Cofanie przy napędzie 4x4.
Moderator: Mroczny
Cofanie przy napędzie 4x4.
Kiedyś czytałem, że przy włączonym napędzie 4x4 nie należy cofać. Już nie pamietam czy to chodziło o skręt maksymalny czy ogólnie nie wolno, czy powiązane to było z rodzajem przeniesienia napędu. Jaka jest prawda. Proszę o porady i linki do stron.
- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
No jak masz sprzegiełka automatyczne z przodu to cofając rozpinaja sie
fakt że promień skrętu sie powiększa przy zapiętym 4x4
(zakładając że masz zapięte 4H lub 4L )


(zakładając że masz zapięte 4H lub 4L )
Ostatnio zmieniony śr lis 29, 2006 1:09 am przez Michał_1989, łącznie zmieniany 1 raz.
Suzuki Samurai 2.0i
/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 


ciekawe bo jakoś nie przypominam sobie tego faktu w k160 (pod warunkiem, że przedni wał był napędzany czyli pozycja 4h lub 4l) rozpinały się przy cofaniu tylko jak wał był odłączony czyli 2hMichał_1989 pisze:No jak masz sprzegiełka automatyczne z przodu to cofając rozpinaja siea jak masz manualne to niewidze przeciwskazań aby jeździć do tyłu
fakt że promień skrętu sie powiększa przy zapiętym 4x4
Re: Cofanie przy napędzie 4x4.
boro123 pisze:Kiedyś czytałem, że przy włączonym napędzie 4x4 nie należy cofać. Już nie pamietam czy to chodziło o skręt maksymalny czy ogólnie nie wolno, czy powiązane to było z rodzajem przeniesienia napędu. Jaka jest prawda. Proszę o porady i linki do stron.
nieno, przeciez jak wjezdzasz w blocko i juz doprzodu niechce to zawsze sie probuje do tylu ale zawsze 4x4

GazikoLandPatrol z pakietem V8, project 

Re: Cofanie przy napędzie 4x4.
można cofaćboro123 pisze:Kiedyś czytałem, że przy włączonym napędzie 4x4 nie należy cofać. Już nie pamietam czy to chodziło o skręt maksymalny czy ogólnie nie wolno, czy powiązane to było z rodzajem przeniesienia napędu. Jaka jest prawda. Proszę o porady i linki do stron.
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00

Re: Cofanie przy napędzie 4x4.
No dobra. W błocie rozumiem, ale jak już się na asfalt wyjedzie, to aż koła skaczą przy maksymalnym skręcie. :oops:
Re: Cofanie przy napędzie 4x4.
Bo nie możesz jeździć po asfalcie z włączonym przodem (brak mechanizmu róznicowego międzyosiowego) , zresztą masz taka małą instrukcję po ang. na schowku co do używania 4x4boro123 pisze:No dobra. W błocie rozumiem, ale jak już się na asfalt wyjedzie, to aż koła skaczą przy maksymalnym skręcie.
Adrenalina uzależnia
MTM Profi
MTM Profi
Wolno, wolno - tylko trzeba mieć dyferencjał międzyosiowy.kpeugeot pisze:w żadnym wypadku nie wolno na suchym asfalcie używać 4x4, czy to do przodu czy też do tyłu
Tak więc najpierw doprecyzujmy o jaki pojazd chodzi - jak ma miedzyosiowy to spokojnie można na czarnym jechać 4x4 (a czasem wręcz warto - na krętych drogach lepiej sie prowadzi) byle dyferencjału międzyosiowego nie blokować. Jak sie nie ma - faktycznie nie wolno a przynajmniej nie należy - jak mosty porządne to tylko mocno przyspieszonym darciem gum to skutkuje ale jak mosty słabsze albo obciążenie duże (przyczepa i załączony reduktor) to naprawdę łatwo coś ukręcić..
Inna sprawa - asfalt zima, jak przyczepność mała to można spokojnie i bez dyferencjału m,iędzyosoiwego zapiąć 4x4 bo ewentualna moc krążąca pójdzie w łatwe w tych warunkach uślizgi kół.
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Mój SJ-t ma manualne i dobrze mi z tymMichał_1989 pisze:No jak masz sprzegiełka automatyczne z przodu to cofając rozpinaja sie

Ale chcę sie upewnić, czy sprawne automaty przy cofaniu rozpinają się

Tak na logikę to biorę i bez sensu to jest

Bo dociążony silnikiem przód daję pewnie z 70 % trakcji....
- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Rozpinają sie kiedy niema napędu z reduktora podanego na przód.....Piotr Karcz pisze:Mój SJ-t ma manualne i dobrze mi z tymMichał_1989 pisze:No jak masz sprzegiełka automatyczne z przodu to cofając rozpinaja sie![]()
Ale chcę sie upewnić, czy sprawne automaty przy cofaniu rozpinają się![]()
Tak na logikę to biorę i bez sensu to jest
Bo dociążony silnikiem przód daję pewnie z 70 % trakcji....
To co jest wcześniej w temacie to mój błąd przeniesienia z głowy na klawiature.... chodziło mi że przy rozpiętym w reduktorze napędzie cofając automaty rozpinaja sie ale jeśli są napędzane to się nie rozpinają, w ogóle automaty sa do SUV-wo-terenówek np . Opel Frontera.....
Suzuki Samurai 2.0i
/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 


-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
No właśnie, tak prawidłowo powinno się rozłączyć przedni napęd przy automatycznych sprzęgiełkach-kilka razy czytałem to na forum...Michał_1989 pisze: przy rozpiętym w reduktorze napędzie cofając się automaty rozpinaja sie
To czemu własciciel Tyrrana I wpierał mi, że automaty przy cofaniu nawet z załączonym napędem na przód rozłaczą się

Stwierdziłem, że ma raczej uszkodzone sprzęgiełko, jeżeli faktycznie na wstecznym mu przód nie działa

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość