obniżanie ciśnienia w oponkach

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Feniks » wt sty 18, 2011 10:30 am

Mroczny pisze:opowiedz dlaczego..

bo wiesz. Takie napisanie "łżesz" i brak argumentu to słabo widzę
W zasadzie rokfor już Ci napisał, fakt że nalewki zdecydowanie gorzej reagują na obniżanie ciśnienia z uwagi na to że są sztywniejsze. Natomiast akurat zysk na powierzchni nie wynika w głównej mierze z przyrostu szerokości opony, tylko długości styku. Jakbyś miał wątpliwości to proszę: http://www.4xforum.com/video-samples/4xforum-samples
Sam używam nalewek i czuję różnice.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Mroczny » wt sty 18, 2011 10:43 am

tak.. napisz tak od razu, nie obrażaj mnie

a potem spróbuj obniżać ciśnienie drastycznie na oponie o jakiej ja mówię i zobaczysz bezcelowość w większości warunków terenowych


tak, nie szkodzi
:)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: N2O » wt sty 18, 2011 12:13 pm

Obniżanie ciśnienia w oponach podobnież z naukowego punktu widzenia powoduje zwiększenie oporów toczenia, co przekłada się na lepszą przyczepność w terenie.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Salata123 » czw sty 20, 2011 1:01 am

i większe spalanie :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Feniks » czw sty 20, 2011 3:20 pm

Mroczny pisze:tak.. napisz tak od razu, nie obrażaj mnie

a potem spróbuj obniżać ciśnienie drastycznie na oponie o jakiej ja mówię i zobaczysz bezcelowość w większości warunków terenowych


tak, nie szkodzi
:)21
Sorki, poniosło mnie, obrazić Cię nie chciałem, tyle, że jak widzę kolorowe opisy awatarów, to z przyzwyczajenia agresja mi rośnie, a dyskusji się nie spodziewam. :roll:
Przy czym nie zgadzam się coby obniżanie ciśnienia w wąskich oponach było bezcelowe, wręcz przeciwnie, co do nalewek wymagają większego obniżenia, co grozi ściągnięciem tym łatwiejszym, że opona jest sztywniejsza (niż nie nalewka), co prowadzi do bedlocków, tyle że jak kogoś stać na takowe to nie kupuje nalewek. Ot cała filozofia.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Mroczny » czw sty 20, 2011 4:59 pm

git

ale pociągnę dalej

ja używam nalewki (fedima) z jeszcze jednego powodu - trwałość na czarnym. Dzięki temu nie muszę zmieniać kół na imprezach - co przy moim lenistwie i wadze takiego koła ma sens. Do fedrowania w górskiej glince nawet na dużym ciśnieniu jest fajna

no
:)21

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Salata123 » czw sty 20, 2011 5:17 pm

To jest jej największy plus - nie znika :)24
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Feniks » czw sty 20, 2011 8:17 pm

Mroczny pisze:git

ale pociągnę dalej

ja używam nalewki (fedima) z jeszcze jednego powodu - trwałość na czarnym. Dzięki temu nie muszę zmieniać kół na imprezach - co przy moim lenistwie i wadze takiego koła ma sens. Do fedrowania w górskiej glince nawet na dużym ciśnieniu jest fajna

no
:)21
OK, co nie zmienia postaci rzeczy, że możesz mieć kompresor i schodzić z ciśnieniem nisko na imprezę, bo chyba nie używasz Fedim do codziennej jazdy.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Przemm
 
 
Posty: 281
Rejestracja: wt lis 04, 2008 2:36 pm

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Przemm » czw sty 20, 2011 9:16 pm

jam wlasnie zaczalem testowac jazde na roznych cisnieniach..
Polecam kazdemu, warto wyprawowo nabic duzo na asfaltach, a pozniej obnizyc w terenie i innych drogach,
nie tylko przyczepnosc bedzie miala znaczenie ale przede wszystkim mniej trzesie! ...
a na asfalcie trakcja i spalanie jest tez lepsza na mocno nabitej gumie i tak:
patrol long bfg km2 33 , 10,5 : asfalt 2,4 atm , teren - szutry 1,0-1,5atm., co oznacza okolo 120sek. opuszczania powietrza z kazdego kola, lub podobny okres nabijania kompresorem 1 tlokowym...
mi tam dziala...
P.

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Flor » pt sty 21, 2011 12:03 am

do szybkiej jazdy mam w simexach 0,9-1,4 a w terenie 0,3-0,8 ale mam bedlocki :)21

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: alfik » pt sty 21, 2011 11:08 am

Jak mi przy ostatniej zmianie na zimowki wpompowali pół atmosfery więcej niż fabryka proponuje, to od razu poczułem... Nawet jak trakcja by się nia zmieniała, to dla komfortu na szutrach warto obniżyć.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Marcin-Kraków » pt sty 21, 2011 9:23 pm

Feniks pisze: bo chyba nie używasz Fedim do codziennej jazdy.
No wlasnie Ci pisze juz ktorys raz, ze nie zmiania opon. Jezdzi na Fedimie na codzien, po czarnym, jak nie jeden z nas.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Ba » pt sty 21, 2011 11:05 pm

Mroczny pisze:tak.. napisz tak od razu, nie obrażaj mnie

a potem spróbuj obniżać ciśnienie drastycznie na oponie o jakiej ja mówię i zobaczysz bezcelowość w większości warunków terenowych
tak, nie szkodzi
:)21
Ze spokojem buddyjskiego mnicha zripostował Mroczny :)


Zeby bylo na temat:
35 cala pod 3 tonowym śmietnikiem:
2,7 na ancfalcie. Różnice w spalaniu i pyceniu rewelacyjne.
1,2 teren bliski. 1.7 teren dalszy (ryzyko rozszczelnienia)
tel: 600298546

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: N2O » pt sty 21, 2011 11:18 pm

2,7 w 35"?
:o
Plomby ci jeszcze nie powypadały?
:lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
KonarskiS
Posty: 553
Rejestracja: pn kwie 16, 2007 8:16 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: KonarskiS » pt sty 21, 2011 11:27 pm

No dobra, to np w vitce do jakiego ciśnienia byście zeszli:

fabryczne koła 1.6 mają mieć
mam 30x9.5 KL 71

jezdze teraz na ok 1.4 -1.5 bo troche wygodniej po czarnym

a w teren?
1.0 czy mniej?
zj

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: bigos » sob sty 22, 2011 10:42 am

KonarskiS pisze:No dobra, to np w vitce do jakiego ciśnienia byście zeszli:

fabryczne koła 1.6 mają mieć
mam 30x9.5 KL 71

jezdze teraz na ok 1.4 -1.5 bo troche wygodniej po czarnym

a w teren?
1.0 czy mniej?
jaką masz szeroką felgę ??
Jimny :)21

Awatar użytkownika
KonarskiS
Posty: 553
Rejestracja: pn kwie 16, 2007 8:16 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: KonarskiS » sob sty 22, 2011 1:07 pm

7 cali, et3
zj

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: bigos » sob sty 22, 2011 1:28 pm

KonarskiS pisze:7 cali, et3
poniżej 1atm nie schodź, kiedyś była nawet dyskusja na tym albo vitarowym forum
Jimny :)21

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Aśka&Kuba » ndz sty 23, 2011 12:32 pm

papier wszysko przyjmie :)21
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: sebastian2357 » sob lut 05, 2011 10:59 pm

Do jazdy na codzień 1.8, w terenie mniej, aż do 1.0 ,ale juz dwa razy mi nawaliło błota miedzy ranty i chyba zostane przy 1.2 z przodu i 1.0 z tyłu (rozszczelniło się tylko z przodu). Toyotka na resorach, 2 T masy, 31"BFG MT. Powyżej 2.0 raczej tylko na długie trasy bo wargi łopoczą, a zęby wypadają :D
Może każdy niech wpisze ile dmucha powietrza i do czego, to będzie sie można rozeznać. Bo różnica między parchem na 35" CC ,a suzuką w serii jest raczej spora, wiec wypadałoby podać coś wiecej niż samo ciśnienie.
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: denior » wt lut 08, 2011 7:54 am

a tak przy okazji tematu o ciśniniu ma ktos kompresor taki chiński 2 tłokowy 150l/min - jak działa co go boli itp... prosze o opinię
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: rokfor32 » wt lut 08, 2011 9:17 am

Gówno które omijaj z daleka. Chyba że na pokaz ma być.

Pada zanim skończy pompować jedno auto na 35" ... :)3
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Marcin-Kraków » wt lut 08, 2011 6:14 pm

Ja mam chinskie szpejo , jednotlokowe. Najprostszty, najtanszy T-max. Kupilem z zamiarem wywalenia rezerwy w plaskaczu, ale jezdzi w syfie. 35'' pompuje, moze nie nazbyt szybko, grzeje sie mocno, ale daje rade.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: rokfor32 » wt lut 08, 2011 8:03 pm

A w mojej przytomności padły takie trzy - dwa dwutłokowe i jeden jednotłokowy. Ne wiem, czy przepracowały nawet jedną motogodzinę.

Jak kupowałem swojego Viara to patrzyłem na cykl pracy - wybrałem taki, co ma 100% przy 10 barach (model 480). Nie jest zbyt szybki, ale nie traci na wydajności ze wzrostem obciążenia. A po czterech kołach 33" jest nadal zimny (silnik, głowica jest trochę ciepła, ale bez przesady).

W Isla używam jakiegoś z odzysku - nie mam pojęcia co za firma. Też się silnik prawie nie grzeje.

ps. Teoria na temat szybkiego szczęźnicia tych chińskich jest taka, że po prostu zamarza końcówka przy wentylu, i kompresor w sposób niezauważony pracuje jakiś czas pod bardzo dużym obciążeniem. A że te tanie nie maja zabezpieczenia termicznego silnika - szlag je trafia z przegrzania. Zalodzenie końcówki zdarza się niekoniecznie w ekstremalnych warunkach zimowych - okolice zera wystarczają.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: denior » śr lut 09, 2011 8:09 am

Tak na pierwszy rzut oka ten Viar to też nie jest kompresorem olejowym i moze się zatrzeć, znacie jakiś kompresor olejowy na 12V? Szukałem ale wszystko na teflonie :)3
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość