4x4 starszy - co wybrać ? potrzeba pomoc

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
mirokez
Posty: 582
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 8:03 pm
Lokalizacja: Kraśnik woj. Lubelskie

Post autor: mirokez » wt cze 24, 2008 1:16 pm

dzieki piekne za wyjasnienie
XJ 2.1 TD, 1991 rok, Seria, BFG AT 30"
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt cze 24, 2008 2:14 pm

N2O pisze:wszystko jest gorsze w 260
...., bo 260 to taki zbiór wad 160 i GR-a :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt cze 24, 2008 2:20 pm

ten cholerny silnik i te te cholerne resory :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt cze 24, 2008 2:46 pm

dlaczego nikt nie wpadł na tani, łatwy i sensowny przeszczep Y60 z SD33T ? :D
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt cze 24, 2008 3:03 pm

Damian pisze:dlaczego nikt nie wpadł na tani, łatwy i sensowny przeszczep Y60 z SD33T ? :D
Może dlatego, że nie jest tani, łatwy ani sensowny ?? :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt cze 24, 2008 3:13 pm

jest kilka problemów:
wyjście tylnego wału w K160 jest po prawej stronie samochodu a nie po środku jak w k260/GR
rama jest inna - za wąską ?
tunel za mały ?

już lepiej, taniej i sensowniej włożyć td42 :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt cze 24, 2008 3:17 pm

albo 4.0 z XJ :)22 poważnie piszę
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt cze 24, 2008 3:20 pm

koszernie musi być :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt cze 24, 2008 3:40 pm

Damian pisze:albo 4.0 z XJ :)22 poważnie piszę
Hella ma w UAZO-Patrolu taki silnik ze skrzynką i daje radę :roll:
Ja jednak wolałbym jak już brać z Jeepa to 4,7 V8 :)23

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt cze 24, 2008 3:45 pm

Adamo pisze:
Damian pisze:albo 4.0 z XJ :)22 poważnie piszę
Hella ma w UAZO-Patrolu taki silnik ze skrzynką i daje radę :roll:
Ja jednak wolałbym jak już brać z Jeepa to 4,7 V8 :)23
parę lat temu na śląsku na jakiejś imprezie widziałem K160 z układem napędowym od XJ 4.0
robiło wrażenie
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

nrsone
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: sob maja 17, 2008 4:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: nrsone » wt cze 24, 2008 4:55 pm

więc w który się pchać ? 8)


Czy wogóle jest szansa w tych pieniądzach cokolwiek dobrego znaleść? czy raczej nie szukać ?

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt cze 24, 2008 7:58 pm

Chłopaki rozpisali się o cięzkich autach z wielkimi silnikami. Wiadomo - dobre. Ale może na początek (albo na dłuuugo) rozglądnij się za hilem 2,4 td? Auto niezawodne, solidne, nie za cięzkie, a że silnik dychawiczny, to kwestia do czego ma służyć. Do rajdów się nie nada, ale do normalnej jazdy wystarczy. W benzynie też zresztą hil jest całkiem niezły. :)2
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt cze 24, 2008 9:12 pm

nrsone pisze:więc w który się pchać ? 8)


Czy wogóle jest szansa w tych pieniądzach cokolwiek dobrego znaleść? czy raczej nie szukać ?
A akurat w twoich kryteriach Cherokee mieści się całkiem dobrze.

Da się kupić w tych pieniądzach, na codzień jeździ się wygodnie i przyjemnie. Części zatrzęsienie i jeśli masz minimalną smykałkę do grzebania to zrobisz w tym aucie praktycznie wszystko sam (acz w pozostałych autach tu wymienianych też)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

nrsone
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: sob maja 17, 2008 4:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: nrsone » śr cze 25, 2008 6:53 am

to juz chyba wolałbym się pchać w teściowego explorera....

Raczej na wyprawy samochodzić, górki, narty, namioty, poligony,jeziora... zabawa w lekkim terenie, więc nie chce zeby byl tylko na czarne :)


Z przeczytanych postów, oglądanych samochodów..chyba Terrano I będzie... ale szukamy...

offtopic: hilux był może w top gear'ze męczony ?

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » śr cze 25, 2008 8:12 am

był
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: MaciekK » śr cze 25, 2008 2:21 pm

hil był bankowo przynajmniej dwa razy,
raz go próbowali rozpieprzyć w różnych zrytych konkurencjach,
drugi raz zrobili z niego motorówkę w odcinku o samochodach-łodziach
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » śr cze 25, 2008 9:53 pm

Hil ( i wczesny 4R) to bardzo odporne na idiotów konstrukcje, zresztą właśnie dla nich projektowane.

I mimo wieku, często ponad 20 lat, bardzo sprawne i niezawodne :)2
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » czw cze 26, 2008 11:33 am

a i ta instalacja to ci się tak szybko nie zwróci jak porządną założysz więc zdecydowanie lepiej diesel. kalkulacja jest prosta instalacja pare tyś. większe spalanie gazu niż benzyny to dużo byś musiał jeździć żeby sie szybko zwróciło przy stosunkowo niewysokim spalaniu diesla. diesel o wiele żywotniejszy i lepszy według mnie w teren do ciężkiego samochodu

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt cze 27, 2008 9:05 am

nrsone pisze:Raczej na wyprawy samochodzić, górki, narty, namioty, poligony,jeziora... zabawa w lekkim terenie, więc nie chce zeby byl tylko na czarne :)
A to teraz Cherokee nadaje się tylko na czarne? :o

Wiele można się na forum przekomarzać itd. ale dzielności terenowej mu odmówić nie można.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

nrsone
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: sob maja 17, 2008 4:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: nrsone » pt cze 27, 2008 9:08 pm

mendelmax pisze:
nrsone pisze:Raczej na wyprawy samochodzić, górki, narty, namioty, poligony,jeziora... zabawa w lekkim terenie, więc nie chce zeby byl tylko na czarne :)
A to teraz Cherokee nadaje się tylko na czarne? :o

Wiele można się na forum przekomarzać itd. ale dzielności terenowej mu odmówić nie można.

Z tego co czytałem raczej nie polecają jeep'a tutaj na forum :)

Wyprawy będą! :)2 na pewno!

a czemu nie polecacie LR Disco ? Czytałem o wyprawach Cypisa. Też fajny samochodzik... ale też nie do końca jestem przekonany, Ja chciałbym tym samochodem jeździć a nie żeby stał w warsztacie, więc muszę kupić taki żebym się zmieścił z pakietem startowym...

Awatar użytkownika
MarcinuS
Posty: 385
Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:53 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MarcinuS » pt cze 27, 2008 10:03 pm

Takiego nie ma :)21
Patrol GR Y60 :)21
OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pinc6x6 » pt cze 27, 2008 10:39 pm

rokfor32 pisze:Chłopaki rozpisali się o cięzkich autach z wielkimi silnikami. Wiadomo - dobre. Ale może na początek (albo na dłuuugo) rozglądnij się za hilem 2,4 td? Auto niezawodne, solidne, nie za cięzkie, a że silnik dychawiczny, to kwestia do czego ma służyć. Do rajdów się nie nada, ale do normalnej jazdy wystarczy. W benzynie też zresztą hil jest całkiem niezły. :)2
:o a dlaczego nie do rajdów ?? ??

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pt cze 27, 2008 11:23 pm

Bo nawet w wersji turbo silnik 2,4 jest niezbyt mocny, i ciągnie w wąskim zakresie obrotów, a auto waży więcej (znacznie) niż samuraj, i do tego promień skrętu bardziej jak u autobusów .... :wink:

I nie do takich zastosowań to auto było projektowane. To wołek roboczy, który wszędzie zajedzie, i prawie nigdy nie zawiedzie. Ale nie ma musu, żeby było szybko :wink:

Oczywiście, można się upierać ... :wink:

ps. turbo dotyczy diesla. W benzynie to zupełnie inna bajka ....
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pt cze 27, 2008 11:30 pm

@nrsone, jak chcesz, żeby przy aucie nie grzebać, to musisz podwyższyć limit na zakup (znacznie) :wink:
I kupować auto bezposrednio (szczeólnie bez - polskopośrednio :wink: ) od najlepiej pierwszego właściciela, pomijając niemcownię. Tam już nauczyli się, jak się cofa liczniki ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

nrsone
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: sob maja 17, 2008 4:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: nrsone » sob cze 28, 2008 8:34 am

rokfor32 pisze:@nrsone, jak chcesz, żeby przy aucie nie grzebać, to musisz podwyższyć limit na zakup (znacznie) :wink:
I kupować auto bezposrednio (szczeólnie bez - polskopośrednio :wink: ) od najlepiej pierwszego właściciela, pomijając niemcownię. Tam już nauczyli się, jak się cofa liczniki ... :wink:


Jak pisałem wcześniej lubię szperać przy samochodzie, jak większość z forum zresztą :wink:

Zawsze miałem stare samochody ale żaden mnie nie zawiódł...

Chcę kupić samochód wymienić co trzeba, i jeździć...
Nigdy nie doprowadziłem do takiej sytuacji i nie olewałem jak coś się tłukło...
Wszytko wymieniane profilaktycznie...
Oczywiście mówię tu na razie o jeździe na czarnym ew. w lekkim terenie.

Co innego prawdziwy off road 8)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość