Pytanie poczatkijącego

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

hensel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 5:34 pm
Lokalizacja: Pabianice

Pytanie poczatkijącego

Post autor: hensel » czw wrz 15, 2005 8:29 pm

Witam,

jestem dopiero teoretykiem offrodu i w zwiazku z tym mam pytanie:
Czy kupują np. Toyote hi lux czy tez L200 a moze disco oprocz dolaczanej przedniej osi i reduktora moge zalozyc jakies inne blokady aby auto poruszalo sie lepiej w terenie? Czy warto to zrobic jesli chce sie uzywac auta na codzien? Czy oprocz G-klasy sa jakies wozki z fabrycznymi blokadami. Pragne zaznaczyc ze auto chcialbym uzytkowac przynajmniej narazie w lekkim terenie tj. piasek , lekkie bloto jakies brodzenie nie koniecznie extrema.

pozdrawiam serdecznie i prosze o odpowiedź
Piotrek

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw wrz 15, 2005 8:45 pm

Naucz się najpierw jeździć bez blokad. 95% ludzi jeżdżących całkiem poważnie w terenie nie ma takowych i nie cierpi specjalnie. Do lekkiego terenu tym bardziej Ci niepotrzebne.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

hensel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 5:34 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: hensel » czw wrz 15, 2005 8:46 pm

dziekuje za szybka odpowiedź :)2

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » czw wrz 15, 2005 9:27 pm

przede wszystkim autko z 4x4, reduktorem i jazda odpowiednia technika... dopiero pozniej blokady, bo bez techniki to i one Ci nie pomoga...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » czw wrz 15, 2005 9:46 pm

sie nie zgodze...blokada tylu jest conajmniej niezbedna, nie wiem dalczego w wiekszosci terenowek dali badziewne LSD:
taka sytuacja:
seryjne auto z blokada, jego szczesliwy nabywca jedzie sobie powoli po lace bo nie wiem jaki jest teren, naraz lapie go wykrzyz, nie ma co podlozyc, jest sam-kompletna kicha...siega, wlacza przyciskiem szpere i jedzie dalej..a uzytkownik wozka bez blokad robi sie mcgyverem..opuszcza kolacje z laska, zaniedbuje obwiazkow bo siedzi bezradny w lesie do czasu, az mu zieloni nie popmoga :)21

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » czw wrz 15, 2005 9:50 pm

nie no pewnie, ze blokady pomagaja... to nie sa zbedne bajery, tylko uzytkowe udogodnienia... ale podstawa jest technika jazdy
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw wrz 15, 2005 10:16 pm

Załóż sobie blokadę na koło i zrób konkurecję straży miejskiej :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
PIORUN
 
 
Posty: 939
Rejestracja: pt lis 08, 2002 1:39 pm
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Kontaktowanie:

Post autor: PIORUN » czw wrz 15, 2005 10:30 pm

Max pisze:nie no pewnie, ze blokady pomagaja... to nie sa zbedne bajery, tylko uzytkowe udogodnienia... ale podstawa jest technika jazdy
dokładnie tak
RAYO OFFROAD CENTRUM

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » czw wrz 15, 2005 10:45 pm

technika techniką, ale czesto zdarza sie teren,ktorego nie pokonasz technika, natomiast blokada zwieksza znacznie Twojeszanse, z 2 strony blokada nie oglupia...takie moje wnioski

Awatar użytkownika
PIORUN
 
 
Posty: 939
Rejestracja: pt lis 08, 2002 1:39 pm
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Kontaktowanie:

Post autor: PIORUN » czw wrz 15, 2005 11:49 pm

Marcin pisze:technika techniką, ale czesto zdarza sie teren,ktorego nie pokonasz technika, natomiast blokada zwieksza znacznie Twojeszanse, z 2 strony blokada nie oglupia...takie moje wnioski
a blokady w dwóch mostach to wogóle zwiekszają, do tego winch albo dwa i szanse wzrastają :lol: widziałem juz jak auto z dwoma blokadami nie daje rady tam gdzie uaz na normalnych gumach przechodzi a to dzieki kierowcy i technice jazdy :lol:
RAYO OFFROAD CENTRUM

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » pt wrz 16, 2005 7:52 am

to że blokada pomaga a nie przeszkadza jest pewne , nie warto podejmowac dyskusji że ja bym to przejechał bez blokady , ty musiałeś włączyć blokade , wpływ na to ma bardzo wiele rzeczy , rozmiar opony , typ bieznika itd . z tego co widze kolega dopiero chce kupić samochód , więc moja rada , poparta doswiadczeniem jest taka , jak masz czas to szukaj do skutku ale z blokada przynajmniej jedną , założenie takiego szpeja póżniej to znaczny koszt , przykładowo most do GR z blokada ok 2000 zł , sama blokada ARB z pakietem instalacyjnym ok 7000 zł

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » pt wrz 16, 2005 7:54 am

Proponuje:
Dwie blokady, wyciag przod tyl i dachowy do trawersow, miech centralny do podnoszenia auta... to bedzie latwiej.
A tak serio:
na poczatek nei potrzebne blokady a trening i szlif umiejetnosci. technika jazdy wazniejsza niz technika samochodu. Nauczysz sie bez blokad to z blokadami tez dasz rade. w druga strone niekoniecznie.
A jesli wykrzyz zastanie cie i blady swit sie zblizy to tez dobrze. jest to nauka. Do dzis najbardziej wspominam spektakularne utopienia, wkejenia, szukanie traktora, proby wygrzebania sie łyżeczką, trapy z witek wierzby i takie tam.
Wiec zacznij od podstaw a na blokady itd przyjdzie czas.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » pt wrz 16, 2005 8:06 am

dobrze mówisz GAZFAN tylko powiem Ci z autopsji ze jak kupiłem Patrola bez blokady , to po paru miesiącach motania i próbie zrobienia prawdziwego upalacza zacząłem od nowa szukając Patrola z blokada , więc lepiej koledze zaoszczędzić czasu i pieniędzy a będzie o krok dalej w wyscigu zbrojeń , z blokadą też napewno zaliczy pare wtop jak jej za bardzo zaufa i będzie miał co wspominać

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pt wrz 16, 2005 11:57 am

Kup sobie GRa z popsuta blokada np urwanym kabelkiem :D naucz sie jezdzic a pozniej pojedz i napraw kabelek czy jak to jest tam sterowane i jezdzij :D najlepsza opcja.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Nahen » ndz wrz 18, 2005 11:10 pm

A co dadza blokady jak się na "brzuchu" powiesi? Wg mnie niech kupi wózek bez blokad a róznicę w cenie wsadzi w porządne koła (bieżnik, rozmiar), może jakiś lift zawieszenia + HiLift i dobry szpadel. Myślę że to na dobry dłuuugi początek wystarczy. Z blokadami jest jak z dołączanym przodem :) Jak kupiłem troopera miął zajechane sprzegiełka nie działały ale ja mimo to przejeżdżąłem przez miejsca dzie z napędem na tył tylko nie dało rady :P. Do czasu az z nudów zachciało mi się przesmarowac sprzegiełka i okazało się że sama kontrolka napędu 4x4 plus reduktor nie zawsze przenosza napęd. Bez blokad można całe życie przejeździć wcale nie żałując że się ich nie ma, a nawet czasem taka jazda dostarcz więcej przeżyć i wspomnień.

Jeżeli samochód ma być do jazdy na codzień plus weekendowe wypady na piwo do lasu czy nad jezioro bez szarpania po rajdach, czy zalanych żwirowniach to blokady na 99% nie są potrzebne. Za to umiejętności i to coś szare w czaszce jak najbardziej.

Pozdrawiam
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
AndrzejS
 
 
Posty: 285
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 9:09 pm
Lokalizacja: 4x4 Nowa Ruda
Kontaktowanie:

Post autor: AndrzejS » pn wrz 19, 2005 9:59 am

Jeśli masz możliwość to kup z blokadą bo później zakładać to trochę kosztuje. Jednak jeśli chcesz jeździć w lekkim terenie to bez blokady też dasz radę.
Toyota Hilux 3,0

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » czw wrz 22, 2005 1:44 pm

Andrzej jezdzi w lekkim terenie dlatego nie ma blokad. :D
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » sob paź 15, 2005 10:31 am

A nie mozna po prostu kupić samochodu z blokadą czy z blokadami i nie włączać ich, dopiero gdy przyjdzie na to czas to zacząć z nich kożystać??
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » sob paź 15, 2005 12:11 pm

Tomek_B pisze:A nie mozna po prostu kupić samochodu z blokadą czy z blokadami i nie włączać ich, dopiero gdy przyjdzie na to czas to zacząć z nich kożystać??
a widziales kiedykolwiek heteroseksualnego faceta przed, ktorym lezy naga blond pieknosc, a ten nie chcialby jej hmm... wlaczyc :)21

wiesz, nie ma to nie ma, ale jak juz jest to kusi zeby skorzystac 8)
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » sob paź 15, 2005 12:39 pm

Wiadomo ze nikomu sie nie bedzie chcialo wyjsc zeby machnac trzy razy lopata i bedzie wolal wlaczyc magiczna rzecz.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » sob paź 15, 2005 7:28 pm

tiger pisze:Wiadomo ze nikomu sie nie bedzie chcialo wyjsc zeby machnac trzy razy lopata i bedzie wolal wlaczyc magiczna rzecz.
wszystko i na temat 8)
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
Rysiu
Posty: 446
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 1:10 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Rysiu » sob paź 15, 2005 8:54 pm

Zdecydowanie lepiej mieć blokady niż ich nie mieć :)4
Ale nie należy ich przeceniać, bo nie jest to magiczna różczka przy pomocy której wszystko można przejechgać, a co więcej dzięki nim dużo łatwiej jest upaść na bok lub na dach :)23

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » sob paź 15, 2005 9:39 pm

ktos kiedys fajnie ujal sens mega motania syfa

motasz maksymalnie po to zeby wkleic dalej i trudniej Cie bylo wyciagnac :)21
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » sob paź 15, 2005 9:55 pm

ta mysl jest super lepiej sie tego nie da ujac a bylo tyle tematow na ten temat a wystarczy jedno zdanie.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Rysiu
Posty: 446
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 1:10 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Rysiu » ndz paź 16, 2005 11:40 am

suziXL pisze:ktos kiedys fajnie ujal sens mega motania syfa

motasz maksymalnie po to zeby wkleic dalej i trudniej Cie bylo wyciagnac :)21
:)2 :)2 :)2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość