kontrola trakcji vs blokady

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

kontrola trakcji vs blokady

Post autor: sebastian2357 » czw lis 10, 2016 10:13 am

Zastanawiałem sie co jest bardziej praktyczne. Chociażbym w tym filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=vNcs0dcjyB8
pokazane jest jak auto bez blokad z kontrolą trakcji wjeżdża tam gdzie podobny pojazd bez kontroli daje radę dopiero po załączeniu obu blokad.

Blokady:
-Obciążają półosie i przeguby.
-Trzeba pamietac o ich włączeniu i wyłączeniu i to we właściwym momencie.
-Nie zawsze chca zadziałać dokładnie wtedy kiedy ich potrzebujemy, a potem nie chca się wyłączyć.
-Często też same mechanizmy blokad bywaja zawodne.
-Utrudnione jest skrecanie z blokadami, czasem bywa tak że podjazd jest trudny i do tego krety, nie za bardzo wiadomo czy blokować czy nie.

Kontrola trakcji:
-w pewnych sytuacjach jest mniej efektywna (przy metodzie but, but, but przez głebokie błoto)
-potrafi przegrzać hamulce (czy to prawda) ?

Jakies jeszcze spostrzeżenia?
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

Awatar użytkownika
Ironcruz
 
 
Posty: 1456
Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:29 pm
Lokalizacja: wlkp

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: Ironcruz » czw lis 10, 2016 10:37 am

Ja mam takie:
- póki nie przeszkadzasz kontroli trakcji to jakoś daje sobie -w ograniczonym zakresie- radę. Ale jak zaczniesz się wtrącać to już gorzej
- jak się zaczniesz wtrącać to wprowadzasz kolejne zmienne, które Kontrola Trakcji musi wziąć pod uwagę i uwzględnić, czyli jako ikierowca stajesz się zbędnym elementem.
- jak wiesz więcej od kontroli trakcji i chcesz pojechać po swojemu bo wiesz jak robić lepiej to kontrola trakcji będzie przeszkadzać - bo one działają tylko na zasadzie spowalniania (no poza nielicznymi wyjątkami typu focus rs z wybitnymi dyframi).
Taki przykład:
https://www.youtube.com/watch?v=bVVyGfoSzPU
Tytus

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: sebastian2357 » czw lis 10, 2016 10:55 am

Ciekawi mnie że na przykład LC J120 w biedniejszej wersji wystepowała czesto z blokada z tyłu a bogatsze wersje miały kontrole trakcji ale już bez tej blokady.
Chyba jest możliwośc w razie czego wyłączenia kontroli jeżeli uznamy że "wiemy lepiej" ?
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: lech. » pt lis 11, 2016 1:15 pm

Generalnie na filmiku widać to, co powinno.
W klimacie w miarę suchym - czyli jak na filmiku kontrola trakcji nadąża i z powodzeniem zastępuje blokady, będąc przy tym wygodniejsza.
W naszej strefie w praktyce blokady nie dają szans protezom. Wszędzie tam, gdzie potrzebna jest moc, nie śmieszne 100 KM.

Przykłady? proszsz..
Długi podjazd w piaskowni,
Długie przejazdy/przeprawy w gliniastych koleinach.
Manewry ciężkimi przyczepami
Wyciąganie uszkodzonego pojazdu kolegi, itd,itd

A to przecież samo życie, nie górka z filmiku dobra na Frelka czy Skodę Scout.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: vandall_jr » pt lis 11, 2016 8:31 pm

Kontrola trakcji jest do du....py mogę stwierdzić bo mam, blokada mechaniczna lepiej się sprawdza podczas pokonywania przeszkód terenowych.
Na śniegu to jak dziecko we mgle. :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: rudypajero.koszalin » pt lis 11, 2016 9:21 pm

TC to może i fajny wynalazek, ale.... No właśnie jest jedno "ale". TC musi mieć czas by zadziałać. Producenci chwalą się szybkością obliczeniową jednostek sterujących, ale nikt nie wspomina o szybkości działania elementów wykonawczych.
Wystarczy że prześledzimy reakcję TC w momencie wystąpienia poślizgu koła.
Czasami potrzeba co najmniej jednego pełnego obrotu koła, żeby "komputer" wykrył poślizg. Kilka milisekund na obliczenia (Koło dalej się kręci bezproduktywnie ). Kolejne dziesiąte sekundy na wzrost ciśnienia w układzie i zaciśnięcie hamulca. Efekt jest taki że koło wykona nawet kilka obrotów w miejscu. To równa się utracie przyczepności opony z podłożem, a tą bardzo trudno odzyskać. W tym momencie warunki przyczepności sie zmieniają i potrzeba kolejnej reakcji ze strony TC i tak w kółko...
Kolejną wadą TC jest tworzenie sztucznych oporów ruchu. Co powoduje czasem szybsze zatrzymanie pojazdu, zamiast uwolnienia z pułapki.
100% blokada nie potrzebuje czasu (pod warunkiem zapięcia przed, a nie po) na reakcję.
Działa zawsze i z pełną skutecznością aż do momentu kiedy opona nie będzie mogła przenieść momentu obrotowego na podłoże. Uślizg opony wystąpi przez prawa fizyki, a nie z powodu konstrukcji jakiegoś układu.
Podsumowując TC radzi sobie na twardych przyczepnych podłożach, podczas powolnego przejazdu. Nie nadąża na śliskich błotnych szybkich przejazdach.
Blokada nadąża zawsze i wszędzie, a wady w postaci utrudnionego skręcenia nie są aż tak dokuczliwe, w porównaniu do zysków.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: Misiek Cypr » pt lis 11, 2016 10:09 pm

Nie do konca, na sliskim I w sniegu, kontrola trakcji radzi sobie swietnie do momentu gdy nie zatankujesz blota w tarcze. skutecznosc hamulcow wtedy spade drastycznie, a zatem dohamowanie liche, efekt blokady lichy system glupieje I w sumie stajesz w miejscu I nie dajesz rady ruszyc.

Na piachu I skalkach zastepuje swietnie wykrzyz, ale sami wiecie jak dziala hamulc w blocie, stad system wymieka. Potem zagrzeja sie hamulce, spalisz klocki I tarcze sie gna. Czujesz sie, jakby zabieralo ci 80% mocy, nie da rady sie butem wydostac, a tastasiem tez nie da rady.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: rudypajero.koszalin » pt lis 11, 2016 10:59 pm

Będę polemizował :)21
TC jest lepsze niż nic. Ale to tylko proteza.
Może nie jestem obiektywny, bo nie cierpię elektroniki w samochodach (strasznie dużo krwi mi to cholerstwo napsuło) Jednak moje obserwacje, podpowiadają mi że blokada jest skuteczniejsza w terenie i to o 100% :)21
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: Misiek Cypr » pt lis 11, 2016 11:03 pm

Powiem Ci tak: nie ma roznicy QD1 nad QD2, smiem twierdzic, ze QD2 jest lepsze od QD1 do momentu jak nie wjedziesz w bloto.

Dla mnie QD1 jest rewelacja dla amatora. Niesamowity sprzet, ale cholera reduktor jest tak nisko, ze sie wieszam, dokad sie nie powiesze, to jade...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: lech. » pt lis 11, 2016 11:27 pm

Można mieć to i to - ciekawostka:

Niepozorny ML w pakiecie offroad ma TC (bardzo sprawne zresztą) i zestaw reduktor plus 2 blokady. Normalnie opyci jakieś górki czy szuter, a jak go zapytają o potężny podjazd 200 m w piaskowni to na 2 blokadach 300 KM melduje go na wierzchu.
Ciężkozbrojny Def z filmiku kończy taki test na pierwszej ćwiartce z podkulonym ogonem.

flomaker
Posty: 498
Rejestracja: sob sie 07, 2010 2:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: flomaker » sob lis 12, 2016 1:52 am

Blazer 99'

Awatar użytkownika
tkocy20
Posty: 545
Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: tkocy20 » sob lis 12, 2016 10:23 pm

Przy stałym napędzie 4x4 w toyotach wyłącza się tc przy załączeniu blokady międzyosiowej. Bez zapiętej blokady nie ma jazdy w terenie. Czyli tc nie jest do jazdy w terenie. Zresztą niektóre defy też mają zamiast blokad w serii dohamowywanie. I zamiast jechać w wykrzyżach pod górę hamują i stoją. Czyli tc może pomóc komuś kto nie ma pojęcia co dają blokady i jak ich używać. Zakładam, że wiesz co i jak więc co najmniej jedna blokada to podstawa. W Patrolu i innych ciężkich wozach bez dwóch blokad nie ma skutecznej jazdy w trudnym terenie.
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....

Awatar użytkownika
tkocy20
Posty: 545
Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: tkocy20 » sob lis 12, 2016 10:30 pm

A ten gościu w jeepie był pewnie jak większość amerykańców na letnich gumach. Bez szans. Pamiętam jak późną wiosną w tlc120 na letnich gumach jechałem pół godziny 10m po 5cio cm śniegu. Poprostu musiałem go wytopić :)11 :)21
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: Adamo » ndz lis 13, 2016 10:39 am

tkocy20 pisze:W Patrolu i innych ciężkich wozach bez dwóch blokad nie ma skutecznej jazdy w trudnym terenie.
Dobrze, że o tym nie wiedziałem startując patrolem k-160 bez żadnej blokady w górskich przeprawowkach w klasie extrem. Gdybym to wiedział to w życiu bym nie przejechał takiej trasy :)21
TC jest zazwyczaj połączona z ASR-em. To sprawia, że w terenie nie robi. Jak się wyłączy ASR to działa całkiem skutecznie. Mam zarówno auto z TC jak i zmotę z dwoma blokadami.

Awatar użytkownika
tkocy20
Posty: 545
Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: tkocy20 » ndz lis 13, 2016 11:20 pm

Żadna k160 a w szczególności bez blokad nigdy nie zbliżyła się do osiągów y60 z blokadami. Nie będę pisał dlaczego skoro masz samochód z dwoma blokadami, sam sobie na ten temat odpowiedziałeś. A w extremie ciągła jazda na windach tam gdzie inni jadą na kołach zabiera za dużo czasu, nieprawdaż?
Nie bardzo wiem co chciałeś dołożyć do wątku kolegi który nie jest mistrzem przepraw ale chce się czegoś dowiedzieć. Jak chciałeś mi dopiec i dać do zrozumienia, że nic nie wiem i nie umiem to umówmy się, że tak właśnie jest i nie zaśmiecajmy wątku.
Miłego wieczoru
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: RudeBoy » pn lis 14, 2016 1:16 am

No to ja napisze o moich spostrzeżeniach z ujeżdżania LR Disco II.
Auto zostało wyposażone w kontrolę trakcji. Inżynierowie z LR-a tak bardzo postanowili jej zaufać, że zrezygnowali zupełnie z blokady międzyosiowej w standardzie. Co moim zdaniem jest nieporozumieniem. :(
Moje disco ma blokadę między osiową ale i TC. Tu akurat komputer TC uwzględnia czy blokada między osiowa jest zapięta czy nie i troszkę inaczej zarządza kontrolą trakcji. W DII nie da się kontroli trakcji wyłączyć.
Czy to działa?
No, nawet działa. Na suchym, gdy auto złapie jakiś paskudny wykrzyż w stylu dwa koła po przekątnej w powietrzu bez problemu pozwala jechać. Problem zaczyna się robić w szambie. Zabłocone hamulce nie są w stanie zatrzymać skutecznie koła, w szczególności tylnych.

Kompletnie nie działa w sytuacjach but, but faja i ogniem przez błoto. Znaczy się czasem próbuje działać do tego stopnia, że dym idzie z klocków ale to jest jedyny efekt jaki występuje :) Choć w sumie diabli.. wiedzą może gdyby nie ona to by wóz nie raz stanął a nie przechodził.

Natomiast przegrzania hamulców nigdy z tego powodu nie doświadczyłem.

Co do czasu reakcji to nie jest tak jak wróży rudypajero. Czas reakcji na uślizg jest błyskawiczny. Nie ma mowy o pełnym obrocie koła. Jakie tam sztuczne tworzenie oporów ruchu.. Panie co Ty bredzisz?

Jak dla mnie to uważam, że dobrze, że jest ale jest to tylko taki dodatek, który nie ma szans zastąpić blokowanych dyfrów w dodatku jest elektronicznie zawodny.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
tkocy20
Posty: 545
Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: tkocy20 » pn lis 14, 2016 5:17 am

sebastian2357 pisze:Ciekawi mnie że na przykład LC J120 w biedniejszej wersji wystepowała czesto z blokada z tyłu a bogatsze wersje miały kontrole trakcji ale już bez tej blokady.
Chyba jest możliwośc w razie czego wyłączenia kontroli jeżeli uznamy że "wiemy lepiej" ?
W tej wersji o której piszesz też jest blokada ale "LSD". Załącza się automatycznie i dla lekkiego, raczej wycieczkowego terenu to dobre rozwiązanie. Idealne na piachy. Nie wiesz, że ją masz a działa :)
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: Adamo » pn lis 14, 2016 8:44 am

tkocy20 pisze:Jak chciałeś mi dopiec i dać do zrozumienia, że nic nie wiem i nie umiem to umówmy się, że tak właśnie jest i nie zaśmiecajmy wątku.
Miłego wieczoru
:o Kompletnie nie... Tylko chciałem zwrócić uwagę, że nadmierne gloryfikowanie blokad jest trochę przesadzone... Wydawało by się, że nie posiadając takowych to strach zjechać z czarnego. Tym czasem w większości przypadków spotkanych w terenie mają znacznie mniejsze znaczenie niż np. dobre opony. Ogarnięty kierownik w aucie z dobrymi oponami i zawiechą jest w stanie zajechać naprawdę daleko...

Awatar użytkownika
CeloDefi
 
 
Posty: 176
Rejestracja: ndz sty 15, 2012 4:04 pm
Lokalizacja: Dąbrowa G. 502-212-577

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: CeloDefi » pn lis 14, 2016 7:08 pm

W DII nie da się kontroli trakcji wyłączyć.


a z mojej wiedzy wynika że się da...
no ale może ja się nie znam
Niech Discovery Będzie z Wami ... na Zawsze!

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: rudypajero.koszalin » pn lis 14, 2016 9:06 pm

RudeBoy pisze:.......

Co do czasu reakcji to nie jest tak jak wróży rudypajero. Czas reakcji na uślizg jest błyskawiczny. Nie ma mowy o pełnym obrocie koła. Jakie tam sztuczne tworzenie oporów ruchu.. Panie co Ty bredzisz?

Jak dla mnie to uważam, że dobrze, że jest ale jest to tylko taki dodatek, który nie ma szans zastąpić blokowanych dyfrów w dodatku jest elektronicznie zawodny.
Obejrzyj dokładnie pierwszy film z tego wątku, policz obroty koła Defa na podjeździe, od zatrzymania, do ponownego ruszenia (zadziałania TC). Jak już policzysz to pogadamy.
A o oporach.... Jak nazwiesz użycie hamulca w czasie jazdy do przodu? Opór naturalny?!?!
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: RudeBoy » pn lis 14, 2016 9:24 pm

CeloDefi pisze:W DII nie da się kontroli trakcji wyłączyć.
a z mojej wiedzy wynika że się da...
no ale może ja się nie znam
Nie da się. Chyba, że wyłączeniem nazywasz wyjęcie przekaźnika/bezpiecznika ABSu.
rudypajero.koszalin pisze: Obejrzyj dokładnie pierwszy film z tego wątku, policz obroty koła Defa na podjeździe, od zatrzymania, do ponownego ruszenia (zadziałania TC). Jak już policzysz to pogadamy.
A o oporach.... Jak nazwiesz użycie hamulca w czasie jazdy do przodu? Opór naturalny?!?!

Człowieku. Ja tym autem jeżdżę, więc nie muszę filmików oglądać, aby wiedzieć jak działa kontrola trakcji w moim aucie. :D No sorry...

Hamowane jest wyłącznie koło bez oporu.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
CeloDefi
 
 
Posty: 176
Rejestracja: ndz sty 15, 2012 4:04 pm
Lokalizacja: Dąbrowa G. 502-212-577

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: CeloDefi » pn lis 14, 2016 9:32 pm

a ja dalej twierdzę że się da....

a o wyłączeniu auta na załączonym CDL-u, to kolegi nie uczyli...
wtedy to, po ponownym uruchomieniu auta TC, ABS, itp nie działają

no ale może ja się rzeczywiście nie znam
Niech Discovery Będzie z Wami ... na Zawsze!

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: vandall_jr » pn lis 14, 2016 9:32 pm

Panowie wy jak zwykle swoje :)21 kontrola trakcji to wymysł inżynierów dla powiedzmy klasycznego KOWALSKIEGO, mało ich tu :).
Bo tu wszyscy się znają i wiedzą co je dobre a co lepsze.
Tc to wynalazek elektroniczny i wbrew pozorom jest prostszy do wykonania niż mechaniczna blokada, widać to na przykładzie Y61.
Czy jest dobra, ja osobiście uważam że nie bo nie radzi sobie w gęstym syfie. Mam R51 i jest tam Tc jak to wpadło to w błoto, nie dało się rozpędzić aby wyjechać z przeszkody. Mechaniczna blokada załatwiła by sprawę od ręki :) i frajdy by było sporo :)21 a tak gaz w podłogę i zonk :)21
Pomijam docinki ze strony właścicieli TOYOT :wink: . Terenówki będą kapitalne jak dostaną po elektrycznym siniku na koło to się będzie działo ...
forum wybuchnie :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: RudeBoy » pn lis 14, 2016 9:36 pm

CeloDefi pisze:a ja dalej twierdzę że się da....

a o wyłączeniu auta na załączonym CDL-u, to kolegi nie uczyli...
wtedy to, po ponownym uruchomieniu auta TC, ABS, itp nie działają

no ale może ja się rzeczywiście nie znam

To jest tylko w pomotańcach z dokładanym sterowaniem CDLem. Disco poliftowe z nową wersja WABCO kuma bazę czy CDL zapięty czy nie. Możesz sobie go gasić i odpalać z zapiętym CDLem i kontrola trakcji i tak będzie działać. Zmienia się tylko jej charakterystyka. Pisałem o tym wcześniej.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: kontrola trakcji vs blokady

Post autor: RudeBoy » pn lis 14, 2016 9:38 pm

vandall_jr pisze:Panowie wy jak zwykle swoje :)21 kontrola trakcji to wymysł inżynierów dla powiedzmy klasycznego KOWALSKIEGO, mało ich tu :).
Bo tu wszyscy się znają i wiedzą co je dobre a co lepsze.
Tc to wynalazek elektroniczny i wbrew pozorom jest prostszy do wykonania niż mechaniczna blokada, widać to na przykładzie Y61.
Czy jest dobra, ja osobiście uważam że nie bo nie radzi sobie w gęstym syfie. Mam R51 i jest tam Tc jak to wpadło to w błoto, nie dało się rozpędzić aby wyjechać z przeszkody. Mechaniczna blokada załatwiła by sprawę od ręki :) i frajdy by było sporo :)21 a tak gaz w podłogę i zonk :)21
Pomijam docinki ze strony właścicieli TOYOT :wink: . Terenówki będą kapitalne jak dostaną po elektrycznym siniku na koło to się będzie działo ...
forum wybuchnie :)21
No ale ja nie kwestionuje tego. Oczywistym jest, że 100% blokady to inna bajka. W ogóle dywagowanie nad tym czy lepsza kontrola trakcji czy blokady jest raczej śmieszne.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość