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chera » sob gru 23, 2006 9:24 pm

a Chera to nie od heroiny (choc z wyksztalcenia jestem chemikiem) ale od imienia mojego ukochanego konia na ktorym jezdzilam :D

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob gru 23, 2006 9:46 pm

-> sprzęgiełka, zasada działania manualnych i automatycznych jest taka sama dla każdego typu samochodu. Bez wgłębiania się w konstukcję sprzegła włączanie/wyłączanie wynika z różnicy prędkości kątowych elementów (tu obudowa i zębatka na osi koła).

Jakiej rasy był koń ?

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chera » sob gru 23, 2006 9:55 pm

boris.blank pisze:-> sprzęgiełka, zasada działania manualnych i automatycznych jest taka sama dla każdego typu samochodu. Bez wgłębiania się w konstukcję sprzegła włączanie/wyłączanie wynika z różnicy prędkości kątowych elementów (tu obudowa i zębatka na osi koła).

Jakiej rasy był koń ?
trakeńskiej
musze przemyslec to co wczesniej napisales bo nie rozumiem:)

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob gru 23, 2006 10:05 pm

Dobra - odpuść sobie te sprzęgiełka. :)

Ja mam dwa wielkopolskie ale są na samowolce i ostatni raz dosiadałem jes ze dwa lata temu :). Teraz to trzebaby je zmiękczyć na padoku bo jak w lato mój ziomal chciał pojeździć to skończył ze złamaną ręką.
To było dopiero 4x4 już myślałem, że po nim jak go Chałwa po mokradłach przeciągnęła. Ale był ubaw...

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chera » sob gru 23, 2006 10:11 pm

boris.blank pisze:Dobra - odpuść sobie te sprzęgiełka. :)

Ja mam dwa wielkopolskie ale są na samowolce i ostatni raz dosiadałem jes ze dwa lata temu :). Teraz to trzebaby je zmiękczyć na padoku bo jak w lato mój ziomal chciał pojeździć to skończył ze złamaną ręką.
To było dopiero 4x4 już myślałem, że po nim jak go Chałwa po mokradłach przeciągnęła. Ale był ubaw...
no wiesz ja mialam potrzaskane udo w 3 kawalkach zespolone plyta na 14 srub, peknietz wyrostek obojczykowo barkowy i pelnieta szczeke 3 miesiace w lozku bez wstawaniam 2 lata okulach dwie operacje i jestem jak nowa:D

hehe ale dalej jezdze:)

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob gru 23, 2006 10:22 pm

Moja siostra złamała miednicę ale ona trenowała woltyżerkę.

Ja kiedyś bym się strasznie rozsmarował w lesie bo cwałowałem z kumpelą przez las, ona prowadziła i znała trasę, nagle skręciła w lewo, mój koń za nią a ja siłą bezwładności w drugą stronę. Jak mi sosna mignęła przez nosem to prędzej zdarłbym mu skórę z grzbietu niż bym się puścił ale wtedy miałem miękko.

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chera » sob gru 23, 2006 10:32 pm

boris.blank pisze:Moja siostra złamała miednicę ale ona trenowała woltyżerkę.

Ja kiedyś bym się strasznie rozsmarował w lesie bo cwałowałem z kumpelą przez las, ona prowadziła i znała trasę, nagle skręciła w lewo, mój koń za nią a ja siłą bezwładności w drugą stronę. Jak mi sosna mignęła przez nosem to prędzej zdarłbym mu skórę z grzbietu niż bym się puścił ale wtedy miałem miękko.
hehe to ja tak mialam jak jechalam na oklep... taka szczesliwa po galopie ze nie zlecialam smiechz chichy pelen luzik a tu nagle jakism maly piesek wyskoczyl i co...kon w prawo ja w lewo:D a ile potem meki zeby wejsc :)21

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chera » sob gru 23, 2006 11:12 pm

pierwsza wersja poprawionac:) dobranoc

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » sob gru 23, 2006 11:42 pm

Bardzo fajna stronka, oczywście są drobiazgi do poprawy, ale nie ma źle. Narazie mam dwie uwagi:

Np. w dziale napęd 4x4 wypadałoby dodać o innych opcjach przenoszenia napędu, np. o centralnym mechaniźmie różnicowym, sprzęgle wiskotycznym czy wielotarczkowym.

W dziale "mechanizm różnicowy" nie ma wzmianki o blokadach tegoż mechanizmu, co w stronie o offroadzie ma jakby istotne znaczenie ;) Wypadałoby dodać coś o blokadach mechanicznych czy tosenie, choćby wzmiankę, że takie coś istneje. No i jak już opisujesz tarcie wewnętrzne to aż się prosi opisać działanie klasycznego LSD ;)

Tak czy siak :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz gru 24, 2006 12:09 am

w przykladowych cenach proponuje nie przenosic na "rideon" ...
bo tam to tylko przyklad jest jak duuuuzo zaplacic za czesci ... !! :)21

kawal roboty... czy dobrej to powiem jak to poczytam wiecej... !! :wink:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Salata123 » ndz gru 24, 2006 12:40 am

Było tak:

Obrazek

i opis:

” f - sprzęgiełka na free reduktor na 4H lub 4L - brak praktycznych zastosowań takiego układu, chyba jedynie z reduktorem na 4L przy bardzo stromych podjazdach na asfalcie, kiedy zaczyna brakować mocy, na krótkich odcinkach. Na tym schemacie wszystkie mosty i wały powinny być na czerwono.”
Ty zrobiłaś tak:




Obrazek

a powinno być tak:

Obrazek

i skasować to co pogrubione.

:)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chera » ndz gru 24, 2006 9:06 am

:) poprawie:) nie rozumiem co mam wywalic pogrubione...

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Salata123 » ndz gru 24, 2006 11:13 am

a racja, bo sie nie pogrubiło :)21

” f - sprzęgiełka na free reduktor na 4H lub 4L - brak praktycznych zastosowań takiego układu, chyba jedynie z reduktorem na 4L przy bardzo stromych podjazdach na asfalcie, kiedy zaczyna brakować mocy, na krótkich odcinkach. Na tym schemacie wszystkie mosty i wały powinny być na czerwono.

to usunąć :)2
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chera » ndz gru 24, 2006 12:01 pm

Salata123 pisze:a racja, bo sie nie pogrubiło :)21

” f - sprzęgiełka na free reduktor na 4H lub 4L - brak praktycznych zastosowań takiego układu, chyba jedynie z reduktorem na 4L przy bardzo stromych podjazdach na asfalcie, kiedy zaczyna brakować mocy, na krótkich odcinkach. Na tym schemacie wszystkie mosty i wały powinny być na czerwono.

to usunąć :)2
jak to robilam to juz ledwo na oczy patrzylam i jakos tak mi sie zrobilo:D pozdrowiam i zycze Wszystkim Wspanialej Wigijnej kolacji:)

Awatar użytkownika
skorek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: sob sie 26, 2006 11:47 pm
Lokalizacja: polska

Post autor: skorek » ndz gru 24, 2006 12:21 pm

dobra robota :D
off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.

Awatar użytkownika
ORSON_V6
 
 
Posty: 1051
Rejestracja: pt mar 04, 2005 12:06 pm
Lokalizacja: N=ok.52°34' E=ok.17°15'
Kontaktowanie:

Post autor: ORSON_V6 » pt mar 09, 2007 1:55 pm

że komuś się chciało? 8)
G 460.2 - był 2.3 -jest 3.0 D
orson@4x4wlkp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość