teren a automat
Moderator: Mroczny
- andrzej300
-
- Posty: 105
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 3:59 pm
- Lokalizacja: Beskidy
chwilowo stara , nowa w reklamacji , trochę muszę pojeździć , żeby zobaczyć jak wszystko działa , jak będzie git to może następną imprezę gdzieś z wami zrobię ( w celach zapoznawczych). Generalnie kończę OFtopica , powodzenia na polandzie , coby się śmietnik nie popsułPatry pisze: kupiłeś nową chłodnicę czy reanimowałeś pękniętą ?

Re: teren a automat
Co do problemów jak padnie rozrusznik to z tego co wiem amerykańce mają na to sposób. Do skrzyni podpięta jest butla (gdzieś w miejscu wysokiego ciśnienia oleju) z zaworem. Jak odpalasz auto pompujesz ciśnienie do butli a potem zamykasz zawór. Jak padnie np rozrusznik albo auto stoi w takim przechyle że smok skrzyni nie ssie oleju to otwierasz zawór i skrzynia przez jakiś (nie wiem jaki) czas pracuje normalnie i przekazuje moment obrotowy na koła i odwrotnie. Auto odpali na pych również. Szczegółów nie znam. Gdzieś na amerykańskiej stronie rockcrawlingowej czytałem o takim rozwiązaniu.
Re: teren a automat
Do terenu TYLKO automat. Manual nie daje możliwości technicznej jazdy trzeba ciagle but żeby silnik nie zdechł jak trzeba momentu na koła. Automatem dasz moment kiedy chcesz i ile chcesz bez dramatów. Nie miałem problemów z rozusznikiem itp. Nie planuje topić fury po maskę.andrzej300 pisze:... nie wiem poporstu czy automat i offroad ida w parze....
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
- adas bombowiec
- Posty: 1676
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm
Re: teren a automat
Fakt, jak komuś samochód gaśnie to może se sprawić automata, albo nauczyć się jeździć. Nawet moja baba nie umie zdusić silnika na reduktorze.
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: teren a automat
Manualna skrzynia też kiepska, doda się gazu i potrafi rozerwać tarczę sprzęgła 
Sprawny automat, nie jest zły.

Sprawny automat, nie jest zły.
Nissan-y
Re: teren a automat
W Chevym mam oczywiscie automat. W terenie sobie trochę już pojeździłem, nawet na 2 imprezach popierdółkowych byłem
. Wcześniej myślałem,jak ta skrzynka da radę? W terenie poprostu się zapomina - kręcisz fajerą i wciskasz pedał. Jak siedziałem jako pilot już w terenówce (bo Patrol to terenówka) to już na początku sobie pomyślałem - "Łoezuu - ale facet by miał łatwiejszą robotę, jakby nie musiał robić bez przerwy tą wajchą". jeszcze do tego te krótkie biegi - nie wiadomo czy 1 czy 2, jak jest 2, podjazd, to za chwilę redukcja, bo zakręt i za szybko nie wolno, to auto staje, to jedynka i ruszamy. Nie mówie już o jeździena reduktorze, bo to już wogóle trzeba mieć ręce szybkie i precyzyjne jak perkusista. W automacie odpuszczasz troche gaz, później dociskasz i non stop ciągnie. Skrzynia automatyczna dodatkowo zmiękcza pracę silnika i przeniesienia napędu i nie zrywa tak przyczepnosci, jazda jest płynniejsza. Ale fakt - mój portfel wolałby naprawić spalone sprzęgło niż skrzynie automatyczną. No i mam nadzieję, że w razie awarii na przejeździe kolejowym nie próbowałbym w amoku ruszyć na rozruszniku, a zacząłbym sprawnie odpinać pasy i spier...
Chavez z w tej butli to co jest? Sprężone powietrze? How it works?

Chavez z w tej butli to co jest? Sprężone powietrze? How it works?
Blazer 99'
Re: teren a automat
podstawowa zasada w wyborze skrzyni to , czym lubisz jeżdzić ? jeżeli automatem to kup automata , a jeżeli manualem to kup manuala , ja sobie nie wyobrażam nie mieszać biegami w terenie , wiadomo że automatem też można mieszać ale to nie tooooooo 

xm10
gg 6820858
Y60 +4'' / 35''
gg 6820858
Y60 +4'' / 35''
Re: teren a automat
Kiedyś dorośniesz do automata.


Re: teren a automat
Z tego co wiem to w butli jest ten sam olej co w skrzyni, sprężony do ciśnienia roboczego skrzyni.flomaker pisze:Chavez z w tej butli to co jest? Sprężone powietrze? How it works?
Re: teren a automat
to słaby był kierownik, jak tak biegami mieszał ...flomaker pisze:W Chevym mam oczywiscie automat. W terenie sobie trochę już pojeździłem, nawet na 2 imprezach popierdółkowych byłem. Wcześniej myślałem,jak ta skrzynka da radę? W terenie poprostu się zapomina - kręcisz fajerą i wciskasz pedał. Jak siedziałem jako pilot już w terenówce (bo Patrol to terenówka) to już na początku sobie pomyślałem - "Łoezuu - ale facet by miał łatwiejszą robotę, jakby nie musiał robić bez przerwy tą wajchą". jeszcze do tego te krótkie biegi - nie wiadomo czy 1 czy 2, jak jest 2, podjazd, to za chwilę redukcja, bo zakręt i za szybko nie wolno, to auto staje, to jedynka i ruszamy. Nie mówie już o jeździena reduktorze, bo to już wogóle trzeba mieć ręce szybkie i precyzyjne jak perkusista. W automacie odpuszczasz troche gaz, później dociskasz i non stop ciągnie. Skrzynia automatyczna dodatkowo zmiękcza pracę silnika i przeniesienia napędu i nie zrywa tak przyczepnosci, jazda jest płynniejsza. Ale fakt - mój portfel wolałby naprawić spalone sprzęgło niż skrzynie automatyczną. No i mam nadzieję, że w razie awarii na przejeździe kolejowym nie próbowałbym w amoku ruszyć na rozruszniku, a zacząłbym sprawnie odpinać pasy i spier...
Chavez z w tej butli to co jest? Sprężone powietrze? How it works?
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Re: teren a automat
Automat w suvie jest super. Właśnie z powodu konieczności technicznej jazdy (delikatne auto). Ale jak jest pofalowana trasa, to przełączam na ręczną zmianę (mam nawet guziczki na kierownicy), bo automat denerwująco miesza 2-3-4 na każdej górce. Ale przyznam, że ogólnie automat jest super. Mój jest sprytny - na reduktorze sam rusza z dwójki, ma dwa wsteczne (z reduktorem 4), pozwala ręcznie przełączać i pokazuje, który jest bieg a ma do przodu 5. Ponadto zmienia super płynnie.chavez pisze:Z tego co wiem to w butli jest ten sam olej co w skrzyni, sprężony do ciśnienia roboczego skrzyni.flomaker pisze:Chavez z w tej butli to co jest? Sprężone powietrze? How it works?
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: teren a automat
A jak się spręża olej?chavez pisze:Z tego co wiem to w butli jest ten sam olej co w skrzyni, sprężony do ciśnienia roboczego skrzyni.flomaker pisze:Chavez z w tej butli to co jest? Sprężone powietrze? How it works?

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: teren a automat
nawiasem mówiąc w ASB nie ma jako takich odpowietrzeń 

Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: teren a automat
Co oznacza "nie ma jako takich"gri74 pisze:nawiasem mówiąc w ASB nie ma jako takich odpowietrzeń

Nissan-y
Re: teren a automat
skoro od ciśnienia oleju i szczelności w sekcjach i na płycie zależy jej praca , to i odpowietrzenia w tej sekcji nie ma 

Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
- kulkagsx1200
- Posty: 2443
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
- Lokalizacja: ok.strzelina
Re: teren a automat
praca zalezy nie od cisnienia a od predkosci przeplywajacego oleju
jeepniety 
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos

Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos

- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: teren a automat
Ja tam zawsze gdzieś znajdęgri74 pisze:skoro od ciśnienia oleju i szczelności w sekcjach i na płycie zależy jej praca , to i odpowietrzenia w tej sekcji nie ma

Nissan-y
Re: teren a automat
E tam - patrol prawie 3 tonowy, te biegi krótkie - wiesz - jak ja na 10km terenu sięgnąłem do biegałki z 5 razy, to on musiał kilkaset.gri74 pisze:
to słaby był kierownik, jak tak biegami mieszał ...
Ok - dzwoniłem do pani od fizyki z podstawówki i opieprzyłem ją, że mi kit wciskała.N2O pisze: Z tego co wiem to w butli jest ten sam olej co w skrzyni, sprężony do ciśnienia roboczego skrzyni.
O w to to już jestem w stanie bardziej uwierzyć, choć się próbowałem zastanowić, czy nie od strumienia objętosci, ale za dużo %zmęczenia mam w duszy, żeby sobie to wytłumaczyć.kulkagsx1200 pisze:praca zalezy nie od cisnienia a od predkosci przeplywajacego oleju
Blazer 99'
Re: teren a automat
rozbierałeś kiedyś automatykulkagsx1200 pisze:praca zalezy nie od cisnienia a od predkosci przeplywajacego oleju

Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
- Alberciczek
- Posty: 481
- Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:07 am
- Lokalizacja: Tychy
Re: teren a automat
Skoro temat powstał, to i ja się dołączę do dyskusji bo mam automat w Jeepie Grand Cherokee, silnik 4,7. Co do tego czy lubi wodę - napiszę tylko tak, że jeżdżę przez wodę, która sęga do połowy drzwi i nic się nie stało. Jeździ się po błocie i też nic się nie dzieje. Co do tego jak się jeździ automatem w terenie, to muszę powiedzieć, że super - włączam albo jedynkę albo dwójkę i nie martwię się niczym ani podczas zjazdów, ani podczas podjazdów. Wydaje mi się, że automat dużo lepiej sobie radzi np. na podjazdach niż skrzynia ręczna. Oprócz tego mogę się zająć kierownictwem i nie myśleć, że muszę wcisnąć sprzęgło podczas wjazdu pod górę, bo mi silnik zdycha.
Jedyną wadą automatu jest to, że autko podobno troszku więcej spala i trza pilnować wymiany oleju, który nie jest tani. Ale dzięki temu zyskuje się lepsze przyśpieszenie i podczas wyprzedzania nie traci się czasu na zmiany biegów.
Jedyną wadą automatu jest to, że autko podobno troszku więcej spala i trza pilnować wymiany oleju, który nie jest tani. Ale dzięki temu zyskuje się lepsze przyśpieszenie i podczas wyprzedzania nie traci się czasu na zmiany biegów.
Dżip Blank Szyroki 4,7 QD chyba zielony był....Jak był nowy...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość