Pytanie poczatkijącego
Moderator: Mroczny
Pytanie poczatkijącego
Witam,
jestem dopiero teoretykiem offrodu i w zwiazku z tym mam pytanie:
Czy kupują np. Toyote hi lux czy tez L200 a moze disco oprocz dolaczanej przedniej osi i reduktora moge zalozyc jakies inne blokady aby auto poruszalo sie lepiej w terenie? Czy warto to zrobic jesli chce sie uzywac auta na codzien? Czy oprocz G-klasy sa jakies wozki z fabrycznymi blokadami. Pragne zaznaczyc ze auto chcialbym uzytkowac przynajmniej narazie w lekkim terenie tj. piasek , lekkie bloto jakies brodzenie nie koniecznie extrema.
pozdrawiam serdecznie i prosze o odpowiedź
Piotrek
jestem dopiero teoretykiem offrodu i w zwiazku z tym mam pytanie:
Czy kupują np. Toyote hi lux czy tez L200 a moze disco oprocz dolaczanej przedniej osi i reduktora moge zalozyc jakies inne blokady aby auto poruszalo sie lepiej w terenie? Czy warto to zrobic jesli chce sie uzywac auta na codzien? Czy oprocz G-klasy sa jakies wozki z fabrycznymi blokadami. Pragne zaznaczyc ze auto chcialbym uzytkowac przynajmniej narazie w lekkim terenie tj. piasek , lekkie bloto jakies brodzenie nie koniecznie extrema.
pozdrawiam serdecznie i prosze o odpowiedź
Piotrek
sie nie zgodze...blokada tylu jest conajmniej niezbedna, nie wiem dalczego w wiekszosci terenowek dali badziewne LSD:
taka sytuacja:
seryjne auto z blokada, jego szczesliwy nabywca jedzie sobie powoli po lace bo nie wiem jaki jest teren, naraz lapie go wykrzyz, nie ma co podlozyc, jest sam-kompletna kicha...siega, wlacza przyciskiem szpere i jedzie dalej..a uzytkownik wozka bez blokad robi sie mcgyverem..opuszcza kolacje z laska, zaniedbuje obwiazkow bo siedzi bezradny w lesie do czasu, az mu zieloni nie popmoga
taka sytuacja:
seryjne auto z blokada, jego szczesliwy nabywca jedzie sobie powoli po lace bo nie wiem jaki jest teren, naraz lapie go wykrzyz, nie ma co podlozyc, jest sam-kompletna kicha...siega, wlacza przyciskiem szpere i jedzie dalej..a uzytkownik wozka bez blokad robi sie mcgyverem..opuszcza kolacje z laska, zaniedbuje obwiazkow bo siedzi bezradny w lesie do czasu, az mu zieloni nie popmoga

a blokady w dwóch mostach to wogóle zwiekszają, do tego winch albo dwa i szanse wzrastająMarcin pisze:technika techniką, ale czesto zdarza sie teren,ktorego nie pokonasz technika, natomiast blokada zwieksza znacznie Twojeszanse, z 2 strony blokada nie oglupia...takie moje wnioski


RAYO OFFROAD CENTRUM
to że blokada pomaga a nie przeszkadza jest pewne , nie warto podejmowac dyskusji że ja bym to przejechał bez blokady , ty musiałeś włączyć blokade , wpływ na to ma bardzo wiele rzeczy , rozmiar opony , typ bieznika itd . z tego co widze kolega dopiero chce kupić samochód , więc moja rada , poparta doswiadczeniem jest taka , jak masz czas to szukaj do skutku ale z blokada przynajmniej jedną , założenie takiego szpeja póżniej to znaczny koszt , przykładowo most do GR z blokada ok 2000 zł , sama blokada ARB z pakietem instalacyjnym ok 7000 zł
-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Proponuje:
Dwie blokady, wyciag przod tyl i dachowy do trawersow, miech centralny do podnoszenia auta... to bedzie latwiej.
A tak serio:
na poczatek nei potrzebne blokady a trening i szlif umiejetnosci. technika jazdy wazniejsza niz technika samochodu. Nauczysz sie bez blokad to z blokadami tez dasz rade. w druga strone niekoniecznie.
A jesli wykrzyz zastanie cie i blady swit sie zblizy to tez dobrze. jest to nauka. Do dzis najbardziej wspominam spektakularne utopienia, wkejenia, szukanie traktora, proby wygrzebania sie łyżeczką, trapy z witek wierzby i takie tam.
Wiec zacznij od podstaw a na blokady itd przyjdzie czas.
Dwie blokady, wyciag przod tyl i dachowy do trawersow, miech centralny do podnoszenia auta... to bedzie latwiej.
A tak serio:
na poczatek nei potrzebne blokady a trening i szlif umiejetnosci. technika jazdy wazniejsza niz technika samochodu. Nauczysz sie bez blokad to z blokadami tez dasz rade. w druga strone niekoniecznie.
A jesli wykrzyz zastanie cie i blady swit sie zblizy to tez dobrze. jest to nauka. Do dzis najbardziej wspominam spektakularne utopienia, wkejenia, szukanie traktora, proby wygrzebania sie łyżeczką, trapy z witek wierzby i takie tam.
Wiec zacznij od podstaw a na blokady itd przyjdzie czas.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

dobrze mówisz GAZFAN tylko powiem Ci z autopsji ze jak kupiłem Patrola bez blokady , to po paru miesiącach motania i próbie zrobienia prawdziwego upalacza zacząłem od nowa szukając Patrola z blokada , więc lepiej koledze zaoszczędzić czasu i pieniędzy a będzie o krok dalej w wyscigu zbrojeń , z blokadą też napewno zaliczy pare wtop jak jej za bardzo zaufa i będzie miał co wspominać
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Kup sobie GRa z popsuta blokada np urwanym kabelkiem
naucz sie jezdzic a pozniej pojedz i napraw kabelek czy jak to jest tam sterowane i jezdzij
najlepsza opcja.


WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
A co dadza blokady jak się na "brzuchu" powiesi? Wg mnie niech kupi wózek bez blokad a róznicę w cenie wsadzi w porządne koła (bieżnik, rozmiar), może jakiś lift zawieszenia + HiLift i dobry szpadel. Myślę że to na dobry dłuuugi początek wystarczy. Z blokadami jest jak z dołączanym przodem
Jak kupiłem troopera miął zajechane sprzegiełka nie działały ale ja mimo to przejeżdżąłem przez miejsca dzie z napędem na tył tylko nie dało rady
. Do czasu az z nudów zachciało mi się przesmarowac sprzegiełka i okazało się że sama kontrolka napędu 4x4 plus reduktor nie zawsze przenosza napęd. Bez blokad można całe życie przejeździć wcale nie żałując że się ich nie ma, a nawet czasem taka jazda dostarcz więcej przeżyć i wspomnień.
Jeżeli samochód ma być do jazdy na codzień plus weekendowe wypady na piwo do lasu czy nad jezioro bez szarpania po rajdach, czy zalanych żwirowniach to blokady na 99% nie są potrzebne. Za to umiejętności i to coś szare w czaszce jak najbardziej.
Pozdrawiam


Jeżeli samochód ma być do jazdy na codzień plus weekendowe wypady na piwo do lasu czy nad jezioro bez szarpania po rajdach, czy zalanych żwirowniach to blokady na 99% nie są potrzebne. Za to umiejętności i to coś szare w czaszce jak najbardziej.
Pozdrawiam
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Andrzej jezdzi w lekkim terenie dlatego nie ma blokad. 

WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
a widziales kiedykolwiek heteroseksualnego faceta przed, ktorym lezy naga blond pieknosc, a ten nie chcialby jej hmm... wlaczycTomek_B pisze:A nie mozna po prostu kupić samochodu z blokadą czy z blokadami i nie włączać ich, dopiero gdy przyjdzie na to czas to zacząć z nich kożystać??

wiesz, nie ma to nie ma, ale jak juz jest to kusi zeby skorzystac

Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Wiadomo ze nikomu sie nie bedzie chcialo wyjsc zeby machnac trzy razy lopata i bedzie wolal wlaczyc magiczna rzecz.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
ta mysl jest super lepiej sie tego nie da ujac a bylo tyle tematow na ten temat a wystarczy jedno zdanie.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość