4x4 starszy - co wybrać ? potrzeba pomoc

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » sob cze 07, 2008 8:35 pm

Krees pisze:U znajomego... Chyba, że teraz poszła w górę, ale wciąż te rejony cenowe.
PS. Popatrz gdzie ja mieszkam :wink:

A gaz u nas około 2,15
ja widze gdzie mieszkasz ale też napisałem o "normalnej" stacji bęzynowej bo ciągając lawete czy podróżując po polsce nie zawsze tankujesz u znajomego :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Krees » sob cze 07, 2008 9:57 pm

Na normalnych olej u nas też około 4,7, benzin 4,6. Paranoja.
Pamiętam jak niedawno ON zdrożał na 3,78 i mnie trafiało, że dorgo i dużo płacę za tankowanie...
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
MarcinuS
Posty: 385
Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:53 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MarcinuS » sob cze 07, 2008 10:24 pm

Penetrarore pisze:Wow ... dzięki za odzew .. :D

co do materiałów to będą to głównie deski, krokwie, legary .. ogólnie drewno ..
Więcej niż 2 tony to na jeden raz nie będzie ..

Jeżeli chodzi o wyposażenie .. to czym mniej tym lepiej ..
Po budowie ten samochodzik będzie maił lightowy żywot ..
Automat odpada ..
na co dzień bedą jeździły 2 osoby .. ale jak wnuki sie zjadą to autobus mały :D
Jeep Cherokee ->Modyfikacje ?? jedyna planowana to LPG

Pisałem o benzynie .. bo gaz tani .. większa kultura pracy .. no i zima .. jak już jest zimno to za zwyczaj diselki mają problemy.
jak tak patrze to nissan pick-up nawet nieźle wyglada :D

Ps. jak możecie to piszecie też w jakich rocznikach dany model występuje.
Diesel ma problemy w zime? Mi sie nigdy nie zdarzylo zeby mi Parch nie odpalil. A jesli chodzi o paliwo to lejesz tylko uszlachetniacz :)
Patrol GR Y60 :)21
OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » sob cze 07, 2008 10:27 pm

Krees pisze:Na normalnych olej u nas też około 4,7, benzin 4,6. Paranoja.
Pamiętam jak niedawno ON zdrożał na 3,78 i mnie trafiało, że dorgo i dużo płacę za tankowanie...
hehe pamiętam czasy kiedy benzyna kosztowała 95 groszy za litr a ON 80 :)21
i pomyśleć że też człowiek nażekał że drogo :)21 :)23
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » sob cze 07, 2008 11:31 pm

MarcinuS pisze:
Diesel ma problemy w zime? Mi sie nigdy nie zdarzylo zeby mi Parch nie odpalil. A jesli chodzi o paliwo to lejesz tylko uszlachetniacz :)
Mój parch zawsze odpala a żadnego uszlachetniacza nie leję :)21
Rozrusznik 24V kręcący jak szalony robi swoje :wink:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
TiNiO
Posty: 457
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 9:56 pm
Lokalizacja: -= Gdańsk =-
Kontaktowanie:

Post autor: TiNiO » sob cze 07, 2008 11:37 pm

Nissan Patrol K 160 :) 3.3D i nie widzę sensu kontynuacji dyskusji :) to jest samochód do wszystkiego :D A co do odpalania nigdy nie miałem problemu z odpalenie w zimie i tez nie leje uszlachetniaczy no i oczywiście nie leje oleju z biedronki :)
Nissan Patrol K160 , 3.3 D , 33" MT
www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: MaciekK » ndz cze 08, 2008 12:32 am

lbl78 pisze:hehe pamiętam czasy kiedy benzyna kosztowała 95 groszy za litr a ON 80 :)21
i pomyśleć że też człowiek nażekał że drogo :)21 :)23
ja te ceny pamietam ale to bylo 9500zł i 8000zł :)
a ile kosztowała bajura przy denominacji?

a żeby w temacie było
popieram kandydaturę parcha 3,3

ale ja bym myślał też o dyskotece trochę,
ale tylko jeśli chciałbyś auto zrobić i jeździć nie tylko w okresie budowy ale także po jej skonczeniu jako autem rodzinnym, no ale to też budżet wyższy potrzebny startowo niż parch...
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

Awatar użytkownika
8uka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: śr sty 17, 2007 1:55 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: 8uka » ndz cze 08, 2008 2:02 am

Polecam : Nissan Patrol GR Y60. (Wersja silnikowa do wyboru we własnym zakresie). Jeżdzę nim od ponad roku na czarnym i w terenie... niezniszczalne auto :)17
Short GRY60 ------> Uaz 87'

Wpadajcie na YT: KuchniaKwasiora !

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Post autor: bigos » ndz cze 08, 2008 10:42 am

ale karwa on się pytał o benzynę...
vitka 2.0 ma wystarczająco mocy aby ciągnąć przyczepę
o parchach (a tym bardziej toyotach) mało się pisze o benzynie (przynajmniej tu na forum)

każdy chwali to co lubi

U nas spokojnie corsa (zagazowana) wystarczyła do ciągnięcia ciężkiej przyczepy :)

Awatar użytkownika
MarcinuS
Posty: 385
Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:53 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MarcinuS » ndz cze 08, 2008 10:44 am

8uka pisze:Polecam : Nissan Patrol GR Y60. (Wersja silnikowa do wyboru we własnym zakresie). Jeżdzę nim od ponad roku na czarnym i w terenie... niezniszczalne auto :)17
Jakby kwota do wydania byla wieksza to tez bym polecil oczywiscie GR'a ale kwota do zadysponowania to 10 000 :P
Patrol GR Y60 :)21
OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T

z_power
Posty: 319
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: EL..... (Łódź)

Post autor: z_power » ndz cze 08, 2008 11:32 am

Jakoś nikt o Tujocie nie wspomina a taka RJ73 na gaźniku spełnia wszystkie warunki początkowe...
mały napis

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » ndz cze 08, 2008 11:32 am

żeby znaleść fajnego GR to trzeba by troche więcej niż 10 000, K160 jest fajnym autkiem bardzo mało awartnym :)2 może Pajero I generacji jeszcze by byyło w zasięgu duża gama silników do wyboru :)2 części też nie drogie a komfort podróży o niebo lepszy niż w parchu :)2 lub Terrano też b e dzie dobrym rozwiązaniem dla kolegi
@MaciekK to właśnie było jakoś w czasie denominacji :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
MarcinuS
Posty: 385
Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:53 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MarcinuS » ndz cze 08, 2008 11:51 am

lbl78 pisze:żeby znaleść fajnego GR to trzeba by troche więcej niż 10 000, K160 jest fajnym autkiem bardzo mało awartnym :)2 może Pajero I generacji jeszcze by byyło w zasięgu duża gama silników do wyboru :)2 części też nie drogie a komfort podróży o niebo lepszy niż w parchu :)2 lub Terrano też b e dzie dobrym rozwiązaniem dla kolegi
@MaciekK to właśnie było jakoś w czasie denominacji :)2
Ano rzeczywiscie ! Nikt nie wspomnial o Terrano a mysle ze to moglby byc dobry wybór :)2
Patrol GR Y60 :)21
OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T

Awatar użytkownika
slayer17
 
 
Posty: 277
Rejestracja: pn lut 18, 2008 6:26 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: slayer17 » ndz cze 08, 2008 12:53 pm

No właśnie sam tak czytam tego Topica, a wymagania w sam raz pod Tyrana. 2.7TD pali około 10l, przy ciężkiej przyczepie do 12l/100km. Silnik daje radę, zam targałem 1,5 tony to nawet na dynamice za dużo nie odczuł :)21

T1 i T2 do 1996 roku z silnikiem 2,7 TD nie mają prawie żadnej elektroniki w silniku, świece zapłonowe i gaszak + jeszcze jeden zaworek w pompie wtryskowej.

No ale to moja subiektywna opinia. Raz jeden koleś zachwalał Parcha, jaki to on nie ma mocny silnik, 6 garków i w ogóle, a jak mu dałem kawałek po serpentynach pojeździć + kilka wyprzedzań pod górkę to powiedział "o k***wa jak to idzie" :)21

A i jeszcze jeden argument. Tyran lepsiejszy bo wygodniejszy - tył na springach - Frontera i Pajero to resoraczki.
Wykrzyże też lepsze w terenie łapie :)21
Tyrrano WD21 2,7TD

Toyo Open Country AT - żal się chwalić :)21

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz cze 08, 2008 4:54 pm

Ej, wielbiciele momentu obrotowego, wiecie ile generuje momentu benzynowe 5.2 V8 w jeepie? :lol:

Natomiast tak serio, to Patrol faktycznie wydaje się złotym środkiem w tych kryteriach :)2 Prosty jak cep, trwały, cieżki (stabilny z przyczepą). Diesel, ale starego, solidnego typu. :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz cze 08, 2008 5:08 pm

mendelmax pisze:Ej, wielbiciele momentu obrotowego, wiecie ile generuje momentu benzynowe 5.2 V8 w jeepie? :lol:
sporo
szkoda, że większośc pożera badziewna skrzynia :wink:
:)21

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » ndz cze 08, 2008 5:17 pm

Mroczny pisze:sporo
szkoda, że większośc pożera badziewna skrzynia :wink:
:)21
Skoro pożera to musi w jakiejś postaci wydalać :)21

No właśnie.. w jakiej postaci wydala ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

z_power
Posty: 319
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: EL..... (Łódź)

Post autor: z_power » ndz cze 08, 2008 5:39 pm

niska sprawność powoduje zamienę energii kinetycznej w ciepło...
mały napis

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz cze 08, 2008 5:54 pm

12 litrów oleju trza nagrzać :wink:

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » ndz cze 08, 2008 9:03 pm

Można jeszcze czasem ustrzelić jeepa cherokee w benzynie 4 litry i z manualną skrzynią biegów. W starej, kanciastej budzie ładnie wygląda. A na drodze demon nie auto :wink:

Ale na stacji benzynowej to można zawału dostać .... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz cze 08, 2008 9:25 pm

i w serwisie
:)21
raz, że skrzynia słaba, dwa, że reszta ne przygotowana na strzały ze sprzęgła i za duże koła

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » ndz cze 08, 2008 9:34 pm

Podobne jak we wranglerze. Ale po czarnym wymiata... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Post autor: brum » ndz cze 08, 2008 9:41 pm

rokfor32 pisze:Podobne jak we wranglerze. Ale po czarnym wymiata... :wink:
A kto czymś takim będzie jeździł tylko po czarnym?
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » ndz cze 08, 2008 9:43 pm

Znam kilka takich osób. Auto dla szpanu.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Post autor: brum » ndz cze 08, 2008 10:01 pm

rokfor32 pisze:Znam kilka takich osób. Auto dla szpanu.
pozostaje tylko :)3
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości