obniżanie ciśnienia w oponkach

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: rokfor32 » śr lut 09, 2011 8:55 am

Przy małych kompresorkach typu portable w zasadzie są dwie wersje - tłokowy bezolejowy albo membranowy.

I nie masz racji - zatrzeć się nie ma prawa, chyba że osiągnie temperaturę powodującą stopienie się pierścieni (jak jest wszystko jak ma być tłok nie dotyka ścianek cylindra). Przy sprężaniu do dwóch barów, nawet w lecie powietrze po stronie sprężonej nie powinno osiągać więcej jak 70 - 80 stopni. Teflon wytrzymuje grubo ponad 200 zanim zaczyna mięknąć.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: denior » śr lut 09, 2011 3:30 pm

nie rozbierałem tych popularnych chińczyków 70/90/150 l/min ale podejżewam że są zbudowane tak samo jak wszystkie inne czyli plastikowy tłoczek w metalowej rurce albo na odwrót - jeżeli ktoś zaglądał do srodka to proszę o relacje.
Zatarcie o którym myślałem to porysowanie powierzchni powodujące uciekanie sprężanego czynnika bokiem.

Zibi widziałem u ciebie takie wynalazki możesz się wypowiedzieć na ich temat ??
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: rokfor32 » śr lut 09, 2011 7:56 pm

W tym moim (no name) jest aluminiowy tłoczek i plastikowa tulejka cylindra (dokładniej to jakiś kompozyt, nie wiem jaki). Oprócz tego tłoczek ma dwa pierścienie, na górze i na dole (też jakieś tworzywo), które powodują, że tłoczek nie ma prawa dotykać cylindra - dotykają tylko te pierścienie.

Mój jest trochę porysowany, bo ten kompresorek nie miał zbytnio rewelacyjnego filtrowania powietrza zasysanego, ale jakoś niespecjalnie mu to przeszkadza w pracy.

A, i dziś znalazłem taki sam w firmie, tyle że z naklejkami (producenta nadal nie pamiętam, coś tam made in USA). Ma cykl pracy 15%, i max 100 psi ciśnienia. I pisze, że przy 40 psi max czas pracy wynosi 40 min, przy 80 psi 15 min, a przy 105 psi (max dla tego kompresorka) 5 min.

Z tego co pamiętam, te chińczyki też mają 15% duty cycle - ale 40 min nie są w stanie pracować pod obciążeniem dwóch barów.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
wasior-xj
 
 
Posty: 185
Rejestracja: pt lis 20, 2009 9:01 am
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontaktowanie:

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: wasior-xj » pt lut 11, 2011 9:21 pm

To jakie proponujecie ciśnienie felga Dick Cepek 8.5" :)21 opona BFG MT1 33x10.5 ?? waga auta niecałe 1700kg

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Feniks » ndz lut 20, 2011 9:20 pm

Marcin-Kraków pisze:
Feniks pisze: bo chyba nie używasz Fedim do codziennej jazdy.
No wlasnie Ci pisze juz ktorys raz, ze nie zmiania opon. Jezdzi na Fedimie na codzien, po czarnym, jak nie jeden z nas.
Ależ, fantastycznie, zabanować, odpowiedź wyciąć i szlus, w sumie to chyba miałbym problem z goleniem gdybym był jednym z was...
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Mroczny » ndz lut 20, 2011 9:34 pm

Alf, ile ty tych kaw pijesz?
PIĘTNAŚCIE!!! BO CO!!!

:)21

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Feniks » ndz lut 20, 2011 10:46 pm

Mroczny pisze:git

ale pociągnę dalej

ja używam nalewki (fedima) z jeszcze jednego powodu - trwałość na czarnym. Dzięki temu nie muszę zmieniać kół na imprezach - co przy moim lenistwie i wadze takiego koła ma sens. Do fedrowania w górskiej glince nawet na dużym ciśnieniu jest fajna

no
:)21
Dla mojej ciekawości, ile kaemów robisz tym autem na codzień?

PS. ASAP odpowiedź doceniona będzie, zanim Twój zielony kolega mnie zabanuje...
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Mroczny » pn lut 21, 2011 6:54 am

ciężko to policzyć.. pewnie uśredniwszy wyjdzie kilkadziesiąt..

ernil robi więcej - on między domem a cywilizacją ma ze 40 (czyli wyprawa po zapałki tyle zajmuje)

od kilku miesięcy auto mam na bfg 33" bo przeloty dzienne znacznie się zwiększyły - spalanie o 1/3 mniejsze wychodzi

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Feniks » pn lut 21, 2011 9:04 am

Mroczny pisze:ciężko to policzyć.. pewnie uśredniwszy wyjdzie kilkadziesiąt..

ernil robi więcej - on między domem a cywilizacją ma ze 40 (czyli wyprawa po zapałki tyle zajmuje)

od kilku miesięcy auto mam na bfg 33" bo przeloty dzienne znacznie się zwiększyły - spalanie o 1/3 mniejsze wychodzi
No i właśnie, z tym że ja mam BFG AT 32", moim zdaniem regularna codzienna jazda na simexopodobnych oponach, mija się z celem, do nadmiernego zużycia paliwa dochodzi też hałas i zerowa kontrola na mokrym asfalcie.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość