

Moderator: Mroczny
Teeeeeee galileo z tym motorem to jakrokfor32 pisze:Z niektórymi z Was to jest trochę tak, jak miał Galileusz 500 lat temu.
Wszyscy twierdzili, że Ziemia jest płaska. I nie mieli co do tego najmniejszych wątpliwości. I można im było dowolne dowody przedstawiać, że okrągła. A za herezję (myślenie inaczej) palono na stosie....
Rysunek jest Ok tyle że przy dodawaniu gazu , przód nurkuje a nie idzie w górę...Krees pisze:Źle. Pradopodobnie myli Cię to, że jedno koło jest z przodu auta a drugie z tyłu, ale to nie ma w tej chwili żadnego znaczenia.chiquito83 pisze:nie jestem pewien ale w tym wypadku by musialy raczej odwrotnie sie krecic zeby sie sumowaly, dobrze mowie?Krees pisze: Kręcą się w tę samą stronę, więc momenty się sumują a nie znoszą...
Przy dodaniu gazu
Fp - oddziaływanie przedniego koła na resztę samochodu
Ft - oddziaływanie tylnego koła na resztę samochodu
S - środek ciężkości auta - oś obrotu całości
Przeczytaj opis w drugim moim poście...chiquito83 pisze:kurde nadal wydaje mi sie ze jednak powinny sie znosic te sily, dlaczego niby wektor z przodu jest w inna strone niz z tylu?
Nie ma wektora siły, tylko moment siły. To nie to samo. Te strzałki obrazują efekt chwilowy , czyli moment siły względem środka masy pojazu (nie dokładnie, ale nie chce mi się już rozpisywać teorii).chiquito83 pisze:kurde nadal wydaje mi sie ze jednak powinny sie znosic te sily, dlaczego niby wektor z przodu jest w inna strone niz z tylu?
Większość z czytających te rozwazważania zdziwiłaby się mocno, gdyby się dowiedzieli w jakich dziedzinach uwzględnia się przyspieszenia CoriolisaPtak pisze:@rokfor32, uwzględnij jeszcze siłę Coriolisa kół i kierunek ruchu wirowego Ziemi a wyjdzie zgrabna teoria. To może komitet noblowski się zainteresuje
Życzę udanych dywagacji
(Bo ręce opadają )
Moim zdaniem akurat ruch obrotowy kół nie ma tu decydujacego znaczenia.rokfor32 pisze:A spotkaliście się kiedykolwiek z pojazdem, który podczas hamowania zamiast nurkować unosi przód?
Ja się spotkałem....
Z praktyki wynika że we wszystkich urządzeniach mierzących moment siły na wale z duża dokładnością trzeba wziąć taką poprawkę (mam to na co dzień w pracy)rokfor32 pisze:Większość z czytających te rozwazważania zdziwiłaby się mocno, gdyby się dowiedzieli w jakich dziedzinach uwzględnia się przyspieszenia CoriolisaPtak pisze:@rokfor32, uwzględnij jeszcze siłę Coriolisa kół i kierunek ruchu wirowego Ziemi a wyjdzie zgrabna teoria. To może komitet noblowski się zainteresuje
Życzę udanych dywagacji
(Bo ręce opadają )![]()
Ta teoria (całkiem mocno zresztą poparta praktyką, tylko że na innym nieco polu) nie jest wkońcu przecież wyssana z palca. A skoro to działa, znaczy można zastosować (jak ktoś zdąży sobie przypomnieć, co tu wypisujemy podczas skoku)
Chodzi o pojazd kołowy, poruszający się po asfalcieKrees pisze:Motorówkarokfor32 pisze:A spotkaliście się kiedykolwiek z pojazdem, który podczas hamowania zamiast nurkować unosi przód?
Ja się spotkałem....![]()
Prawie dobrze. tak to wygląda w bolidach F1 i może paru innych sportowych naleśnikach.Krees pisze:Każdy, który ma środek ciężkości niżej niż płaszczyzna osi kół.
Ale modelu to nie podam, może siakieś wielkokołowe transportery?
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość