Cofanie przy napędzie 4x4.

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
boro123
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: śr sie 30, 2006 7:48 am

Cofanie przy napędzie 4x4.

Post autor: boro123 » śr sie 30, 2006 8:06 am

Kiedyś czytałem, że przy włączonym napędzie 4x4 nie należy cofać. Już nie pamietam czy to chodziło o skręt maksymalny czy ogólnie nie wolno, czy powiązane to było z rodzajem przeniesienia napędu. Jaka jest prawda. Proszę o porady i linki do stron.

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » śr sie 30, 2006 1:38 pm

No jak masz sprzegiełka automatyczne z przodu to cofając rozpinaja sie :wink: :D fakt że promień skrętu sie powiększa przy zapiętym 4x4
(zakładając że masz zapięte 4H lub 4L )
Ostatnio zmieniony śr lis 29, 2006 1:09 am przez Michał_1989, łącznie zmieniany 1 raz.
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » śr sie 30, 2006 2:04 pm

Michał_1989 pisze:No jak masz sprzegiełka automatyczne z przodu to cofając rozpinaja sie :wink: a jak masz manualne to niewidze przeciwskazań aby jeździć do tyłu :D fakt że promień skrętu sie powiększa przy zapiętym 4x4
ciekawe bo jakoś nie przypominam sobie tego faktu w k160 (pod warunkiem, że przedni wał był napędzany czyli pozycja 4h lub 4l) rozpinały się przy cofaniu tylko jak wał był odłączony czyli 2h

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Re: Cofanie przy napędzie 4x4.

Post autor: Doktor200 » śr sie 30, 2006 3:41 pm

boro123 pisze:Kiedyś czytałem, że przy włączonym napędzie 4x4 nie należy cofać. Już nie pamietam czy to chodziło o skręt maksymalny czy ogólnie nie wolno, czy powiązane to było z rodzajem przeniesienia napędu. Jaka jest prawda. Proszę o porady i linki do stron.

nieno, przeciez jak wjezdzasz w blocko i juz doprzodu niechce to zawsze sie probuje do tylu ale zawsze 4x4 :wink: , nasamym tyle to se mozesz ale kolami pokrecic
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Cofanie przy napędzie 4x4.

Post autor: Wojtek_K » śr sie 30, 2006 3:44 pm

boro123 pisze:Kiedyś czytałem, że przy włączonym napędzie 4x4 nie należy cofać. Już nie pamietam czy to chodziło o skręt maksymalny czy ogólnie nie wolno, czy powiązane to było z rodzajem przeniesienia napędu. Jaka jest prawda. Proszę o porady i linki do stron.
można cofać
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
boro123
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: śr sie 30, 2006 7:48 am

Re: Cofanie przy napędzie 4x4.

Post autor: boro123 » śr sie 30, 2006 4:18 pm

No dobra. W błocie rozumiem, ale jak już się na asfalt wyjedzie, to aż koła skaczą przy maksymalnym skręcie. :oops:

Awatar użytkownika
heniu
 
 
Posty: 1108
Rejestracja: czw lip 21, 2005 8:43 am
Lokalizacja: Kielce/Bilcza

Re: Cofanie przy napędzie 4x4.

Post autor: heniu » śr sie 30, 2006 6:52 pm

boro123 pisze:No dobra. W błocie rozumiem, ale jak już się na asfalt wyjedzie, to aż koła skaczą przy maksymalnym skręcie. :oops:
Bo nie możesz jeździć po asfalcie z włączonym przodem (brak mechanizmu róznicowego międzyosiowego) , zresztą masz taka małą instrukcję po ang. na schowku co do używania 4x4
Adrenalina uzależnia
MTM Profi

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5559
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr sie 30, 2006 6:58 pm

w żadnym wypadku nie wolno na suchym asfalcie używać 4x4, czy to do przodu czy też do tyłu
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » pn wrz 04, 2006 3:30 pm

kpeugeot pisze:w żadnym wypadku nie wolno na suchym asfalcie używać 4x4, czy to do przodu czy też do tyłu
zagadzam się w 100%

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » pn wrz 04, 2006 4:22 pm

chyba dopiero co skonczyl sie temat o cofaniu z 4x4... po co zakladac nowy o tym samym ?
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn wrz 04, 2006 4:43 pm

a to nie jest ten sam po restylingu?

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » pn wrz 04, 2006 5:42 pm

a moze... zaczynam sie gubic w tym wszystkim- starosc nie radosc :)21
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn wrz 04, 2006 9:46 pm

kpeugeot pisze:w żadnym wypadku nie wolno na suchym asfalcie używać 4x4, czy to do przodu czy też do tyłu
:o
horor :)3
:)23
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

ladzk
 
 
Posty: 102
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 10:56 pm
Lokalizacja: Warszawa niestety

Post autor: ladzk » sob wrz 09, 2006 3:40 am

kpeugeot pisze:w żadnym wypadku nie wolno na suchym asfalcie używać 4x4, czy to do przodu czy też do tyłu
Wolno, wolno - tylko trzeba mieć dyferencjał międzyosiowy.

Tak więc najpierw doprecyzujmy o jaki pojazd chodzi - jak ma miedzyosiowy to spokojnie można na czarnym jechać 4x4 (a czasem wręcz warto - na krętych drogach lepiej sie prowadzi) byle dyferencjału międzyosiowego nie blokować. Jak sie nie ma - faktycznie nie wolno a przynajmniej nie należy - jak mosty porządne to tylko mocno przyspieszonym darciem gum to skutkuje ale jak mosty słabsze albo obciążenie duże (przyczepa i załączony reduktor) to naprawdę łatwo coś ukręcić..
Inna sprawa - asfalt zima, jak przyczepność mała to można spokojnie i bez dyferencjału m,iędzyosoiwego zapiąć 4x4 bo ewentualna moc krążąca pójdzie w łatwe w tych warunkach uślizgi kół.

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » śr wrz 27, 2006 8:48 pm

może tak jeżeli aż koła skaczą to nie ma międzyosiowego dyfra

Awatar użytkownika
zbyhol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: pn lis 20, 2006 7:00 pm
Lokalizacja: PRZASNYSZ

Post autor: zbyhol » pn lis 20, 2006 7:27 pm

kpeugeot pisze:w żadnym wypadku nie wolno na suchym asfalcie używać 4x4, czy to do przodu czy też do tyłu
Można też mam UAZA nawet w instrukcji pisze , żeby tylko nie przekraczać 60 km/h :wink:

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » pn lis 20, 2006 7:33 pm

zbyhol pisze:
kpeugeot pisze:w żadnym wypadku nie wolno na suchym asfalcie używać 4x4, czy to do przodu czy też do tyłu
Można też mam UAZA nawet w instrukcji pisze , żeby tylko nie przekraczać 60 km/h :wink:
:)21

zax

Post autor: zax » pn lis 20, 2006 8:51 pm

Fajna instrukcja... Moze Ruscy planowali coś o czym nie wiemy? :o

(Jak ten maluch jeżdżący tyłem) :)21

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » pn lis 20, 2006 11:43 pm

zax pisze:Fajna instrukcja... Moze Ruscy planowali coś o czym nie wiemy? :o

(Jak ten maluch jeżdżący tyłem) :)21
za dużo wypili i im się przód z tyłem pomylił :lol:

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn lis 20, 2006 11:45 pm

Olek1605 pisze:
zax pisze:Fajna instrukcja... Moze Ruscy planowali coś o czym nie wiemy? :o

(Jak ten maluch jeżdżący tyłem) :)21
za dużo wypili i im się przód z tyłem pomylił :lol:
Bo uaz to uniwersalne auto :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » wt lis 21, 2006 4:06 pm

klucz13 pisze:
Olek1605 pisze:
zax pisze:Fajna instrukcja... Moze Ruscy planowali coś o czym nie wiemy? :o

(Jak ten maluch jeżdżący tyłem) :)21
za dużo wypili i im się przód z tyłem pomylił :lol:
Bo uaz to uniwersalne auto :)21
wkońcu ruskie :)20

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » śr lis 29, 2006 12:49 am

Michał_1989 pisze:No jak masz sprzegiełka automatyczne z przodu to cofając rozpinaja sie
Mój SJ-t ma manualne i dobrze mi z tym :wink:

Ale chcę sie upewnić, czy sprawne automaty przy cofaniu rozpinają się :roll:

Tak na logikę to biorę i bez sensu to jest :-?

Bo dociążony silnikiem przód daję pewnie z 70 % trakcji....

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » śr lis 29, 2006 1:04 am

Piotr Karcz pisze:
Michał_1989 pisze:No jak masz sprzegiełka automatyczne z przodu to cofając rozpinaja sie
Mój SJ-t ma manualne i dobrze mi z tym :wink:

Ale chcę sie upewnić, czy sprawne automaty przy cofaniu rozpinają się :roll:

Tak na logikę to biorę i bez sensu to jest :-?

Bo dociążony silnikiem przód daję pewnie z 70 % trakcji....
Rozpinają sie kiedy niema napędu z reduktora podanego na przód.....
To co jest wcześniej w temacie to mój błąd przeniesienia z głowy na klawiature.... chodziło mi że przy rozpiętym w reduktorze napędzie cofając automaty rozpinaja sie ale jeśli są napędzane to się nie rozpinają, w ogóle automaty sa do SUV-wo-terenówek np . Opel Frontera.....
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » śr lis 29, 2006 1:27 am

Michał_1989 pisze: przy rozpiętym w reduktorze napędzie cofając się automaty rozpinaja sie
No właśnie, tak prawidłowo powinno się rozłączyć przedni napęd przy automatycznych sprzęgiełkach-kilka razy czytałem to na forum...

To czemu własciciel Tyrrana I wpierał mi, że automaty przy cofaniu nawet z załączonym napędem na przód rozłaczą się :-?

Stwierdziłem, że ma raczej uszkodzone sprzęgiełko, jeżeli faktycznie na wstecznym mu przód nie działa :evil:

Awatar użytkownika
galubap
Posty: 1850
Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: galubap » śr lis 29, 2006 9:32 am

W Vitarze automaty działają do przodu i do tyłu. I jaka wygoda :)2

Pozdrawiam:
Przemek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość