4x4 starszy - co wybrać ? potrzeba pomoc

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » ndz cze 08, 2008 10:15 pm

Nie, no ogólnie to spoko goście. A auto ma coś tam podkreślać, taki tam wyróżnik, jak laptop mniejwięcej :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Penetrarore
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw cze 05, 2008 12:16 pm
Lokalizacja: kRaKóW / PoDhAle

Post autor: Penetrarore » wt cze 10, 2008 9:08 am

jestem pod wrażeniem ... intensywna dyskusja i na końcu coś się wyklarowało
Patrol k-160 -> w ON
Patrol GR Y60
Terrano

Co do diesla to juz wiem co wybrać .. a ja dalej uparcie na tą benzynę .. czy w w/w modelach jest coś godnego polecania z wersji silnikowych

Co to znaczy że Jeep-y są samonośne .. ktoś tak wspominał

Toyota nie ma nic ciekawego do zaoferowania? a frontera odpada?

Ps. to na weekendzie przedstawię propozycje mojemu tatkowi :D

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt cze 10, 2008 9:41 am

Terrano w benzynie z gazem :roll:
Kiedyś takie miałem i dawało radę :)21

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » wt cze 10, 2008 10:24 am

Penetrarore pisze:jestem pod wrażeniem ... intensywna dyskusja i na końcu coś się wyklarowało
Patrol k-160 -> w ON
Patrol GR Y60
Terrano

Co do diesla to juz wiem co wybrać .. a ja dalej uparcie na tą benzynę .. czy w w/w modelach jest coś godnego polecania z wersji silnikowych

Co to znaczy że Jeep-y są samonośne .. ktoś tak wspominał

Toyota nie ma nic ciekawego do zaoferowania? a frontera odpada?

Ps. to na weekendzie przedstawię propozycje mojemu tatkowi :D
Zaden z tych tu wymienionych nie jest polecany z silnikiem benzynowym, chyba ze Terrano 3.0V6

Cokolwiek nie kupisz, bedzie ekonomiczne, pod warunkiem ze nie bedziesz wyjezdzal z parkingu. Jak nie stac na paliwo, to nie stac na terenowke.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt cze 10, 2008 10:42 am

Misiek - niekoniecznie
wyobraź sobie, że stać mnie na tankowanie 100 zł / 100 km ale niechętnie to czynię bo jestem silnie związany a altrenatywnymi sposobami wydatkowania tych kwot niż dofinansowywanie orlenu. W chwili obecnej kupowanie diesla nie ma najmniejszego sensu jeśli rozpatrujemy tylko ekonomię

Penetrarore
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw cze 05, 2008 12:16 pm
Lokalizacja: kRaKóW / PoDhAle

Post autor: Penetrarore » wt cze 10, 2008 11:56 am

dlatego tak sie uczepiłem tego LPG bo jak wspominałem wcześniej .. aktualnie jeździmy Lada Niva 1,7 + LPG i uśredniając miasto i teren to spalenie wychodzi na poziomie 10-11 L a gaz to wiadomo ile kosztuje ...
Jeżeli nawet dowalą akcyzę w zapowiadanej postaci w co szczerze wątpię to i tak będzie taniej ..

Aczkolwiek gorzej będzie przekonać inwestora (mojego tatka) do tego aby kupił auto na ON jak całe życie jeździł na PB95

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » wt cze 10, 2008 12:24 pm

Mroczny pisze:Misiek - niekoniecznie
wyobraź sobie, że stać mnie na tankowanie 100 zł / 100 km ale niechętnie to czynię bo jestem silnie związany a altrenatywnymi sposobami wydatkowania tych kwot niż dofinansowywanie orlenu. W chwili obecnej kupowanie diesla nie ma najmniejszego sensu jeśli rozpatrujemy tylko ekonomię
Tu bym sie klocil, ale do tej stowy niedlugo bedziesz musial sie przyzwyczaic, ja tez :evil:

Juz teraz transport droga morska wzrosl dwukrotnie w stosunku do poczatku roku i stale rosnie. Swoja droga to jakbym zdefraudowal choc jeden taki ladunek 75kton benzynki z naszego statku, moze ta stowa by tak nie bolala :wink:
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » wt cze 10, 2008 12:25 pm

czas rzepak lać do baku
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt cze 10, 2008 12:34 pm

Misiek Cypr pisze:Tu bym sie klocil, ale do tej stowy niedlugo bedziesz musial sie przyzwyczaic, ja tez :evil:
w patrolu to już się przyzwyczaiłem
ale nie jest to moje jedyne auto... więc mu wybaczam :)21
auto do tłuczenia kilometrów robi za 100 zł brutto :)21 450 km

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » wt cze 10, 2008 12:49 pm

Moj tyle robi mil, ale za 100EUR :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » wt cze 10, 2008 7:59 pm

jpi pisze:czas rzepak lać do baku
zapytaj się lepiej ile wtryskiwacz do 200tdi kosztuje :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt cze 10, 2008 8:20 pm

Penetrarore pisze:Co to znaczy że Jeep-y są samonośne .. ktoś tak wspominał
To znaczy, że nie ma ramy (podobnie jak Niwa). A najlepsze holowniki to jednak konstrukcje na ramie. Ale skoro twoje przyczepy nie mają być jakieś monstrualne, to nie jest to problem.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

z_power
Posty: 319
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: EL..... (Łódź)

Post autor: z_power » śr cze 11, 2008 10:08 am

Penetrarore pisze:jestem pod wrażeniem ... intensywna dyskusja i na końcu coś się wyklarowało
Patrol k-160 -> w ON
Patrol GR Y60
Terrano

Co do diesla to juz wiem co wybrać .. a ja dalej uparcie na tą benzynę .. czy w w/w modelach jest coś godnego polecania z wersji silnikowych

Co to znaczy że Jeep-y są samonośne .. ktoś tak wspominał

Toyota nie ma nic ciekawego do zaoferowania? a frontera odpada?

Ps. to na weekendzie przedstawię propozycje mojemu tatkowi :D
pisałem już o Toyocie...
mały napis

nrsone
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: sob maja 17, 2008 4:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: 4x4 starszy - co wybrać ? potrzeba pomoc

Post autor: nrsone » pn cze 23, 2008 5:20 pm

Witam, fajny tekst się rozwinął, piszę posta tu żeby nie tworzyć nowego....

Szukam dobrego samochodu 4x4 ... max do 17-18 tys ( w tą cenę wliczony już pakiet startowy)

Samochód trochę czarne, trochę teren,( początkujący) przyda się też do ciągnięcia małej przyczepki campingowej w wakacje.

Myślałem nad 4runner lub terrano I , dla mnie mało ważne czy bezyna czy ropa.

Jak wyglądają koszty warsztatowe tych aut? Wymiana rozrządu, zawieszenia i innych rzeczy które się wysypują najczęściej...Co jest typowe?

Czy jestem w stanie sam naprawiać czy raczej warsztaty?
Jak wygląda dostęp do części?

Mam możliwość kupić fajnego zadbanego explorera, ale boję się że jak się coś zacznie wysypywać to będzie pochłaniać więcej niż moge wyrobić. Taki pakiet startowy łącznie z gazem liczyłem koło 9 tyś. :evil:

Liczę na wszystkich. Dzięki !

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn cze 23, 2008 6:33 pm

4Runner 3.0 V6 benzynka bez gazu może mieć mało nalatane i być very sympatico ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

nrsone
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: sob maja 17, 2008 4:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: nrsone » pn cze 23, 2008 9:25 pm

a jak wygląda to cenowo... wymiana rozrządu, eliminacja typowych usterek?

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn cze 23, 2008 9:42 pm

to toyota, tanio bywa, drogo też ;)

przy standardowych eksploatacyjnych jest w "japońskiej normie", gorzej przy sprawach nietypowych
zresztą w nissanie będzie to samo
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt cze 24, 2008 1:00 am

Ja się zraziłem do silnika 3.0 V6 toyoty. I z autopsji, i po opisach na forum. Nie przeglądam wszystkiego, ale jakoś tak jak ktoś ma problem z silnikiem w toyach, to najczęściej z tym, i często poważne problemy. Może dlatego, że to podstawowy silnik 4R po 90 roku, i aut z tym silnikiem jest po prostu dużo, a może są to delikatne silniki, wrażliwe na podłe traktowanie, nie wiem. W tym, co znam z autopsji padła panewka korbowa po 160 tyś km. Ale widziałem też egzemplaż, który miał 260 tyś. i pracował perfekcyjnie.

Trudnozdzieralne silniki benzynowe toyoty to np. 22RE, montowane też w 4R, także w hilach.
Jak się nie mylę, po 97 roku wszedł też do picupów silnik 3RZ-E, jednostka 4 cylindrowa, 2,7 l, ale o parametrach niemal identycznych jak 3VZ-E. I z tym silnikiem auta warte są polecenia, ale ze względu na rocznik to chyba inny zakres cenowy ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
mirokez
Posty: 582
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 8:03 pm
Lokalizacja: Kraśnik woj. Lubelskie

Post autor: mirokez » wt cze 24, 2008 11:41 am

A ja mam takie pytanie, czym rozni sie K160 od K260 ? Bo wygladaja tak samo
XJ 2.1 TD, 1991 rok, Seria, BFG AT 30"
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt cze 24, 2008 11:45 am

mirokez pisze:A ja mam takie pytanie, czym rozni sie K160 od K260 ? Bo wygladaja tak samo
Głównie silnikiem.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt cze 24, 2008 11:49 am

Adamo pisze:
mirokez pisze:A ja mam takie pytanie, czym rozni sie K160 od K260 ? Bo wygladaja tak samo
Głównie silnikiem.
i dlugością :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt cze 24, 2008 12:09 pm

Eskapada pisze:
Adamo pisze:
mirokez pisze:A ja mam takie pytanie, czym rozni sie K160 od K260 ? Bo wygladaja tak samo
Głównie silnikiem.
i dlugością :)21
chyba u właściciela :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt cze 24, 2008 12:31 pm

Eskapada pisze:
Adamo pisze:
mirokez pisze:A ja mam takie pytanie, czym rozni sie K160 od K260 ? Bo wygladaja tak samo
Głównie silnikiem.
i dlugością :)21
No tak :)21
Zwłaszcza, że mają to samo nadwozie :)21

Awatar użytkownika
mirokez
Posty: 582
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 8:03 pm
Lokalizacja: Kraśnik woj. Lubelskie

Post autor: mirokez » wt cze 24, 2008 12:50 pm

Aha dzieki za info. Ja to sobie kiedys myslalem ze K160 to jest krotki a K260 to jest dlugi no ale ewidentnie sie myslilem :wink:
XJ 2.1 TD, 1991 rok, Seria, BFG AT 30"
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt cze 24, 2008 12:56 pm

k160 - krótki japoński
W160 - długi japoński
k260 - krótki hiszpan
w260 - długi hiszpan

a i wygląd się rózni trochę, rama, inny tylny most, całkowicie inne silniki i skrzynie biegów(wszystko jest gorsze w 260 - nawet wyważenie przód-tył jest gorsze :)21)
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość