Jakie auto w teren wybrać

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: jradek » śr maja 13, 2015 3:16 pm

Sygma pisze:kup pajero z silnikiem 3.5 V6
wsadź koła 31" z bieżnikiem simex... zapnij reduktor i daj w palni do czerwonego pola
trafisz na kamień i też urwiesz coś w moście
na to nie ma siły
Eee
W moście nie, ale wąs przekładni owszem
Sygma pisze: jak masz dychawicznego diesla to nie urwiesz.. bo nawet nie starasz się przejechać tego, co silniki PB przejeżdżają
Eee
Kompletnie nieprawda
Sygma pisze: na początek, to będzie sukces jak znajdziesz nie tyle zdrowe.. co rokujące pajero
:)21

To akurat prawda
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: Sygma » śr maja 13, 2015 3:20 pm

jradek pisze:Eee
W moście nie, ale wąs przekładni owszem
kolega miał te mosty w zmocie
3 rajdy trzy zmielone mosty... aż zainwestował w mosty z Patrola :)21
jradek pisze:Eee
Kompletnie nieprawda
prawda prawda
ileż ten silniczek 2.5 ma KM ? ma choć 100 ?

dla lepszego zobrazowania o co chodzi.....
https://www.youtube.com/watch?v=fAUm4EEO3xc

koła 35" MT

:)21

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: jradek » śr maja 13, 2015 4:16 pm

mosty, zmota, rajdy
to nie do tego

filmik- typowe rodeo, ja tak nie jeżdżę i nie lubię takiej jazdy

Mocy i momentu nigdy mi w terenie nie brakowało, co nie znaczy, że mam go nadmiar. Na asfalt 99KM to mało.
Mam kolegę co czasem ze mną jeździ. Ma Granda na AT z liftem 2,5. Mogę porównać Padżero do Jeepa. W terenie seryjny pip jednak gorzej pomyka od seryjnego onanisty. Różnica jest taka, że Grześkowi mruczy V8, chłodzi go klima i otula fotel ze skóry, znaczy się jedzie jak biały człowiek. Ja powyżej 90 głuchnę, po 6-ciu godzinach mam połamany kręgosłup i chłodzę się polewając Nałęczowianką. Czuję się jak pionier, a w zasadzie jak niewolnik pioniera.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: Sygma » śr maja 13, 2015 4:19 pm

mosty seria
żadna zmota
żadne rajdy

filmik... z zabawy
po porostu to jest efekt posiadania SILNIKA pod kaską :)21
naciskasz i... jedzie

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: Blackbear » śr maja 13, 2015 4:23 pm

Racja racja panowie. Jak się mózgu nie ma to i patrola można połamać.

Naoglądałem się trochę tych filmików z YT i wiem, że jest k*** moc! Dlatego zawsze mi się Jeepy podobały. Tylko, że większość przeszkód terenowych pokonują na bucie i dzięki małej masie, ale żeby po rowach i kamieniach przejechać powoli to już problem. Brakuje tych blokad troszku. To zauważyłem z tych różnych filmików z trialów. Założenie blokad do Jeepa to w tym przypadku prawie równowartość auta. (łącznie z pewną wymianą mostów) :(

Jednym z powodów dlaczego nie biorę patrola pod uwagę to oprócz wysokich cen, także silnik ( 2.8 ). Co z tego, że można parchowi założyć nawet 37" skoro nie będzie miał siły jechać :D
Ostatnio zmieniony śr maja 13, 2015 4:49 pm przez Blackbear, łącznie zmieniany 1 raz.
Było Pajero, jest Galant

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: Blackbear » śr maja 13, 2015 4:28 pm

Sygma pisze:
dla lepszego zobrazowania o co chodzi.....
https://www.youtube.com/watch?v=fAUm4EEO3xc

koła 35" MT

:)21
Powinieś to wkleić :P

https://www.youtube.com/watch?v=Ccxy_V8hwhY
Było Pajero, jest Galant

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: Sygma » śr maja 13, 2015 4:32 pm

Blackbear pisze: Brakuje tych blokad troszku.
można założyć

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: jradek » śr maja 13, 2015 4:40 pm

Blackbear pisze:
Sygma pisze:
dla lepszego zobrazowania o co chodzi.....
https://www.youtube.com/watch?v=fAUm4EEO3xc

koła 35" MT

:)21
Powinieś to wkleić :P

https://www.youtube.com/watch?v=Ccxy_V8hwhY
Kolejne rodeo...
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: Marcingalloper » śr maja 13, 2015 8:58 pm

Sygma pisze:
dla lepszego zobrazowania o co chodzi.....
https://www.youtube.com/watch?v=fAUm4EEO3xc


:)21
Pomyliłeś filmy.

To jest ten: https://www.youtube.com/watch?v=aSPBnAWeNyM

Kwintesencja Jeepa :)2

:)21

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: alibia1112 » śr maja 13, 2015 10:42 pm

Sygma pisze:o widzisz..
a co trzeba zmotać by weszły 33" i jeszcze jakoś pracowało zawieszenie ?

Zawis 2 cale i budę też dźwignąć trochę :)2
lata aż miło :)13
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: Marcingalloper » śr maja 13, 2015 10:56 pm

Jako ze jebłem się trochę i odpowiedziałem w innym temacie to:

Chłopcy. Pajero/Galloper w standardzie mają koła 31 cali.
33 cale, ale jakie bo to tu jest pies pogrzebany - chodzi o szerokość. 33/10,5R15 wchodzą do Pajero bez jakiegokolwiek liftu przy oryginalnej feldze takiej jaką ma @jradek. Dopiero przy kołach 33/12,5R15 potrzeba jest uniesienia o 2 cale i lekkiego podcięcia zderzaka choć tu też niekoniecznie bo wszystko zależy od ET felgi.
Ja zamontowałem 32/11,5R15 i zrobiłem kilkaset dobrych kilometrów bez liftu i nic nie obcierało (poza lekkim haczeniem o zderzak z jednej strony bo jest wygięty i skrzywiony) ale felgi musiałem zmienić na ET-10. Zwiększając szerokość opony na 11,5 będzie ona na standardowej feldze zahaczać o wnętrze nadkola przy max skręcie. Jeśli natomiast zamontujemy felgę o ET-25 będzie zahaczała przy bardzo lekkim skręcie o rant zderzaka i albo trzeba go podciąć albo podciągnąć lekko na drążkach skrętnych. Nawet bez liftu w moim Galloperze opona nigdzie nie przyłapała o nadkole czy poszerzenia a pierwsze dni na nowych gumach był dość mocno tarzany nie tak w błocie jak po dziurach - dobijało zawieszenie, opona nie haczyła :)2 .
33/12,5R15 na feldze o ET-25 i body lifcie 2cale w Galloperze trzeba byłoby jeszcze lekko podciąć róg zderzaka bo przy lekkim skręcie, dobiciu zawiasu może jakiś patyk zdemolować nam przód :)21 , no i przy takim kole należy już zmienić mosty na mniejsze przełożenia bo silnik ma zbyt ciężko.

To jeszcze napiszę że u kacapków normą w Pajero są simexy 35 i jakoś sobie tam radzą.

Tu trochę polskiej produkcji, mają sporo filmów i przyznam się Wam że nie wiedziałem że można tak katować Pajeraki:

https://www.youtube.com/watch?v=Ck8ul9wevOI

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: Sygma » śr maja 13, 2015 10:59 pm

no to skoro seryjnie jest 31" ... i trzeba trochę coś dłubnąć by weszły 33"
to ile trzeba dłubnąć by weszły 35" ? (raptem 4" więcej)

a teraz zagadka..
jakie seryjne koła ma jeep XJ ... i ile zwiększamy je kiedy wkładamy 33" ?

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: Marcingalloper » śr maja 13, 2015 11:03 pm

Sygma pisze:no to skoro seryjnie jest 31" ... i trzeba trochę coś dłubnąć by weszły 33"
to ile trzeba dłubnąć by weszły 35" ? (raptem 4" więcej)

a teraz zagadka..
jakie seryjne koła ma jeep XJ ... i ile zwiększamy je kiedy wkładamy 33" ?
Widziałem tylko raz na własne oczy Pajero do tego jedynkę na 35 simex. Miał zrobiony bodylift 2 cale, podkręcony na drążkach a z tyłu miał o ile dobrze pamiętam 40mm podkładki pod sprężyny. Nie miał w ogóle zderzaków z przodu i tyłu, patrząc w nadkola potwierdzało to co mówił właściciel że nic ni obciera.

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: Sygma » śr maja 13, 2015 11:05 pm

i widzisz... tylko 4" więcej i już problem

a ile widziałeś XJ z kołami 33" ?

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: Sygma » śr maja 13, 2015 11:07 pm

no to podpowiem...
XJ seryjnie wychodził na kołach:
215/75R15
225/70R15
225/75R15

czyli... 28"
jak wsadzasz mu 33" (co nie jest problemem) to zwiększasz o 5" koła
są możliwości ?
;)

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: Marcingalloper » śr maja 13, 2015 11:16 pm

Sygma pisze:no to podpowiem...
XJ seryjnie wychodził na kołach:
215/75R15
225/70R15
225/75R15

czyli... 28"
jak wsadzasz mu 33" (co nie jest problemem) to zwiększasz o 5" koła
są możliwości ?
;)
Mój kumpel ma XJ, Wsadził 245/75R16 BFG MT i przy trzech osobach po 90kg da się jechać tylko po równym asfalcie.
Zrobił lift 2 lub 3 cale, zmienił resory z tyłu na jakieś uj wie jakie za zylion, tak jak amortyzatory a efekt jest taki jak wspomniałem. W Pajero aby zmieścić 33 cale wystarczy wydać jakieś 150zł, w Jeepie trzeba dodać zero.

Najprawdopodobniej winne są felgi - złe ET i dlatego obcierają.

Tylko te 33 jakie wsadzisz, na 9,5 lub 10,5 max i na takich jeździsz już z tą mocą z duszą na ramieniu żeby czegoś nie ukręcić.

Tak czy srak Jeepowi muszę przyznać jedno, daje frajdę z jazdy :)2 .

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: Sygma » śr maja 13, 2015 11:21 pm

tylko on zwiększył koła o 2" w stosunku do serii...

w XJ jak zrobisz lift 2,5" w wersji budżetowej.. czyli podkładki pod sprężyny i wieszaki resorów
to też koszt będzie max 300 pln jak kupujesz gotowca z allegro... a wchodzą koła 31"
czyli skok o 3"

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: Blackbear » śr maja 13, 2015 11:27 pm

No dobra, ok. Ale skoro fabryka daje w mitsu na dzień dobry 31' to jest to raczej na jego korzyść nie? W końcu terenowe koło a nie plaskaczowe. Na starcie tylny most pajero będzie wyżej od mostu cherokeego, na którego niekorzyść jeszcze prześwit zaniżają jarzma moc. resorów. 215/75 r15 to ja niewiele mniejsze mam w omedze :-P
Było Pajero, jest Galant

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: Marcingalloper » śr maja 13, 2015 11:33 pm

Sygma pisze:tylko on zwiększył koła o 2" w stosunku do serii...

w XJ jak zrobisz lift 2,5" w wersji budżetowej.. czyli podkładki pod sprężyny i wieszaki resorów
to też koszt będzie max 300 pln jak kupujesz gotowca z allegro... a wchodzą koła 31"
czyli skok o 3"
Powiem Ci że on tam walił grubo w niego. Najpierw zatarł skrzynię - remont zylion. Później samochód latał od mechanika do mechanika bo problemem był silnik - jak się okazało komputer, w którym coś naprawiali aż na wybrzeżu - zylion bo inni mechanicy wymieniali wsio dookoła silnika. Później my zmieniliśmy koła na MT, zmienił i on i poszedł w lift, poszerzenia, felgi, resory, amortyzatory, wzmacniane hamulce z nawiercanymi tarczami wsio zakładał za zyliony. Fura fajna, ale w tej kasie byłby już pewnie Wrangler :)21 .

Ja widzę takie plusy w Jeepie. Wygoda, śmiga się jak osobówką, w "terenie" wszyscy idziemy równo w tym że on w ciszy i spokoju. Moc, dźwięk silnika :)21 to chyba najlepsze co może być.
Ale, ja osobiście nie zrobiłbym go tak jak on. XJ zostawiłbym na jakimś AT-ku i nie czochrał aż tak mocno bo szkoda. To jest jednak bardziej suv tak czy siak on te wyjazdy jednak odczuwa co przekłada się później w wydatkach. Ja jak dotąd (odpukać) w Galloperze na wyjazdach nic nie urwałem/popsułem. Być może że zanim zacząłem w ten teren jeździć sporo wymieniłem/sprawdziłem/poprawiłem co teraz procentuje.

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: Sygma » śr maja 13, 2015 11:37 pm

skrzynia AW4 .. sprawna używka to 800 PLN
wymiana 200 PLN

jak nie zalejesz jej wodą (przy jeździe po jeziorach) bo zrobisz wyprowadzenie odpowietrzenia
to nie ma się co w niej zepsuć
oczywiście założenie, że olej jest właściwy, we właściwym stanie i jest chłodnica oleju

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: Marcingalloper » śr maja 13, 2015 11:40 pm

Blackbear pisze:No dobra, ok. Ale skoro fabryka daje w mitsu na dzień dobry 31' to jest to raczej na jego korzyść nie? W końcu terenowe koło a nie plaskaczowe. Na starcie tylny most pajero będzie wyżej od mostu cherokeego, na którego niekorzyść jeszcze prześwit zaniżają jarzma moc. resorów. 215/75 r15 to ja niewiele mniejsze mam w omedze :-P
Tak, z tym że inaczej w błocie idzie drążkowiec a inaczej przedni most.

Są sytuacje że Pajero/Galloper powiesi się przodem a Jeep mostem pod sobą rozepcha i pójdzie dalej - o błotnych koleinach piszę. Ale generalnie w serii Pajero poradzi sobie lepiej, choćby dlatego że często w serii ma blokadę mostu - w Jeepie tylko LSD. No i właśnie te koła, w Jeepie aby zrobić to profi i wsadzić 33 trzeba już tych złotówek wywalić sporo. W Pajero najwyżej lekko podkręcić przód i to też niekoniecznie.

Sygma - skrzynia poszła od silnika, który gasł w czasie jazdy. Nie wiem dokładnie, choć mogę dopytać, ale z tego co pamiętam to się coś w niej przytarło. Jak rozebrali to zrobili już kompleksowo stąd cena zyliona. Używki nie pchali, wiem że nie chciał.
Chłodnicę oleju wiem też że zakładał, ale już nie wiem czy coś było ze starą, czy taż w ogóle jej nie miał od zakupu - były takie wersje :roll: .

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: Sygma » śr maja 13, 2015 11:44 pm

tak, były wersję bez chłodnicy
wychodziły w USA, najczęsciej kiedy auto nie miało fabrycznego haka

założenie to nie problem, bo bierzesz taką i montujesz w miejsce już przygotowane
podpinasz ze skrzynią.. gdzie też jest do tego miejsce

Awatar użytkownika
JanekYJ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: wt kwie 19, 2011 11:57 am
Lokalizacja: Warszawa - Wilanów

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: JanekYJ » czw maja 14, 2015 10:57 am

Odnośnie opon 33" przy seryjnych mostach w Jeepie to jeżdżąc z głową można spokojnie takie wsadzić.

Zaczynam czwarty sezon jazdy na 35x12,5 MT i jak na razie nie ukręciłem ani razu półosi. Jeden rajd przejechałem nawet na Maxxisach CC 37"

Dbać o napędy i nie pałować przy zablokowanych o korzeń/kamień kołach i wszystko będzie dobrze.

Do tego blokada na tył(automat) za 350$ i masz sprawne terenowo, lekkie auto ;)

Duże koła powodują, że trzeba pilnować sworzni w przednim moście - wymieniam raz w sezonie oraz piast, jak na razie dwa razy zmieniłem, ale wszystko profilaktycznie, a nie z powodu awarii.
Wrangler YJ, 4.0l, +2,5" RE, +2" body, Warn m8000, STT 35x12,5, snorkel ARB, 4,56 G2 Axle

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: Jakie auto w teren wybrać

Post autor: Blackbear » czw maja 21, 2015 7:06 pm

Jak narazie moimi faworytami są:
jeep xj/zj
Pajero 2
Trooper 2
To który będzie wybrankiem zadecyduje testowanie organoleptyczne :)
I owocne poszukiwania niezutylizowanego egzemplarza... :roll:
Było Pajero, jest Galant

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości