Poślizg przy 4x4
Moderator: Mroczny
U mnie też się fajnie ślizga - rura i tył ucieka, bąki można kręcić, ale jak za mało gazu to podsterowność, Kontra i mały gaz natychmiast uspokajają samochód, jednak na prawdę spokojnie jest z włączonym ESP, wtedy żadnej zabawy, choć jak prędkość za duża, to można się nie wyrobić w skręcie, ale obrócenie auta nie wychodzi.
Na szutrze można pojechać znaczie szybciej niż a przedim napędzie (iym autem, bo w ALFIE 4x4 jest stałe - torsen)
Na szutrze można pojechać znaczie szybciej niż a przedim napędzie (iym autem, bo w ALFIE 4x4 jest stałe - torsen)
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
odswiezajc temat z racji zblizajacej sie zimy 
w zeszlym roku bylem na dosc duzym placu udawlao mi sie zrobic piekne kolko (srednica jakies 30 metrow) pelnym bokiem czyli kat zblizony do 90 stopni oczywiscie na zapietym przodzie i z blokada tylnego dyfra w pajero II
i teraz moje pytanie
czy jest ktos na forum kto moze mi powiedziec czym sie roznia samuraj od pajero? chodzi mi oczywiscie o jazde znima
na co trzeba uwazac jakie sa roznice w prowadzeniu tych aut? bo chcialbym uniknac spotaknia z drzewem jezeli suka wejde w zakret tak jak pajero a ona tak nie potrafi 

w zeszlym roku bylem na dosc duzym placu udawlao mi sie zrobic piekne kolko (srednica jakies 30 metrow) pelnym bokiem czyli kat zblizony do 90 stopni oczywiscie na zapietym przodzie i z blokada tylnego dyfra w pajero II
i teraz moje pytanie
czy jest ktos na forum kto moze mi powiedziec czym sie roznia samuraj od pajero? chodzi mi oczywiscie o jazde znima


biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Tak na pierwszy rzut oka to przede wszystkim rozstaw osi jest inny, co powoduje, że suza stawia boki błyskawicznie nie dając dużo czasu na reakcje. Jeepem na przykład też potrafię ładnie jeździć bokami, bo obraca się na tyle powoli, że nadążam z kontrami. W Suzi to jest mrugnięcie oka i jedziesz tyłem 

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
Z doświadczeń z ostatniej zimy:
Na samym tyle auto mocno nadsterowne, wystarczy minimalnie za dużo gazu i już nas tył wyprzedza, a z racji dużej kierownicy i przełożenia przekładni kierowniczej szybka kontra jest dość trudna -> jeśli poślizg jest zamierzony to ok, gorzej jak nas zaskoczy. Za to można na placu kręcić "hołki" (przód stoi w miejscu, tył się kręci wokół przodu, a lewą ręką wystawioną przez okno pozdrawiamy przechodniów
)
Na 4x4 auto generalnie podsterowne, jednak szybki ruch kierownicą do wewnątrz zakrętu + zdecydowane dodanie gazu a auto robi się nadsterowne i lecimy pięknym bokiem.
Ogólnie, na ośnieżonej zawsze jeżdże na 4x4 i jak się nie szaleje to auto całkiem bezpieczne w prowadzeniu.
Na samym tyle auto mocno nadsterowne, wystarczy minimalnie za dużo gazu i już nas tył wyprzedza, a z racji dużej kierownicy i przełożenia przekładni kierowniczej szybka kontra jest dość trudna -> jeśli poślizg jest zamierzony to ok, gorzej jak nas zaskoczy. Za to można na placu kręcić "hołki" (przód stoi w miejscu, tył się kręci wokół przodu, a lewą ręką wystawioną przez okno pozdrawiamy przechodniów

Na 4x4 auto generalnie podsterowne, jednak szybki ruch kierownicą do wewnątrz zakrętu + zdecydowane dodanie gazu a auto robi się nadsterowne i lecimy pięknym bokiem.
Ogólnie, na ośnieżonej zawsze jeżdże na 4x4 i jak się nie szaleje to auto całkiem bezpieczne w prowadzeniu.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Ja w tym roku planuję testowo umieścić w suzi krawężnik w tej przestrzeni określanej w instrukcji mianem bagażnika
Powinno to drastycznie zmniejszyć nadsterowność.
Problemem z jazdą tym autem pojawia się, gdy warnki są zmienne- np. pasy gdzie jest suchy asfalt przerywane zawianym śniegiem z pola. Nie można za bardzo jechać wtedy 4x4 i ma się nielada problem.

Problemem z jazdą tym autem pojawia się, gdy warnki są zmienne- np. pasy gdzie jest suchy asfalt przerywane zawianym śniegiem z pola. Nie można za bardzo jechać wtedy 4x4 i ma się nielada problem.

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
Można, ale czasem ciężko znaleźć chwilę na zmianę trybu gdy się wyjeżdża po pięknej, suchej drodze zza zakrętu a tam połacie śniegu
Poza tym, w Jimnym jest poważniejszy problem, bo tam są sprzęgiełka pneumatyczne. Zapięcie się ich trwa jakieś 2-3 sekundy. W tym czasie na ogół jadę już bokiem walcząc o życie 


Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
Po wciśnięciu knefla zapina się najpierw jedno sprzęgiełko, zaraz po nim drugie. Szybciutko wał się rozkręca i wtedy automat dopina przedni wał w skrzyni rozdzielczej. Z mojej obserwacji wynika, że robi to tylko, gdy prędkość kątowa obu wałów jest zbliżona, w zakręcie (tak, raz się zdarzyło sprawdzić) słychać zapięcie sprzęgiełek po czym kontrolka robi "pik pik pik" i się rozpinają.
Patent jest fajny, bo nie trzeba wyłazić z auta, ale niestety mankamentem jest czas dopinania właśnie.
Patent jest fajny, bo nie trzeba wyłazić z auta, ale niestety mankamentem jest czas dopinania właśnie.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
no wlasnie koledzy bo skoro odeszlismy juz nieco od tematu to ja mam takie pytanie bo mam pajero z easy selectem i samuraja moze orientujecie sie do jakich predkosci moge bez przeszkod wajchowac miedzy 2h i 4h i czy nie ma jakichs skutkow ubocznych takiego traktowania skrzyni?chodzi mi o to czy jak jade na 4 i przelacze na 2 to przypadkiem w kolejnym zakrecie nie poleci mi przedni most?bo teraz profilaktycznie jezeli to tylko mozliwe to staje przelaczam i cofam si ejakie 5 metrow zeby rozprzeglic przod
biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
W Samuraiu możesz wajchować między 2H i 4H (przy zapiętych sprzęgiełkach czy to manualach czy automatach) przy dowolnej prędkości. Ale musisz jechać na wyprostowanych kołach i bez poślizgu żadnego z kół -> czyli profilaktycznie wciśnij sprzęgło na czas zmiany.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
no dzieki bardzo
profilaktycznie bede staral sie zatrzymywac jak bedzie to mozliwe bo po co wprowadzac jakies niepotrzebne ryzyko ze cos strzeli
a wracajac do temtu to znacie moze jakis fajny duzy rowny plac w okolicach zabrza gliwic badz tarnowskich gor na ktorym mozna by poszalec zima?bo ten moj niestety juz jest zamkniety
profilaktycznie bede staral sie zatrzymywac jak bedzie to mozliwe bo po co wprowadzac jakies niepotrzebne ryzyko ze cos strzeli
a wracajac do temtu to znacie moze jakis fajny duzy rowny plac w okolicach zabrza gliwic badz tarnowskich gor na ktorym mozna by poszalec zima?bo ten moj niestety juz jest zamkniety
biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
W zasadzie z 4H na 2H po śliskim możnaby nawet w zakręcie się pokusić, ale to ani bezpieczne, ani rozsądneTomaszRT pisze:W Samuraiu możesz wajchować między 2H i 4H (przy zapiętych sprzęgiełkach czy to manualach czy automatach) przy dowolnej prędkości. Ale musisz jechać na wyprostowanych kołach i bez poślizgu żadnego z kół -> czyli profilaktycznie wciśnij sprzęgło na czas zmiany.


Niestety w okolicach zabrza próbuję ciągle namierzyć jakiś duży, gładki i pusty plac, ale bezskutecznie

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
tzn jest jeden plac ale tam czesto misie lubia robic naloty i to jezdze tak trohce z dusza na ramieniu ale plac jest fajny rowny no i w miare duzy konkretnie jest to teren dawnego dworca autobusowego to jest boczna od hagera na przeciwko transgoru jezeli orientujesz sie gdzie ot jest
jak nie to pisz na priva to umowimy sie kiedys na male baczki albo na jakas jazde
jak nie to pisz na priva to umowimy sie kiedys na male baczki albo na jakas jazde
biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Kurcze, ulicą Hagera jeżdżę codziennie na uczelnię
Najciemniej pod latarnią
Muszę poeksplorować i sprawdzić co i jak. Jeśli spadnie śnieg możemy się umówić
Na suchym asfalcie suzą bym boka nie ryzykował 
Powiedz mi, gdzie z Hagera się skręca? Jadąc powiedzmy od Bytomskiej na Mikulczyce?




Powiedz mi, gdzie z Hagera się skręca? Jadąc powiedzmy od Bytomskiej na Mikulczyce?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
a skad ty wogole jestes i gdzie jezdzisz na uczelnie?bo moze chodzimy razem i nawet o tym nie wiemy
a co do tego placu to jak jedziesz od bytomskiej w strone mikulczyc to skrecasz w prawo kolo fiata i jakies 100 metrow i po prawej stronie duzy plac
tylko uwazaj bo czasem lubia tam misiaki wpadac i lapac amatorow slizgania sie
mnie sie jakos zawsze udawalo 




biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Jestem de facto z Mikołowa (Bujaków), jeżdżę na ŚLAM w Rokitnicy.poreb pisze:a skad ty wogole jestes i gdzie jezdzisz na uczelnie?bo moze chodzimy razem i nawet o tym nie wiemya co do tego placu to jak jedziesz od bytomskiej w strone mikulczyc to skrecasz w prawo kolo fiata i jakies 100 metrow i po prawej stronie duzy plac
tylko uwazaj bo czasem lubia tam misiaki wpadac i lapac amatorow slizgania sie
mnie sie jakos zawsze udawalo
Jutro sobie ten placyk obadam

Myślę, że nawet jeśli policja kiedyś wpadnie, to policjanci też ludzie i da się dogadać. Myślę, że zupełnie inaczej patrzą na dresów palących gumy, a na ludzi uczących się, jak się nie zabić zimą... Ale może mnie kiedyś życie rozczarować

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
Śmigam albo grafitowym jeepkiem (rzadko) albo takim jimnym o kolorze trudnym do określenia, ale ja nazwałbym to chyba faktycznie niebiesko-grafitowym, więc pewnie o tego właśnie chodzi 
Chętnie umówię się na ślizganie
A ty gdzie studiujesz?

Chętnie umówię się na ślizganie

A ty gdzie studiujesz?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość