Potrzebna porada

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
sewmustaf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pn lut 13, 2012 11:21 pm
Lokalizacja: 15km od rzeszowa

Re: Potrzebna porada

Post autor: sewmustaf » śr cze 05, 2013 8:37 am

e!!! żeby nie wiem jaki olej lać to turbina ma swój czas z doświadczenia wiem że raczej w granicach 300tyś w grand vitarze1 trzeba robić ( wogóle w hdi 2.0) czasem więcej, czasem mniej.
nie powiesz ale 300tyś na turbinę to nie jest zły wynik??

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna porada

Post autor: Sawa GR » śr cze 05, 2013 10:38 am

Powtarzam tylko co mówi kolega, który żyje tylko i wyłącznie z regeneracji turbin. Wynik ok, w C8 2,2HDI klękła mi po 120kkm. Pokazał mi fury które mają przejechane pół bańki i do turbiny nikt nie zaglądał...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna porada

Post autor: Takayuki » śr cze 05, 2013 2:19 pm

MB którego pakowałem do uaza miał 320k mil, turbo żyło ale już ciekło.
W ciężarówce turbo wybuchło po 950 tysiącach :)2
Za to często się słyszy jak w plaskatych wymieniają turbo co 100 tysięcy...
olej, jakość wykonania, butowanie, gaszenie rozkręconej? Albo wszystko po trochu?

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna porada

Post autor: apede » śr cze 05, 2013 8:15 pm

Plus wymiany oleju co 30 tysięcy i brak pierwszej wymiany po 2 tyś :)21
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Potrzebna porada

Post autor: suzi4WD » śr cze 05, 2013 8:22 pm

Takayuki pisze:olej, jakość wykonania, butowanie, gaszenie rozkręconej? Albo wszystko po trochu?
Fura prywatna czy służbowa?
Istotne.
:)21
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna porada

Post autor: Wowos » śr cze 05, 2013 8:22 pm

Takayuki pisze:MB którego pakowałem do uaza miał 320k mil, turbo żyło ale już ciekło.
W ciężarówce turbo wybuchło po 950 tysiącach :)2
Za to często się słyszy jak w plaskatych wymieniają turbo co 100 tysięcy...
olej, jakość wykonania, butowanie, gaszenie rozkręconej? Albo wszystko po trochu?
Spytaj się przeciętnego użytkownika tedeika czy chłodzi turbo po jeździe. Gwarantuję, że zdecydowana większość zrobi tak: :)9 lub tak: :o.
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna porada

Post autor: Takayuki » śr cze 05, 2013 8:33 pm

Nooooo.
Robiłem kurs na ładowarki kiedyś.
Fajny gość był od mechaniki, firma od kursów ogarnia też serwis maszyn budowlanych, znał się na rzeczy.
Tłumaczy właśnie o turbinach i silnikach, jak to obsługiwać z punktu widzenia operatora żeby pożyło trochę... nie katować zimnego, przy gaszeniu poczekać kilka min na wolnych obrotach co by turbiny nie zabić, itd
Jakiś gość z sali do kolegi:
- tyyy no fakt, jak się w firmę koparę rozkręci i szybko zgasi potem chwilę tak fajnie słychać jak turbina gwiżdże...
W jakimś gąsienicowym caterpilarze za -set tysi.
Masakra, nie zatrudniajcie żadnych operatorów :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość