teren a automat

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Post autor: yuni » wt lip 01, 2008 11:18 am

Co do tej malej odpornosci na wode - faktycznie, automat zle to znosi, ale wystarczy odpowietrzenie skrzyni poprowadzic tak jak snorkel i problem jest rozwiazany - skrzynia sama wody nie zaciaga.
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
andrzej300
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn mar 19, 2007 3:59 pm
Lokalizacja: Beskidy

Post autor: andrzej300 » wt lip 01, 2008 11:25 am

no to jedziemy...
już ... już.... prawie jest...

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: 9mm » wt lip 01, 2008 11:32 am

Patry pisze: kupiłeś nową chłodnicę czy reanimowałeś pękniętą ?
chwilowo stara , nowa w reklamacji , trochę muszę pojeździć , żeby zobaczyć jak wszystko działa , jak będzie git to może następną imprezę gdzieś z wami zrobię ( w celach zapoznawczych). Generalnie kończę OFtopica , powodzenia na polandzie , coby się śmietnik nie popsuł 8)

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Patry » wt lip 01, 2008 11:39 am

mam nadzieję że w końcu jakiś puchar albo poland obskoczymy 8)

nie dziękuję żeby nie zapeszać :)2

EOT
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Post autor: bigos » wt lip 01, 2008 1:04 pm

yuni pisze:Co do tej malej odpornosci na wode - faktycznie, automat zle to znosi, ale wystarczy odpowietrzenie skrzyni poprowadzic tak jak snorkel i problem jest rozwiazany - skrzynia sama wody nie zaciaga.
automat vitki sobie chwalą :roll:
nawet jak jest dużo wody

Awatar użytkownika
Marcus65
Posty: 370
Rejestracja: wt sty 31, 2006 1:07 am
Lokalizacja: Warszawa

Re:

Post autor: Marcus65 » pn maja 30, 2011 11:14 pm

Patry pisze:
9mm pisze: i rozbujam szybciej niż można zrobić to w manualu
Znaczy wajchując R-N-D-N-R-N-D itd.?

Pozdro
Marcus
GG: 483578, V6 3500 24V DOHC, 1996
Pajero Owners Club Polska

chavez
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: sob lis 10, 2007 6:28 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: teren a automat

Post autor: chavez » wt maja 31, 2011 9:14 pm

Co do problemów jak padnie rozrusznik to z tego co wiem amerykańce mają na to sposób. Do skrzyni podpięta jest butla (gdzieś w miejscu wysokiego ciśnienia oleju) z zaworem. Jak odpalasz auto pompujesz ciśnienie do butli a potem zamykasz zawór. Jak padnie np rozrusznik albo auto stoi w takim przechyle że smok skrzyni nie ssie oleju to otwierasz zawór i skrzynia przez jakiś (nie wiem jaki) czas pracuje normalnie i przekazuje moment obrotowy na koła i odwrotnie. Auto odpali na pych również. Szczegółów nie znam. Gdzieś na amerykańskiej stronie rockcrawlingowej czytałem o takim rozwiązaniu.

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: teren a automat

Post autor: Masmo » wt maja 31, 2011 10:45 pm

andrzej300 pisze:... nie wiem poporstu czy automat i offroad ida w parze....
Do terenu TYLKO automat. Manual nie daje możliwości technicznej jazdy trzeba ciagle but żeby silnik nie zdechł jak trzeba momentu na koła. Automatem dasz moment kiedy chcesz i ile chcesz bez dramatów. Nie miałem problemów z rozusznikiem itp. Nie planuje topić fury po maskę.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: teren a automat

Post autor: adas bombowiec » wt maja 31, 2011 11:24 pm

Fakt, jak komuś samochód gaśnie to może se sprawić automata, albo nauczyć się jeździć. Nawet moja baba nie umie zdusić silnika na reduktorze.

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: teren a automat

Post autor: wojtek_kom » śr cze 01, 2011 12:20 am

Manualna skrzynia też kiepska, doda się gazu i potrafi rozerwać tarczę sprzęgła :)21
Sprawny automat, nie jest zły.
Nissan-y

flomaker
Posty: 498
Rejestracja: sob sie 07, 2010 2:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: teren a automat

Post autor: flomaker » śr cze 01, 2011 9:21 am

W Chevym mam oczywiscie automat. W terenie sobie trochę już pojeździłem, nawet na 2 imprezach popierdółkowych byłem :) . Wcześniej myślałem,jak ta skrzynka da radę? W terenie poprostu się zapomina - kręcisz fajerą i wciskasz pedał. Jak siedziałem jako pilot już w terenówce (bo Patrol to terenówka) to już na początku sobie pomyślałem - "Łoezuu - ale facet by miał łatwiejszą robotę, jakby nie musiał robić bez przerwy tą wajchą". jeszcze do tego te krótkie biegi - nie wiadomo czy 1 czy 2, jak jest 2, podjazd, to za chwilę redukcja, bo zakręt i za szybko nie wolno, to auto staje, to jedynka i ruszamy. Nie mówie już o jeździena reduktorze, bo to już wogóle trzeba mieć ręce szybkie i precyzyjne jak perkusista. W automacie odpuszczasz troche gaz, później dociskasz i non stop ciągnie. Skrzynia automatyczna dodatkowo zmiękcza pracę silnika i przeniesienia napędu i nie zrywa tak przyczepnosci, jazda jest płynniejsza. Ale fakt - mój portfel wolałby naprawić spalone sprzęgło niż skrzynie automatyczną. No i mam nadzieję, że w razie awarii na przejeździe kolejowym nie próbowałbym w amoku ruszyć na rozruszniku, a zacząłbym sprawnie odpinać pasy i spier...

Chavez z w tej butli to co jest? Sprężone powietrze? How it works?
Blazer 99'

Awatar użytkownika
xm10
 
 
Posty: 212
Rejestracja: sob mar 08, 2008 10:11 am
Lokalizacja: Wieliczka
Kontaktowanie:

Re: teren a automat

Post autor: xm10 » śr cze 01, 2011 7:32 pm

podstawowa zasada w wyborze skrzyni to , czym lubisz jeżdzić ? jeżeli automatem to kup automata , a jeżeli manualem to kup manuala , ja sobie nie wyobrażam nie mieszać biegami w terenie , wiadomo że automatem też można mieszać ale to nie tooooooo :)3
xm10
gg 6820858
Y60 +4'' / 35''

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: teren a automat

Post autor: N2O » śr cze 01, 2011 7:51 pm

Kiedyś dorośniesz do automata.
:lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

chavez
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: sob lis 10, 2007 6:28 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: teren a automat

Post autor: chavez » śr cze 01, 2011 8:12 pm

flomaker pisze:Chavez z w tej butli to co jest? Sprężone powietrze? How it works?
Z tego co wiem to w butli jest ten sam olej co w skrzyni, sprężony do ciśnienia roboczego skrzyni.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: teren a automat

Post autor: gri74 » śr cze 01, 2011 8:18 pm

flomaker pisze:W Chevym mam oczywiscie automat. W terenie sobie trochę już pojeździłem, nawet na 2 imprezach popierdółkowych byłem :) . Wcześniej myślałem,jak ta skrzynka da radę? W terenie poprostu się zapomina - kręcisz fajerą i wciskasz pedał. Jak siedziałem jako pilot już w terenówce (bo Patrol to terenówka) to już na początku sobie pomyślałem - "Łoezuu - ale facet by miał łatwiejszą robotę, jakby nie musiał robić bez przerwy tą wajchą". jeszcze do tego te krótkie biegi - nie wiadomo czy 1 czy 2, jak jest 2, podjazd, to za chwilę redukcja, bo zakręt i za szybko nie wolno, to auto staje, to jedynka i ruszamy. Nie mówie już o jeździena reduktorze, bo to już wogóle trzeba mieć ręce szybkie i precyzyjne jak perkusista. W automacie odpuszczasz troche gaz, później dociskasz i non stop ciągnie. Skrzynia automatyczna dodatkowo zmiękcza pracę silnika i przeniesienia napędu i nie zrywa tak przyczepnosci, jazda jest płynniejsza. Ale fakt - mój portfel wolałby naprawić spalone sprzęgło niż skrzynie automatyczną. No i mam nadzieję, że w razie awarii na przejeździe kolejowym nie próbowałbym w amoku ruszyć na rozruszniku, a zacząłbym sprawnie odpinać pasy i spier...

Chavez z w tej butli to co jest? Sprężone powietrze? How it works?
to słaby był kierownik, jak tak biegami mieszał ...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: teren a automat

Post autor: alfik » śr cze 01, 2011 8:30 pm

chavez pisze:
flomaker pisze:Chavez z w tej butli to co jest? Sprężone powietrze? How it works?
Z tego co wiem to w butli jest ten sam olej co w skrzyni, sprężony do ciśnienia roboczego skrzyni.
Automat w suvie jest super. Właśnie z powodu konieczności technicznej jazdy (delikatne auto). Ale jak jest pofalowana trasa, to przełączam na ręczną zmianę (mam nawet guziczki na kierownicy), bo automat denerwująco miesza 2-3-4 na każdej górce. Ale przyznam, że ogólnie automat jest super. Mój jest sprytny - na reduktorze sam rusza z dwójki, ma dwa wsteczne (z reduktorem 4), pozwala ręcznie przełączać i pokazuje, który jest bieg a ma do przodu 5. Ponadto zmienia super płynnie.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: teren a automat

Post autor: Kostuch » śr cze 01, 2011 9:13 pm

chavez pisze:
flomaker pisze:Chavez z w tej butli to co jest? Sprężone powietrze? How it works?
Z tego co wiem to w butli jest ten sam olej co w skrzyni, sprężony do ciśnienia roboczego skrzyni.
A jak się spręża olej? :o
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: teren a automat

Post autor: gri74 » śr cze 01, 2011 9:51 pm

nawiasem mówiąc w ASB nie ma jako takich odpowietrzeń :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: teren a automat

Post autor: wojtek_kom » śr cze 01, 2011 10:14 pm

gri74 pisze:nawiasem mówiąc w ASB nie ma jako takich odpowietrzeń :lol:
Co oznacza "nie ma jako takich" :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: teren a automat

Post autor: gri74 » czw cze 02, 2011 7:40 am

skoro od ciśnienia oleju i szczelności w sekcjach i na płycie zależy jej praca , to i odpowietrzenia w tej sekcji nie ma :)16
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
kulkagsx1200
Posty: 2443
Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
Lokalizacja: ok.strzelina

Re: teren a automat

Post autor: kulkagsx1200 » czw cze 02, 2011 9:33 pm

praca zalezy nie od cisnienia a od predkosci przeplywajacego oleju
jeepniety ;)
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos ;)

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: teren a automat

Post autor: wojtek_kom » czw cze 02, 2011 9:54 pm

gri74 pisze:skoro od ciśnienia oleju i szczelności w sekcjach i na płycie zależy jej praca , to i odpowietrzenia w tej sekcji nie ma :)16
Ja tam zawsze gdzieś znajdę :)21
Nissan-y

flomaker
Posty: 498
Rejestracja: sob sie 07, 2010 2:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: teren a automat

Post autor: flomaker » czw cze 02, 2011 10:31 pm

gri74 pisze:
to słaby był kierownik, jak tak biegami mieszał ...
E tam - patrol prawie 3 tonowy, te biegi krótkie - wiesz - jak ja na 10km terenu sięgnąłem do biegałki z 5 razy, to on musiał kilkaset.
N2O pisze: Z tego co wiem to w butli jest ten sam olej co w skrzyni, sprężony do ciśnienia roboczego skrzyni.
Ok - dzwoniłem do pani od fizyki z podstawówki i opieprzyłem ją, że mi kit wciskała.
kulkagsx1200 pisze:praca zalezy nie od cisnienia a od predkosci przeplywajacego oleju
O w to to już jestem w stanie bardziej uwierzyć, choć się próbowałem zastanowić, czy nie od strumienia objętosci, ale za dużo %zmęczenia mam w duszy, żeby sobie to wytłumaczyć.
Blazer 99'

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: teren a automat

Post autor: gri74 » czw cze 02, 2011 11:29 pm

kulkagsx1200 pisze:praca zalezy nie od cisnienia a od predkosci przeplywajacego oleju
rozbierałeś kiedyś automaty ??
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Alberciczek
Posty: 481
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:07 am
Lokalizacja: Tychy

Re: teren a automat

Post autor: Alberciczek » pt cze 03, 2011 6:15 pm

Skoro temat powstał, to i ja się dołączę do dyskusji bo mam automat w Jeepie Grand Cherokee, silnik 4,7. Co do tego czy lubi wodę - napiszę tylko tak, że jeżdżę przez wodę, która sęga do połowy drzwi i nic się nie stało. Jeździ się po błocie i też nic się nie dzieje. Co do tego jak się jeździ automatem w terenie, to muszę powiedzieć, że super - włączam albo jedynkę albo dwójkę i nie martwię się niczym ani podczas zjazdów, ani podczas podjazdów. Wydaje mi się, że automat dużo lepiej sobie radzi np. na podjazdach niż skrzynia ręczna. Oprócz tego mogę się zająć kierownictwem i nie myśleć, że muszę wcisnąć sprzęgło podczas wjazdu pod górę, bo mi silnik zdycha.
Jedyną wadą automatu jest to, że autko podobno troszku więcej spala i trza pilnować wymiany oleju, który nie jest tani. Ale dzięki temu zyskuje się lepsze przyśpieszenie i podczas wyprzedzania nie traci się czasu na zmiany biegów.
Dżip Blank Szyroki 4,7 QD chyba zielony był....Jak był nowy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość