Pokonywanie wzniesień, podjazdy

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » pt sty 04, 2008 11:25 am

To w takim razie pilotowi rece niemile :)21
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob gru 27, 2008 9:52 pm

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » sob gru 27, 2008 10:00 pm

:o masa ciągnie w dół

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob gru 27, 2008 10:08 pm

Ale po to się ma ręce i nogi - a przede wszystkim głowę, żeby nad masą panować :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

blackbee
 
 
Posty: 108
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 7:50 pm
Lokalizacja: sssssłupsk

Post autor: blackbee » ndz gru 28, 2008 12:28 am

http://www.youtube.com/watch?v=nCWhhQqmW0k

jak dla mnie mistrzostwo świata ;d
Samurai

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » ndz gru 28, 2008 12:37 am

blackbee pisze:http://www.youtube.com/watch?v=nCWhhQqmW0k

jak dla mnie mistrzostwo świata ;d
gdyby koles nie mial glowy na karku, to skonczylo by sie to n-ta rolka i pewnie trupem....
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » ndz gru 28, 2008 12:34 pm

pezet pisze:Kolejny przykład zgubnego wciśnięcia sprzęgła:

http://pl.youtube.com/watch?v=jSD2_tPX2 ... re=related
Czy faktycznie pilot wypadł przez okno :o

Nawet pasów nie zapieli na takim podjeździe :roll:

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » ndz gru 28, 2008 3:07 pm

To wyglądało, jakby otworzył drzwi i wyskoczył, albo został na otwartych drzwiach po przewrotce.

Wyobraźnia to deficytowy towar, a połączenie braku doświadczenia i paniki często bywa tragiczne.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ziołek » ndz gru 28, 2008 3:22 pm

A ja nie wiem czy to czasem kierownik nie był :P
Ale w sumie ciekawe, czy sam otworzył te drzwi bo spanikował czy się otworzyły przy przewrotce.

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz gru 28, 2008 3:23 pm

ten kretyn nawet nie hamowal...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz gru 28, 2008 3:26 pm

Adas pisze:
:o masa ciągnie w dół
tu masa ciagnie, w sumie na niczym sie wyglebil :)21

http://www.youtube.com/watch?v=C7iFk3ekB3M&translated=1

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz gru 28, 2008 3:29 pm


Awatar użytkownika
Michal_R
Posty: 353
Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
Lokalizacja: ze stodoły
Kontaktowanie:

Post autor: Michal_R » ndz gru 28, 2008 3:34 pm

LR_Olek pisze:patrzcie na zoltego rendza :)21

http://pl.youtube.com/watch?v=0s16bHOfQ ... re=related
co on kurna samozapłonu dostał :)21

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz gru 28, 2008 5:36 pm

Pirerdaczycie UZA jest najlepsza :)2
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz gru 28, 2008 6:26 pm

LR_Olek pisze:patrzcie na zoltego rendza :)21

http://pl.youtube.com/watch?v=0s16bHOfQ ... re=related
kierowca miał ciśnienie :)21 uznał , że pilot to zbędny balast :)20

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz gru 28, 2008 6:30 pm

Aaaaaaaa tak na marginesie w ofrołdzie nie polega na tm żeby wzgórza pokonywać tylko na tym żeby je przenieść :)20
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » ndz gru 28, 2008 7:09 pm

LR_Olek pisze:
ten kretyn nawet nie hamowal...

nie wiem czy kretyn - przed z filmem z defem jest wyświetlana informacja że jakaś usterka komputera spowodowała utratę kompresji i zanik wspomagania hamulców? [podciśnienia] [strasznie niewyraźne literki]


a gościu dobiegający do żółtego range to chyba kierowca - auto zaczęło mu się staczać [ kierownica po angielskiej stronie]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz gru 28, 2008 7:26 pm

gkozi pisze: nie wiem czy kretyn - przed z filmem z defem jest wyświetlana informacja że jakaś usterka komputera spowodowała utratę kompresji i zanik wspomagania hamulców? [podciśnienia] [strasznie niewyraźne literki]
ale hydraulike mial sprawna...wiec hamowac mogl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz gru 28, 2008 7:31 pm


potoka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 2:54 pm

Post autor: potoka » ndz gru 28, 2008 10:51 pm

http://pl.youtube.com/watch?v=Clf-Oc82jOw&NR=1

trochę lin, pare szekli, piloci w rządku i asekuracja cacy ;) można hamować, wysprzęglać, puszczać kiere, cokolwiek głupiego do łba przyjdzie..;)

elili
 
 
Posty: 109
Rejestracja: pt lut 15, 2008 7:10 pm
Lokalizacja: dln. Śląsk

Post autor: elili » pn gru 29, 2008 6:26 pm

potoka pisze:http://pl.youtube.com/watch?v=Clf-Oc82jOw&NR=1

trochę lin, pare szekli, piloci w rządku i asekuracja cacy ;) można hamować, wysprzęglać, puszczać kiere, cokolwiek głupiego do łba przyjdzie..;)
Zalicza próbę: motor czy kierowca na górze ??
elili
L200 KAOT

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn gru 29, 2008 6:50 pm

To teraz po landrowerowemu:

Hampel, zamiast wstecznego:

http://pl.youtube.com/watch?v=UrrxjBvMYSU

Tutaj podobnie:

http://pl.youtube.com/watch?v=5oJYmyEao ... re=related

Wsteczny jest, ale za dużo hamulca, za mało uwagi:

http://pl.youtube.com/watch?v=eUraWx_i82s

Ten niewiadomoco chciał zrobić, słusznie że dodał gazu, tylko kilka metrów za wcześnie :)

http://pl.youtube.com/watch?v=maV9Pr-mt ... re=related

I na koniec dla uświadomienia, że naszymi śmietnikami, zrolować można na równej drodze:

http://pl.youtube.com/watch?v=TjnBpruer8g
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Pokonywanie wzniesień, podjazdy

Post autor: morte36 » sob sty 03, 2009 3:42 pm

Siema mam pytanie jeśli chodzi o podjazdy ogólnie jak podjeżdżam pod strome wzniesienia to mam stresa że jak mi się nie uda wjechać całą tą drogę będę musiał pokonać do tyłu w dół :D Wszystko by było ok żebym nie miał poczciwego uaza i jak już się przekonałem nie raz czasami szybka zmiana biegu w tym pojeździe graniczy z cudem bodajże 1 i 2 bieg nie posiada synchronizacji i wrzucenie go w trakcie jazdy to dużo zgrzytu i dopiero potem wchodzi. Więc się zastanawiam jak w razie nieudanego podjazdu zacznę się staczać w dół co mam robić bo na razie to robiłem to także kręce kierownicą żeby mnie bokiem nie postawiło i hamuje na tyle ile się da bo mam oryginalne hamulce które też nie są zbyt mocne :D
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Pokonywanie wzniesień, podjazdy

Post autor: lbl78 » sob sty 03, 2009 4:16 pm

ogólnie, prerzucanie biegów pod ostre wzniesienie jest raczej niemożliwe dlatego automat ma też swoje plusy :)2 a jak już nie podjedziesz to wsteczny, na reduktorze, wspomagany odrobiną hamulców byle nie zblokować kółek i powolutku na dół :)2i pomijająć fajt że w 70% sytuacji nie ma się gdzie zawrócić auta to obracanie może sończyć bokiem albo rolką :)3 a zbkolowanie kółek ślizgiem bez żadnej sterowności i dużym prawdopodobieństwem trafienia w COŚ ;) ogólnie lepiej zatrzymać się na krzakach niż nabrać prędkości i walnąć w drzewo :)21 :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Pokonywanie wzniesień, podjazdy

Post autor: rokfor32 » sob sty 03, 2009 4:24 pm

No to musisz się nauczyć szybkiego wrzucania wstecznego. Jak już w aucie jadąc pod górkę zaczyna brakować mocy (lub trakcji), to zanim zacznie się ono cofać trzeba wbić wsteczny, i wycofywać się hamując silnikiem (i pomagając normalnym hamulcem w razie potrzeby). Zapobiega to zablokowaniu odciążonych kół i pomaga utrzymać sterowność auta.

ps. Wsteczny w większości terenówek nie jest synchronizowany, ale trochę wyczucia i wchodzi bez zgrzytnięcia.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość