Zerknijcie czy to ma sens...(o napedach)
Moderator: Mroczny
Zerknijcie czy to ma sens...(o napedach)
Po raz kolejny prosze o wypatrzenie błedów:
http://4x4kotkowo.prv.pl/abc.htm
(a w tym http://4x4kotkowo.prv.pl/naped.htm , http://4x4kotkowo.prv.pl/4x4.htm )
dziekuje:)
http://4x4kotkowo.prv.pl/abc.htm
(a w tym http://4x4kotkowo.prv.pl/naped.htm , http://4x4kotkowo.prv.pl/4x4.htm )
dziekuje:)
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
"Mały Podręcznik Kierowcy" - czasem nawet słowo w słowo 
Zmień szatę kolorystyczną bo chyba nie robisz tego dla MON'u ?
Układ przeniesienia napędu
eduktor - brak R
słowo napęd - nie używasz Ę
Napęd Tylny
w/g mnie wytnij ten ryt historyczny o tym kiedy pojawiły się samochody z napędem na tylną oś - i przejdź do konkretów
4x4 ?
Jeśli używasz sformułowania "napęd xxx" to użyj "Napęd na wszystkie koła" a nie 4x4 bo wprowadzasz chaos i dopiero poniżej jako jedno w rozwiązań jest 4x4 bo może być 6x6 i 8x8
Napęd 4x4
Co to jest dyfer ? Albo używasz slangu albo nomenklatury technicznej.
Dla kogo to piszesz - "(...)Typy sprzęgiełek w Patrolu (...) odbiorca oczywiście wie co to Partol ?
(...) Samochodem 4x4 bez centralnego dyfra niemożliwa jest jednak jazda na podłożu niepozwalającym na poślizg kół (np.asfalt). Wytłumaczenie jest proste, na zakręcie zarówno wewnętrzne i zewnętrzne koła jak i przód i tył samochodu pokonują różną drogę, a zatem prędkości tych elementów są różne. Sztywno spięte osie uniemożliwiają zróżnicowania prędkości i samochód może poruszać się tylko na wprost. (...)
bzdura, tarcie nigdy nie jest nieskończone więc to teoretyczna koncepcja.Poza tym składnia
napisz, że koła zewnętrzne pokonują tę samą droge kątową ale liniowa jest inna i tu rzucik podwozia z góry z punktem odniesienia...

Zmień szatę kolorystyczną bo chyba nie robisz tego dla MON'u ?
Układ przeniesienia napędu
eduktor - brak R
słowo napęd - nie używasz Ę
Napęd Tylny
w/g mnie wytnij ten ryt historyczny o tym kiedy pojawiły się samochody z napędem na tylną oś - i przejdź do konkretów
4x4 ?
Jeśli używasz sformułowania "napęd xxx" to użyj "Napęd na wszystkie koła" a nie 4x4 bo wprowadzasz chaos i dopiero poniżej jako jedno w rozwiązań jest 4x4 bo może być 6x6 i 8x8
Napęd 4x4
Co to jest dyfer ? Albo używasz slangu albo nomenklatury technicznej.
Dla kogo to piszesz - "(...)Typy sprzęgiełek w Patrolu (...) odbiorca oczywiście wie co to Partol ?
(...) Samochodem 4x4 bez centralnego dyfra niemożliwa jest jednak jazda na podłożu niepozwalającym na poślizg kół (np.asfalt). Wytłumaczenie jest proste, na zakręcie zarówno wewnętrzne i zewnętrzne koła jak i przód i tył samochodu pokonują różną drogę, a zatem prędkości tych elementów są różne. Sztywno spięte osie uniemożliwiają zróżnicowania prędkości i samochód może poruszać się tylko na wprost. (...)
bzdura, tarcie nigdy nie jest nieskończone więc to teoretyczna koncepcja.Poza tym składnia

Ostatnio zmieniony sob gru 23, 2006 8:40 pm przez boris.blank, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
@leszek -> ja tylko cytowałem
@chera (ciekaw jestem czyją jesteś cheroiną ?
) -> kawał roboty, widać, że Metodyka Pracy Naukowej jeszcze przed tobą.
Kiepsko ci idzie w HTML'u ale to można szybko nadrobić aby nadać pracy ? (ciekawe jestem też w jakim celu to tworzysz ?) precyzyjny wygląd. Musisz patrzeć na to co piszesz szerzej aby nie powielać pewnych rzeczy. Widac też co rozumiesz a z czym nie miałaś zupełnie do czynienia
. Ogólnie dobra 4 . 

@chera (ciekaw jestem czyją jesteś cheroiną ?

Kiepsko ci idzie w HTML'u ale to można szybko nadrobić aby nadać pracy ? (ciekawe jestem też w jakim celu to tworzysz ?) precyzyjny wygląd. Musisz patrzeć na to co piszesz szerzej aby nie powielać pewnych rzeczy. Widac też co rozumiesz a z czym nie miałaś zupełnie do czynienia


Wielkie dzieki za takie szczegolowa szczegolowa analize, jak tylko zaczna mi dzialac ftpy wrzuce poprawiona wersje..boris.blank pisze:"Mały Podręcznik Kierowcy" - czasem nawet słowo w słowo
Zmień szatę kolorystyczną bo chyba nie robisz tego dla MON'u ?
musze sie troche wytlumaczyc... poniewaz jestem laikiem w tych sprawach a nie chce zadawac tylu banalnzch pytan dlatego wlasnie zrobilam takie podstawypodstaw...przejzalam DUZOOO stron i tak naprawde zadnych konkretnych informacji... napedy sa wlasciwie cytowaniem wikipedii ale oni nie podali skad czerpali wiedze, a ja dziekuje za info o ksiazce:)
co do monu to poprostu lubie zielony kolor i wydawal mi sie przejzysty ale juz zmienilam.
jesli chodzi o sprzegielka to informacje bralam z jednego z postow tego forum i strony interentowej(zrodla) i dotyczlo to Patrola, nie mam pojecia czy takie same wystepuja w innych samochodach...jesli tak to rowniez poprawieDla kogo to piszesz - "(...)Typy sprzęgiełek w Patrolu (...) odbiorca oczywiście wie co to Partol ?
mam watpliwosci czy "ktos" zna roznice miedzy predkoscia katową a liniowa i nie mam pojecia skad wziac rzucik z gory z punktem odniesienia....jesli masz cos takiego chcetnie skorzystam...bzdura, tarcie nigdy nie jest nieskończone więc to teoretyczna koncepcja.Poza tym składnianapisz, że koła zewnętrzne pokonują tę samą droge kątową ale liniowa jest inna i tu rzucik podwozia z góry z punktem odniesienia...
wlasnie dlatego prosilam o fachowa ocene, za co dziekuje..szukajac informacji znalzlam mnostwo stron ktore wlasnie pod katem naukowym czyli czysta fizyka o ktorej mam troszke pojecie byly bzdura.... HTMLA ucze sie tak samo jak terenowek, hehe wlasciwie postanowilam zrobic strone klubu offroadowego i dlatego wzielam sie za htmla (znam go jakies 3 tygodnie)... a cel tych tekstow jest prosty...chce miec jakies pojecie o samochodzie a po drugie zeby ktos kogo wciagnie to blodko mial jakis podstawy teoretyczne...tak na poczatek:)boris.blank pisze:@leszek -> ja tylko cytowałem![]()
@chera (ciekaw jestem czyją jesteś cheroiną ?) -> kawał roboty, widać, że Metodyka Pracy Naukowej jeszcze przed tobą.
Kiepsko ci idzie w HTML'u ale to można szybko nadrobić aby nadać pracy ? (ciekawe jestem też w jakim celu to tworzysz ?) precyzyjny wygląd. Musisz patrzeć na to co piszesz szerzej aby nie powielać pewnych rzeczy. Widac też co rozumiesz a z czym nie miałaś zupełnie do czynienia. Ogólnie dobra 4 .
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
trakeńskiejboris.blank pisze:-> sprzęgiełka, zasada działania manualnych i automatycznych jest taka sama dla każdego typu samochodu. Bez wgłębiania się w konstukcję sprzegła włączanie/wyłączanie wynika z różnicy prędkości kątowych elementów (tu obudowa i zębatka na osi koła).
Jakiej rasy był koń ?
musze przemyslec to co wczesniej napisales bo nie rozumiem:)
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Dobra - odpuść sobie te sprzęgiełka. 
Ja mam dwa wielkopolskie ale są na samowolce i ostatni raz dosiadałem jes ze dwa lata temu
. Teraz to trzebaby je zmiękczyć na padoku bo jak w lato mój ziomal chciał pojeździć to skończył ze złamaną ręką.
To było dopiero 4x4 już myślałem, że po nim jak go Chałwa po mokradłach przeciągnęła. Ale był ubaw...

Ja mam dwa wielkopolskie ale są na samowolce i ostatni raz dosiadałem jes ze dwa lata temu

To było dopiero 4x4 już myślałem, że po nim jak go Chałwa po mokradłach przeciągnęła. Ale był ubaw...
no wiesz ja mialam potrzaskane udo w 3 kawalkach zespolone plyta na 14 srub, peknietz wyrostek obojczykowo barkowy i pelnieta szczeke 3 miesiace w lozku bez wstawaniam 2 lata okulach dwie operacje i jestem jak nowa:Dboris.blank pisze:Dobra - odpuść sobie te sprzęgiełka.
Ja mam dwa wielkopolskie ale są na samowolce i ostatni raz dosiadałem jes ze dwa lata temu. Teraz to trzebaby je zmiękczyć na padoku bo jak w lato mój ziomal chciał pojeździć to skończył ze złamaną ręką.
To było dopiero 4x4 już myślałem, że po nim jak go Chałwa po mokradłach przeciągnęła. Ale był ubaw...
hehe ale dalej jezdze:)
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Moja siostra złamała miednicę ale ona trenowała woltyżerkę.
Ja kiedyś bym się strasznie rozsmarował w lesie bo cwałowałem z kumpelą przez las, ona prowadziła i znała trasę, nagle skręciła w lewo, mój koń za nią a ja siłą bezwładności w drugą stronę. Jak mi sosna mignęła przez nosem to prędzej zdarłbym mu skórę z grzbietu niż bym się puścił ale wtedy miałem miękko.
Ja kiedyś bym się strasznie rozsmarował w lesie bo cwałowałem z kumpelą przez las, ona prowadziła i znała trasę, nagle skręciła w lewo, mój koń za nią a ja siłą bezwładności w drugą stronę. Jak mi sosna mignęła przez nosem to prędzej zdarłbym mu skórę z grzbietu niż bym się puścił ale wtedy miałem miękko.
hehe to ja tak mialam jak jechalam na oklep... taka szczesliwa po galopie ze nie zlecialam smiechz chichy pelen luzik a tu nagle jakism maly piesek wyskoczyl i co...kon w prawo ja w lewo:D a ile potem meki zeby wejscboris.blank pisze:Moja siostra złamała miednicę ale ona trenowała woltyżerkę.
Ja kiedyś bym się strasznie rozsmarował w lesie bo cwałowałem z kumpelą przez las, ona prowadziła i znała trasę, nagle skręciła w lewo, mój koń za nią a ja siłą bezwładności w drugą stronę. Jak mi sosna mignęła przez nosem to prędzej zdarłbym mu skórę z grzbietu niż bym się puścił ale wtedy miałem miękko.

Bardzo fajna stronka, oczywście są drobiazgi do poprawy, ale nie ma źle. Narazie mam dwie uwagi:
Np. w dziale napęd 4x4 wypadałoby dodać o innych opcjach przenoszenia napędu, np. o centralnym mechaniźmie różnicowym, sprzęgle wiskotycznym czy wielotarczkowym.
W dziale "mechanizm różnicowy" nie ma wzmianki o blokadach tegoż mechanizmu, co w stronie o offroadzie ma jakby istotne znaczenie
Wypadałoby dodać coś o blokadach mechanicznych czy tosenie, choćby wzmiankę, że takie coś istneje. No i jak już opisujesz tarcie wewnętrzne to aż się prosi opisać działanie klasycznego LSD 
Tak czy siak
Np. w dziale napęd 4x4 wypadałoby dodać o innych opcjach przenoszenia napędu, np. o centralnym mechaniźmie różnicowym, sprzęgle wiskotycznym czy wielotarczkowym.
W dziale "mechanizm różnicowy" nie ma wzmianki o blokadach tegoż mechanizmu, co w stronie o offroadzie ma jakby istotne znaczenie


Tak czy siak

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
Było tak:

i opis:
” f - sprzęgiełka na free reduktor na 4H lub 4L - brak praktycznych zastosowań takiego układu, chyba jedynie z reduktorem na 4L przy bardzo stromych podjazdach na asfalcie, kiedy zaczyna brakować mocy, na krótkich odcinkach. Na tym schemacie wszystkie mosty i wały powinny być na czerwono.”
Ty zrobiłaś tak:

a powinno być tak:

i skasować to co pogrubione.


i opis:
” f - sprzęgiełka na free reduktor na 4H lub 4L - brak praktycznych zastosowań takiego układu, chyba jedynie z reduktorem na 4L przy bardzo stromych podjazdach na asfalcie, kiedy zaczyna brakować mocy, na krótkich odcinkach. Na tym schemacie wszystkie mosty i wały powinny być na czerwono.”
Ty zrobiłaś tak:
a powinno być tak:

i skasować to co pogrubione.

a racja, bo sie nie pogrubiło 
” f - sprzęgiełka na free reduktor na 4H lub 4L - brak praktycznych zastosowań takiego układu, chyba jedynie z reduktorem na 4L przy bardzo stromych podjazdach na asfalcie, kiedy zaczyna brakować mocy, na krótkich odcinkach. Na tym schemacie wszystkie mosty i wały powinny być na czerwono.”
to usunąć

” f - sprzęgiełka na free reduktor na 4H lub 4L - brak praktycznych zastosowań takiego układu, chyba jedynie z reduktorem na 4L przy bardzo stromych podjazdach na asfalcie, kiedy zaczyna brakować mocy, na krótkich odcinkach. Na tym schemacie wszystkie mosty i wały powinny być na czerwono.”
to usunąć

jak to robilam to juz ledwo na oczy patrzylam i jakos tak mi sie zrobilo:D pozdrowiam i zycze Wszystkim Wspanialej Wigijnej kolacji:)Salata123 pisze:a racja, bo sie nie pogrubiło
” f - sprzęgiełka na free reduktor na 4H lub 4L - brak praktycznych zastosowań takiego układu, chyba jedynie z reduktorem na 4L przy bardzo stromych podjazdach na asfalcie, kiedy zaczyna brakować mocy, na krótkich odcinkach. Na tym schemacie wszystkie mosty i wały powinny być na czerwono.”
to usunąć
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość