Trawers

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » wt sie 14, 2007 7:58 am

złap za wał napedowy :)21
Kolego, poogladaj galerie z ciezkich rajdów przeprawowcyh, posciągaj filmiki, lub najprościej przejedź sie na jakiś rajd w charakterze widza lub sedziego 8)
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

zax

Post autor: zax » wt sie 14, 2007 8:06 am

Przemek masz klatkę? :lol:
Bo tam zwykle za klatki się łapie :D

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt sie 14, 2007 8:56 am

Ach jej.

Prawa fizyki i grawitacji są niezmienne.

Nie jest to wcale wielka filozofia, wymaga jednak wprzódy popatrzenia jak to się robi i oswojenia z sytuacją, kiedy trzymasz auto na taśmie owiniętej wokół drzewa.

Do trawersowania potrzeba: dwóch taśm min. 20m, solidnych mocowań w aucie, logiki i wyobraźni.

Don't try this at home.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » śr wrz 26, 2007 7:13 pm

Damian pisze: ...Do trawersowania potrzeba: dwóch taśm min. 20m, solidnych mocowań w aucie, logiki i wyobraźni.....
Nie miałem okazji jeszcze podejrzeć jak to się robi w Ameryce.. :wink:
Na ostaniej imprezie zamiast podglądać extrem to walczyłem z jednym takim rowem :wink: . Proszę więc o przyspieszone korepetycje:
1. Vitara cabrio bez klatki: czy mogę przewlec taśmę przez otwarte szyby boczne i za "dach". Nie zrobie sobie boogy??
2. Jak te taśmy wybierać i skracać?? Owinąć wokół drzewa kilka razy czy jak??
3. Może być lina zamiast taśmy?? Jaka wytrzymałość???
Z góry dzięki za korki :wink:
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

zax

Post autor: zax » śr wrz 26, 2007 7:42 pm

A to jest prowokacja czy żart? :lol:
Bo jak dla mnie to Ty chyba chcesz zrobić totalne cabrio bez ramek 8)

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » śr wrz 26, 2007 7:53 pm

zax pisze:.....Bo jak dla mnie to Ty chyba chcesz zrobić totalne cabrio bez ramek 8)
też tego się obawiam ale przeczytałęm:
Bury pisze:my Suzuke łapaliśmy taśmą za górną ramkę drzwi i jednocześnie poprzeczke pomiędzy pałąkiem, a szybą - wytrzymywało.
więc sobie pomyślałem że te japońskie wynalazki wyglądają że się zaraz rozpadną i pogną a o dziwo wytrzymują.
BTW masz lepszy pomysł za co złapać???
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

zax

Post autor: zax » śr wrz 26, 2007 7:58 pm

Za szyje kierowcy :lol:

Polecam jednak zaopatrzyć się w poważny pałąk :wink:
Aro na przykład nie ma za co łapać... Trawersiki lubie robić, ale bez asekuracji troche strach :)2

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » śr wrz 26, 2007 8:18 pm

Masmo pisze:
Damian pisze: ...Do trawersowania potrzeba: dwóch taśm min. 20m, solidnych mocowań w aucie, logiki i wyobraźni.....
Nie miałem okazji jeszcze podejrzeć jak to się robi w Ameryce.. :wink:
Na ostaniej imprezie zamiast podglądać extrem to walczyłem z jednym takim rowem :wink: . Proszę więc o przyspieszone korepetycje:
1. Vitara cabrio bez klatki: czy mogę przewlec taśmę przez otwarte szyby boczne i za "dach". Nie zrobie sobie boogy??
2. Jak te taśmy wybierać i skracać?? Owinąć wokół drzewa kilka razy czy jak??
3. Może być lina zamiast taśmy?? Jaka wytrzymałość???
Z góry dzięki za korki :wink:
Wez nie rob sobie jaj :lol:

1. Oczywiscie ze zrobisz, albo pogniesz wszystko we wszystkich kierunkach.
2. To akurat proste jest. Tasma do ladunkow owinieta 2x wokol drzewa mozesz spuscic Suze z bardzo duzego spadu. 3x i Patrola sie da. Drzewo nie moze byc za male, a im wieksze tym mniej zwoi. Mozna tez blokowac przedkosc przekladajac wolny koniec tasmy za roboczy i zaciagajac da sie regulowac sile. Nie wolno dopuscic do szybkiego rozwijania pod obciazeniem bo sie zacznie topic. Urzywac rekawiczek bo robi sie cieplo mocno !
3. Nie moze byc.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw wrz 27, 2007 7:47 am

Biga pisze:
Masmo pisze:....
1. Vitara cabrio bez klatki: czy mogę przewlec taśmę przez otwarte szyby boczne i za "dach". Nie zrobie sobie boogy??...
Wez nie rob sobie jaj :lol:
1. Oczywiscie ze zrobisz, albo pogniesz wszystko we wszystkich kierunkach......
To dalej nie wiem za co złapać i nie lubie trawersów :evil: :evil: :evil: :evil:
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » czw wrz 27, 2007 8:11 am

gdybyś miał solidne progi to teoretycznie można łapać próg i taśma nisko na drzewie, ale nie daje to takich mozliwości jak złapanie za klatkę u góry
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw wrz 27, 2007 8:43 am

gkozi pisze:gdybyś miał solidne progi to teoretycznie można łapać próg i taśma nisko na drzewie, ale nie daje to takich mozliwości jak złapanie za klatkę u góry
Tak na moją wyobraźnie to bym w ten sposób sobie zrobił kuku:
Auto by się wywróciło.
A gdyby tak za grill z przodu i za zapas z tyłu i jeszcze za dach ?? Takie szelki w trzech punktach ??
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » czw wrz 27, 2007 9:24 am

A w jaki sposób bedziesz tymi trzema linami "operował" ?
Raczej trudno wykonalne, no chyba że jest was trzech do obsługi.
Bo asekuracja nie polega tylko na "przywiązaniu" sie do drzewa, ale na odpowiednim popuszczaniu asekuracji, coby auto bezpiecznie przejechało przez trawers.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw wrz 27, 2007 9:28 am

Piotrek M pisze:A w jaki sposób bedziesz tymi trzema linami "operował" ?....
Myślałem o zrobieniu czegoś w rodzaju stropu pomiedzy grillem a zapasem podczepiniego jeszcze do dachu i dopiero do tego na szekli przymocować jedną taśmę do asekuracji którą operowałby pilot.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » czw wrz 27, 2007 9:40 am

To może zamiast tego stropu, zrób sobie po prostu estetyczną klatkę do samochodu.
A i halogeny bedziesz miał na czym zamontować :)2
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw wrz 27, 2007 9:59 am

Masmo, mantykujesz i próbujesz wyważać otwarte drzwi :)

Jak złapiesz za próg to nie fiknie, w najgorszym przypadku stracisz trakcję jak masz zawias o małym skoku. Nie musisz szykować całej klatki, choć ta jest lepsza, bo jest większa siła dociskająca samochód do podłoża.

Kurcze, jedź na jakąś przeprawówkę i popatrz jak to się robi, naprawdę rozjaśni Ci się cała sprawa.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » czw wrz 27, 2007 11:01 am

jak dobrze złapiesz za próg i taśma będzie szła nisko na drzewo [drzewo powinno być w miarę blisko,najlepiej żebyś je po prostu mijał w odległości 1-2 metrów] to zabezpieczy to na pewno przed rolką, auto ewentualnie odchyli się nieco na bok i przy braku blokad na osi zacznie kręcić kółkami w powietrzu]

próbujesz kombinować z rozłożeniem ciężaru na kilka punktów mocowań, tylko co kiedy któryś puści? pojawi się dodatkowy luz na linie i fik....?

jak masz nadprogramową załogę to jedna osoba może popracować nad dociskaniem taśmy do podłoża
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » czw wrz 27, 2007 5:47 pm

Masmo pisze:
Biga pisze:
Masmo pisze:....
1. Vitara cabrio bez klatki: czy mogę przewlec taśmę przez otwarte szyby boczne i za "dach". Nie zrobie sobie boogy??...
Wez nie rob sobie jaj :lol:
1. Oczywiscie ze zrobisz, albo pogniesz wszystko we wszystkich kierunkach......
To dalej nie wiem za co złapać i nie lubie trawersów :evil: :evil: :evil: :evil:
To moze pojedz najpierw w jakis lzejszy teren. Poprobuj. Poogladaj. Co ??
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » śr paź 10, 2007 9:10 pm

Damian pisze: Jak złapiesz za próg to nie fiknie, w najgorszym przypadku stracisz trakcję jak masz zawias o małym skoku. Nie musisz szykować całej klatki, choć ta jest lepsza, bo jest większa siła dociskająca samochód do podłoża.....
gkozi pisze:jak dobrze złapiesz za próg i taśma będzie szła nisko na drzewo [drzewo powinno być w miarę blisko,najlepiej żebyś je po prostu mijał w odległości 1-2 metrów] to zabezpieczy to na pewno przed rolką, .....
Dzięki Panowie!
To do mnie przemawia.
Ale podobno byli tacy co łapali za dach Vitary i jeszcze go mają :wink:

Muszę faktycznie kiedyś wybrać się jako kibic na jakiś extrem.
Biga pisze:Poprobuj. Poogladaj. Co ??
Chyba lepiej odwrócić kolejność, co :wink: :D
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » sob paź 13, 2007 12:30 pm

gkozi pisze:jak dobrze złapiesz za próg i taśma będzie szła nisko na drzewo [drzewo powinno być w miarę blisko,najlepiej żebyś je po prostu mijał w odległości 1-2 metrów] to zabezpieczy to na pewno przed rolką, .....
a co to za bzdura?
to jest dobre na przejazd po trawersie 5m, bo na tyle pozwala asekuracja na tak blisko znajdującym się drzewie. Dodatkowo jeszcze trzeba ją w dużej ilości wybierać i popuszczać.
Auto łapane nawet za najniższy punkt się nie przewróci dopóki taśma będzie napięta.

Dla wszystkich teoretyków którzy mają mierne pojęcie o fizyce polecam taki zestaw:
potrzebne materiały to kawałek płyty płaskiej, gwóźdź, nitka, miniatura auta lub w przypadku braku takowego pudełko zapałek
1. wbijamy w płytę gwóźdź i przechylamy ją pod kątem np. 45stopni
2. samochód wiążemy nitką do gwoździa który udaje drzewo
3. bujamy modelem z prędkością dopasowaną do skali, obserwujemy co się dzieje wyciągając wnioski i przypominając sobie fizykę z zakresu szkoły podstawowej

dla bardziej zaawansowanych polecam wbić więcej drzew i wytyczyć tracę przejazdu

bez obrazy ale to naprawdę nie jest trudne, a sposób bezpiecznej asekuracji przedstawił już Biga. Szybkość pokonania trawersu to praktyka
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » sob paź 13, 2007 12:59 pm

Twardy pisze:... dla bardziej zaawansowanych polecam wbić więcej drzew i wytyczyć tracę przejazdu...
:)2

:lol:

8)

Ja pierwsze nauki pracy zwieszenia na sierzancie, na klockach lego robilem :roll: i wcale sie tego nie wstydze 8)
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » sob paź 13, 2007 1:11 pm

Ja co prawda takich doświadczeń nie robiłem, ale również uważam że nie ma sie czego wstydzić. :)2
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob paź 13, 2007 7:54 pm

Biga pisze:Ja pierwsze nauki pracy zwieszenia na sierzancie, na klockach lego robilem :roll:
:)2
Kolcki lego daja zejebiste odwzorowanie rzeczywistosci. :lol: :lol: :lol:
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » sob paź 13, 2007 8:02 pm

Przemekslaw pisze:.... poogladaj galerie z ciezkich rajdów przeprawowcyh, posciągaj filmiki...........
Ktoś znalazł może jakieś?? Ja chwilę szukałem i nic sensownego nie znalazłem :cry:
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pn paź 15, 2007 9:24 am

Biga pisze:Nie wolno dopuscic do szybkiego rozwijania pod obciazeniem bo sie zacznie topic. Urzywac rekawiczek bo robi sie cieplo mocno !
Czasem się nawet rękawiczki przypalą :)21 :roll:

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » pn paź 15, 2007 11:23 am

Twardy pisze:[...]

twój model ma pewna wadę co oznacza, że może nie dość dobrze modelowac zjawisko w związku z tym prowadzić do pewnych nieścisłości, które mogą "robić różnicę" :D


w realu zwykle koła na trawersie mają oparcie, czyli boczne koła od dolnej strony stoku mają duży nacisk i wbijają się w podłoże (przeważnie)

[w modelu należało by zastosować samochodzik z gumowymi oponami które nie będą się ześlizgiwać ewentualnie przykleić ołówek na którym oprą się koła i dopiero wtedy kombinować , prawdaż? :wink: ]

ja podałem rozwiązanie z dużym marginesem bezpieczeństwa - im dalej od drzewa tym większa swoboda ruchu góra dół [ale ciągle zabezpiecza to przed pełną rolką]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości