Do czego służy 4H

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Grinch
 
 
Posty: 205
Rejestracja: śr maja 28, 2003 4:06 pm
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Grinch » wt sie 03, 2004 12:47 am

CLIMBER pisze:odnosnie zimy to mój gazik był jedyna fura która stała na parkingu pod szkoła rankiem po nocnej sniezycy nawet dyrektor z kapcia pomykał :)21
I zawsze jest zima jakieś wolne miejsce parkingowe :)20
Stop Tabu Radykalnych Akcji Jednostek Kasztaniarzy

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » wt sie 03, 2004 1:37 am

Grinch pisze:
CLIMBER pisze:odnosnie zimy to mój gazik był jedyna fura która stała na parkingu pod szkoła rankiem po nocnej sniezycy nawet dyrektor z kapcia pomykał :)21
I zawsze jest zima jakieś wolne miejsce parkingowe :)20


zaczynam powoli tesknic za zima ostatnio chodze do miasta z kapcia bo w centrum to juz nawet na zakazie nie ma miejsca zeby zaparkowac :)21

TomekP
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw lip 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piła
Kontaktowanie:

Post autor: TomekP » czw sie 05, 2004 5:56 pm

chłopaki, co wy za teorie snujecie z tymi bąkami w zimie; o tym czy zakręcisz bąka czy puścisz bąka nie decyduje czy masz zapięte 2h, 4h, czy 8L, czy 12P, tylko umiejetnęsci i ciśnienie kierowcy, pzdr

Grinch
 
 
Posty: 205
Rejestracja: śr maja 28, 2003 4:06 pm
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Grinch » ndz sie 08, 2004 12:49 pm

TomekP pisze:czy 8L, czy 12P, tylko umiejetnęsci i ciśnienie kierowcy, pzdr
Popieram, co chyba winika tez z moich wypowiedzi.
Licza się umiejętności sternika :)20
Stop Tabu Radykalnych Akcji Jednostek Kasztaniarzy

Awatar użytkownika
Najmłodszy_Gazowiec
Posty: 374
Rejestracja: czw maja 27, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Najmłodszy_Gazowiec » ndz sie 08, 2004 1:22 pm

4h to w musso jest 4 high i jest to bieg do jazdy "normalnej" drugi to 4l i jest to bieg do jazdy terenowej . W musso nie masz reduktora tylko taki prze³±cznik
Tyle wiem
Gaz 69

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » ndz sie 08, 2004 1:53 pm

Mam taki pedał pośrodku i jak go kiedyś wcisnąłem to postawiło mnie bokiem na śliskim. Co robić? Do czego on służy? Wciskać czy nie wciskać? ??

Awatar użytkownika
Najmłodszy_Gazowiec
Posty: 374
Rejestracja: czw maja 27, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Najmłodszy_Gazowiec » ndz sie 08, 2004 3:08 pm

K.Wi¶niowski pisze:Mam taki peda³ po¶rodku i jak go kiedy¶ wcisn±³em to postawi³o mnie bokiem na ¶liskim. Co robiæ? Do czego on s³u¿y? Wciskaæ czy nie wciskaæ? ??
To by³ peda³ hamulca. Wciskac jak kto¶ hamuje przed toba, a nie bez przyczyny!!!!!! :D
Gaz 69

TomekP
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw lip 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piła
Kontaktowanie:

Post autor: TomekP » ndz sie 08, 2004 10:40 pm

K.Wiśniowski pisze:Mam taki pedał pośrodku i jak go kiedyś wcisnąłem to postawiło mnie bokiem na śliskim. Co robić? Do czego on służy? Wciskać czy nie wciskać? ??
rozumiem że od tamtego czasu juz go nie ruszasz.... :lol:

Awatar użytkownika
Michal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pn sty 12, 2004 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Michal » pn sie 09, 2004 10:56 am

Oczywiście, zgadzam się, że pytanie co to jest to coś w samochodzie i do czego służy jest zabawne z samego założenia ale jak na to się popatrzy z innej perspektywy to już mniej.
Do czego coś służy można łatwo wywnioskować, jak się zachowuje samochód przednionapędowy, a jak tylnionapędowy też jest dla mnie jasne. Nie mam doświadczenia z 4x4. Oczywiście przy awd z międzyosiowym układem różnicowym też wiem jak się jeździ ale z 4x4 bez układu różnicowego w skrzyni redukcyjnej to już dla mnie pewien problem.
No, liczyłem, że zapiecie napędów na zaśnieżonej drodze pomoże w utrzymaniu trakcji, ułatwi rozpędzanie i skręcanie. Zasadniczo tak mi ktoś opowiadał. Ale wychodzi, że nic z tego. W sumie słusznie, bo na logikę powinno przeszkadzać w prowadzeniu. Zawsze w skręcie bez poślizgu przód samochodu przebywa dłuższą drogę, bo leniwe kółka tylne jada na skróty. Wobec tego kółka tylne, mniej dociążone się poślizgną i, z racji zakrętu i działających sił, pójdą na zewnątrz. Tyle z fizyki i geometrii i w moim przypadku tak to zadziałało.

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » czw sie 19, 2004 8:48 pm

A sprzegiełka miałes zapiete bo jezdziłem twoim Truperem wcześnij i napędy miał sprawne

Awatar użytkownika
Michal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pn sty 12, 2004 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Michal » pt sie 20, 2004 11:15 am

Nooo, miałem, inaczej by nie było róóznicy, prawda? A tak przy okazji: ręka w górę kto z Was nie jeździł wcześniej naszym Troopem. :wink:

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » sob sie 21, 2004 3:32 pm

i cisza tylko ja jeżdziłem a spotkaliśmy sie kiedyś jak oglądałeś mojego nisana patrola i syrenka pomykała

Awatar użytkownika
Michal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pn sty 12, 2004 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Michal » pn sie 23, 2004 9:33 am

Pamiętam, pamiętam. Ale Przemek tez bywa na forum. :wink:

tomi_lee
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: śr mar 17, 2004 7:46 pm
Lokalizacja: z nienacka :)

Post autor: tomi_lee » sob wrz 04, 2004 8:10 pm

Najmłodszy_Gazowiec pisze:4h to w musso jest 4 high i jest to bieg do jazdy "normalnej" drugi to 4l i jest to bieg do jazdy terenowej . W musso nie masz reduktora tylko taki przełącznik
Tyle wiem
To także się nazywa reduktor a to że masz sterowanie elektroniczne to jest tylko dodatkowy bajer :)21
4h = 4high :)21 a łyżka na to niemożliwe :)21
Do jazdy "normalnej to by się zdał jeszcze międzyosiowy mechanizm różnicowy a musso ma taki chyba w.... bagażniku :-)
pozdrawiam.
Tomek.
No more Asia Rocsta :) Przyszedł czas na nową GV :) 8)

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » ndz wrz 05, 2004 11:52 pm

Najmłodszy_Gazowiec pisze:4h to w musso jest 4 high i jest to bieg do jazdy "normalnej" drugi to 4l i jest to bieg do jazdy terenowej . W musso nie masz reduktora tylko taki przełącznik
Tyle wiem
takie kawalki nadaja sie do klasyki forum :)21
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » pn wrz 06, 2004 9:02 am

Sztywny 4H to fajna zabawa, ale to jest tak:
duzo gazu, zakret zdejmujesz gaz nadsterownosc
malo gazu, zakret skrecasz kierownice podsterownosc
malo gazu, zakret skrecasz kierownice pelny power nadsterownoc

Takich kombinacji bez konca, generalnie na 4H na sliskim do kierowania bardziej sluzy gaz niz kierownica, a baczka tez mozna strzelic. Wszystko zalezy od fantazji lacznika (tego miedzy fotelem, a kierownica). Jak ktos nie wierzy niech obejzy jakis rajd plaski, tam nawet WuRCa potrafia obrocic.

A co do tego Troopera, to wyrzuc te Hankook'i. To najgorszy mozliwy syf. Jak zmienisz na cos cywilizowanego to wszystko bedzie ok.

tomi_lee
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: śr mar 17, 2004 7:46 pm
Lokalizacja: z nienacka :)

Post autor: tomi_lee » pn wrz 06, 2004 6:01 pm

wojtekd pisze:
Najmłodszy_Gazowiec pisze:4h to w musso jest 4 high i jest to bieg do jazdy "normalnej" drugi to 4l i jest to bieg do jazdy terenowej . W musso nie masz reduktora tylko taki przełącznik
Tyle wiem
takie kawalki nadaja sie do klasyki forum :)21
Powinna powstać na forum podstrona -
"ZŁOTA CZCIONKA - KALSYKA FORUM4X4"
:)21
POZDRAWIAM
Tomek.
No more Asia Rocsta :) Przyszedł czas na nową GV :) 8)

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » pn wrz 06, 2004 7:26 pm

tomi_lee pisze:
wojtekd pisze:
Najmłodszy_Gazowiec pisze:4h to w musso jest 4 high i jest to bieg do jazdy "normalnej" drugi to 4l i jest to bieg do jazdy terenowej . W musso nie masz reduktora tylko taki przełącznik
Tyle wiem
takie kawalki nadaja sie do klasyki forum :)21
Powinna powstać na forum podstrona -
"ZŁOTA CZCIONKA - KALSYKA FORUM4X4"
:)21
POZDRAWIAM
Tomek.
Dobra mysl, takich kwiatkow mozna by tu troche znalezc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości