coś kręciłPiotr Karcz pisze:No właśnie, tak prawidłowo powinno się rozłączyć przedni napęd przy automatycznych sprzęgiełkach-kilka razy czytałem to na forum...Michał_1989 pisze: przy rozpiętym w reduktorze napędzie cofając się automaty rozpinaja sie
To czemu własciciel Tyrrana I wpierał mi, że automaty przy cofaniu nawet z załączonym napędem na przód rozłaczą się![]()
Stwierdziłem, że ma raczej uszkodzone sprzęgiełko, jeżeli faktycznie na wstecznym mu przód nie działa
Cofanie przy napędzie 4x4.
Moderator: Mroczny
a ja mam takie pytanie kiedy automacik sie zapina ze tak powiem bardziej ochoczo? zalozmy ze jade jak ostatnio po swierzej szklance lodowo sniegowej i prawa strona mi wpada w row. Wlaczam 4x4 i daje do przodu a tu tylne kola miela a przod sie nie cche zapiac, wrzucam wsteczny i sie zapinaja odrazu, potem przod i wyjezdzam z rowu elegancko, spowrotem wrzucam 2H i jadac do przodu sprzegielka rozpinaja sie same bez zadnych zgrzytow, odglosow itp.
Czy sprzegielka sa prawe i lewe i nalezy je odpowiednio zalozyc, a ja pewnie odwrotnie przykrecilem,. czy to nie ma roznicy i mam jakas schize z moimi ?
Czy sprzegielka sa prawe i lewe i nalezy je odpowiednio zalozyc, a ja pewnie odwrotnie przykrecilem,. czy to nie ma roznicy i mam jakas schize z moimi ?
- Żółty Wojtek
- Posty: 302
- Rejestracja: wt maja 10, 2005 4:23 pm
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Z przymusu swoje też kilka razy załączyłem cofając i nic im sie nie stało
... a może będąc w rowie nie mogłeś ruszyć do przodu ani "dydy" a do tyłu mogłeś choćby odrobinę na samym tyle i to wystarczyło do zapięcia sprzęgiełek
Przy rozpinaniu 4x4 bez cofania jest tak że w skrzyni rozdzielczej odłączasz napęd na przedni wał ale sprzęgiełka pozostają zapięte - daje to możliwość dołączenia przodu bez zatrzymywanie przy każdej praktycznie prędkości pod warunkiem że jedziesz prosto a tył ci nie buksuje
- dopiero cofnięcie zamochodem powoduje rozpięcie sprzęgiełek jeśli masz inaczej to możeż mieć założone odwrotnie sprzęgła albo dwa takie same
... a może będąc w rowie nie mogłeś ruszyć do przodu ani "dydy" a do tyłu mogłeś choćby odrobinę na samym tyle i to wystarczyło do zapięcia sprzęgiełek

Przy rozpinaniu 4x4 bez cofania jest tak że w skrzyni rozdzielczej odłączasz napęd na przedni wał ale sprzęgiełka pozostają zapięte - daje to możliwość dołączenia przodu bez zatrzymywanie przy każdej praktycznie prędkości pod warunkiem że jedziesz prosto a tył ci nie buksuje
- dopiero cofnięcie zamochodem powoduje rozpięcie sprzęgiełek jeśli masz inaczej to możeż mieć założone odwrotnie sprzęgła albo dwa takie same

pustynna jaszczurka 
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym
Kurcze, się zamotałemkozioU pisze:eee tam mi też się zdarza, że rozpinają się do przodu a zapinają do tyłu - dopóki działają nie ma się czym przejmować

Zawsze myślałem, że jak zapinam 4x4 i ruszam do przodu, to rozpinam sprzęgiełka cofając, a jak ruszam do tyłu, to rozpinam jadąc do przodu.
Pozdrawiam:
Przemek
"Po przesunięciu dźwigni do pozycji 2H i wyłączeniu napędu na 4 koła jeżeli podczas jazdy z piast dochodzi metaliczne "chrobotanie" należy niezwłocznie samochód zatrzymać i cofnąć do tyłu o około 2-3 metry. Będzie słyszalny pojedynczy metaliczny stuk - nastąpi pełne rozłączenie napędu piast przednich."
Jeżeli a nie obowiązkowo..
Jeżeli a nie obowiązkowo..
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę
... tak sobie czytam i wychodzi mi, że musi być parę patentów na działanie mechanicznych automatycznych sprzęgiełek piast ...
u mnie zapinają się zarówno do przodu jak i do tyłu (co w sumie jest zgodne z tym co widziałem po ich rozebraniu i moją wiedzą techniczną
) natomiast rozpięcie następuje TYLKO w momencie cofnięcia (dźwignia na 2H), co jest użyteczne np. zimą na czarnym przybielonym tu i uwdzie - mogę w czasie jazdy dowolnie zapinać i odpinać przód bez stresu, że coś ukręcę 
u mnie zapinają się zarówno do przodu jak i do tyłu (co w sumie jest zgodne z tym co widziałem po ich rozebraniu i moją wiedzą techniczną


pustynna jaszczurka 
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym
Hmm a nie prościej założyć manuale i po prostu na sezon zimowy zapinac na lock ?
W sumie na zużyciu koksu to się bardzo nie odbije a macie spokój.
Co do SUVów niby terenowych jak Froterka
(lekka przesada bo ona czasem daje radę w terenie
) To model B nie ma sprzęgiełek i jest spokój.
A na przykład Navara D40 nie ma sprzęgiełek ani dołaczanej półosi. Konstruktorzy stwierdzili,że mają w d... i wszystko sie kręci. Ale coś jest inaczej pomyślane niż we Froci bo nie piszczy w garażu przy pełnym skręcie. A Frocia kwikała gumami...

Co do SUVów niby terenowych jak Froterka


A na przykład Navara D40 nie ma sprzęgiełek ani dołaczanej półosi. Konstruktorzy stwierdzili,że mają w d... i wszystko sie kręci. Ale coś jest inaczej pomyślane niż we Froci bo nie piszczy w garażu przy pełnym skręcie. A Frocia kwikała gumami...
ruskie maja mocna stal....klucz13 pisze:Bo uaz to uniwersalne autoOlek1605 pisze:za dużo wypili i im się przód z tyłem pomyliłzax pisze:Fajna instrukcja... Moze Ruscy planowali coś o czym nie wiemy?![]()
(Jak ten maluch jeżdżący tyłem)
ale cos w tym jest
KAMAZ 6X4 MA MECHANIZM MIEDZY TYLNYMI MOSTAMI
A KAMAZ 6X6 NIE MA!
i bez blokad kreci sie jedno kolo z tylnych mostow i jedno w przednim
A WIECIE CO TO 6X6X6?
ل يشل على تايرين
wyzej zostalo wszystko opisane...golonka pisze:a ja mam takie pytanko czemu mi sie tak robi kiedy cofam to rozlacza mi sie naped .. i tylko tyl ciagnie .. nie jest tak zawsze .. albo niezawsze od razu sie zapnie naped .. ;/
chyba ze to krasnoludki ...
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."
Sun Tzu
Sun Tzu
jzezeli przy 4h czy 4l wczesniej zalaczone sprzegielka sie same rozpinaja... no to sa raczej uszkodzone, lub wymagaja interwencji,golonka pisze:ale wyzej kazdy pisze inaczej .. a mi sie dzieje tak: jak mam zapiete 4WD i cofam to niekiedy rozlacza mi sie przedni naped i jest lipa .. :/ to chyba nie jest normalne czym to moze byc spowodowane
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."
Sun Tzu
Sun Tzu
Teoretycznie sprzęgiełka automatyczne można zapiąć jadąc do przodu lub do tyłu a rozpina się jadąc w przeciwną stronę niż przy zapinaniu.
Znaczy jak załączasz 4x4 i ruszasz do przodu to po wyłączeniu 4x4 musisz cofnąć aby rozpiąć sprzęgiełka.
Jak włączasz 4x4 i cofasz kawałek to po wyłączeniu 4x4 ruszasz do przodu i sprzęgiełka się rozpinają.
Tyle mojej wiedzy teoretycznej...
Znaczy jak załączasz 4x4 i ruszasz do przodu to po wyłączeniu 4x4 musisz cofnąć aby rozpiąć sprzęgiełka.
Jak włączasz 4x4 i cofasz kawałek to po wyłączeniu 4x4 ruszasz do przodu i sprzęgiełka się rozpinają.
Tyle mojej wiedzy teoretycznej...

Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość